Align 550X

Align po nowemu...
Awatar użytkownika
Zybidk
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 30-11-2015
Lokalizacja: Fanø (Dania)
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 55 razy

Postautor: Zybidk » 3 paź 2016, o 16:05

http://www.aligntrexstore.com/T-REX-550 ... _4587.html

Widać Align chce wrócić do gry. Cena w okolicach 1200$. Ogon od 600,podwozie pochylone, głowica fbl, serwa i waga mniejsza tyle zmian względem 550L. Ciekawe jak to latać bedzie póki co zapowiedź nowego modelu
Zybidk
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 3 paź 2016, o 16:12

Jeśli Align postawi w modelach na niską wagę (a takie mam wrażenie po tym jak i 470L) to może ładnie wypełnić pewną lukę w rynku.

Szkoda tylko że cały czas się upiera przy starym nazewnictwie. Niby żadna to różnica w powietrzu a jednak...
Awatar użytkownika
hantom
Stały bywalec...
Posty: 176
Rejestracja: 07-05-2012
Lokalizacja: Konstancin
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 6 razy

Postautor: hantom » 3 paź 2016, o 16:29

miruuu pisze:Jeśli Align postawi w modelach na niską wagę (a takie mam wrażenie po tym jak i 470L) to może ładnie wypełnić pewną lukę w rynku.

Szkoda tylko że cały czas się upiera przy starym nazewnictwie. Niby żadna to różnica w powietrzu a jednak...


Dystrybucja w PL też by się musiała mocno poprawić :?
Prosiak z gatunku miniaczego
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 3 paź 2016, o 16:31

O ile 470 - czyli 360 to może być ciekawa propozycja - to mam wrażenie za ta 550 - jak rozumiem akurat łopaty 550/albo 570 - to chyba troche odgrzewany kotlet
i cena powyżej 1000$ to zapowiedź walki rynkowej
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 3 paź 2016, o 16:43

Hantom - pytałem Adama, powiedział ze części Aligna dostępne na zamówienie w kilka dni u niego. Jak dla mnie to wystarczająca opcja - praktyka zweryfikuje ;)

Masa - nie jestem pewien, ale jeśli to model z tym samym rozmiarem wirnika co G500 i będzie 200 gram lżejszy od wcześniejszej wersji, to dla wielbicieli wagi lekkiej może i stary kotlet dobrze smakować. Zobaczymy jeszcze jak z jakością - to dla mnie jak na razie (ale już niedlugo) znak zapytania...
Awatar użytkownika
Zybidk
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 30-11-2015
Lokalizacja: Fanø (Dania)
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 55 razy

Postautor: Zybidk » 3 paź 2016, o 16:45

MASA pisze:O ile 470 - czyli 360 to może być ciekawa propozycja - to mam wrażenie za ta 550 - jak rozumiem akurat łopaty 550/albo 570 - to chyba troche odgrzewany kotlet
i cena powyżej 1000$ to zapowiedź walki rynkowej

Łopaty 550. Na plus nowego jest belka od 600 wiec i bez problemu łopaty 570 wejdą. Trzeba poczekać na pierwsze loty.



Naciapane z iPhone
Zybidk
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 3 paź 2016, o 17:05

nie miałem bo jestem za młody ale z tego co zasłyszałem to w 500to podobnych alignach był problem z tailhom czy jakoś tak w sensie że na wałku nie szło go kręcić powyżej jakiś obrotów
ciekaw jestem tej ich polityki na pierwszy rzut oka tak samo jak w 470 wywalili wałek i DFC z głowicy. Belka od 660ty pewnie oznacza właśnie rozwiązanie problemu z ogonem w następstwie paska i pewnie niższych obrotów.

Jestem Ciekaw a w sumie jak tak myślę to dobrze żeby Align
troche podeptał po pietach innym....
edyta...
no i ta cena jestem ciekaw jak chcą go sprzedawać w wersji super combo drożej niż G570
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 3 paź 2016, o 17:09

a nie Panowie tam chyba na ogonie zostawili wałek - znaczy przeszczep jest z 600ty
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Zybidk
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 30-11-2015
Lokalizacja: Fanø (Dania)
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 55 razy

Postautor: Zybidk » 3 paź 2016, o 17:09

Na ogonie został wałek a ogon od 600.


Naciapane z iPhone
Zybidk
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 26 paź 2016, o 21:05

To teraz wiem dlaczego bezskutecznie (od kliku miesięcy) próbuje kupić tarczę i parę innych pierdół
do mojego Dominatora 550L. :wall2: Całe siły Aligna skoncentrowane są na produkcji 550X i dystrybutorzy nie otrzymują części zamiennych do sprzedaży.

Zmiana głowicy z DFC na FL w ogóle mnie nie dziwi. DFC to przekombinowane g..no które niszczy w Reksiu maksymalnie dużo przy najmniejszym krecie.
Teraz już wiem że przerabiam L na X, tzn. głowicę.

Dłuższa belka w X dlatego, że dali motor o 110 obr/V więcej aby kręcić głowicą 2800 obr/min, co z kolei ma dać większy power. Krótszy ogon by się nie wyrabiał.
Przełożenia identyczne jak w 550L, więc dłuższa belka w 550X to jedyne wytłumaczenie.

To takie moje spostrzeżenia odnośnie "nowości" Aligna, gdyż o 550X dowiedziałem się wczoraj :oops: chroniczny brak czasu na cokolwiek...

Ciekawi mnie tylko gdzie Oni zrzucili 200g przy dłuższym ogonie hmm. Cieńsza kabinka, chudsza rama?
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 26 paź 2016, o 21:26

Zybidk pisze:http://www.aligntrexstore.com/T-REX-550 ... _4587.html

Widać Align chce wrócić do gry.


i od dupy strony sie do tego zabiera...

Zybidk pisze:Cena w okolicach 1200$. Ogon od 600,podwozie pochylone, głowica fbl, serwa i waga mniejsza tyle zmian względem 550L.



Jo. Czyli powielanie trendow wyznaczonych przez innych, z reszta w wiekszosci IMHO glupich trendow, ale to juz moje subiektywne zdanie.
Chca wrocic do gry to niech by wymyslili cos nowego... nie wiem... rotor pod podwoziem a wirnik ogonowy na dziobie i w osi kierunku lotu albo ... albo cos... no cokolwiek, czego jeszcze nikt inny nie wymyslil a nie...
Dla mnie Align jest spalony. Najpredzej by wrocili do gry jakby zaczeli znowu sprzedawac np. Stara 600 ESP ewentualnie z poprawionymi bledami i oglosili, ze przedluzaja support np. do 2025 roku. i jeszcze zaczeli sprzedawac to w dobrej cenie.
To by bylo cos!!
A tak?
Niech jeszcze podwozie a'la kijanka zrobia i bedzie w ogole fest. Wies tanczy i spiewa.

No pomijajac takie detale, ktore skutecznie usmiercily Aligna w Polsce (i o ktorych juz Hantom wspomnial) jak dystrybucja - tu ryba sie od glowy popsula i sama sie od glowy nie naprawi.
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 26 paź 2016, o 21:56

aikus pisze:
No pomijajac takie detale, ktore skutecznie usmiercily Aligna w Polsce (i o ktorych juz Hantom wspomnial) jak dystrybucja - tu ryba sie od glowy popsula i sama sie od glowy nie naprawi.


Sam jestem ciekawy, ilu tak naprawdę pilotów w Polsce lata Rexami 700, 600, 550.
Podejrzewam że zbyt mało, aby ta ryba czy inna się nie popsuła.
Chyba że się znajdzie jakiś ekscentryczny milioner, co będzie prowadził w kraju dystrybucję Aligna dla przyjemności.
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 26 paź 2016, o 22:17

Bylo juz o tym mowione wiele razy.
Swego czasu na Palacowej bywalo ze 20 T-rexow na raz, z czego ze trzy 600tki i dwie 700tki na przyklad.
A to tylko jedno lotnisko w Warszawie, a co dopiero w calej Polsce.
Align byl dominujaca marka w Polsce, nie wiem jak na Swiecie, ale pewnie podobnie.
Branza sama z siebie jest niszowa - sorry zorro, ale tu nigdy nie bedzie milionow klientow dziennie - to nie supermarket i to ograniczenie dotyczy kazdej firmy tak samo.
Za to firmom takim jak SAB Heli Division, czy MSH w ogole nie przeszkadza niszowosc rynku, radza sobie swietnie i coraz bardziej biora sie do dominowania.
Nie wspominajac o starych markach takich jak Mikado, czy thunder Tiger ktore robily modele RC Heli kiedy Align i cala reszta gowniarzerii srala w pieluchy.
Inaczej mowiac zlej baletnicy przeszkadza nawet taki detal jak zmalane biodro.
Align przespal swoj czas, bo kiedys to on byl dominujacy.
Wpadl na genialny pomysl i zaczal produkowac i sprzedawac TANIE helikoptery (relatywnnie do tego co bylo w tamtych czasach).
Ale na tym pomyslowosc i efektywnosc marketingu Aligna sie skonczyla.
Pojechal jeszcze kilka lat sila rozpedu i tyle.
Dac yt.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 paź 2016, o 10:41

Aikus nie do końca się mogę z Tobą zgodzić. Mi się wydaje, że Align poległ, ale głównie na naszym polskim rynku, który mam nadzieje jednak trochę odbije jeśli 470tka się sprawdzi (o ile).
Osobiście przypuszczam, że Align planuje swojego rodzaju reaktywację i stopniowo będzie odświeżał swoje modele.
Jako duży plus odebrałem szybką reakcję na problemy z ogonem. Model wyszedł nowy. Ludzie zaczęli marudzić na ogon. Align nie zostawił tego firmom upgradowym tylko dość szybko zareagował przyznając się do problemu i wydając nowe większe łopatki ogonowe. Takie niby nic, ale jednak. Z protosem dla przykładu sporo problemów było znanych wszystkim a MSH na to lało ciepłym moczem przez lata i w sumie Lynx ratował z opresji nasze miniaki nie raz. Takie podejście do tematu sugeruje, że być może Align nie chce poprzestać na tym co już zrobił i dlatego właśnie nie chce bruździć opinii o sobie takimi pierdołami.

Jak będzie - zobaczymy. Nie żebym był jakimś fanem Aligna - bo nie jestem. Ale wychodzę z załozenia, że im więcej firm będzie próbowało ze sobą rywalizować tym lepiej będzie dla nas. I z tego właśnie powodu trzymam kciuki za Aligna, żeby coś jeszcze w przyszłości pokazał.
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 27 paź 2016, o 10:52

Aj tam miruuu. Prawda jest taka, że bronisz ich, bo sam stałeś się posiadaczem Rexa na którego wywaliłeś 2 klocka.
Serio? Model produkcyjny ma już za małe łopatki? I łaskawy Align wychodzi na przeciw temu... jakbym to ja nie mógł sobie założyć większych. No chyba, że dostarczają w ramach gwarancji, z pocałowaniem ręki, do domu, za free, nowe, dłuższe - to szacun.
Cała ta dyskusja jest z pupy.
Modele jakie są - każdy widzi i ew. lata. Każdemu leży co innego i to kupuje. Ew. kupuje to na co go stać.
Zirytowałem się.

Aaaa i ponad 4 tysiące za ten model - nie uważacie, że to sporo?
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 paź 2016, o 10:57

Byczku, nigdy nie chwalę czegoś dlatego, że mam. U mnie logika działa w przeciwną stronę. Gdy coś chwalę albo mnie zainteresuje (to najbardziej pasuje do 470tki) to kupuję. Trexa kupiłem (i od początku to powtarzam) z ciekawości i ze względu na wagę. To co mi się podoba to chwalę a to co mi nie pasuje krytykuje otwarcie od samego początku składania modelu.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 27 paź 2016, o 11:01

Też trzymam kciuki za Aligna bo bardzo lubiłem tę markę kiedyś. Niestety teraz "nowe" modele to odgrzewane kotlety mocno nieświeże i nie smakują za bardzo.
Co do reakcji firmy na skargi na ogon. Fajnie że coś zrobili. Ciekawe czy wyślą też nowe OWB jeśli padło.

Nie bardzo rozumiem za to jakie tuningi potrzebne były do Protosów. Wylatalem P500, Miniakiem i P380 setki jeśli nie tysiące lotów i nie używałem żadnych tuningów. Jedynie latałem na ramach Fusuno bo były tańsze.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
hantom
Stały bywalec...
Posty: 176
Rejestracja: 07-05-2012
Lokalizacja: Konstancin
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 6 razy

Postautor: hantom » 27 paź 2016, o 11:27

miruuu pisze:Aikus nie do końca się mogę z Tobą zgodzić. Mi się wydaje, że Align poległ, ale głównie na naszym polskim rynku, który mam nadzieje jednak trochę odbije jeśli 470tka się sprawdzi (o ile).


Miruuu ale wydaję mi się że dystrybucja ma duże znaczenie też. Align.pl dawał dupy z czasem, części było brak, modeli też nie mieli i ludzie się też trochę dlatego odsuwali bo nie mieli gdzie nabywać części, pojawiły się też klony i większość na Taroty u Adama przeszła.
Czy gdyby Kenobi nie sprzedawał części do protosów i trzeba by było je ściągać zzagranicy to by było ich tak wiele u nas a po krecie niewiadomo ile na części czekać? Tak samo Arthobby z gaui, gdyby go nie było czy ludzie by tak chętnie wszystko do niego sciągali?
Albo nawet co by było gdyby wszystkie gobliny i części do nich z fastladu np. czy innych sklepów trzeba było brać.
Za bardzo nie chcą ludzie tego brać co nie ma wsparcia żadnego w danym kraju :/
Tak samo w pewnym momencie myślałem nad forzą 450 radiosa ale gdzie ja do tego części bym zamawiał i ile za przesyłkę płacił bo w Polsce to chyba nigdzie do tego części nie ma.
Także według mnie dystrybucja w danym kraju ma dla mnie duże znaczenie, ale to mocno subiektywne zdanie. Bo gdyby np. Adam części do tarota nie miał do szukałbym czegoś co ma w Polsce zaplecze z częściami ;)
Chwała takim ludziom Typu Adam, Krzysiek, radios (Paweł chyba? :? ) i jeszcze kilku by się znalazło, co się podejmują takich interesów wiedząc jak mały jest ten rynek :piwo2:
Prosiak z gatunku miniaczego
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 27 paź 2016, o 11:36

@Miru, obys mial racje bo ja tez co do zasady mam sentyment do tej marki - w koncu to dzieki T-Rexom (w wiekszosci klonom ale to jeszcze inna kwestia) nauczylem sie jako tako latac i zachowywac wysokosc wieksza od zera;)

@Kula, tez w zadnym protosie nie robilem zadnych upgradow, ale sa tacy co potrzenowali np. mocniejszego ogona w miniaku, bo im puszczal. Ja zbyt lagodnie latam.

A swoja droga zakladanie wiekszych lopatek na ogon to IMHO ... moze nie tyle zle rozwaizanie, co poprostu trzeba z nim ostroznie i rozwaznie.
W Protosie nie ma sie czego bac.
Ale W T-Rexach 600tkach, byly slabe ogony, no bo byly jak we wszystkich T-rexach z tamtych czasow, ludzie zakladali wieksze lopatki bo to najprostrze rozwiazanie (duzo latwiejsze niz zwiekszyc ratio na ogon) i efekt byl taki, ze przy wiekszych obciazeniach mielily sie zebatki.

Z tego tez powodu nie jestem tutaj przekonany co do upgradow do 470 w postaci weikszych lopatek...
... chyba ze, to bylo wiadomo od poczatku, ze stockowe beda za male a przekladnia jest dostosowana na etapie projektowania do weikszych obciazen generowanych przez wieksze lopatki.
Po co?
Ano - wyrafinowana technika manipulacji opiniami uzytkownikow.
Najpierw wypuszczamy na rynek produkt ktory celowo ma jakegos babola, od samego poczatku mamy opracowana finalna wersje, ale pozwalamy sie uzytkownikom troche poskarzyc, po czym szybciutko naprawiamy blad :klamca: i co?
I jestesmy fajna firma! Ktora slucha swoich klientow i stosuje sie do sugestii. :thumb:
Ktozby nie lubil takiej firmy??
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 27 paź 2016, o 11:59

Kula pisze:Też trzymam kciuki za Aligna bo bardzo lubiłem tę markę kiedyś. Niestety teraz "nowe" modele to odgrzewane kotlety mocno nieświeże i nie smakują za bardzo.
Co do reakcji firmy na skargi na ogon. Fajnie że coś zrobili. Ciekawe czy wyślą też nowe OWB jeśli padło.

Nie bardzo rozumiem za to jakie tuningi potrzebne były do Protosów. Wylatalem P500, Miniakiem i P380 setki jeśli nie tysiące lotów i nie używałem żadnych tuningów. Jedynie latałem na ramach Fusuno bo były tańsze.


to jest chyba jednostkowe zdarzenie :oops:
kumpel właśnie złożył G380 i też OWB puściło - ja nie słyszałem żeby komuś tak się stało w SAB-ie
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX

Wróć do „Align - nowa seria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron