Quad racers - testy śmigieł do ścigaczy

Dział dla tych co wierzą, że rozmiar się nie liczy.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 16 lut 2016, o 16:37

TEST 1

Przyszły mi śmigła DAL i postanowilem przetestować to co mam.

Mierzylem prąd przy 150g ciągu oraz maksymalny prąd i ciąg.

Wyniki testów na Multistar elite 2204 2300kv

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Obrazek

Moje ulubione śmigła GF 5045 BN oraz DAL 5045 BN V2. Aktualnie latam na DAL, wcześniej na GF.

GF 5045 BN jest bardzo sztywny, jest to bardzo mocne śmigło, jak ktoś lata na HQ to można rzec że jeden GF złamie się na cztery HQ. Wadą GF jest niestety masa , 4 śmigła to ok 20g i niestety silniki 1806 nie dają sobie z nimi dobrze rady. Trzeba mieć co najmniej silniki 2204.

DAL 5045 BN v2. Tak się składa że DAL jest to kopia śmigła GF. Forma jest dokładnie taka sama, kształt, pogrubienia, mocowanie. Różnią się tylko materiałem. DAL zaś jest jest wykonany z bardzo miękkiego plastiku. Masa 4 szt to 15g. Śmigła w pewnym sensie są niezniszczalne. Niestety niezniszczalność polega na tym że zamiast łamać się po prostu się gną. Najczęściej po kreciku trzeba torować łopatki poprzez ich odginanie :-). W ciągu ostatnich 60 lotów wymieniłem tylko jedno śmigło które było bardzo mocno przegięte, po wyprostowaniu widać było zagięcie więc je wymieniłem ale ciągłe prostowanie jest dosyć irytujące. Jak można się domyśleć prostowane śmigłą nie są nigdy idealne, będą wprowadzać wibracje. Mimo tych wad chyba to moje Econo ulubieńcy wiec póki nie znajdę nic ciekawszego pozostanę przy nich.

KK 5045 BN, na tych śmigłach latałem po GF a przed DAL. Śmigła są lżejsze od DAL (niestety nie pamiętam masy). W ciagu 60 lotów pękło mi tylko jedno, i to dość śmiesznie bo pękło mocowanie na pół. KK są sztywniejsze od DAL ale się nie łamią. Dlatego znaczniej rzadziej się krzywią i nie trzeba ich tak często prostować. Niestety mają wielką wadę. Są prądożerne. Jak wiecie KingKong to wielka małpa która że baaaardzo dużo bananów. Te śmigła żrą za to bardzo dużo prądu. Mój Quadzik na GF ciągnął max 42A, przy KK 46A. Dodatkowo przy owych 46A ciąg jest słabszy niż przy śmigłach DAL i GF. Więc są bardzo nieefektywne.

DAL 3x 5045 BN. Nie latałem na tych śmigłach ale to praktycznie DAL 5045 BN v2 o trzech łopatkach. Przy mocnym silniku mają 15% wiecej ciągu przy 15% większym prądzie. Przy słabszych silnikach przyrost ciągu jest znacznie mniejszy ale prądu już nie.


TEST 2

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Obrazek

Jako że przewinąłem sobie silniki RCX 1806 2400kv na 2800kv postanowiłem zrobić drugi test śmigieł, tym razem same DAL
Ale że moja 250tka miała nóżkę w gipsie to i do testów pierw poszedł silnik RCX 2205 2350kv i postanowiłem go porównać do Multistara 2204 2300kv.

DAL 5045 BN v2 oraz 3x 5045 BN opisałem w teście 1.
DAL 4045 BN cut to przycięty z DAL 5045 BN v2. Dosyć niespodziewany jest kiepski wynik tego śmigła, raptem 1cm mniej a osiągi bardzo słabe. Słąbsze od fabrycznego śmigłą DAL 4045 BN przetestowanego w teście 1.

DAL 5045 X to dziwne śmigło które koledze się trafiło w paczce z DAL 5045 BN v2. Nieco mniejsza powierzchnia i nieco gorsze wyniki ciągu maksymalnego.

DAL 5045 BN v2 Inverted to DAL 5045 BN v2 pracujące do góry nogami :-) Jak widać działa, tyle że słabo :-)


Silniki
Pier przetestowałem Mustistara ajko punk odniesienia dla RCX

RCX 2205 2350kv okazał się znacznie mocniejszy, dodatkowo te silniki mają u mnie ok 550 lotów i trzymają się nadal bardzo dzielnie, testy robiłem na przewiniętym silniku (akurat ta noga spoczywała w gipsie (żywicy )) :-) Silnik ten w teście wykazał się 2400kv, pozostałe fabryczne silniki miały 2400kv , 2360kv i 2320kv.
RCX w stosunku do multistara wykazał się większym ciągiem:
Na DAL 5045BN V2 648g vs 550g
DAL 3x5045BN V2 740g vs 590g
Jako że silnik RCX okazał się mocniejszy to koniecznie chciałem zobaczyć wyniki na pakiecie 4s
I tu nastąpił szok!!!! Już na śmigle 4045 (przycięte z DAL 5045BN v2) był ciąg 650g :-)
Na 3s było 350g, prawie dwukrotny przyrost ciągu po przejściu z 12 na 16.2V. Spodziewałem się 30..50%
Przyrost prądu to 15.9A vs 9.2A co po przeliczeniu na moc daje 230% mocy na 4s w stosunku do 3s.
Śmigło 3x4045BN ciąg 825g !!!! :wow2:
Jakby te silniki wsadzić do 180tki to dałoby by to teoretycznie 3300g ciągu przy modelu o masie 400g :-) stosunek ciągu do masy : 8x :-)
Przy ciągu 825g moja konstrukcja zaczęła się przemieszczać więc musiałem dociążyć do następnego testu :-)
Śmigło DAL 5045BN v2 988g, prawie kilogram :-)
Śmiglo DAL 3x5045BN v2 ,..., i tu zawód, regulator testowy (sunrisec20A slim) tracił synchronizację i nie udało mi się dociągnąć z mocą do 100% :-(, ogólnie to z czym miałem problemy latając na tych regulatorach na 4s na multistarach na 4s.

Kolejne porównanie to RCX 1806 2400 oraz ten sam silnik przewinięty do 2800kv na śmigłach 4".
Silniki przewinąłem ze względu że śmigła 4" miały słaby ciąg i moja 180tka była jakaś wolniejsza od 250tki.
Przyrost ciągu i mocy jest duuży, nie wiem czy nie za duży na moje potrzeby, najgorsze jest to że po przewinięciu prądy w 180tce będą większe niż w 250tce :twisted: , niestety ciąg już nie ale za to 180tka jest znacznie lżejsza wiec i tak powinna mieć większego kopa.
Przewinięcie było jeszcze spowodowane tym że podczas Testu 1 nie miałem śmigła DAL 3x4045 BN. Pewnie to śmigło i 2400kv by mi wystarczyło tymbardziej że to śmigło 4" ma większe pobory prądu niż śmigło 2 łopatkowe 5" :-)
I tak 2800 vs 2400kv:
DAL 4045 BN cut 480g vs 346g
DAL 3x4045 BN 585g vs 440g
DAL 5045 BN v2 695g vs 530g


TEST 3
Na rynku pojawiają się coraz to nowsze śmigła z coraz bardziej zaawansowanymi kształtami, dlatego też postanowiłem zrobić test kilku z nich.

Od lewej.
DJI Snail T5048
DAL T5045BNv2
DAL T5045 Cyclone
RaceStar 5042
RaceKraft 5051
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie zapomniałem też o upgradzie swojej 175tki :-)
Od lewej
Gemfan T4045BN
DAL T5045 Cyclone przycięty do 4"
DAL T5045 Cyclone nie przyciety
Obrazek

Testy ciągu i efektywności :
Testy zostały przeprowadzona na silniku RCX 2206 2400kv, czyli silniku z większym momentem obrotowym niże klasycznie stosowane 2205 i nie przesadzonym Kv.

Na początku tabelki mamy 2 śmigła 4". Bardzo fajnie zapowiada się Cyclone przycięty do 4", brakuje mu raptem 100g ciagu 840 vs 940g ale prąd dużo rozsądniejszy 22.5A vs 30A :-)

Najstarsza w zestawieniu konstrukcja 5" to DAL T5045BN v2
Od dawna latałem na triblade DAL a potem podobnych KingKongach, nie są to takie 100% bullnose, końcówka jest nieco wyprofilowana, kształt takiej łopatki chyba pojawił się pierw w dwułopatkowym Gemfan 5045BN, potem został skopiowany przez DAL przy czym DAL zastosował bardziej elastyczne tworzywo, potem zastosowany w trzyłopatkowych DAL, i te zostały skopiowane przez KingKonga :-) Zaletą ich jest duża wytrzymałość, rzadko się łamią, co najwyżej wyginają i całkiem spora efektywność oraz duży ciąg.

Jakieś 2 miesiące temu przerzuciłem się na nowy produkt DAL T5045Cyclone.
Mają bardzo podobny ciąg i efektywność do poprzednich. Natomiast kształt bardziej przypomina śmigła wysokobrotowe gdzie końcówka ma małą szerokość dzięki czemu są mniejsze opory przepływającego powietrza. Jak testowałem Cyclony 2 miesiące temu pozwoliły na osiągnięcie maksymalnej prędkości o 6km/h więcej niż na Dal BNv2 146vs140
Łamliwość okazała się też jeszcze mniejsza oraz bardzo mała tendencyjność do wyginania podczas upadku. To dzięki temu że czym bliżej końca łopatka jest cieńsza i bardziej elastyczna a wiec rozkład naprężeń jest korzystniejszy.
Ale największą ich zaletą jest mniejszy moment masy. Dzięki temu silnik szybciej się rozkręca i zwalnia. Od pierwszego lotu je pokochałem, quad stał się stabilniejszy, oscylacje w propwashu są dużo mniejsze, lepsza precyzja i wieksza szybkość reakcji na zmiany ciągu co bardzo poprawiło zdolność wyhamowania quada tuż nad ziemią z opadania aby wcelować w bramkę.
Ogólnie jak na razie pozostają moimi faworytami mimo kolejno pojawiających się nowości.

A nowości to kolejne w zestawieniu RaceStar 5042. Śmigiełko bardzo lekkie, cienkie i chyba delikatniejsze niż DAL. Ma też ciut mniejszy skok choć może nie jest to prawdą. Generują troszkę mniejszy ciąg statyczny ale za to przy sporo mniejszym prądzię. Niska masa powinna też poprawiać stabilność quada. Troszkę mi się nasuwa że moze to być konkurencja do lekkich DAL 5040 które charakteryzowały się bardzo małym efektem propwash i miały bardzo dużo zwolenników. Mnie DAL 5040 nie przypadły do gustu, łamliwość tylko przypieczętowała moją decyzję że ich nie lubię :-D. Wracając do RaceStarów nie wiele mogę jak na razie o nich napisać bo jedyne loty jakie zrobiłem to speed testy, na pewno quad reaguje słabiej na pracę drążka w dolnym zakresie, przez to wydaje się że ma mniejj mocy ale z drugiej strony pozwala na większą precyzję sterowania ciągiem w zawisie. W najbliższym czasie planuję też na nich trochę więcej polatać.

Następna nowość to RaceKraft 5051, kształt jest naprawdę zadziwiający, projekt kosmiczny, cena też spora, są sztywne i jeśli nie okażą się zbyt kruche to mogą być wytrzymałe. Nie wiem czemu ma służyć wygięcie ich do przodu, może obniżenie środka ciężkości względem powiercznichni nośnej. Dosyć dziwnym efektem tego jest to że talerz wirnika wraz ze wzrostem obrotów się cofa to tyłu :-)
Niestety w teście statycznym wypadły kiepsko, zasysały więcej prądu dając mniejszy ciąg, zarówno przy mocy maksymalnej jak i mniejszych. W sumie nie dziwne, na ogół większemu skokowi towarzyszy gorsza sprawność, ale w większości przypadków nieco wzrost ciągu maksymalnego, tu niestety ciąg maksymalny był słabszy od konkurencji. Możliwe że ciąg maksymalny był słabszy bo przy mocy maksymalnej pojawiał się dodatkowy szum który prawdopodobnie wynikał ze zrywania strug. Jak widać kosmiczny kształt niestety nie pomógł. Za to profil śmigła wysokoobrotowego i większy skok pozwolił na osiągnięcie większej prędkości maksymalnej ale o tym później. Niestety mam tylko jeden komplet więc nie wiem czy zrobię na nich wystarczająco dużo lotów aby powiedzieć coś o zachowaniu się quada na tych śmigłach.

Ostatnia nowość to śmigłą DJI Snail 5048. Bardzo duża powierzchnia, wszystkie bullnose odpadają. Od początku miałem wyrobione o nich zdanie które się potrwierdziło. Zapewne DJI ma doświadczenie ze śmigłami do silników wolnoobrotowych , niestety tu to nie pomogło. W teście statycznym osiągnęły najwyższy wynik. Niestety okupiony potwornym prądem oraz rozchodzącym się zapachem przegrzanej emalii drutu silnikowego :D Ciąg jaki osiągnęły to 1280g czyli o 60g wiecej niż DAL. Prąd to 44A, koszmarnie dużo jeśli się popatrzy na wyniki DAL czyli 32A. Niech policzę, 44.6A przy 15,6V daje prawie 700W, przy 4 śmigłach to 2800W !!!!! tyle co Goblin 500 :twisted:
Może jeśli ktoś ma duże silniki z jakimś niskim kv typu 1800kv to może te śmigła będą rozwiązaniem na niedobór obrotów i co za tym idzie mocy, ale przy standardowo stosowanych silnikach w ścigaczach te śmigła są zupełnie bez sensu, quad może okazać sie killerem pakietów. Sanaili też mam tylko jeden komplet wiec będę musiał ostrożnie je testować w locie.

A tu komplet danych:
Obrazek


Testy prędkości maksymalnej quada
Wczoraj miałem możliwość przetestowania prędkości maksymalych na różnych śmigłach. Testy przeprowadzona na 190tce Tower z silnikami RCX 2205 2700kv.

DAL T5045BN v2 nie testowałem, 2 miesięce temu je przetestowałem z Cyclonami i miały prędkość maksymalną o 6km/h mniejszą (140 vs 146km/h)

Dlatego zacząłem od DAL T5045 Cyclone, zrobiłem przeloty tylko na jednym pakiecie, wyszło 141km/h, wynik troszkę niższy od robionych poprzednio ale chłodne pakiety mogą to tłumaczyć.

Następnie zrobiłem przeloty na dwóch pakietach na śmigłach Racekraft 5051, i padł rekord czyli 156km/h. Po nieco większym skoku oraz kształtowi optymalnemu do dużych obrotów tego się spodziewałem. W zachowaniu quada jakoś nie odczułem specjalnie różnicy w stosunku do Cyclonów aczkolwiek muszę troszkę więcej na nich polatać.
Obrazek

Następne były DJI Snail 5048, tu również latałem na 2 pakietach, już podczas speed runów było słychać że obroty początkowe nie były tak wysokie jak na poprzednich śmigłach oraz było bardzo szybkie zdychanie pakietu. Niestety duża powierzchnia śmigieł to i duże opory opływającego powietrza. Najwyższa odnotowana prędkość wynosiła 137km/h. Natomiast tuż po podniesieniu czuć było więcej mocy w niskich położeniach drążka, quadzik wydawał się lżejszy i żwawszy. Na pewno jak ktoś założy te śmigła to w pierszym odczuciu pomyśli "co za moc" ale niestety będą to tylko odczucia. Mocniejsza reakcja na drążek może też być problematyczna dla precyzji zawisu bo trzeba robić jescze mniejsze ruchy drążkiem.

Na RaceStar 5042 został mi tylko jeden mocny pakiet. Po DJI po podniesieniu quada do zawisu zastanawiałem się czy coś jest nie halo, tak bardzo odczułem brak ciągu, żeby quad zaczął szybko odlatywać musiałem podnieść drążek znacznie wyżej. Nawet w stosunku do Cyclone i Raqcekraft. Przy speedrunnach śmigła RaceStar wyły najgłośniej i najwyższym tonem, przy każdym speedrunie (3...4 sekundy) słychać było że obroty nie wiele spadają, wniosek , śmigła stawiają bardzo małe opory. Wynik mnie zaskoczył bo mają nieco mniejeszy skok , 151km/h, najwyraźniej nadrabiają małymi oporami (są cienkie i mają na oko bardzo dobry kształt) i wyższymi obrotami. Co do tego niższego skoku nie jestem do końca przekonany. O ile końcówki Cyclone mają wyższy kąt natarcia niż RaceStar to bliżej środka (2..3cm) kąt natarcia wydaje się taki sam.

Predkości maksymalne na śmigłach 5" :
Obrazek

Na koniec zrobiłem kilka fotek jak kapcie leżą na bolidzie :-)

DJI Snail T5048
Obrazek
Obrazek
DAL T5045 Cyclone
Obrazek
Obrazek
RaceStar 5042
Obrazek
Obrazek
RaceKraft 5051
Obrazek
Obrazek




TEST 4
Cisnę coraz mocniej, śmigła "undestructable" pękają jak zapałki. Aby choć trochę zaoszczędzić szukam czegoś dobrego i zarówno mocnego.
Pod koniec zeszłego roku latałęm na DAL Cyclone T5045C, bardzo fajne i mocne śmigła.
Postanowiłem obniżyć koszty i bardzo podobnie i dobrze mi się latało na RaceStar 5048, też 3 łopatkowe śmigła. Na początku wydawało mi się że są podobnie wytrzymałe jak cyclone, niestety odkąd zacząłem latać na bramkach z banera naciągniętego na stelaż z włókna szklanego to łopatki po uderzeniu bardzo często odpadały.
Jakiś tydzień temu przerzuciłem się na DAL Cyclone v2 czyli T5046C, są zdecydowanie mocniejsze i bardzo dobrze się lata ale niestety 2x droższe od RaceStar.
Alternatywą były jeszcze RaceKraft 5051 , ponoć niezniszczalne, wymienia się tylko jak wygląda gorzej niż pogięty gwóźdź. Są jeszcze droższe i niestety strasznie prądożerne.
Postanowiłem dlatego sprowadzić kopię zrobioną przez KingKong, KK5051, na pierwszy rzut oka w porównaniu z RK są grubsze, grubsza krawędź natarcia, sztywniejsze, końcówka mniej zaakcentowana, nieco cięższe ( na 4szt. 26g vs 23g ). Wydawało mi się że będą to straszne gnioty i będą bardzo dużo prądu żarły nie dając ciągu w zamian ale okazały się ekonomiczniejsze od RK. Pewnie teraz na nich zabawię przez chwilę.

Jeśli chodzi o parametry to na mój gust Cyclone T5046C wygrywa.
Jeśłi chodzi o latanie to pamietam że RK5051 zrobiło na mnie niesamowite wrażenie.
Ciekaw jestem jak w locie będzie z KK5051 które mają podobny kształt i ciut lepsze paramentry. A...., bym zapomniał, niestety z wyważeniem KK5051 nie jest idealnie :-(, zobaczymy co na to kontroler.

Wyniki testu:
A... dla jasności, tylko DAL 5045v2 jest śmigłem 2-łopatkowym, reszta 3-łopatkowa.
Obrazek

Ciąg i pradożerność, czym krzywa sięga dalej w prawo tym wiekszy ciag maksymalny :-), czym krzywa przebiega wyżej wyżej tym gorzej :-(
Obrazek

Ciekaw byłem też charakterystyk, niektórzy piloci nie lucią jak jest duży ciąg na małych obrotach, ja akurat na odrót. Niestety tutaj śmigła wypadają bardzo podobnie ale sa to śmigła o dużym skoku. Szkoda że nie przetestowałem śmigieł 5040 czy 5042.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 maja 2017, o 08:37 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 19 razy.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 18 lut 2016, o 11:17

Dorzuciłem test śmigieł HQProp 5045 oraz 5045BN oraz przetestowałem śmigła DAL przy 16V
Ostatnio zmieniony 18 lut 2016, o 11:29 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 lut 2016, o 11:25

Juz
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 18 lut 2016, o 12:29

Tu są fajne testy też: http://rotorbench.com/
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 mar 2016, o 21:49

Znowu się bawiłem wagą , silnikami i śmigłami :-)
Doszedł Test 2
Przetestowałem silnik RCX 2205 2350kv oraz porównałem przewinięty silnik RCX 1806 2400kv na 2800kv do oryginału :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 13 lis 2016, o 17:42

Nasz znajomy RCShim zrobił fajny filmik testując przyspieszenie i max speed w swoim racerze klasy 210. Wykorzystał dwu i trójłopatwe śmigła:
DAL 50x45BN i DAL 50x40x3
Przyznam, że nie spodziewałem się aż takiej różnicy w osiągach:

moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 9 sty 2017, o 19:35

Doszedł Test 3 :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 16 maja 2017, o 08:32

Doszedł test czwarty :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Racers”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości