Wydaje mi się że to błędne rozumowanie. TA służy do wyrównania biegu (zasięgu i liniowości) serw a nie ograniczenia skrajnych wychyleń. Ja wpierw ustawiam Max i Min tarczy (ignorując blokowanie) z pomocą TA co wyrównuje pozycje serw w całym zakresie a blokowanie eliminuję kombinacją SwashMixów (PIT+AIL+ELE).Kosmo pisze:Travel używam, gdy po ustawieniu kątów tarcza w maksymalnych wychyleniach blokuje się. Wtedy ograniczam ruch serwa travelem by w każdym położeniu głowica pracowała lekko.
Kosmo pisze:Grzegorz ale tym samy zmniejszasz kąty. Na początku mojej 'kariery' modelarskiej' obejrzałem filmik Pana Schmeissnera, który ustawiał Atoma 500. Po ustawieniu kątów przeszedł wtedy do sprawdzenia tarczy, czy w skrajnych wychyleniach blokuje się. Niwelował to poprzez zmniejszenie wartości TA na poszczególnych serwach. Od tamtego momentu również tak robiłem.
Jeśli zmienisz wartości w swash mix to tym samym ograniczysz ruch wszystkich serw. Robiąc to w TA ograniczasz skrajne wychylenia poszczególnych serw, co nie zmienia faktu, że ruch serw również się zmienia... zauważyłem już jakiś czas temu..
Ostatnio gdy latałem spaliną zwiększyłem swash mix aby helik był żwawszy przy wykonywaniu różnych figur 3D. jednak w głowie cały czas miałem to że tarcza może się blokować i w konsekwencji doprowadzić do uszkodzenia głowicy.
Jeśli ustawie sobie kąty przykładowo -/+11, później zniweluje blokowanie tarczy poprzez TA, lub Swashmix to i tak kąty się zmniejszą. Więc jak zrobić to właściwie, by zachować pierwotne ustawienia kątów, zniwelować blokującą się tarczę w skrajnych wychyleniach i ustawić serwa tak by prowadziły tarczę równo w całym zakresie ruchu...?
Chyba musimy wrócić do podstaw... jakże wydawałoby się prostych...
Dlatego napisałem ze to kwestia przyzwyczajenia...Kosmo pisze:Ja to tak rozumuje i tak wszystko ustawiam....
Kosmo pisze:Ale rozwiązania dalej nie mamy
Niby w heliku mogę ustawić max kąty +/- 12 stopni. Gdy je ustawie okazuje się, że tarcza blokuje się w skrajnych wychyleniach. Niweluję to, jest wszystko cacy, ale po sprawdzeniu okazuje się że mam kąty +/-9 ... i co wtedy? Czy to oznacza, że większych kątów nie można ustawić?
hehe... owszem pozwala ale się z tego nie korzysta . Jak w swojej 500 założyłem FBL to cyklikę musiałem zmniejszyć o połowe (z 9 na 5 stopni) bo sie latać nie dało. Juz samo wywalenie flybara dramatycznie ożywia model...Kosmo pisze:Chyba rozwiązaniem byłaby głowica FBL, która pozwala ustawić większe kąty...
Dziwne to bo kąty zależą od mechaniki a nie elektroniki i powinno dać sie uzyskać identyczne zakresy niezależnie od metody ustawiania. Albo się tarcza przechyli o 15 stopni albo nie - metoda nie ma znaczenia.Kosmo pisze:I tak aby nie nie blokowała się tarcza musiałem zjechać z ustawieniami Aile 55%, Elev 60% i pit 48%. Kąty jakie uzyskałem to +/- 10 stopni. Małe trochę... ciekaw jestem jak będzie latał na tych ustawieniach, bo to naprawdę małe wartości
Poprzednio miałeś 12 i 9 więc wystarczy nieco zmniejszyć AIL/ELE a zwiększyć PIT i wyjdzie na to samo. Musi...
To tylko przykład wzajemnych zależności które znasz . Chodzi mi tylko o to że można uzyskać (powinno się) wartości jakie miałeś poprzednio niezależnie od metody ustawiania bo to zależy od mechaniki w której NIC nie zmieniłeś.Kosmo pisze:Poprzednio miałeś 12 i 9 więc wystarczy nieco zmniejszyć AIL/ELE a zwiększyć PIT i wyjdzie na to samo. Musi...
Grzegorz ale jeśli zrobię tak jak piszesz to owszem zwiększę kąty, dzięki czemu helik będzie bardzie 'wyrywał' do góry ale w przechyłach i pochyłach będzie wolniejszy.
Celowo ustawiłem większy zakres na elev by ładnie przerzucać go na plecki. Tylko ciekaw jestem jak szybko to zrobi. Wartość procentowa jest niższa, bo zjechałem z 78 na 60% ale travele z kolei są na 100%. Końcowe ustawienia to: pit 50%, Aile 55% i elev 60%.
Kosmo pisze:Sławek akurat jeśli chodzi o ustawienie kątów to odnoszę się do Frenzy 90N.
O 700ce ostatnio było trochę plotek - pytanie czy to były tylko plotki, czy jak niektórzy twierdzą niedługo na rynku będzie X7ka? W jednym ze sklepów z Gaui jest już nawet zakładka...Kosmo pisze:Szkoda że Gaui nie ma w swoje ofercie helika klasy 600 lub 700.
Wróć do „Łopaty, łopatki i śmigła”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości