Esky - Belt CP v2

Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 8 wrz 2010, o 10:10

T500: Świetna oferta jest w RC711. Jednak wydaje mi się, że trochę go szkoda do kretowania (napęd TT jest chyba droższy w utrzymaniu).
CX500: Wydaje się być najbardziej osiągalny, w rc-fever jest wersja kit z silnikiem i ESC. Pytanie tylko, czy ten silnik i ESC jest coś wart i na początek wystarczy?
Protos: hmmmm .... coś słyszałem ale czy ktoś na forum go ma? :)
GAUI 425: Poczytałem sobie coś o tym modelu, ciekawy, ale "upgrade" do większej wersji poprzez zmianę belki i łopat jakoś do mnie nie przemawia, choć na filmach widać, że ma potencjał.

Jadąc już po bandzie aby ograniczyć koszty.
Kupiłbym tego CX'a z silnikiem i reglem.
Mam 3 serwa JR ES539 czy wystarczą na początek na tarczę? Jeśli nie to co można tutaj zastosować?
Mam 2 pakiety Rhino 11.1 2250mAh 30C, wystarczą na początek po złożeniu w 6S1P?
Mam też GY240 ale chyba to żyrko nie pociągnie już tej klasy i prosiłbym o polecenie jakiegoś zestawu na ogonek, tylko może nie jakaś totalna porażka w jakości esky albo full wypas spartan. Używane GY401 + S9254 wystarczy?
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 8 wrz 2010, o 10:26

redb pisze:GAUI 425: Poczytałem sobie coś o tym modelu, ciekawy, ale "upgrade" do większej wersji poprzez zmianę belki i łopat jakoś do mnie nie przemawia.
A to czemu?

PS. Chyba wypadałoby zmienic tytuł wątku, na "jaka 500ka?"
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 8 wrz 2010, o 11:19

jedrus pisze:A to czemu?


Widzisz, na etapie mojego "zaawansowania", choć chyba nie koniecznie chodzi tu o zaawansowanie bo i u znamienitszych pilotów też występuje podobne zjawisko, przykładam też dużą wagę do wyglądu modelu. Hurricane 550 wygląda śmiesznie przy Rapim 550 i sądzę, że przy Rejdżu Luka też, choć zdjęcia porównawczego z Rejdżem nie widziałem. Może chodzi tu o kompleks małego .... członka załogi bo w większej budzie zmieści się większy członek załogi :rotfl:. Może to błędne myślenie i może lepiej kupić Hurricane 425 i go po prostu nie apgrejdować. Czy ktoś widział zdjęcia porównujące H425 i Reksia 500?

jedrus pisze:PS. Chyba wypadałoby zmienic tytuł wątku, na "jaka 500ka?"


Może nie całego wątku bo początek faktycznie traktuje o głowicy 140 w belcie ;). Trzeba by go chyba było znów rozszczepić (Ramotny ma przeze mnie co robić ;)).
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 8 wrz 2010, o 14:04

redb pisze:(...)przykładam też dużą wagę do wyglądu modelu. Hurricane 550 wygląda śmiesznie przy Rapim 550 i sądzę, że przy Rejdżu Luka też, choć zdjęcia porównawczego z Rejdżem nie widziałem.
Z tym nie dyskutuję. Indywidualna ocena.


redb pisze:Czy ktoś widział zdjęcia porównujące H425 i Reksia 500?
Może kol. Ramotny coś pomoże ;)


redb pisze:Mam 3 serwa JR ES539 czy wystarczą na początek na tarczę?
Choc nie jestem ekspertem to chyba trochę za wolne... no i tylko 4,8V


Co do kosztów tak ogólnie...

Robiłem przymiarki do 500ki w różnych wersjach i wyszło mi np. tak:
1. Kit HK500 CMT kosztuje 310 PLN (100 USD)
2. Silnik z zębatką (np. Turnigy Typhoon 500H) to wydatek ok. 85 PLN (27 USD)
3. Regiel Plusch 80A za 125 PLN (40 USD)
4. Serwa na tarczę po ok. 75-100 PLN za szt.
5. Serwo na ogon to ok. 125-150 PLN
6. Żyrko to minimum 250 PLN za RCConcept lub używkę 401 Futaby
7. Przyzwoite łopaty, np. Align CF za 165 PLN , taniocha za ok. 100 PLN, najtańsze to nawet 30 PLN (ale bym się bał)

Czyli za całość wychodzi ok. 1.200-1300 PLN + jakieś tam koszty przesyłek. Przyjmijmy, że 200-300 PLN. W ostatecznym rozrachunku daje to kwotę ok. 1.500 PLN + LiPo.

T500 ESP w SH kosztuje teraz niespełna 2k PLN, ale za to plug&play - tzn. masz wszystko, w jednym pudełku i nie musisz się martwić czy będzie działać, współgrać, czy parametry podzespołów są OK. No i bonus - silnik 500M :rotfl:

"Tania" wersja Gaui może wyglądać np. tak:
1. Hurricane 425 Basic Kit za 80$
2. Łopaty 425 mm ca. 30$ i więcej (o takich za 10$ nie wspominam)
3. Silnik najtańszy to chyba Turnigy 500 H3126 1300KV za 20$ (ponoć jest OK, ale upewnij się przed ew. zakupem, że wał nie jest za krótki), lepsze motorki to wydatek rzędu 50-60$, a nawet 75$ (np. Tonic-X Z20A 980KV)
4. Serwa-tarcza np. Spektrym/JR DS 821 - można wyrwać nowe za 40-50 PLN/szt. (jak ktoś sprzedaje z zestawu radyjka) lub w sklepie za ok 75 PLN/szt.
5. BEC: najtańszy za 6 $ (http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh ... duct=10313), mocniejszy za 24 $ (http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh ... oduct=6320)
6. ESC myślę, że min. 60-70 $ za coś w miarę przyzwoitego (vide lepszego niż ww. Plush)
7. Gyro: używka za 300 PLN, a ostatnio widziałem na Alledrogo nową Futabę 401 za 340 PLN
8. Serwo ogonowe: jakby nie patrzył to ok 150 PLN min.

Razem ok. 1.200 PLN, czyli podobnie.

Pakiety te które masz są OK do Gaui, ale pewnie zechcesz mięć więcej niż jeden zestaw, więc dodatkowe koszty się kłaniają (ok. 30-40 USD za parę 3S 2650mah)

Do wszystkiego musisz dodać koszty wysyłki, ew. VAT przy imporcie...


PS. A używka z pewnego źródła to też dobra alternatywa...
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 8 wrz 2010, o 16:43

Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 wrz 2010, o 02:45

Z tym żyrkiem z Hobby King da się latać, ale trzeba je trochę poprawić w środku. Chodzi o zaklejenie klejem z pistoletu płytki i przewodów. Jest na forach manual a na YT znalazłem kiedyś film. Bez tego są kłopoty.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 9 wrz 2010, o 07:13

Dodam tylko ze o wymienionym topspeed czytałem swego czasu dobre komentarze a propos jakości wykonania elementów. Pytanie tylko czy to była sztuka czy tez to normalne dla tej "marki".
Piotrek
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3470
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 9 sty 2011, o 17:08

Witam
Jeśli to możliwe, poprosił bym o pomoc w konfiguracji aparatury TURNIGY 9X do obsługi BELT-a CP V2.
Jak do tej pory, korzystałem z RTF-ów i w temacie ustawień aparatury jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę :)
Tylko jeśli to możliwe, poproszę łopatologicznie :nw:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 9 sty 2011, o 18:20

Serwa: 1-boczne tarczy #1 (AILE), 2-przednie (ELEV), 3- gaz, 4-Żyro (głowny), 5-żyro (sterowanie), 6-boczne tarczy #2 (PITCH)
Type -> Heli
Swash type -> H3-1
Swash mix -> na początek po 30 (tylko żeby określić kierunki)

Teraz ruszasz drążkiem gazu i patrzysz jak sie rusza tarcza czy góra/dół czy na boki. Jak na boki lub przód tył to trzeba zmienić rewersy tego/tych kanałów (serw) które idą "przeciwnie". Jak ruch ogólny jest ok ale przeciwny do ruchu drążka zmieniasz znak SWASH MIX z + na - albo odwrotnie.
Teraz ruszasz przechyleniem/pochyleniem i jeśli wykonuje ruch przeciwny do drążka zmieniasz znak odpowiedniego SWASH MIX.
Potem tak dobrać wartości SWASH MIX żeby uzyskać pożądane kąty łopat: ogólny (+/- 11) i cykliki (+/- 9)

Gotowe.

PS: do ustawiania tarczy wygodnie jest "na chwilę" ustawić krzywą skoku tak by środkowy punkt krzywej (drążek w połowie) oraz oba sąsiednie miały 50% - wtedy nie musisz sie męczyć z precyzyjnym ustawianiem drążka w połowie.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3470
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 12 sty 2011, o 12:21

Witam
W związku z faktem, że stałem się szczęśliwym (mam nadzieję :D) posiadaczem BELT-a, prosił bym o kilka porad w sprawach wyposażenia, mocowania elementów, prowadzenia elektryki...
Zacznę może od tego, że kupiłem ten model używany z "wyprutą" całą avioniką i elektryką.
Może to i dobrze się stało, bo podobno esky-owa jest kijowa :mrgreen:
Helik otrzymał wyposażenie:
Serwa na tarczę - TURNIGY TGY90S
Serwo na ogon - CORONA DS919MG
Żyroskop - HK901B (docelowo będzie TURNIGY TR302-AD - idzie z HK)
Regiel - HK 35-40 ESC
Silnik - stock E-sky

A tak to wygląda na fotkach po montażu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz mam pytania :):

Czy będzie dużym błędem montaż regla w tym miejscu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy RX może być zamocowany tutaj gdzie myślę (miejsce dla niego dopasowane jak ulał):

Obrazek

Obrazek

Czy mogę podciąć nieco ramę przy mocowaniu serwa (pakiet nie wchodzi :evil: a taki mam x 2 )

Obrazek

To chyba by było na tyle na początek.
Bardzo proszę o rady i porady :P
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 12 sty 2011, o 15:32

1. Żyro nie na rzepa tylko na taśmę/piankę dwustronną
2. regiel może tam być
3. wywal rzepy z półki baterii - i tak ich nie wykorzystasz a wtedy pakiet sie zmieści. Przenieś rzepy na spód tejże półki a rzep pakietu od góry i łap opaską rzepową (od góry pakietu i od dołu półki)
poza tym ok (ew wydłużyć nieco lewy popychacz serwo-dźwignia bo orczyk serwa i dźwignia są lekko zbieżne).
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3470
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 12 sty 2011, o 17:22

Ramotny pisze:1. Żyro nie na rzepa tylko na taśmę/piankę dwustronną

Grzegorzu ;) Żyrko na rzepie tylko podczas rozplanowania i montażu elementów. Strasznie się pałętało podczas przekręcania heli, to zostało prowizorycznie przyszpilone, a właściwie przyrzepione :)
Już otrzymało piankę, a nawet dwie z przekładką metalową (nie lubię niespodzianek) :thumb:

Obrazek

Ramotny pisze:2. regiel może tam być

No to pkt.2 mamy załatwiony :)

Ramotny pisze:3. wywal rzepy z półki baterii - i tak ich nie wykorzystasz a wtedy pakiet sie zmieści. Przenieś rzepy na spód tejże półki a rzep pakietu od góry i łap opaską rzepową (od góry pakietu i od dołu półki)

Pakiet jest nieco "grubaśny" (jak i właściciel :)) Jest to TURNIGY 2200mAh 3S1P 30C i nijak tam bez ingerencji piłki by nie wlazł. Co do rzepa pod pakietem, to podkleiłem na pakiet miśka i teraz mam przynajmniej pewność, że się nie wysunie do przodu. No i oczywiście tasiemka mocująca - obowiązkowo.

Obrazek

Obrazek

Ramotny pisze:poza tym ok (ew wydłużyć nieco lewy popychacz serwo-dźwignia bo orczyk serwa i dźwignia są lekko zbieżne).

Może to wina perspektywy podczas robienia zdjęcia, a może ja już jestem ślepy :ugeek:

Obrazek

Najważniejsze, że motor odpalił (oczywiście na lewych obrotach - poprawione), i ten dźwięk łopat :P - bezcenne.
To nie świszczący Carson :o
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 12 sty 2011, o 17:43

Artu pisze:Obrazek
może być :thumb:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 12 sty 2011, o 20:33

Obrazek

a co się stało z tym serwem i jego mocowaniem?
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 12 sty 2011, o 20:42

AdamskY pisze:a co się stało z tym serwem i jego mocowaniem?
zgodnie z zapowiedzią w pierwszym poście, zostały obrzezane... ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 12 sty 2011, o 23:17

a dla tego serwa ma być tryb DS?
raczej nie
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 12 sty 2011, o 23:24

Wiktor pisze:a dla tego serwa ma być tryb DS?
raczej nie

Czujny jak zwykle... :P :thumb:
Trochę szperałem ale nigdzie nie znalazłem definitywnego potwierdzenia/zaprzeczenia że ono jest cyfrowe więc żeby go nie spalić lepiej wyłączyć DS na żyro (lewy DIP na OFF)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3470
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 07:24

Ramotny pisze:
Wiktor pisze:a dla tego serwa ma być tryb DS?
raczej nie

Czujny jak zwykle... :P :thumb:
Trochę szperałem ale nigdzie nie znalazłem definitywnego potwierdzenia/zaprzeczenia że ono jest cyfrowe więc żeby go nie spalić lepiej wyłączyć DS na żyro (lewy DIP na OFF)

Na opakowaniu producent napisał "Digital servo", tak więc przełączyłem w żyro na DS :)
Czy jeśli serwo jest cyfra, a przełączę na analog, to nic się jemu nie stanie (serwu) ?
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 13 sty 2011, o 07:59

Artu pisze:Na opakowaniu producent napisał "Digital servo", tak więc przełączyłem w żyro na DS :)
Czy jeśli serwo jest cyfra, a przełączę na analog, to nic się jemu nie stanie (serwu) ?

Jeśli serwo jest cyfrowe i pracuje w trybie analog to nic mu się nie stanie, jeśli jest analogowe i podłączysz go jako cyfrowe to będzie błędnie interpretować otrzymywany sygnał, przegrzeje się i w końcu spali.
Piotrek
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3470
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 08:12

Jeszcze kilka pytań od "szczypiorka" :ugeek:
1.Ustawienia parametrów żyroskopu - mam tak:
STATE - ACT to wiem, aktywne :)
UPRATE - 060 co to jest, i jak powinno być ustawione :?:
DNRATE - 060 co to jest, i jak powinno być ustawione :?:
MODEL - STD rozumiem, że to normal a GY to "head lock"

2.Jaki parametr ustawić na kanele 5 aby móc regulować czułość żyroskopu ? Mam "do dyspozycji" w AUX-CW:
THRO HOLD ; PIT TRIM ; HOV PIT ; HOV THRO.

3. Jakie parametry zmienić, aby sterowanie było mniej "nerwowe" - bardziej "ospała" reakcja na drążek ELE i AIL ?

Proszę o wyrozumiałość, ja naprawdę od niedawna mam coś innego niż RTF, to znaczy programowalną aparaturę :)
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"

Wróć do „Esky”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości