Moja pierwsza 250-tka

Dział dla tych co wierzą, że rozmiar się nie liczy.
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 6 sty 2016, o 20:13

Tak odnośnie chłodzenia i ryzykiem związanym z dużą koncentracją upakowania elektroniki w zamkniętej puszce :)
Wszyscy happy i na rozbiegu nikt nawet nie wspomina o ewentualnych problemach z tym związanych :?

http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=72&t=23056&start=525

A to powód który mnie skłonił do poświęcenia kilku świątecznych wieczorów

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Bazant
Domownik forum...
Posty: 360
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Za Piasecznem :)
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Bazant » 8 sty 2016, o 14:45

Lechu mam pytanie o filtr LC ktory wykonales.

To ten z tego linku tak?
https://fpv-team.de/blog-aktuelles-news ... /lc-filter

Na innych manualach jest poprostu cewka z nawinietego drutu i kondesator.
Tutaj cewka jest kupna (aby pewnie miala swoje parametry) i kondensator 680uF i dodatkowo jest kondesator 100nF i dioda.
Jakie zadanie ma drugi kondesator i ta dioda?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 8 sty 2016, o 15:00

Kondensator elektrolityczny może nie najlepiej tłumić szumy wysokiej częstotliwości.
Diody nigdy nie stosowałem ale wydaje mi się że skoro jest to kondensator nie jest rozładowywany przez szpilki z reegulatorów więc powinna być lepsza stabilizacja zasilania, pomysł genialny muszę spróbować.
Choć kolejne 0,65V mniej dla mojej kamerki może być problemem.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Bazant
Domownik forum...
Posty: 360
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Za Piasecznem :)
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Bazant » 8 sty 2016, o 15:37

Kenobi36 pisze:Kondensator elektrolityczny może nie najlepiej tłumić szumy wysokiej częstotliwości.
Diody nigdy nie stosowałem ale wydaje mi się że skoro jest to kondensator nie jest rozładowywany przez szpilki z reegulatorów więc powinna być lepsza stabilizacja zasilania, pomysł genialny muszę spróbować.
Choć kolejne 0,65V mniej dla mojej kamerki może być problemem.


Ten tez wyglada jakby mial duzo "elektroniki".
http://www.banggood.com/L-C-Power-Filte ... 21460.html

Ktos korzystal z tego?

Generalnie mam komplet "podzespołów" i zlutuje sobie dokladnie taki sam jak Lechu ale moze ten z linku jest jeszcze lepszy??
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 8 sty 2016, o 23:18

No jest dokładnie jak Kenobi pisze. Elektrolit na niższe częstotliwości a ceramik na wysokie. Do tego dioda w funkcji jak pisze Ken, ale również czy przede wszystkim jako ochrona reszty przed błędnym połączeniem akusa. W zasadzie jak się ma wtyczki to jest to nie potrzebne bo faktycznie jest spadek napięcia. Gościu pisze że osobiście nie zauważył różnicy gdy jest bez diody ale jak komuś nie wadzi ten spadek napięcia, to z diodą wagowo wychodzi na zero a co do zakłóceń jak już to tylko może pomóc.
Filtrowane jest wszystko powyżej 336Hz, to co poniżej jest już dla reszty nieszkodliwe (czy nie zauważalne w postaci zakłóceń).
Ja nic tu nie eksperymentowałem tylko polutowałem wszystko razem z diodą według schematu i jest ok.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 9 sty 2016, o 00:10

tylko ceramik musi być jak najbliżej nóżek układy, który ma filtrować- elektrolit byle gdzie
Helikoptery
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 9 sty 2016, o 11:16

W takiej ostatecznie wersji zastanie. Jakby ktoś chciał to mogę po podaniu maila na PW przesłać link do pliku z modelem 3D.
Wystarczy ściągnąć plik i po dwukrotnym kliknięciu uruchomi się automatycznie mały program z modelem. Idzie sobie poobracać model i zajrzeć tu i tam. Płyty ramy są z CFK 2mm a ramiona 4mm. Elementy ramy CFK są tak zaprojektowane że pasują do wszystkich wersji osłon z tworzywa (z LED i bez, prostej i ściętej z tyłu). Jedynie co jest proforma to płytka na dodatkową kamerę (dla mnie na chwilę obecną jest to nieistotne), którą ewentualnie później dopasuję pod konkretną kamerkę.

Obrazek

Obrazek

Ps. Udostępnię chętnym plik całości w STEP lub DXF-y elementów pod frezarkę i STL na 3D drukarkę po podaniu na PW adresu mailowego. Nic nie kosztuje, chyba że przy okazji piwo :piwo:
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 9 sty 2016, o 14:47

Planowane uzbrojenie


FC- http://www.banggood.com/Upgrade-NAZE32- ... 10232.html


ESC- http://www.banggood.com/FVT-LittleBee-2 ... 07740.html
Lub
http://flyduino.net/KISS-ESC-2-4S-18A-v ... -cable-set

Power Distr.- http://www.myrcmart.com/mini-power-dist ... -8487.html

BEC- https://www.conrad.de/de/festspannungsr ... 79205.html

LC- https://fpv-team.de/blog-aktuelles-news ... /lc-filter

Silnik- http://n-factory.de/onlineshop/Cobra-22 ... CM-2204-28

Lub , no właśnie co polecacie ???


Kamera- http://www.surveilzone.com/dc5v-22v-17- ... fpv-camera

Tx- http://www.banggood.com/Eachine-Racer-2 ... 07088.html

Tym razem w myśl zasady że kto pyta ten nie błądzi ;). Jeszcze nic nie zamówione więc może jakieś wskazania czy przeciw wskazania mile widziane. Dodam tylko że mały ma latać na 3s pakietach (przynajmniej na początku)
Awatar użytkownika
Bazant
Domownik forum...
Posty: 360
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Za Piasecznem :)
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Bazant » 9 sty 2016, o 22:16

Lechu pisze:No jest dokładnie jak Kenobi pisze. Elektrolit na niższe częstotliwości a ceramik na wysokie. Do tego dioda w funkcji jak pisze Ken, ale również czy przede wszystkim jako ochrona reszty przed błędnym połączeniem akusa. W zasadzie jak się ma wtyczki to jest to nie potrzebne bo faktycznie jest spadek napięcia. Gościu pisze że osobiście nie zauważył różnicy gdy jest bez diody ale jak komuś nie wadzi ten spadek napięcia, to z diodą wagowo wychodzi na zero a co do zakłóceń jak już to tylko może pomóc.
Filtrowane jest wszystko powyżej 336Hz, to co poniżej jest już dla reszty nieszkodliwe (czy nie zauważalne w postaci zakłóceń).
Ja nic tu nie eksperymentowałem tylko polutowałem wszystko razem z diodą według schematu i jest ok.



A kondensator 680uF, jesli takiego nie mam to lepiej 470uF czy 1000uF?
Latam na 3s.

Jeszcze jedno. Mam cewke 330uH 1A taka na koleczku i SMD ale 220uH 1,45A

Mysle jak teraz to najlpiej dobrac :)

Dzieki
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 9 sty 2016, o 23:06

Ja nie elektronik tak że nic sensownego ci nie podpowiem. Gościu co to wykombinował natomiast trudni się zawodowo projektowaniem elektronicznych układów i tak jak pisze dobrał komponenty na podstawie teorii i pomiarów. Po prostu zostaw jak jest a będzie dobrze. Na 4s pisze że trzeba zamienić kondensator na 560µ na napięcie 25V.

Co do mojego malucha to muszę przyznać że sama przyjemność takiego groszka wyczarować.
To nie to co z samolotem, tu idzie wszystko jak z nut i od ręki ;) .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przygotowania do gwiezdnych wojen rozpoczęły się na całego :lol:

Wstępnie teoretyczna waga ramy z osłonami:

płyta górna i dola razem 71,5g
ramiona 58,8g
osłony z wydruku 3D 18,0g
dystanse i śruby 18szt 36,0g (muszę je przykrócić z 25mm na 22mm tak że to po przecinku wyzerowałem)

Tak więc całość około 185g na goło bez uzbrojenia i myślę że jak na taką pancerną amfibię to nie jest tragicznie ;) .
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 11 sty 2016, o 19:28

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak sobie przemyślałem i przekalkulowałem i wychodzi że jak bym poszedł z ramą na 1,5mm i ramionami na 3mm to całość elementów CFK spadłaby do wagi 98g. Obskrobałem też trochę wydruki z 1,5mm na 1mm i zamkną się w 13g. Kołki dystansowe po skróceniu z 35mm na 22 wniosą na wagę 16g (18szt) no i śruby stalowe 0,9g gdyby zamienić na aluminiowe to około 1/3 wagi by też ubyło. A więc dały by około 11g i całość zamknęłaby się w 138g beż ażurowania. Tyle że straci mały na swojej sztywności i wytrzymałości na twarde zderzenia. Sprawa do przemyślenia i ewentualne zmiany po obmacaniu jak już będzie całość skręcona. póki co to myślę że zostawię 2ki płyty a na dolnej coś tam mu wyrzeźbię ;)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 sty 2016, o 19:56

Profeska,
Ale jak dla mnie to przerost formy nad treścią.

Zaprojektowałbyś jakąs 210tkę, coś ala:
http://www.getfpv.com/qav210-carbon-fib ... opter.html

:-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 11 sty 2016, o 20:02

Do tego potrzeba sporo informacji dodatkowych :masakra: Jakie silniki, śmigła, FC, VTX, kamera... :grin2:
A na przykład taki Bartek, poszedł "w górę" z wyposażeniem w swoim 250 Tower Racer :rotfl2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 sty 2016, o 20:20

Tia, bo każda rama jest pod jedno fc i jedno vtx i jedne silniki :masakra:
O rany, a ja w swojej ramie przerzuciłem cała paletę silników , vtxów i fc. Jskiś glupi jestem. Przecież się nie da. :o Jak ja to zrobiłem? :o


Charpu lata klasyczną 210tką , skoro mu tower nie potrzebny to mnie tym bardziej :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 11 sty 2016, o 20:31

Rewelacja! Taka robota aż cieszy ok. Ja w pełni rozumiem kolegi Lecha... Z latania frajda jest wielka, ale tworzenia jest jeszcze większą..Projektowanie, a potem ta radość jak to wszystko powstaje i pasuje do siebie. Prostu siedzieć i tylko ogladac. Zazdroszczę materiałów użytych do budowy. Wygląda super!!
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 11 sty 2016, o 20:43

Świetna robota Lechu - moje gratulacje :thumb: Lubię takie przemyślane i dopracowane konstrukcje. Mam pytanie jakiego frezu używasz do wycinania w węglu i czy jesteś zadowolony z cięcia/jakości krawędzi?
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 11 sty 2016, o 21:34

Kenobi36 pisze:Tia, bo każda rama jest pod jedno fc i jedno vtx i jedne silniki :masakra:
A Ty nadal nic nie rozumujesz :masakra:
Chodzi mi o wielkość, a właściwie wymiary ramy pod konkretny silnik (jego średnicę, co wpływa na szerokość ramienia) i śmigła (odległości pomiędzy silnikami i od CP) :wall2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 sty 2016, o 22:00

Nie, nie rozumiem twojego problemu, ja nie widzę żadnych problemów :D
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 11 sty 2016, o 22:50

Frez jakiego używam co płyty CFK to: VHM Höchstleistungs - Fräser 2,0 mm Diamant
Posuw 350mm na min przy max głębokości 4mm. Jakość jest ok i po frezowaniu nie łamię krawędzi papierem czy pilnikiem. Jedynie umyję pod bieżącą wodą szczoteczką do rąk krawędzie frezowane i to wszystko.

Ady Krzycho, jaki tu przerost formy nad treścią. Popatrz na to trochę wnikliwiej jeśli idzie o technikę. A tak poza tym industriele disajjjn :D to też ważna sprawa. Wyobrażasz sobie jakby wszystkie autka poruszające się po drogach wyglądały tak samo. I dalej wnikając w temat, tak co by ta forma nie przerosła treści, to przecież starczyło by kawałek ramy z doczepionymi kołami, motorkiem, kierownicą i paroma krzesełkami z plandeką nad głową :D............mannn, ależ by była nuda.
Tak nawiasem to maluch Bartka wcale mnie nie zachwyca (z całym szacunkiem dla Bartka za włożony wysiłek, koszt i czas).
Z aerodynamiką na bakier, wszystko na wierzchu narażone na zanieczyszczenia i oberwanie. A o elegancji i przejrzystości konstrukcji to już nie wspomnę. Ale...i tu jest duże ale, bo zależy jakie miał założenia konstrukcyjne i cele do osiągnięcia. Ja jego wątku nie czytałem tylko blikłem na fotki i jeżeli miał to być taki mały spacerowy zwiadowca to jest jak najbardziej ok. Ten mój ma poganiać, taranować i no za szybko się nie poddawać dlatego taki jest jaki jest ;)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 12 sty 2016, o 07:46

Racer to racer, to tak jak byś w F1 chciał wprowadzić bolid o kształcie ciężarówki. Niestety wszystko zostało dopracowane i dlatego wszystkie bolidy wyglądają podobnie czyli nudno.

A co do twojej konstrukcji chodzi mi o te plastiki, one przede wszystkim ważą, nie chronią przed brudem bo mają otwory do chlodzenia, utrudniają dostęp jak coś się schrzani, i prawdopodobnie będą pękać przy kretach. Takie same zdanie miałem na temat pcb jak Ocean budował swojego quada, wszystko było cacy i tak pięknie wyglądało do pierwszych kretów.

Co do towera to nie ma co się śmiać, tak się składa że jest on bardziej opływowy od klasycznej konstrukcji, bo na takich konstrukcjach latają piloci pro na wyścigach, tam kąt pochylenia quada podczas lotu to prawie non stop 45st lub więcej. Natomias mnie w takim towerze przeraza to że podczas gleby czy uderzenia o słupek ta wieżyczka moż zostać zmieciona z reszty konstrukcji, dlatego do latania codziennego wolę konstrukcje klasyczne :-)

Klasyczna lle nie czołg opancerzony 250, klasyczna ale nadal możliwie mała i zwarta i lekka, stąd propozycja 210tki, i najlepiej aby była lżejsza od konkurencji która waży w okolicach 90g..100g :-)

Niestety musisz zdecydować czy twój quad to będzie racer, czy nie latająca zabawka ładnie wyglądająca na półce, bez obrazy ale na razie jesteś po środku :-) Podobne zdanie mam na temat robocatów i konstrukcji jakie proponuje Align. Cieszy oko kosztem sprawności.

Przepraszam za swoje zdanie ale niestety jestem praktyczny jak przenoszona para skarpetek :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Racers”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości