T-Rex 500X

Align po nowemu...
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 16 lis 2017, o 13:44

A tak na marginesie, nowe łopaty Aligna 470mm są za-je-bi-ste. Są znacząco tańsze od RJXów i ZEALi, w okuciu sporo od nich masywniejsze, a samo "pióro" łopaty jest również sporo szersze (jakieś 3-4mm). :kopara: Nie mogę się doczekać żeby na Protosku na nich polecieć - muszę tylko je dostosować (oblecieć nieco papierem ściernym), bo okucie jest tak "masywne", że opiera o śrubę od szpindla i nie da się złożyć łopaty do transportu...
Ostatnio zmieniony 16 lis 2017, o 15:11 przez valoos, łącznie zmieniany 1 raz.
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 lis 2017, o 14:53

Tych jeszcze nie oblatalem ale 380tki bardzo mi przypadły do gustu.
Cenowo jak piszesz - 380 w heliprosie do wyrwania w cenach niewiele wyższych jak te devilowe z BG.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 16 lis 2017, o 15:25

miruuu pisze:W elektrykach kiedyś latało się na silnikach szczotkowych, które miały klasy 380, 450, 500... W autach rc do tej pory takie silniki sa używane (choć coraz częściej wypierane sa przez bezszczotki).
W helikach przszliśmy na bezszczotki daaawno temu, ale nazewnictwo pozostało.


Drzewiej silnik szczotkowy klasy 450 miał po prostu... korpus o długości 45mm. Analogicznie silnik 380 miał korpus 38mm.

Oczywiście cała ta numeracja mniej-więcej od 15 lat jest totalnie bez sensu. Samo założenie jest do dupy, bo nawet w czasach szczotek długość korpusu za wiele nie mówiła o parametrach silnika.

Piotr_T pisze:
miruuu pisze:W elektrykach kiedyś latało się na silnikach szczotkowych, które miały klasy 380, 450, 500... W autach rc do tej pory takie silniki sa używane (choć coraz częściej wypierane sa przez bezszczotki).

No to już wszystko jasne. Rzeczywiście można się pogubić... a na helifreak znalazłem jeszcze takie zestawienie:

Electric helis:

200/250 size = 200 mm blades
300 size = 220 255 mm blades
400/450 size = 315 - 350mm blades
500 size = 400 - 440mm blades
550 size = 500- 550mm blades
600 size = 600 - 620 mm blades
700 size = 690 - 720mm blades

Teraz to widać (chyba) jak stare (silnik ?) miesza się z nowym (długość łopaty). Tak czy inaczej - jest bałagan... nie tylko u Aligna.

Pozdrawiam,
Piotr.


Żeby bardziej pomieszać to ja bym to jeszcze uzupełnił o oznaczenia klas spalinek :D

550 - .30 class
600 - .50 class
700 - .90 class

Oczywiście z czasem zaczęto wtykać w te rozmiary coraz większe motorki więc znowu wszystko się rozjechało.

W zestawieniu brakuje "klasy" 150, 470, 380, 480. Najlepsze jest to, że 470 jest większe niż 480.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2017, o 15:30 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 lis 2017, o 15:29

mwx pisze:
miruuu pisze:W elektrykach kiedyś latało się na silnikach szczotkowych, które miały klasy 380, 450, 500... W autach rc do tej pory takie silniki sa używane (choć coraz częściej wypierane sa przez bezszczotki).
W helikach przszliśmy na bezszczotki daaawno temu, ale nazewnictwo pozostało.


Drzewiej silnik szczotkowy klasy 450 miał po prostu... korpus o długości 45mm. Analogicznie silnik 380 miał korpus 38mm.

Oczywiście cała ta numeracja mniej-więcej od 15 lat jest totalnie bez sensu. Samo założenie jest do dupy, bo nawet w czasach szczotek długość korpusu za wiele nie mówiła o parametrach silnika.


Ciekawe jeszcze co autka rc mają długości 38mm i 45mm :rotfl2: Bo silniki jak najbardziej są też tak nazywane.
I powiem więcej - to nie są autka Aligna ;)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 lis 2017, o 12:50

Dzisiaj nastał ten dzień ;) Trex oblatany.

Generalne wrażenia bardzo dobre. W moim prywatnym rankingu dotychczasowych modeli wskakuje na pewno na podium. A które miejsce zajmie to się okaże jak wylatam więcej pakietów. Dzisiaj zrobiłem tylko 5 i to głównie konfiguracyjnych, więc trudno coś więcej można powiedzieć.

Moją opinię podzielę na dwa wątki - latanie z govem i bez :)

Latanie z GOVEM

Zaczynam od tego, bo nie każdy będzie miał ochote przechodzić przez resztę wypocin, a to jest ważne. Governor w tym reglu jest równie spie%%lony jak w tym z 470L. Zapewne dlatego nowej Align do wersji z wałkiem dodaje już do combo Hobbywinga. Szkoda tylko, że Align nie potrafi się po męsku uderzyć w pierś i przyznać, że spartolił ten temat. Być może obawia się tyle reklamacji regla co nabywców. Myślę jednak, że z dłuższej perspektywy wyszedłby na tym lepiej.
Na governorze się nie da latać. Być może gdybym przerzeźbił wszystkie ustawienia ogon coś by z tego było, ale nie mam na to ochoty. Dostał taką szansę w 470tce. GOV jest zrypany i tyle. Nie polecam go nawet włączać. A tym co zamierzają lub będą rozważali zakup polecam od razu negocjacje ze sprzedawcą w celu podmiany regla na inny, niezależnie od dopłaty).

Latanie bez GOVa

Latać bez gova się da i ja dzisiaj tylko tak latałem (poza jednym lotem). Rozmiar jednak robi swoje i tutaj czuć, że gov wyłączony. Nie ma tragedii i można tak latać, ale czuć. W 470tce bez gova model lata poprawnie i trzeba go pomęczyć żeby udowodnić, że jest potrzebny. Tutaj jak się poszarpie to czuć, że lekko obroty opadają. Problem jest, ale nie na tyle duży, żeby więcej o nim w tym poście pisać. Jak się trafi super okazyjnie Hobbywing to podmienie a tego wrzucę do samolotu. Ale jak promo nie będzie to będzie latany bez marudzenia :)

OK. Teraz przechodzę do ogona - drugiego najgorętszego tematu :) Tail ratio jak w 470 i w zupełności wystarczające. Po wstępnych dość ogólnych ustawieniach od razu trzymał ładnie. Dodałem dla zasady lekką kompensacje na pitch i cyclic (na cyclic nie było potrzeby). Pracuje oprawnie. Oczywiście da się go doprowadzić do merdnięcia (powiedzmy o 10 cm w prawo ogonem) spadając na najniższych obrotach w dół i nagle szapiąc na maksa w górę, ale w "normalnym" latania po prostu trzyma tak jak ma trzymać. Zakładam dodatkowo, że jeśli tak pracuje na wyłączonym GOVie, to z normalnym reglem będzie jeszcze lepiej.

Naciąganie ogona - czyli kolejna kwestia z 470tki :) Tutaj sytuacja wygląda analagocznie. Przy belce po prostu wsadzonej jak leży udało mi się kilka razy wymusić przeskok paska przy teście "mega pompki :D" (takiej jak pisałem wcześniej). Później dociągnąłem go porządnie i dokręciłem najważniejszą śrubeczkę w skrzynce (tą pojedynczą z tyłu od góry), która jako jedyna odpowiada na trzymanie wyciągniętej belki. Tak, na początku o niej zapomniałem i nie byłem w stanie dokręcić tak mocno 4 podstawoowych śrubek, żeby ogon powoli się nie cofał. Ta jedna załatwiła temat. Po naciągnięciu już nic nie przeskoczyło.

Wrażenia ogólne: Jest świetnie. Model lata tak jak chciałem. Lekko, zwinnie, precyzyjnie. Regiel wymienie jak będzie dobra okazja.

Czas lotu - wsadziłem do niego SLS Quantum 3000mAh 30/60C. Wydają mi się akuracik. "C" decydowanie nie brakuje. Pakiety były prawie zimne po locie, więc mają spory zapas na lato i ostre latanie.
Czasowo latają tak samo jak 1450 6S w 470tce.
- ostre latania z dużą liczną szybkich tictkocków: po 3:15min pakiet ma 3.80v
- zwyczajne latanie z odrobiną szaleństwa: po 3:30min pakiet ma 3.80v
- zwyczajne latanie z odrobiną szaleństwa: po 4:00min pakiet na 3.74v.

Waga
Dokładną wagę podam w tygodniu bo mi padła bateria w wadze. Wykonując kilka dziwnych fików mików dokonałem pomiaru mikro wagą "do 1kg" :D dlatego mój aktualny pomiar uważam za baaardzo poglądowy.
Model gotowy do lotu (no nie zupełnie bo z gąbką na łopatach :) ) bez pakietu wyszedł mi ok 1.570 gram. Pakiet waży 460 gram. Czyli w górę leci 2 kg i ok 30 gram.

Na razie to tyle. Będą pytania, będą odpowiedzi :)

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 19 lis 2017, o 13:19

Lata na microbeast czy wrzuciłeś mu braina?

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 lis 2017, o 14:01

Brajana jedynkę.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 lis 2017, o 22:06

W końcu normalnie go zważyłem.

Gotowy do lotu (z pakietem):
- bez kabinki: 2.000 gram
- z kabinką: 2.053 gram

Pakiet: SLS Quantum 3000 mAh 6S, czyli taki "standardowy" ze środka sugerowanych pojemności
Odbiornik: GR-16
FBL: Brain 1
Reszta stockowa.

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 24 lis 2017, o 23:58

Czej, czej... czyli kabinka w 470/500 waży mniej niż w Fireballu? :D
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 25 lis 2017, o 07:59

Magiczna dwójka z przodu przekroczona...
Krówka.
Te łopaty zmieniają trochę regóły gry, ale to oznacza że jesteś skazany na łopaty od aligna - inne w tej klasie są delikatniejsze.
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 lis 2017, o 09:58

valoos pisze:Magiczna dwójka z przodu przekroczona...
Krówka.
zdejme trawę z łopat, kabinke i się odkrówczy... ;)

valoos pisze:Te łopaty zmieniają trochę regóły gry, ale to oznacza że jesteś skazany na łopaty od aligna - inne w tej klasie są delikatniejsze.

W jakim sensie delikatniejsze?

Co do samych lopat, pracują bardzo ładnie.

Dzisiaj trochę bawiłem się obrotami. Najlepiej mi się latało przy obrotach na 75%, czyli 2100rpm. Na pewno zejde niżej, ale to już przy reglu z governorem bo poniżej tej wartości można już odczuć jego brak.


Obrazek
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 25 lis 2017, o 11:16

Delikatniejsze oznacza, że rjx i MSComposit w tym rozmiarze mają pióro węższe o niemal 0.5cm, nie wspominając o zdecydowanie mniej masywnym gripie. Jak się położy te łopaty obok siebie to Aligny wyglądają jak łopaty z klasy wyżej tyle że o długości 470mm

Edit:
zdjęcie na dowód
Obrazek
(Aligny musiałem przypiłować, żeby móc je składać do transportu)
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 lis 2017, o 12:09

No tak. To analogicznie jak te z rozmiarem 380.
Awatar użytkownika
gusto
Elita forum...
Posty: 755
Rejestracja: 11-08-2016
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: gusto » 26 gru 2017, o 23:09

A jak wygląda porównanie właściwości lotnych pomiędzy starą 500 tka DFC a 500x.
Pomijamy oczywiście moc silnika :)
Ktoś latał może jednym i drugim ?
Protos 380 | X360 | Diatone R349 |

Taranis X9D SE
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 gru 2017, o 23:20

Starą 500tką latałe barddzo krótko i bardzo dawno temu więc nie porównam, ale z założenia wydaje mi się to porównanie trochę bez porównania. Te modele łączy wyłącznie producent.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 26 gru 2017, o 23:21

Ta 500tka to nie ten model co nim zaczynałeś? Czy to Protos był?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 gru 2017, o 23:25

500tka to pradzieje. Kupiłem, zrobiłem pół pakietu, sprzedałem co zostało i na kolejne 2 lata wróciłem do samolotów :rotfl2:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 26 gru 2017, o 23:28

Tak mi się wydawało, ze to była 500 - pamiętam ten lot :approve:
Helikoptery
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 27 gru 2017, o 17:01

A ja jeszcze mam 2 pakiety od Mira z tego modelu ;)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 gru 2017, o 17:03

Hehe, nie, Tu masz od Protosa 500 :)

Wróć do „Align - nowa seria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron