Łopaty - wyważanie, torowanie, ustawianie kątów...

Nie ma takiej łopaty co by się do kreta nie dokopała
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 23 lut 2011, o 10:12

Jak dla mnie te wszystkie sposoby to tylko komplikowanie sobie życia. Czy nie łatwiej model do pionu łopaty złożyć (mają się prawie stykać) jeśli są w linii to mamy zero.
Poza tym eliminuje to błędy wykonania okuć i łopat ,czyli mamy faktyczne kąty łopat -nie okuć.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 23 lut 2011, o 14:26

Każdy na swoją modłę, mi jest łatwiej śrubokręt w okucie włożyć niż modelem machać tym bardziej że jeśli awionika jest włączona to FBL będzie pochylenie starał się kompensować. Przy włączonej awionice zaś łatwiej snapy dostrajać bo serwa się nie wychylają i tarcza nie rozpoziomowuje. Co do błędów okuć, nie grają roli bo sprawdzasz dziurę w okuciach czyli jedyne co może jeszcze potem mieć wpływ to zwichrowanie łopat. Ważne tylko aby wkrętak nie latał w dziurze tylko siedział w niej dobrze dopasowany średnicą.
Piotrek
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 23 lut 2011, o 15:01

Machać modelem w sumie nie trzeba (to tylko przy fl) .Przy fbl prościej nie można
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-M6x0mo7DzM&feature=related[/youtube]
okolo 8,50 minuty,i po zawodach -żadnym śrubokrętem wkretakiem nie poprawisz ;)

A z ciekawosci możesz powkretaczyć a potem sprawdż i zobaczyć różnice do prostej i skutecznej metody nie wymagajacej biegania za wkretakiem. :rotfl2:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 23 lut 2011, o 18:14

Tak samo jak miszcz_waw , uzywam metody ze srobokretem i u mnie sie sprawdza.
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 24 lut 2011, o 08:06

Ja mam jeszcze inną metodę - kątomierz z doklejoną waserwagą.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
ksyja
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 6
Rejestracja: 22-02-2011

Postautor: ksyja » 25 lut 2011, o 12:44

Witam wszystkich serdecznie,mam problem z wytorowaniem łopat a konkretnie chodzi o to że łopaty wytorowałem następnie wychodzę na dwór oblatam jeden pakiet po godzinie startuje ponownie w widzę że łopaty są roztorowane ,nie wiem co jest przyczyną bo snapy nie maja luzu a serwa sa dobre .Proszę o waszą pomoc ,jesteście bardziej doświadczeni więc pewnie coś wiecie w tej sprawie.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 lut 2011, o 13:09

Napisz jak wytorowałeś i jakie łopaty. Czy sam składałeś głowicę czy kupiłeś model złożony?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
ksyja
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 6
Rejestracja: 22-02-2011

Postautor: ksyja » 25 lut 2011, o 14:32

przepraszam za kłopot ale już znalazłem przyczynę składałem model sam i wszystko kleiłem na klej ale kulka przy tarczy się poluzowała i dlatego nie moglem wytorować łopat.
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 4 mar 2011, o 14:52

Witam
Panowie mam taki mały zgryz. Otóż ostatnio wymieniłem gumki na szpindlu w głowicy. Po tym zabiegu poszedłem polatać, podnoszę helika i widzę i słyszę że łopaty idą różnym torem. Więc spakowałem wszystko i do domu. Ustawiłem kąty zerowe na obydwu łopatach, tak toruje. Na kątach zerowych jest wszystko dobrze, gdy jednak dam ujemne lub dodatnie kąty łopaty nie idą równym torem. Na pierwszy rzut oka wszystko jest dobrze. Rozbiorę jeszcze raz głowicę. Miał ktoś coś podobnego?
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 4 mar 2011, o 22:41

Kosmo, zanim rozbierzesz tylko ją ściągnij aż do tarczy i sprawdź travele serw, bo mi to zalatuje nierównymi pozycjami krańcowymi serw tarczy. Ja ustawiam zawsze od 50%, potem skrajne góra i dół, ustawiam travel adj, potem coś się rozjeżdża i trzeba jeszcze raz sprawdzić. 10 minut i po bólu.
Jeżeli nie zmieniałeś popychaczy i masz te stałe to tylko tarcza i najdłuższe, ustawiane popychacze mogą coś tu namieszać. Zakładam że te krótkie od mikserów do łopat masz identyczne.

I jeszcze jedno - czy wszystkie kulki mikserów masz w tych samych otworach z obydwu stron?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 4 mar 2011, o 23:25

Tak kulki są w tych samych miejscach.
Wydaje mi się że winnym było ramie popychacza Aile, te które przykręcone jest do ramy. Poluzowało się, przez co tarcza miała luz po lewej stronie. Sprawdziłem wszystko jeszcze raz. Jutro testy. Wszystkie wartości w travel mam na 100!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 mar 2011, o 02:47

Kosmo, nie wierzę w cuda że wszystkie serwa tarczy mają identyczny zakres ruchu. Jeszcze mi się tak nigdy nie trafiło...
Ale poczekamy do wyników testów.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 5 mar 2011, o 08:02

Kosmo pisze:Witam
Panowie mam taki mały zgryz. Otóż ostatnio wymieniłem gumki na szpindlu w głowicy. Po tym zabiegu poszedłem polatać, podnoszę helika i widzę i słyszę że łopaty idą różnym torem. Więc spakowałem wszystko i do domu. Ustawiłem kąty zerowe na obydwu łopatach, tak toruje. Na kątach zerowych jest wszystko dobrze, gdy jednak dam ujemne lub dodatnie kąty łopaty nie idą równym torem. Na pierwszy rzut oka wszystko jest dobrze. Rozbiorę jeszcze raz głowicę. Miał ktoś coś podobnego?
Owszem ja miałem swego czasu w kingu - winne były powykrzywiane, niesymetrycznie pracujące łopaty.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 5 mar 2011, o 10:31

Ramotny pisze:
Kosmo pisze:a pierwszy rzut oka wszystko jest dobrze. Rozbiorę jeszcze raz głowicę. Miał ktoś coś podobnego?
Owszem ja miałem swego czasu w kingu - winne były powykrzywiane, niesymetrycznie pracujące łopaty.


Ja miałem w Raptorze. Trzy komplety łopaty zacnej firmy Align nie dały się wytorować. Wystarczyło założyć Pelikany, SABy lub zwykłe drewniaki Thunder Tigera, żeby wszystko bylo ok, bez zmian długości popychaczy. Jeżeli masz możliwośc, to weź na lotnisko inne łopaty. Śmiesznie to wtedy wyglądało, bo na lotnisko pojechałem z 6 czy 7 kompletami łopat. Aha, helik fajnie się zachowuje, gdy założy się jedną łopatę odwrotnie ;-).
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 mar 2011, o 15:39

Panowie, wszystko fajnie ale Kosmo napisał że to mu się stało po wymianie dumperów a nie łopat :hammer: :nw:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 5 mar 2011, o 16:25

Gmeracz pisze:Panowie, wszystko fajnie ale Kosmo napisał że to mu się stało po wymianie dumperów a nie łopat :hammer: :nw:


Cenna uwaga :-)
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 5 mar 2011, o 19:40

Tak po wymianie gum pojawił się ten problem. Niestety dzisiaj bardzo wiało, było mglisto i zimno więc nie dałem rady przeprowadzić testów. Jak tylko to zrobię to napisze.

Sławek przyznam Ci się szczerze że nie sprawdzałem tego bo na oko serwa prowadzą tarczę równo w całym zakresie ruchu. Ale to na oko, a na oko to wiadomo jak jest....

W ogóle dochodzę do wniosku, że po dwóch latach 'zabawy' w modelarstwo mało wiem... lepiej... nic nie wiem :?
Niby człowiek umie zamówić helika ;) , poskładać go w miarę dobrze, wyregulować, potem oblatać i naprawić po krecie, a mimo tego czuje się jak całkowity amator partacz....
Dziś na przykład czytałem w jednej z relacji poświęconej składaniu helika o wyważaniu dynamicznym wirnika ogonowego (pewnie wielu z Was to czytało na sąsiednim forum). Pierwsze co mi przyszło do głowy...'jakie kur... wyważenie dynamiczne...' :masakra:
Chyba trzeba bardziej zagłębić się w lekturę i nie zadawać głupich pytań, bo szkoda na to czasu... takie właśnie przykłady pokazują ile to jeszcze trzeba się nauczyć i jak bardzo wymagające jest to hobby.

A moja sąsiadka ma mnie za 30-letnie dziecko, które bawi się zabawkami :masakra: I wytłumacz wszystko kobiecie, aby chociaż w jednym procencie zrozumiała jakie to wszystko skomplikowane... :|

aaa idę się piwa napić...
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 5 mar 2011, o 23:04

Zamien lopaty z jedngo okucia do drugiego jezeli to nie da efektu to wymien jeszcze raz gumki na nowe sa to rzeczy masowej produkcji czasami maszyna ktora je robi wcisnie wiecej gumy i jedna jest twardsza od drugiej.
I wtedy przy katach zerowych nie ma zaduzo nacisku na gumki ale przy wiekszych + lub - zaczynaja one pracowac mocniej i jak jedna jest troche twardsza to torowanie jest do d..y przy zwiekszonych katach.

Jezeli to nie pomoze to wymnien szpindel wiem ze nie miales kreta ale czasami jest lekko skrzywiony i ulozy sie w gumkach i pracuje ok ale po wymianie sa inne gumki + inne ulozenie i daje takie efekty

Gmeracz pisze:sprawdź travele serw, bo mi to zalatuje nierównymi pozycjami krańcowymi serw tarczy
I jeszcze jedno - czy wszystkie kulki mikserów masz w tych samych otworach z obydwu stron?

Nie mysle aby to mialo cos wspolnego z pozycjami krańcowymi serw tarczy czy kulkami w tych przypadkach tarcza sie pochyla w jedna strone i helika sciaga w ta strone.

Kowal pisze:Trzy komplety łopaty zacnej firmy Align nie dały się wytorować

Raz na jakis czas Align sprzedaje odpady prudukcyjne (niedomalowane, z deformowane itd, itd) za bardzo niska cene zreguly 10 kompletow za cene 1-2 kompletow i nieuczciwi sprzedawcy kupuja je i sprzedaja jako 100% produkt bo sa one zapakowane jak normalne lapaty i jak popatrzysz na nie to praktycznie nie mozna zobaczyc roznicy chyba ze maja defekty przy malowaniu sam widzialem znajomy mial w klubie i nie moglismy znalezc zadnych wizualnych problemow.

Ale niestety jak przyszlo to latania to tylko udalo sie skompletowac 4 komplety z 10 ktore mozna bylo uzyc.
Nie wiem czy to bylo w twoim przypadku ale mnie przeszlo przez rece kilka tuzinow lopat "normalnej" jakosci i nigdy nie mialem problemow jak rowniez w klubie sporo ludzi ich uzywa i jak do tej pory nigdy nie slyszalem aby ktos nazekal.
Na twoim miejscu zastanowilbym sie od kogo kupujesz bo zeby miec az 3 komplety felerne to jest mniejsza szansa niz wygrac w totolotka.
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 5 mar 2011, o 23:16

Max S pisze:Na twoim miejscu zastanowilbym sie od kogo kupujesz bo zeby miec az 3 komplety felerne to jest mniejsza szansa niz wygrac w totolotka.


Nie no, sprzedający sam dał mi te trzy komplety, ostatecznie oddał mi kasę.
Potem kupiłem SABy, z którymi nie mam problemów.

Co do łopat Aligna, to u mnie w klubie nie był to pierwszy przypadek.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 6 mar 2011, o 19:19

niby travele nie mają znaczenia, ale raz tak miałem :) że były różnice i łopaty chodziły na innych kątach. Co do dumperów - dobrze je posmarować np smarem silikonowym żeby się dobrze ułożyły. Spróbuj też czegoś innego - chwyć za głowicę jak za klamkę i poruszaj ją na boki naciskając raz jedno okucie raz drugie. To pomaga przestawić gumy.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Łopaty, łopatki i śmigła”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości