Myszor pisze:Większa szerokość to większa powierzchnia nośna ?
czyli na +
Mniejsza cięciwa czyli opór mniejszy też na +
Zdaje się że mieszamy pojęcia - długość cięciwy to to co większość nazywa właśnie szerokością łopaty.
W porównaniu z moimi starymi SABami Rapidy są nieco węższe (mają krótszą cięciwę), ale w porównaniu do współczesnych SABów Rapidy mają nieco dłuższą cięciwę. Współczesne SABy są produkowane z myślą o napieprzaniu na wysokich obrotach.
Mają za to grubszy i bardziej nośny profil (większe opory, ale większa siła nośna przy mniejszych obrotach)
Myszor pisze:Waga większa -
Względem SAB
Zależy względem jakich łopat. Moje stare SAB Red Devile 600 to były bardzo lekkie łopaty flybarowe (125g).
W porównaniu do dzisiejszych flybarlessowych łopat Rapidy będą lżejsze.
Tylko że właśnie pojawił się trend, żeby łopaty do nitro były własnie lekkie, nawet pomimo tego że śmigłowiec nie ma flybara. Najnowsze aligny 600 do nitro będą miały właśnie ok 125g, więc historia zatacza koło.