Strona 1 z 2

T-Rex 450LP

: 9 lut 2018, o 10:55
autor: Don Mirson
Nadchodzi nowa 325tka Aligna. Liczę na to, że będzie to miniaturka 470tki...

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Re: T-Rex 450L

: 9 lut 2018, o 23:23
autor: angry trex
Wygląda na to, że to standardowa 450l ostatniej serii z plastikowymi okuciami i ramionami okuć.
Dla zmyłki zestaw RTF czyli radio odbiornik i ładowarka jako dodatek.

I teraz nasuwają się dwa pytania:
1. Model/zestaw do testowania nowego FBLa ALIGNA?
2. Czy zestaw, jako niby nowość, do wypchnięcia silników na 3S których ALIGN nie może sprzedać bo ich naczepał 100tysięcy, a wszyscy biorą na 6S.

Jest jeszcze kwestia testów beta, nowej aparatury made in ALIGN.

Na plus na pewno nowe serwa, które ponoć nie mielą zębów przy krecie oraz te czarne skośne zęby wałka też wytrzymują i to dużo.

Re: T-Rex 450L

: 10 lut 2018, o 00:25
autor: MacGyverek
O jakich skośnych zebatkach w walku piszesz?? Mam 450L i tam tylko zębatka główna ma skośne zęby.

Re: T-Rex 450L

: 10 lut 2018, o 04:08
autor: Don Mirson
Kurde ile intryg zaszyło się w jednym modelu ;)

A mi się wydaje, że Align po prostu wyszedł z ofertą dla nowych pilotów. Taki starter-helik na zasadzie "kup, przejrzyj dla pewnosci, polec". Jest właściwie wszystko czego potrzebuje nowy pilot. Dlatego fajnie będzie jeśli Kruku miałby ochotę później zrobić jeden odcinek o takim modelu.
Jeśli okaże się wszystko ok, to może to być spore ułatwienie na nowych.

A teraz moje pytania i watpliwosci:
1. Czy 450LP to ten sam kit co 450L tylko bardziej plastik (P)?
Bo jeśli tak to bez sensu. 450L z założenia jest na 360tki.
Jeśli nie, to zasadnicze moje pytanie - ile waży :D
2. Nie pamietam.

Re: T-Rex 450L

: 10 lut 2018, o 06:11
autor: angry trex
MacGyverek pisze:O jakich skośnych zebatkach w walku piszesz?? Mam 450L i tam tylko zębatka główna ma skośne zęby.


Tak jakoś skrót myślowy mi wyszedł, za mało śpię ostatnio :roll:
Miałem na myśli przekładnie kątowe napędu wałka ogonowego, zarówno te w śmigłowcu jak i na ogonie:
Obrazek


miruuu pisze:Kurde ile intryg zaszyło się w jednym modelu ;)

A mi się wydaje, że Align po prostu wyszedł z ofertą dla nowych pilotów. Taki starter-helik na zasadzie "kup, przejrzyj dla pewnosci, polec"...

W sumie o tym samym pomyślałem, ale czasami lubię nadinterpretacje i doszukiwanie się jakiegoś głębszego sensu ;)
Może rzeczywiście Align wyszedł na przeciw tym co "startują od zera" i podsuwa gotowy produkt - kup i lataj.
Zresztą sam tytuł to sugeruje: "Ready for any skill level" czyli gotowy na każdy poziom umiejętności.

miruuu pisze:A teraz moje pytania i watpliwosci:
1. Czy 450LP to ten sam kit co 450L tylko bardziej plastik (P)?
Bo jeśli tak to bez sensu. 450L z założenia jest na 360tki.
Jeśli nie, to zasadnicze moje pytanie - ile waży :D
2. Nie pamietam.


Po rozmiarach podanych przez producenta wychodzi że to samo - ten sam model, tylko plastik i mniejszy wirnik.
Różnica w masie kompletu łopat to 24gr(miedzy 360 a 325), plastikowe okucia też pewno z parę gram lżejsze, no i może kilka gram na lżejszym RX i FBLu.

Re: T-Rex 450LP

: 10 lut 2018, o 07:54
autor: Don Mirson
No to szkoda. Gdyby zrobili mniejszą ramę (sensownie lzejsza) to bym to zanabył od razu. Tak chyba poczekam na nową 250tke.

Re: T-Rex 450L

: 10 lut 2018, o 08:55
autor: Piotr_T
miruuu pisze:Jeśli nie, to zasadnicze moje pytanie - ile waży :D

Było na ulotce, choć drobnym drukiem - 730g bez pakietu. W porównaniu do Miniaka 3S (praktycznie ten sam koncept i przeznaczenie) - cięższy o jakieś 30 - 40g. Nie powiem - jeśli nie miałbym Protosa i gratów do niego, to jako początkujący tego Trexa mocno bym rozważył, chyba że na wstępie zabiją model ceną.

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: T-Rex 450LP

: 10 lut 2018, o 23:43
autor: angry trex
Jest jeszcze zmieniony ESC, dopiero teraz zauważyłem. Dziwne bo nawet go nie ma w sprzedaży na oficjalnej stronie A. RCE - Bl45 z końcówką P. Różni się tym że na BECu można ustawić od 5 do 8.4V. Do tej pory w RCE BL 45X można ustawiać 5-6V.

Wymodzone z mojego Galaxy S8, przy użyciu Tapatalka

Re: T-Rex 450L

: 12 lut 2018, o 11:12
autor: mwx
angry trex pisze: plastikowe okucia też pewno z parę gram lżejsze,.


Niekoniecznie - plachaje często są cięższe niż alu.

Bardziej chodzi o to, że ramiona w plastikowych okuciach są miękkie, więc ta kretyńska głowica DFC ma mniejsze tendencje do autodestrukcji.
No i jest taniej.

No i jest co upgrade'ować - tzn wydawać więcej forsy u Aligna.

BTW - lubię te Alignowe fantazje w opisach, usprawiedliwiające elementy poprawiające wygląd jakimiś wydumanymi technicznymi przewagami nad innymi rozwiązaniami :vhappy: Coś jak z tym pochylonym podwoziem, poprawiającym wytrzymałość śmigłowca:

horizontal.JPG


Czasem trochę w pośpiechu pisane

podwójnie.JPG

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 12:34
autor: angry trex
Tak jest z Alignem, ale żeby ich zrozumieć to trzeba by poznać ich sposób myślenia czy też filozofię przypisaną jak zwykle do danej narodowości - kultury społecznej w danym kraju.
Tak jak Niemcy mają swoją filozofię w produktach którymi się zajmuję zawodowo i nie do końca ich rozumiem/akceptuję,
tak samo Tajwańczycy produkujący heli-zabawki pływają od pomysłu do pomysłu.
Czasami mam wrażenie że się gubią w rozwiązaniach jakie stosują.
Raz głowica DFC w dużych śmigłowcach, potem nagle zmiana na typowy FBL z ramionami pośrednimi.
Ale to pewnie sygnały od czołowych pilotów że coś jest nie teges i szybko zmieniają.
Całość jeszcze podyktowana jest szmatławymi ciurlikami które producent liczy, że jak zaoszczędzi na tym grosz to przy masowej produkcji uzbiera się dużo.

Ale co by nie powiedzieć to Align i tak zrobił ogromny postęp w porównaniu do pierwszych śmigłowców które produkował 10 - 15 lat temu.
No i ramy z wtłoczonymi plastikowymi elementami, żeby chińskim kopiarkom utrudnić życie. :nono:

Tak jakoś mnie natchnęło na dłuższy monolog :D

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 12:44
autor: mwx
Nie ma takich elementów które klonerom utrudniłyby życie.

No może poza software'm który permanentnie łączy się z siecią i co 3 dni update'uje szpiegując Twój numer seryjny (Brain itp)

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 16:13
autor: Galo82
Jeszcze jedno pytanie czy opłaca się klonować aligna.. jak metalowego 470lm mozna za 1700zł kupić w super combo.. z beastx.. Tarota 450 blisko tej ceny się poskłada :), teraz Sab na tapecie, może MSH spróbują :))

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 16:16
autor: mwx
MSH będzie ciężko, bo rama z tworzywa wymaga dość dobrze zaprojektowanej i wykonanej formy wtryskowej, która na dodatek szybko się zużywa jeśli używamy tworzywa wzmacnianego włóknami szklanymi/węglowymi.

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 16:54
autor: pkali
Epoka tworzywowych ram w MSH już się zakończyła. Teraz wszystkie są z węgla.

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 19:18
autor: Myszor
Idea tego produktu to: any skill level
I to można ocenić jak będzie się miało do stanu faktycznego,

narazie any skill level produkowany przez Blade kosztuje Moim zdaniem o wiele zadużo Zwłaszcza że to nic nowego.

Pisałem już na FB w grupie, bardzo chętnie sam bym kupił MSH Protos Mini nawet w wersji ARTF :-)
nawet jak by to oznaczało posiadanie kolejnego radia mało przydatnego i ładowarki 3s, nowy miniak ustawiony z jakimś systemem rescue super sprawa, cuż to tylko koncert życzeń.

Na aligna się raczej nie skuszę miałem 450 klasę i narazie nie wracam :)

Wyobraźcie sobie że macie 0 doświadczenia poza symulatorem i jeszcze nie macie nic w domu ani ładowarki ani jednego śrubokręta :) No właśnie na symku kręcicie ósemki ale to tylko komp. Nadal dom.

A tu proszę wszystko w pudełku, do zawisów, kręcenia ósemek, fajnie że Align sobie przypomniał że są ludzie którzy poza symka jeszcze nie wyszli.

Pozdr.
M.

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 20:14
autor: Don Mirson
Doklasnie.
Ja mysle, że to bardzo przemyślany ruch ze strony Aligna. Na razie nie odnoszę się do ceny i jakości bo na to trzeba poczekac. Natomiast jeśli te będą do przełknięcia to może to się okazać pierwszym krokiem w wielkim powrocie trexow na pole.

Align zamiast konkretnych produktów proponuje całe rozwiazanie. Z punktu widzenia nowego pilota może okazać sie to mega uproszczeniem. Zamiast przechodzić przez setki postów "jaki nadajnik", "jaka ladowarka", jakie sio, jakie pstro... bierze zestaw, manuala i ulatnia.

Dla Aligna to też dobry sposób na budowanie nowej bazy klientów wchodzących dopiero w te hobby.

A czy się uda? Wyjdzie w praniu co z tego będzie i za ile...

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 20:22
autor: mwx
Ja tam zawsze bede uwazac ze 450 jest za małym pierdem na początek. Nie ma to jak stabilna 550/600 z hula-hopem na płozach :D

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 20:37
autor: Pan Byku
A ja zaś uważam, że to odgrzewany kotlet i nie wiem nad czym ta cała dysputa. :)
Przecież Align w historii swojej firmy oferował już takie zestawy. Albo może mi się pozajączkowało.
A czy to dobry wybór dla początkujących? Na to pytanie odpowie nam cena.

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 23:36
autor: angry trex
mwx pisze:Ja tam zawsze bede uwazac ze 450 jest za małym pierdem na początek. Nie ma to jak stabilna 550/600 z hula-hopem na płozach :D


Hehe, pamiętam jak dziś, moim pierwszym heli był Trex 600 z 2005 roku. To był ten pierwszy pierwszy, którego wypuścił Align.

Pierwszy lot odbył się bez podwozia treningowego. Symulator zrobił swoje, ehh ta adrenalina z pierwszego lotu jak pierwszy sex - niepowtarzalna :mrgreen:

Sorry za nadużycie słowa "pierwszy" ;)

Re: T-Rex 450LP

: 12 lut 2018, o 23:38
autor: Don Mirson
angry trex pisze:ta adrenalina z pierwszego lotu jak pierwszy sex

Kowal nie zrozumie...