Ścigacz Quadro 175 by Kenobi v6

Dział dla tych co wierzą, że rozmiar się nie liczy.
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 26 sty 2017, o 11:03

Hejka,

Czy to space one? Tez takiego buduje :D - kurde to juz trzeci - strasznie uzalezniajace
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 26 sty 2017, o 16:33

Na biało trzeba by przemalować aby był Space one :-)

Taką fajną miejscówkę znalazłem blisko mnie :-)
Najśmieszniejsze jest to ze mimo braku oddziaływania przeciążeń to latając góra dół miałem wrażenie że żołądek podchodził mi do góry :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 3 lut 2017, o 22:23

Z dzisiejszego wypadu, urwał mi się kabelek w jednym reglu w głównej maszynie wiec 175tka wkroczyła do akcji. Kilka pakietów potrzebne było na przestawienie a potem już flow.

Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 lut 2017, o 22:32

0:40 nie możesz tego manewru zrobić szybciej? Czyli przewrót coś w stylu piroflipa tak, żeby po przewrocie być kamera do przodu?

Robisz to przez prawy bo i wytracasz prędkość do zera, po to aby ruszyć w drugim kierunku, zamiast zrobić coś w stylu pętli z obrotem wzdłuż osi pionowej na wyjściu

Od dawna obserwuję ten manewr na Twoich filmach o strasznie dużo czasu się tu marnuje.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 lut 2017, o 22:34

Wyobraź sobie, ze quad to samolot, któtry robi pętlę w dół i wlatuje w bramkę, która minął. Tylko musi potem się obrócić (albo podczas)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 lut 2017, o 08:55

Po części masz rację, mógłbym popracować nad tym ale to wyższa szkoła szkoła aby to zrobić w 100%, jescze w zeszłe lato robiłem próby czegoś takiego ale muszę robić większą pętlę przez co trwa to dłużej.
http://www.youtube.com/watch?v=uPC4J8ZvkAM

Przyglądałem się też najszybszemu Polakowi , to na filmach u niego wygląda to tak samo.
http://www.facebook.com/MacFPV/videos/1783034675295676/

Praktycznie taki 100% manewr ma sens tylko jak by się miało przelecieć przez bramkę na 10m i nawrócić do bramki na dole, a ma to sens dlatego że trzeba iść szybko w dół aby przyśpieszyć grawitację.

Na takiej pojedynczej bramce niestety dużo to nie przyśpieszy. Rozważając samolot teoretycznie, to odwracając w osi YAW (RUDER) musiałbym pracować silnikiem aby wyhamować i ruszyć w przeciwnym kierunku, odwracając go do góry nogami i robiąc pół pętle wykorzystywało by się powierzchnię skrzydeł więc szybciej i ekonomicznie.
Quad nie ma powierzchni nośnej, w sumie ma od wirników jak helikopter ale bardzo małą, więc czy tak czy tak musi wykorzystać ciąg aby wyhamować i ruszyć w przeciwnym kierunku. I tu najszybszy sposób to obrócenie na jak najmniejszej powierzchni. Więc nie ma znaczenia jak się go obróci.
To samo dotyczy flag, jak masz zawrócić za flagą o 150stopni jak na filmie, dla samolotu optymalny jest łuk, dla quada nawrót po kącie ostrym bo łuk nie daje nic poza wydłużeniem drogi.

Dodatkowo jak się przyjrzysz to tak na prawdę ja nie obracam quada w osi YAW, tuż przed bramką przechylamn go o 70st w bok (o 90 st bym przechylał gdybym nie potrzebował podparcia) i robię pół pętlę w płaszczyźnie ziemi czyli w zasadzie samolotowo/helikopterowy ostry nawrót o 180st, quad idzie po trajektorii narty wgryzającej się w śnieg. Tylko że kamerka jest pochylona 45st do góry więc wygląda to jak obrót w osi YAW a na prawdę jest to połączenie obrotu YAW z osią PIT (ELE). Wiec robiąc ten nawrót mogę go próbować obrócić zamiast 70 o 90 lub więcej aż do dojścia do 180st. Tylko czym więcej zmian w obrazie tym mózg szybciej może się pogubić więc nawrót jest robiony w zakresie moich możliwości percepcyjnych i refleksu a pochylnie do tego dostosowane. Nawet ten nawrót mona zrobić agresywnie ale się pogubimy dlatego tu sprawdza się płynność czyli trzeba łapać FLOW :D
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 4 lut 2017, o 11:11

Co do koncepcja zmiany tego manewru to pytanie jak ciasną pętlę można zrobić- jak 20m to pewnie jak piszesz nie ma sensy. Ale może 4 a może 3m

jest robiony w zakresie moich możliwości percepcyjnych i refleksu a pochylnie do tego dostosowane


ale te manewry przecież nie mogą być robione w zakresie percepcji tylko odruchu- piorflip nie jest czynnością percepcyjną tylko odruchową.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 lut 2017, o 18:14

Łatwo powiedzieć, piroflip :-) , wszystko jest ok jak patrzysz z zewnętrz, przyczep sobie kamerkę do helikoptera zrób piroflipa i zobacz co się dzieje na nagraniu i czy da się to ogarnąć :-)
Doprowadzasz że cały świat wiruje w oczach i nagle nie wiesz gdzie jesteś dlatego płynność jest ważna.
Dodatkowow robięć nawrót tą metodą musisz pierw obrócić się o 180st w osi ROLL, potem od drugie 180 w osi PITCH i musisz to zmieścić w czasie w którym normalnie wystarczy obrócić się o 180 st w osi YAW, więc trzeba to robić szybciej.
Troszkę popróbowałem, da radę lecz traci się bramkę z oczu, przy normalnym lataniu cały manewr jest kontrolowany przez cały czas, tutaj przez moement widzisz ziemię, jak popełnisz błąd to bramka pojawię się w innym miejscu niż się spodziewasz i potrzebne ostre korekcje a czasami trafia się w słupek.
Na pewno taki manewr wymusza troszkę większą prędkość na wejściu w bramki. Gorzej jeśli celowanie się nie uda, czasu na poprawki mało :-)




Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 4 lut 2017, o 23:03

Ee, tam

mówię o zmianach w figurach - nie jestem pewien czy to się da i czy będzie szybsze ale tak wygląda. Jak uczyłem się 1/3 połowy piroflipa to oglądałem setki razy filmy i nie kumałem i w pewnym monecie prawie wyszło a potem trochę lepiej i lepiej. A potem się zastanawiałem jak ktoś to wymyślił skoro trzeba godzin, zęby w ogóle zobaczyć czy coś jest możliwe. Jak ćwiczyć coś czego nie jesteśmy pewnei czy się da? I po ilu godzinach odpuścić jako niemożliwe?

Tu pytanie jest proste jak bardzo można quadem zacieśnić pętlę? 3m? Jak tak to musi być szybciej.
A co do percepcji to zamknij oczy żebyś się nie porzygał i zrób ten manewr odruchowo (o ile jest możliwy) ale jak Ci się uda i będzie szybszy to masz go nazwać moim nazwiskiem :)

180st w osi ROLL, potem od drugie 180 w osi PITCH

przecież to przewrót na plecy piro. Poza tym tu możesz zrobić najpierw ROLL potem PITCH- nie twierdzę, że to łatwe ale jak być to opanował to miał byś szybszy manewr nawrotów.
ile to trwa obecnie? Prawie 4 sekundy a tak byś miał ze dwie mniej.

A swoją drogą możesz zobaczyć albo napisać ile trwa najciaśniejsza pętla? Czyli zmiana kierunku bez obrotu PITCH (on prawie nie ma znaczenia w prędkości)
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 4 lut 2017, o 23:08

Na pewno taki manewr wymusza troszkę większą prędkość na wejściu w bramki. Gorzej jeśli celowanie się nie uda, czasu na poprawki mało


Raczej nie, zwalniasz po to aby zrobić maksymalnie ciasną pętlę (albo nie zwalniasz) i na wylocie masz 180 st PITCH

Moim zdaniem cały czas popełniasz błąd, że chcesz te manewry percepcyjnie kontrolować a przecież w heliku nie kontrolujesz tylko zaczynasz, (odruchowo) robisz i kończysz i dopiero pozycję końcową konotujesz jako wyjściową do następnego manewru. Jak jest nie taka jak się spodziewałeś to dopiero ją kontrujesz ewentualnie uwzględniasz w następnym manewrze.

Zrób tak samo, walnij pętlę z piro (zamknij na chwilę oczy) lub walnij pętlę potem PITCH 180st i potem ewentualnie kontruj na wyjściu z bramki
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 5 lut 2017, o 06:15

wojtekr pisze:Tu pytanie jest proste jak bardzo można quadem zacieśnić pętlę? 3m? Jak tak to musi być szybciej.

Do zera.
Bramka ma wysokośc ok 1.2m wiec wchodzisz w manewr na wysokosci 2m wychodzisz 0.5m nad ziemią
Robienie 3m półpętli nje ma sensu, trzeba zacieśniać manewr jak najbliżej poprzeczki bramki.
wojtekr pisze:A co do percepcji to zamknij oczy żebyś się nie porzygał i zrób ten manewr odruchowo (o ile jest możliwy) ale jak Ci się uda i będzie szybszy to masz go nazwać moim nazwiskiem :)

Czekam aż nauczysz się tego manewru helikoperem, lot na wysokości 2m, zamykasz oczy, nawrót o 180st z obnizeniem wysokości do 0.5m , otwierasz oczy i kontynuujesz lot na wysokosci 0.5m.
Jak zobaczę powtarzalnosć czyli 50 udanych pod rząd manewrów to bedzie się nazywac to manewrem WojtekR, a do tego czasu nadajmy tymczasową nazwe "Manewr odruchowego rozpierdalania modelu o ziemię" :vhappy:


wojtekr pisze:
180st w osi ROLL, potem od drugie 180 w osi PITCH

przecież to przewrót na plecy piro.

Przelatuję nad bramką obracam się na plecy wykonujac piro czyli YAW 180st , czyli jestem na plecach skierowany w kierunku bramki.
Muszę do tego dodać jescze przewrót na brzuch, robi się skomplikowanie

wojtekr pisze:Poza tym tu możesz zrobić najpierw ROLL potem PITCH

Przecież masz to na ostatnim filmie. ROLL obracam na plecy, i PITCH czyli robię półpętlę w dół.

wojtekr pisze:- nie twierdzę, że to łatwe ale jak być to opanował to miał byś szybszy manewr nawrotów.
ile to trwa obecnie? Prawie 4 sekundy a tak byś miał ze dwie mniej.

Kiedyś bylo 8, teraz jest 2..4 może kiedyś będzie powtarzalne 2. Tezeba ćwiczyć ale wątpię aby jeden sposób nawracania był szybszy od innego, problemem jest wyhamowanie i przyśpieszeni , czym szybciej się leci tym dłuzej trwa manewr. I wydaje mi się że należy to robić tak jak jest najwygodniej, robienie 3 metrowej pętli spowolni manewr.bo tracisz ciąg na na składową pionową.

wojtekr pisze:A swoją drogą możesz zobaczyć albo napisać ile trwa najciaśniejsza pętla? Czyli zmiana kierunku bez obrotu PITCH (on prawie nie ma znaczenia w prędkości)

Nie bardzo rozumiem, pętla to obrót PITCH z lotem postępowym, wiec jak ma być pętla bez obrotu PITCH?

Czym bardziej zacieśnisz tym bedzie trwala szybciej aż dojdziesz, do obrotu w punkcie. Po obrocie i tak bedziesz przez pewien czas leciał do tyłu, i masz ze 4g hamowania a potem przyśpieszenia.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 5 lut 2017, o 06:39

wojtekr pisze:
Na pewno taki manewr wymusza troszkę większą prędkość na wejściu w bramki. Gorzej jeśli celowanie się nie uda, czasu na poprawki mało


Raczej nie, zwalniasz po to aby zrobić maksymalnie ciasną pętlę (albo nie zwalniasz) i na wylocie masz 180 st PITCH

Raczej tak, odwracam na plecy półbeczka 180ROLL, potem pół pętla w dół 180 PITCH, w połowie półpętli w dół jestem skierowny pionowo w dół i lece na pysk, muszę kontymuowac podnoszenie nosa PITCH i dać w palnik aby nie wlecieć w ziemię wiec po nawrocie lece z dużą prędkością w kierunku bramki, od momentu jak lecę na pysk nie ma jak zwalniać.

wojtekr pisze:Moim zdaniem cały czas popełniasz błąd, że chcesz te manewry percepcyjnie kontrolować a przecież w heliku nie kontrolujesz tylko zaczynasz, (odruchowo) robisz i kończysz i dopiero pozycję końcową konotujesz jako wyjściową do następnego manewru. Jak jest nie taka jak się spodziewałeś to dopiero ją kontrujesz ewentualnie uwzględniasz w następnym manewrze


Zrób tak samo, walnij pętlę z piro (zamknij na chwilę oczy) lub walnij pętlę potem PITCH 180st i potem ewentualnie kontruj na wyjściu z bramki

Poczekam aż Ty mi pokażesz manewr WojtekR

ps czy ty nie mylisz przypadkiem Beczki z Pętlą ?
Albo kierunków obrotów. PITCH-ELE, ROLL-AIL, YAW-RUD-PIRO
Może wrzuć rysunek manwru, z jakieś strony o akrobacji samolotowej.

To co ja starałem się zrobić na ostatnim filmie to to:
Obrazek
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 5 lut 2017, o 09:51

ps czy ty nie mylisz przypadkiem Beczki z Pętlą ?


nie,

chodzi mi z grubsza tak jak na tym rysunku tylko obrót nie musi być przed manewrem tylko po lub w trakcie. Ale to nie są kluczowe szczegóły, najważniejsze, żeby wykorzystać ciąg do nawrotu a nie wytracać prędkość do zera i rozpędzać się w przeciwnym kierunku.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 5 lut 2017, o 10:09

Koślawo ale z grubsza o to mi chodziło. Jeden manewr z obrotem w trakcie nawrotu a drugi po wyjściu z bramki.

Czy qaudem się da? Nie wiem ale chyba tak.
Czy to łatwe? Nie weim nie latam tak quadami.

Ale na pewno szybsze


[youtu_be]http://youtu.be/I7KMnvhBO60[/youtu_be]
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 5 lut 2017, o 11:29

Ta pierwsza figura 0:05 to w ogóle pojebana, chciałbyś abym tyłem na ślepo wleciał w bramkę ????? bedę pierwszy z lusterkami latał :rotfl2:
Te następne też chyba takie same tyle że na końcu robisz obrót YAW, czyli patrząc ze środka kabiny musisz na ślepo lecac tyłęm wyrównać nad ziemią na wysokości 0,5m, obrócić w YAW o 180st i trafić potem w bramkę. W FPV nie do wykonania, w LOS, życzę powodzenia, chętnie zobaczę w realu, pamietaj 2m a potem 0,5m :-)
Reszta to nie wiadomo co robisz.
Zrób niski przelot w prawo , zaakcentowany nawrót o wg twojego sposobu i śmig w lewo.

Po drugie
Super by było gdybyś zmień model. Quad to nie helikopter, helikopter możesz rozpędzić, wyzerować kąty skoku i może się uda nawet zrobić pętlę bo wirnik tworzy powierzchnię nośną. Quad ma praktycznie zerową powierzchnię nośną.
Ostatnio zmieniony 5 lut 2017, o 11:38 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 5 lut 2017, o 11:35

no tak, sorry mój błąd
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 5 lut 2017, o 17:31

No tak mi się tak zdaje, że nie zastanowiłeś się co będzie widział pilot w środku podczas tych figur ;-)

Z tymi 4 sekundami to przesadzasz, praktycznie jest ok 2. Optymalizacja manewru w zasadzie opiera się nawrocie tuż za bramką aby nie wylatywać zbyt daleko. Ważne aby też po nawrocie mieć nos nisko aby można było dać dużo mocy, niestety reakcje obronne powstrzymują mnie przed tym bo mam wrażenie że nie wyhamuję przed ziemią, niskie pochylenie nosa i więcej mocy spowoduje gwałtowniejsze wyhamowanie i przyśpieszenie.
Mam dziś za sobą 24 pakiety, nawrót robiłem klasycznie, bez półpętli którą męczyłem wczoraj i można też osiągnąć bardzo szybki nawrót. Kwestia wprawy :-)
Ostatnio zmieniony 5 lut 2017, o 17:43 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 2 razy.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 5 lut 2017, o 18:17

Lot Maćka jeden z osatatnich , Pilot nr1 w PL
A ostatnio też i za granicą.


Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 5 lut 2017, o 18:34

ale niektóre nawroty też około 2 sekund, a taki quad nie może mieć skrzydeł? Chociaż małych? Wtedy te pętle ogarnie :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 5 lut 2017, o 18:44

Jeszcze jest taki motyw że MAC lata znacznie szybciej ode mnie więc wyhamowanie i ponowne przyśpieszenie trwa dłużej.

Natomiast śmieszny jest aspekt zmiany prędkości z jaką się lata. Ma sie kamerkę pochyloną np 30st do góry, podnosisz ją do 45st i koniec, lata się szybciej :-)
Jedyny problem to czy się potrafi ogarnąć większą prędkość na bramkach czy innych przeszkodach :D
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Racers”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości