Łopaty - MS Composit

Nie ma takiej łopaty co by się do kreta nie dokopała
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 maja 2017, o 11:45

Czym się różnią łopaty "Rapid FBL" od "Classic"?
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 792
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 120 razy

Postautor: AdamP » 12 maja 2017, o 21:22

Rapidy są lżejsze o 10g i krótsze o 5mm na przykładzie klasy 380, poza tym cytat: Dzięki wyjątkowej sztywności na zginanie i skręcanie, łopaty doskonale nadają się do agresywnego latania. Młodzi piloci z pewnością docenią ich trwałość na drobne kolizje. (tu koniec cytatu) czego ani Ty ani ja nie jesteśmy w stanie tego docenić :ugeek:
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 maja 2017, o 08:23

No właśnie, ale to jest cytat o rapidach. Nie znalazłem analogicznego o classicach :)
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 13 maja 2017, o 19:17

miruuu pisze:No właśnie, ale to jest cytat o rapidach. Nie znalazłem analogicznego o classicach :)


A to nie jest czasem tak, ze classici to są takie typowe jak na przykład aligny a rapidy dużo szersze, lżejsze, puste w środku...

Zresztą pytaj @radios24. Ma dystrybucję i sklep z tymi łopatami...
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 13 maja 2017, o 20:28

miruuu pisze:Czym się różnią łopaty "Rapid FBL" od "Classic"?


1. Marketingiem/nazwą
2. Pewno czymś, czego i tak nie wyczujemy :banana: jakieś położenie CG albo coś...
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1453
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 71 razy

Postautor: ocean_wro » 13 maja 2017, o 20:47

Dobra, myślę, że się Radios24 nie obrazi jak wkleję fragment mojej z nim korespondencji z sierpnia ubiegłego roku w temacie. (Paweł - może jakaś prowizja bo Ci tu marketing robię .......)

"Moja subiektywna opinia odnośnie linii RAPID (jeżeli chcecie się czegoś dowiedzieć o serii classic, czyli podobnej do konkurencji z kształtu, rozmiarów i profilu, to skontaktujcie się z LEO, bo on ostatnio zamawiał parę par).
Rapidy preferują średnie i wysokie obroty- to chyba za sprawą ich bardzo wysokiej sztywności. Są szersze od konkurencji, więc reakcja na pitch jest natychmiastowa. Na niższych potrafią zaświergolić, ale nie jakoś bardzo intensywnie. Jednakże przy LHS (low head speed) nie dostrzegam już tej natychmiastowej reakcji i zachowują się podobnie jak ZEAL. Prędkość reakcji modelu MX3 na Rapidach 360mm była praktycznie identyczna jak na ZEAL 380, więc na krótszych łopatach otrzymujemy efekt stretchowanego modelu. Łopaty są lekkie i puste w środku, co widać na załączonym zdjęciu. Autorotacja jest nieco utrudniona- ale tu mówię o RAPIDach 690mm któe ważą ok 180g w stosunku do ZEAL 700 o masie 200g. Nadal można przeciągać autosa z pleców, ale nie jest to już tak sielankowy manewr jak na ciężkich ZEAL. Stwierdziłem niewiele zwiększony lift (dla niewtajemniczonych :) - unoszenie się w górę modelu, robiącego tictoca, za sprawą ruchów cykliki), ale to zrozumiałe ze względu na nieco grubszy profil... innymi słowy RAPIDY nie wymagają tak wysokich kątów natarcia jak ma to miejsce w przypadku klasycznych profili- ZEAL, SAB, EDGE... ale nie liczcie na skrócony czas lotu dzięki mniejszym kątom- łopaty są grubsze więc czas lotu będzie podobny. Co do wykonania to tak: lepsze od ZEAL ale gorsze od FunKey. Generalnie jest bardzo dobrze i nie widzę potrzeby przyp******nia się do czegoś. Wykończenie przy okuciach mogło by być trochę lepsze, ale to tylko kosmetyka. Na duży plus zaliczam za to bardzo cienki spływ... moim zdaniem jest cieńszy niż w EDGE/SWITCH- to wpływa na kulturę pracy, pod tym względem wypada to dużo lepiej niż w ZEAL, SAB czy sztachetach HALO. Tyle ode mnie ;)
Szczerze mogę też polecić ogonówki. Tutaj wg mnie te łopaty nie mają konkurencji.

Nie mam na tą chwilę informacji na temat różnić miedzy RAPID i RAPID FBL, ja kupowałem do tej pory łopaty z przyrostkiem FBL. Classic line to łopaty o zbliżonych kształtach, masach i profilach do łopat konkurecji- jak SAB, czy ZEAL. Nic więcej nie powiem bo widziałem je tylko na modelu- nie latałem.
White line to łopaty z włókna szklanego."
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 maja 2017, o 00:02

Trochę lipa, że producent na swojej stronie nic nie pisze na ten temat...
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 572
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 14 maja 2017, o 08:56

Chyba należy zacząć od tego że produkcja classiców jest całkowicie inna od produkcji Rapidów. Jak pewnie zauważyliście Rapidy mają na końcach czerwone plastikowe "zaślepki". Nie jest tak bez przyczyny. MsComposit, aby poszerzyć gamę długości łopat, postanowiło produkować wiele rozmiarówek z jednego typu formy. Po procesie laminacji łopaty są dosłownie z metra cięte :) i to właśnie dzięki temu w ofercie znajdują się 60cm,62cm,53cm,65cm. One wszystkie wyszły z jednej formy. Łatwo się domyślić które łopaty są ze sobą powiązane, spoglądając na ich szerokość w katalogach.
Z Classicami rzecz ma się odmiennie. Tutaj tradycyjnie mamy oddzielną formę na każdy rozmiar łopat. No i tutaj siłą rzeczy nie potrzebne są te "zaślepki"

Z takich istotnych różnic to Calssic Line są węższe ci cieńsze od Rapid'ów. Gabarytowo to bym je porównał do Edgów, choć są trochę lżejsze. Szczerze powiem że nie wiem jak wygląda sprawa wypełnienia Classiców. Nie jestem pewien czy tak jak Rapidy są puste w środku, czy też mają piankę. Trzeba popytać kolegów co kretowali :rotfl: Po masie można to przypuszczać.
Classici mają błyszczący finish a Rapidy są w macie.
Oba typy mają bardzo wąskie spływy! Zwracajcie na to uwagę, bo to w głównej mierze wpływa na kulturę pracy łopat.
Oba typy łopat są bardzo sztywne, dlatego z myślą o pilotach F3C powstała mała seria łopat FAI Classic.

Pozdrawiam,
Paweł
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Myszor
Domownik forum...
Posty: 366
Rejestracja: 05-09-2016
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 59 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: Myszor » 8 mar 2018, o 22:23

Czym różnią się łopaty MS Composit CFC i CFG ?
Konkretnie chodzi mi o różnice między
MS-20470 i MS-10470/3 chodzi mi o odczucia w locie teoretyczne lub jeśli ktoś miał praktyczne :)

Wersji rapid niema w długości 470, wiec zostaje mi wybrać z tych dwóch.

Jeszcze te MS-20470S są 470.
Futaba 16SZ
Szafa dronów :-)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 9 mar 2018, o 06:33

Masz jeszcze Aligna. Dobre.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 lip 2018, o 14:09

Nie mogłem oprzeć się tej jaskrawej literce R i korzystając z okazji nabyłem czechosłowackie łopaty o długości 600mm.

W instrukcji napisali że dzięki kosmicznej technologii i metalowym formom łopaty absolutnie nie wymagają wyważania. No to sprawdziłem.

Obrazek

I już wiem, że na jednym pasku taśmy się nie skończy. Różnica jest dość spora. I co, mam teraz zaklejać taśmą tą literkę dla której kupiłem te łopaty?!

Wniosek: Nigdy nie czytaj instrukcji.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2018, o 14:15 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 10 lip 2018, o 14:13

Heh, dawno juz nie widziałem tak spieprzonego parapetu...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 lip 2018, o 14:14

Przynajmniej kurz spada sam na podłogę.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 lip 2018, o 14:23

Artja pisze:Heh, dawno juz nie widziałem tak spieprzonego parapetu...


chyba wyważarki
Helikoptery
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 10 lip 2018, o 14:32

Na jedną z łopat pada więcej światła. To dlatego opada.

Tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 10 lip 2018, o 14:48

Zawsze możesz zastosować transparentną/przeźroczystą taśmę biurową :) to zachowasz estetykę - nawet nie podejrzewam ze chciałeś naklejać białą taśmę ;)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 10 lip 2018, o 15:04

Myślę, że planował wyciąć i dokleić drugie R ;)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 lip 2018, o 15:06

Tylko nie owijaj szmatami. Niby wyważysz ale potem słabo latają.
Helikoptery
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 10 lip 2018, o 15:15

Ani nie obklejaj podpaskami, i tak będą furczały :D
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 lip 2018, o 15:17

A zanim zaczniesz naklejać wielke R na małe R to lewą stronę odsuń od ściany :P

Wróć do „Łopaty, łopatki i śmigła”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości