Esky - Lama v3, v4, Hunter i inne podobne

Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 9 mar 2010, o 22:03

Obecnie najbardziej rozpowszechnione zdalnie sterowane śmigłowce treningowe to śmigłowce z serii lama firmy E-sky. Dostępne modele z tej serii to: Lama V3, Lama V4, KoB, Hunter, Dauphin, Robinson 22, A300, Co-Comanche. Są to modele w tak zwanym układzie dwu wirnikowym współosiowym (co-axial). Układ ten zapewnia w połączeniu z systemem stabilizacji oraz prostym żyroskopem niesamowitą wręcz stabilność. Sterowanie lamy odbywa się za pomocą obrotów silników (obroty wokół własnej osi) oraz wychyłów tarczy sterującej. Do modelu dostępne są także znakomite części tuningowe firmy Xtreme production. Poniżej opiszę parę najważniejszych różnic między modelami z tej serii.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Lama V3
Obrazek
Jest to najstarsza i moim zdaniem najlepsza wersja lamy. Tania oraz posiadająca nie skrócone fabrycznie orczyki, dzięki czemu jest szybsza od pozostałych lam z wyjątkiem Robinsona 22. Lama V3 jest wzorowana na francuskim śmigłowcu Alloute Lama.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Robins 22
Obrazek
Jest to lama v3 ze zmienionym podwoziem oraz obudową. Jest wzorowany na śmigłowcu Robinson 22.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Lama v4
Obrazek
Ten model posiada zmienioną ramę, podwozie,uchwyt podwozia oraz obudowę. Orczyki serw są skrócone, przez co prędkość osiągana przez model w poziomie jest mniejsza.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Hunter
Obrazek
Model ten jest Lama V4 z wymienioną obudową,podwoziem oraz mocowaniem akumulatora. Jest wzorowany na Niemieckim śmigłowcu Eurocopter EC-120 Colibri.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Co-dauphin
Obrazek
Model ten jest Lama V4 z wymienioną obudową,podwoziem oraz mocowaniem akumulatora. W tym przypadku nowe podwozie jest podwoziem kołowym.Jest wzorowany na amerykańskim śmigłowcu douphin.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Co-Comanche
Obrazek
Model ten jest Lama V4 z wymienioną obudową,podwoziem oraz mocowaniem akumulatora. W tym przypadku nowe podwozie jest podwoziem kołowym. Jest wzorowany na amerykańskim śmigłowcu RAH-66 Comanche.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
KoB(King of Birds)
Obrazek
Model w porównaniu do lamy v3 posiada zmienioną ramę (inną niż w przypadku V4), ogon wykonany z włókna węglowego oraz wymienione podwozie, uchwyt akumulatora oraz kabinkę. Orczyki serw są skrócone, jednak nie tak bardzo jak w przypadku Lamy V4,Co-Comanche'a,Co-dauphin'a, Hunter'a, A300. Moim zdaniem jest to najładniejsza z lam.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
A300
Obrazek
Jest to najnowsza z lam E-sky'a. Jest to Lama V4 z wymienioną budą, podwoziem,uchwytem akumulatora. Orczyki skrócone jak w przypadku Lamy V4. Jest wzorowana na amerykańskim śmigłowcu Huey.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 9 mar 2010, o 22:29

OOO, witam nowego moderatora. Tego A300 to ja nie znałem .
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 9 mar 2010, o 22:56

Cześć!
Wspomniałem o nim na Portalu... o tu:
http://heli-team.pl/index.php?option=co ... &Itemid=70
Masz tam link do strony Eskaja z tym modelem.

Zdrówka,

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 1 kwie 2010, o 10:35

Poniżej krótko scharakteryzowałem przydatne tuningi do śmigłowców e-sky lama.
Lama V3
Obrazek
Jest wiele przydatnych tuningów do niej, poniżej postaram się podać je wszystkie.
ESL026-12- tuning bardzo przydatny. W lamie V3, podczas szybkich i agresywnych lotów mogą zderzać się ze sobą wirniki, Ta część to uniemożliwia. Oprócz tego posiada kapturek, który uniemożliwia wypadanie flybara. Śruby w kapturku po założeniu flybara najlepiej przykleić klejem do śrub (np. loctile).
ESL005 i ESL006- są to wręcz legendarne bardzo trudne do zniszczenia łopaty. Oprócz tego są dłuższe, przez co śmigłowiec ma większą siłę nośną.
ESL023-trudniejszy do złamania ogonek
ESL008-wytrzymalsze podwozie z uchwytem pakietu, który rzadziej odpada przy twardych lądowaniach, jeśli chcecie całkowicie zmienić wygląd swojej lamy dokupcie części ESL007 i ESL011 9kabinka i ogonek xtreme, z tym, że ten ogonek węglowy)
ESL021-metalowy uchwyt łopat. Zmniejsza luz przy łopatach dolnych. Przy założeniu na góną oś może zacząć drzeć, przez co model utraci stabilność, dlatego górny odradzam. Dolny uchwyt w połączeniu z częściami ESL033 i ESL 034 (głowica osi zewnętrznej oraz tarcza sterująca xtreme production) Zwiększy precyzję sterowania oraz pomoże zwiększyć prędkość maksymalną.
ESL033-Głowica osi zewnętrznej. W połączeniu z elementami ESL021 i ESL034 zwiększa precyzję i prędkość maksymalną modelu.
ESL034Aluminiowa tarcza sterująca, w połączeniu z częściami ESL033 i ESL021 zwiększa prędkość maksymalną oraz precyzję modelu.
ESL031 i ESL032 - silniki se 180 xtreme production. Poprawiają moc modelu i gdy się zużyją wystarczy wymienić szczotki.
Wszystkie te tuningi pasują także do modelu e-sky robinson22.



lama V4
Obrazek
ESL026-12- tuning bardzo przydatny. W lamie V3, podczas szybkich i agresywnych lotów mogą zderzać się ze sobą wirniki, Ta część to uniemożliwia. Oprócz tego posiada kapturek, który uniemożliwia wypadanie flybara. Śruby w kapturku po założeniu flybara najlepiej przykleić klejem do śrub (np. loctile).
ESL005 i ESL006- są to wręcz legendarne bardzo trudne do zniszczenia łopaty. Oprócz tego są dłuższe, przez co śmigłowiec ma większą siłę nośną.
ESL021-metalowy uchwyt łopat. Zmniejsza luz przy łopatach dolnych. Przy założeniu na oś wewnętrzną może zacząć drżeć, przez co model utraci stabilność, dlatego górny odradzam.Dolny uchwyt w połączeniu z częściami ESL033 i ESL 034 (głowica osi zewnętrznej oraz tarcza sterująca xtreme production) Zwiększy precyzję sterowania oraz pomoże zwiększyć prędkość maksymalną.
ESL033-Głowica osi zewnętrznej. W połączeniu z elementami ESL021 i ESL034 zwiększa precyzję i prędkość maksymalną modelu.
ESL034Aluminiowa tarcza sterująca, w połączeniu z częściami ESL033 i ESL021 zwiększa prędkość maksymalną oraz precyzję modelu.
ESL031 i ESL032 - silniki se 180 xtreme production. Poprawiają moc modelu i gdy się zużyją wystarczy wymienić szczotki.
ESL0401,ESL0402,ESL0403 nowa obudowa, która poprawia chłodzenie silników, poprzez odsłonięcie ich na powietrze z wirników, oprócz tego zwiększają odporność lamy na uderzenia.Silniki xtreme niwelują wzrost wagi (nadal mają ogromny zapas mocy).
Wszystkie te tuningi pasują do wszystkich pochodnych* lamy V4, jedynie aby zmienić obudowę wymagana jest zmiana uchwytu akumulatora na ten od lamy V4, czyli EK1-0575, nowe jego oznaczenie to 000401.
*Pochodne lamy V4- co-comanche,hunter,douphin,A300.




KoB
Obrazek
ESL026-12- tuning bardzo przydatny. W lamie V3, podczas szybkich i agresywnych lotów mogą zderzać się ze sobą wirniki, Ta część to uniemożliwia. Oprócz tego posiada kapturek, który uniemożliwia wypadanie flybara. Śruby w kapturku po założeniu flybara najlepiej przykleić klejem do śrub (np. loctile).
łopaty ESL005 i ESL006- są to wręcz legendarne bardzo trudne do zniszczenia łopaty. Oprócz tego są dłuższe, przez co śmigłowiec ma większą siłę nośną.
ESL021-metalowy uchwyt łopat. Zmniejsza luz przy łopatach dolnych. Przy założeniu na wewnętrzną oś może zacząć drzeć, przez co model utraci stabilność, dlatego górny odradzam.Dolny uchwyt w połączeniu z częściami ESL033 i ESL 034 (głowica osi zewnętrznej oraz tarcza sterująca xtreme production) Zwiększy precyzję sterowania oraz pomoże zwiększyć prędkość maksymalną.
ESL033-Głowica osi zewnętrznej. W połączeniu z elementami ESL021 i ESL034 zwiększa precyzję i prędkość maksymalną modelu.
ESL034Aluminiowa tarcza sterująca, w połączeniu z częściami ESL033 i ESL021 zwiększa prędkość maksymalną oraz precyzję modelu.
ESL031 i ESL032 - silniki se 180 xtreme production. Poprawiają moc modelu i gdy się zużyją wystarczy wymienić szczotki.

Na zakończenie chciałbym dodać, iż jedynie tuningi xtreme production nie wywołują złych skutków ubocznych, jak np. pływanie modelu. Podczas tuningu osi pamiętajcie aby na raz zakładać wszystkie przydatne tuningi, ponieważ zastąpienie któregokolwiek z nich plastikowym może spowodować gorsze działanie modelu niż na samych standardowych częściach.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 29 kwie 2010, o 06:38

Nie napisałem tej encyklopedii, lecz gdy byłem początkującym użytkownikiem lamy bardzo mi ona pomogła.
Encyklopedia lam e-sky
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 29 kwie 2010, o 06:55

A więc moim poprzednim modelem był e-sky hunter przerobiony na lamę V4 custom xtreme.
Podzespoły wymienione na xtreme:
-łopaty A i B (te wymieniłem od razu, na łopatach e-sky nie dało się latać- były bardzo kruche)
-obudowa xtreme do lamy V4 (moim zdaniem ładna[niektórzy twierdzą, iż mam dziwny gust])
-silniki A i B xtreme,
-wałek xtreme ESL026-08 (tylko na moment, gdyż miał źle nawierconą głowicę)
Niestety nie posiadam zdjęć modelu z silnikami wymieniony,mi na xtreme, lecz posiadam film, na którym pokazuję jak ta lama lata po w.w modernizacjach.
Z wymienionymi jedynie łopatami:

Obrazek


Z wymienionym łopatami i obudową:

Obrazek



Z wszystkimi w.w upgrad'ami oprócz wałku:



Mam nadzieję, że się wam podoba. Obecnie lama została sprzedana.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, o 13:56 przez Destiny, łącznie zmieniany 1 raz.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 29 kwie 2010, o 10:34

Na trzeciej fotce to rama wygląda "prawie" jak od Rexa ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 maja 2010, o 17:01

Tak sobie przejrzałem kilka sklepów internetowych i zastanawia mnie wysokość cen poszczególnych części do helikoptera. Dodając sobie na szybko koszt aparatury i poszczególnych części, złożenie własnoręcznie lamy v4 kosztowałoby znacznie, ale to znacznie, więcej niż zakup już złożonej.

Czy to oznacza, że praca niezbędna do złożenia helikoptera ma ujęmną cenę?
Coś się nie kalkuluje ;)
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 12 maja 2010, o 17:55

Niestety nie jest tak. Ceny części są sztucznie zawyżone, by sklepy i producenci mogli zarabiać na twoich błędach.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 maja 2010, o 17:57

Witam,

zastanawiam się nad 2 modyfikacjami lamy v4, w związku z czym mam dwie wątpliwości :)

1. Wymiana osi wewnętrznej na xtreme 12mm.
- czy wymiana osi wymaga wymiany również innych części (z czym wiążą się dodatkowe koszty), jeśli tak to jakich?

2. Wymiana ogona na xtreme.
- słyszałem, że ogon xtreme jest mniej podatny na wiatry, czy to prawda?
- czy brak pełnej obudowy (takiej jak standardowa) nie spowoduje nadbiernego brudzenia się / kurzenia silników i innych części, co w efekcie przyspieszy ich zużycie?

Będę wdzięczny za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 12 maja 2010, o 18:05

Wymiana oś wewnętrznej nie wymaga wymiany innych części, zdecydowanie polecam. Uniemożliwi to zderzenia łopat, nawet podczas agresywnych lotów. Natomiast jeśli chodzi o węglowy ogonek firmy Xtreme jest on wytrzymalszy od stockowego (dużo, sam coś o tym wiem :) ). brak pełnej obudowy nie powinien wywołać żadnych negatywnych efektów poza wzrostem masy modelu (lama v4 z pełną obudową xtreme i akumulatorem waży 267 g).
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 12 maja 2010, o 22:39

Fajna ta lamka. Ja pamietam ze na swojej poleglem. Napotkalem na problem z ktorym nie moglem sobie poradzic. Wybralem za to model "latwiejszy" czyli king i tu juz sobie poradzilem :)
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 14 maja 2010, o 13:10

Witam,

Jaki symulator polecilibyście, żeby poćwiczyć obsługę lamy?
Kryteria:
- darmowy :)
- najdokładniej odzwierciedlający obsluge lamy v4

Mile widziane linki
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 14 maja 2010, o 13:28

FMS, można znaleźć do niego model blade cx2, który zachowuje się dość podobnie do lamy.
Linki do strony z modelami blade cx2.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
dzu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 17-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: dzu » 17 maja 2010, o 15:16

To ja tylko dodam że ww podręczniku brakuje:
- zmianę ustawień GAIN i PROPORTIONAL w module 4in1 robimy przy odłączonym pakiecie,
zmiany z podłączonym zasilaniem nic nie dają.
pp
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 17 maja 2010, o 16:01

rozumiem że o ile zmiana przy włączonym zasilaniu nic nie daje to wystarczy ponowne wyłączenie i włączenie zasilania?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
dzu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 17-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: dzu » 17 maja 2010, o 17:48

Ramotny pisze:rozumiem że o ile zmiana przy włączonym zasilaniu nic nie daje to wystarczy ponowne wyłączenie i włączenie zasilania?


Zgadza się.
Mi kiedyś chyba 2 dni zajęło dojście o co chodzi. Zmiana ustawień nic nie dawała. Potrzebny jest restart modułu 4in1.

pp
Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, o 07:30 przez dzu, łącznie zmieniany 1 raz.
pp
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 maja 2010, o 08:01

Potwierdzam.
Ja już nawet myślałem, że zepsute i nie działa :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 maja 2010, o 09:19

Czy ktoś ma doświadczenie lub wie gdzie mógłbym znaleźć informacje dot. pakietów do Lamy v4?

Interesuje mnie jak się ma cena poszczególnych pakietów do ich rzeczywistej mocy i czasu latania. Wybór jest generalnie całkiem spory, ale jeszcze większe są różnice w cenie, co powoduje dylemat przy zakupie...
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 18 maja 2010, o 09:56

Hej
Producenci są generalnie ci sami, co w przypadku pakietów do dużych maszyn. Z tego, co pamiętam, wyżej 900 mAh nie podskoczysz, bo się nie zmieści.

Szczerze? Moja Lama ma już chyba 3 lata i lata ;) wciąż na tym samym "eskaju" z którym przyszła w pudełku.

X-Treme robi "tuningowe" pakiety do lamy (do kupienia w Miracle Mart), w RC711 chyba jest Raiden.
I oczywiście do przekopania HobbyCity.
Zapotrzebowanie prądowe Lamy jest na tyle niewielkie, że każdy z tych producentów powinien robić zadowalające pakiety.

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!

Wróć do „Esky”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości