T-Rex 500X

Align po nowemu...
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 1 kwie 2018, o 07:25

Tylko, że w chase skrzynka ogonowa wchodzi ciasno DO rury więc do za małej średnicy nie wejdzie... trzeba by spróbować czy wciśniesz do 16tki..
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 1 kwie 2018, o 07:53

Wewnątrz rura od 500-tki ma 15mm
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
gusto
Elita forum...
Posty: 755
Rejestracja: 11-08-2016
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: gusto » 1 kwie 2018, o 21:13

Tu macie rurkę 16mm z metra .
Można owinąć taśmą i będzie 17 mm.
Takiej szukacie.?!
Cena atrakcyjna.
Nadaje się do rozciągnięcia t-rexa 500 na dowolną długość. No prawie. :)
http://allegro.pl/rura-rurka-aluminiowa ... 94425.html
Protos 380 | X360 | Diatone R349 |

Taranis X9D SE
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 6 kwie 2018, o 06:46

Tak dla przyszłych pokoleń... ;)
Problem z dłuższymi łopatkami ogonowymi rozwiązałem dłuższym statecznikiem by Wojtek ;)

Szczegóły tutaj: viewtopic.php?f=83&t=8016

Obrazek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 17 cze 2018, o 21:11

Foto z krecika wrzucone w odpowiednim wątku, więc tutaj temat trochę rozszerze...

A było to tak. Podnioslem, polatalem, poszedl pasek. Wpadłem na dziub. Wsio ;)
Teraz myślę że była szansa to odratowac, albo przynajmniej była szansa dac mu szansę mniej się rozwalić, ale... teraz to są mogę myśleć... :)

Po wstępnych oględzinach poszly:
- połówka ramy
- pakiet
- łopaty
- kabina
- wal główny
- szpindel
- belka ogonowa
- podpora ogona
- pasek
- waleczek ogonowy
- orczyk w serwis ogonowym.

Pewnie jeszcze się znajdzie jakieś drobiazgi jak będę rozkrecal, ale raczej nic ważnego już.

No i ten pasek... dlaczego poszedl... Tak se teraz myślę, że jak go zakładałem miałem kilka sytuacji gdzie nie byłem pewien czy to nie przyhaczylem ostrym narzedziem, ale uznałem że nic mu nie będzie. Możliwe że to to... Ale tego już się nie dowiem na 100%.

Tak czy siak, powtórzę fotki dla spójności watku :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety nie ma foty z miejsca zdarzenia bo telefon zostawiłem na stole :/

Pakiet wygiął się elegancko więc chcieliśmy zrobić jakiś efekt dymny z niego, ale uparciuch straszny pomimo 4v na cele.

Finalnie skończył swój żywot godnie, w lekkich torturach ;)

Obrazek

Niebawem relacja z odbudowy... :)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 18 cze 2018, o 15:00

miruuu pisze:Obrazek

Niebawem relacja z odbudowy... :)


Jak te celki posklejać taśmą to wiem, ale skąd weźmiesz lit..? A może wepchnąć tam pastylki 3,8V, grunt żeby na giełdowej foci był balansik z małym rozjazdem :D
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 cze 2018, o 15:29

Nie take rzeczy się przed giełdą robiło;)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 cze 2018, o 22:00

No to leniwie ruszam do odbudowy.

Najpierw rama... Najpierw miałem zamówić, ale spróbuje ja naprawić. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pelknieta w jednym miejscu, przy silniku z boku.

Obrazek

Narysowałam takie cus i wysłałem rano wojtkowi:
Obrazek

A przed chwilą Wojtek przesłał mi taka oto focie:

Obrazek

Zobaczymy co z tego będzie :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 cze 2018, o 07:13

Ciąg dalszy... tarcza... wypadła mi taka jakby uszczelka od spodu. Kiedyś już wyleciała ale dalem na śline i na kilka lotów starczyło.

Może ma ktoś lepsza metodę bo dostanę suchego gardła a wtedy..... :|

Obrazek
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 19 cze 2018, o 10:50

miruuu pisze:Ciąg dalszy... tarcza... wypadła mi taka jakby uszczelka od spodu. Kiedyś już wyleciała ale dalem na śline i na kilka lotów starczyło.

Jak ślina prawie dała radę, to może Loctite (mocny) do łożysk? Ale w szczelinie widać (chyba) kulki łożyska tarczy, to może nie zadziałać (zaklei łożysko), więc w takim przypadku punktowo spróbowałbym epoksyd od góry. Ten pierścień wygląda mi na uszczelnienie łożyska i w sumie bez niego dałoby radę wyżyć, choć tarcza nieco krócej pożyje.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 19 cze 2018, o 12:57

Zrób to po mojemu czyli daj smaru, wsadź tę uszczelkę a potem opie..ol wszystko hot glue :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 cze 2018, o 13:01

OK. Chyba mam ten smar alignowy jeszcze nie otwarty z KITa. Zobacze co z tego wyjdzie :)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 19 cze 2018, o 14:53

Może spróbuj sklepać tę uszczelkę w kombinerkach jakoś równomiernie w kilku miejscach, to może wskoczy w żłobienia tam gdzie była zanim popsułeś...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 cze 2018, o 23:13

Włóż tę uszczelkę delikatnie jakąś wykałaczką na miejsce a potem ciapnij kilka małych kropelek CA na połączeniu z zewnętrznym pierścieniem łożyska. Tylko najpierw zobacz czy jakiś syf nie naleciał w kulki i uzupełnij smar.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 cze 2018, o 07:28

no będę próbował.
A co myślisz o tym (jeśli si nie uda jak piszesz), żeby przyłożyć od spodu i obsrać klejem na gorąco lub uhu porem? CA się troche boje, że w łożyska pójdzie...
Póki co w tarczy wydaje się być czysto...
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 20 cze 2018, o 12:28

Odpadnie jeszcze przed pierwszym lotem.
Jeśli nie da się umieścić uszczelnienia w łożysku pozostaje wymiana łożyska lub próba odwrotnego zamocowania, jeśli uszczelnienie było dwustronne.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 cze 2018, o 13:18

Taaa, tylko jak ja to łożysko wyjdę inskad wezmę takie drugie? Hmm

Nowa tarcze mogę niby kupić, ale ta nawet 200 lotów nie ma więc jakoś tak słabiutko...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 20 cze 2018, o 17:13

Tu znajdziesz wymiary - https://rc.runryder.com/t671625p1/
Kupisz łożysko i możesz pobawić się z wymianą, choć ja spróbowałbym jeszcze wkleić ten uszczelniacz. Łożysko zdążysz jeszcze zmienić, całą tarczę też.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 cze 2018, o 13:39

Ehhh, niestety tarcza od 500 jest inna niż od 500X. Spróbuje w wolnej chwili jakoś wkleić ta osłonkęi zobaczymy co z tego wyjdzie... Mam jeszcze kilka dni zanim dotrą części, więc zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 21 cze 2018, o 13:56

miruuu pisze:Ehhh, niestety tarcza od 500 jest inna niż od 500X. Spróbuje w wolnej chwili jakoś wkleić ta osłonkęi zobaczymy co z tego wyjdzie... Mam jeszcze kilka dni zanim dotrą części, więc zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Rozumiem że samo łożysko nie podejdzie ?
A może chcesz całą nową tarczę od 500 pro dfc (Align'a) - mam takową w swoich zapasach ?
http://www.align.pl/product-pol-17811-T ... ujaca.html
Pozdrawiam

Wróć do „Align - nowa seria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość