Esky - D700

Awatar użytkownika
solir
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 10
Rejestracja: 31-01-2014
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: solir » 2 lut 2014, o 20:08

Witam serdecznie

Od niedawna czyli piątku jestem posiadaczem wyżej wymiennego modelu helli e-sky d700 3d paddle-b mój problem polega na tym że gdy chcę wystartować helikopter gwałtownie przechyla się na lewą płozę
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 lut 2014, o 20:27

uzupełnij pole "skąd jesteś", łatwiej będzie pomóc jeżeli będziesz miał kogoś niedaleko.

To jest FB? Więc sprawdź ustawienia aparatury. Podeślij zdjęcia filmy etc
Helikoptery
Awatar użytkownika
solir
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 10
Rejestracja: 31-01-2014
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: solir » 2 lut 2014, o 20:38

Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lut 2014, o 20:44

Czesc. Przebioslem temat do odpowiedniego dzialu.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 lut 2014, o 20:46

nie chodzi mi o filmy marketingowe tylko o filmy opisujące Twój przypadek.

Skoro to jest FB to całym tematem stabilizacji zajmuje się mechanika wirnika. To jest powód dla którego wbrew obiegowym opiniom nie przesiadam się w 600 na FBL. W takiej konstrukcji nie ma co się popsuć. Więc jak Ci nie działa to daj zdjęcia, opis regulacji i tak dalej. Generalnie, o ile się nie mylę to powodami może być:
- krzywa tarcza (źle ustawiona)
- włączone trymery

Napisz czy podczas podnoszenia da się skontrować czy nie.

Nagraj zachowanie helikoptera i aparatury na jednym filmie.

Wtedy można coś pomóc.
Helikoptery
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 3 lut 2014, o 08:21

solir pisze:Od niedawna czyli piątku jestem posiadaczem wyżej wymiennego modelu helli e-sky d700 3d paddle-b mój problem polega na tym że gdy chcę wystartować helikopter gwałtownie przechyla się na lewą płozę


Przyczyn może być wiele, ale ponieważ napisałeś "od niedawna" to zakładam, że nie masz dużego doświadczenia z takimi modelami. Dlatego jedną z odpowiedzi może być "to normalne". Każdy model z flybarem, jak ten który masz, będzie uciekał w lewo i będzie się przewracał. Im większy model tym wolniej, ale nie są to modele, które same wiszą (jak np. modele z dwoma wirnikami przeciwsobnymi - coaxial). Być może to zachowanie odbierasz jako gwałtowny przechył, podczas gdy ten typ tak ma i trzeba wyrobić sobie odruch kontrowania tego podczas latania.
Oczywiście przyczyną może być też słaba regulacja modelu, krzywo ustawiona tarcza sterująca, źle ustawiona aparatura itd.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 3 lut 2014, o 09:18

skoro stawia na płozę to musi dość mocno ciągnąć
krzywo ustawiona tarcza sterująca, źle ustawiona aparatura itd.

np. jeden niewinny rewersik ...

no ale to cza opisać problem, może wstawić kilka foto z tarczą w różnych pozyscjach, filmik?
Awatar użytkownika
solir
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 10
Rejestracja: 31-01-2014
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: solir » 3 cze 2014, o 18:47

Witam drodzy koledzy mam natomiast taki problem jak próbuje wystartować helikiem to zaczyna się ślizgać w lewa strone nad mienie że nie jest to gwałtowny przechył na lewą płozę wszystkie subtrimy na zero czy to może być wina że tarcza nie jest wypoziomowana
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 3 cze 2014, o 19:08

solir pisze:Witam drodzy koledzy mam natomiast taki problem jak próbuje wystartować helikiem to zaczyna się ślizgać w lewa strone nad mienie że nie jest to gwałtowny przechył na lewą płozę wszystkie subtrimy na zero czy to może być wina że tarcza nie jest wypoziomowana

temat znany - skutek działania bocznej siły od wirnika ogonowego - przeca on prze w lewo to i model się przesuwa i przechyla w lewo. Jak tylko się oderwie efekt zniknie.
Jak tylko model zaczyna się ślizgać trzeba zdecydowanie ale delikatnie dodać kątów/gazu.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 3 cze 2014, o 20:26

kolego
a czy radio jest cokolwiek ustawione? bo nie wiem czy masz fbl i subtrimy na0 czy poprostu nic nie jest ustawione. serwa tarczy idą wszystkie razem za ruchem drąga?
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 3 cze 2014, o 21:21

Wiktor pisze:kolego
a czy radio jest cokolwiek ustawione? bo nie wiem czy masz fbl i subtrimy na0 czy poprostu nic nie jest ustawione. serwa tarczy idą wszystkie razem za ruchem drąga?

że zacytuję pytacza "jak próbuje wystartować helikiem to zaczyna się ślizgać w lewa strone" - on jeszcze nie startuje.. on na razie odrywa się od kurzu na podłodze... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 cze 2014, o 22:54

zacznij od trawy, dywanu- będziesz mógł płynniej się oerwać
Helikoptery
Awatar użytkownika
solir
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 10
Rejestracja: 31-01-2014
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: solir » 4 cze 2014, o 05:59

Wiktor pisze:kolego
a czy radio jest cokolwiek ustawione? bo nie wiem czy masz fbl i subtrimy na0 czy poprostu nic nie jest ustawione. serwa tarczy idą wszystkie razem za ruchem drąga?


Radio ustawione sub trimy 0 serwa tarczy ida razem jak poruszam drągiem dziś po pracy jeszcze raz sprawdzę bo pewnie jest tak jak napisał Ramotny zjawisko normalne a kurzu na podłodze nie mam regularnie sprzątane :D
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 cze 2014, o 07:00

Też mam eskay helika. Może tak jak ja masz dwuwirnikowca bez korbki na ogonie :-D
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 4 cze 2014, o 08:03

czy ten wątek jest kontynuacją tego viewtopic.php?f=31&t=2705&p=25249#p25249
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 4 cze 2014, o 10:02

Obrazek

O tego helika Ci chodzi ? Boczny dryf helika w lewo to normalne zjawisko . Kiedyś też poruszałem ten problem na forum. Działo się tak w V911 i dzieje się w 450-tce ( HK 450 GT CCPM ).

Nie ma tego problemu np. w Lamie. ;) Wirnik główny obraca się w prawo .Siła przeciwna próbuje obrócić helika w drugą (lewą ) stronę .Przeciwdziała temu wirnik ogonowy ,odpychając ogon w lewo . Dziób helika chce się obrócić w lewo , a co za tym idzie ogon w prawo ( patrząc od tyłu helika).

Gdzie wał główny działa siła przeciwna do obrotu wirnika głównego . Gdyby nie wirnik ogonowy helik by się obracał w lewo wokół właśnie osi wału . Z jednej strony działa siła przeciwna , próbująca obrócic helika w lewo .

Z drugiej strony wirnik ogonowy też odpycha ogon w lewo . Stąd siły te spychają całego helika bokiem w lewo . Jeżeli bardzo Ci to przeszkadza można temu zaradzić poprzez odchylenie tarczy w prawo . Oczywiście nie mówimy wtedy o lataniu 3D.

Coś takiego zrobiłem w V911 . W 450-tce mam ustawioną tarczę idealnie w poziomie.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 cze 2014, o 10:23

Najlepsza rada: oderwać sie od ziemi - tyle
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 4 cze 2014, o 12:12

To nie helik 4Ch . :nono: Tutaj cały czas musisz "chochlować" oboma drągami jednocześnie .
Jak Ci ściąga helika bokiem w lewo to czemu nie kontrujesz w prawo prawym drążkiem ?

Nisko nad ziemią rzuca helikiem bo tworzy się poduszka powietrzna. Jakiś metr nad ziemią helik się uspokaja .
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 4 cze 2014, o 12:38

Jak Ci ściąga helika bokiem w lewo to czemu nie kontrujesz w prawo prawym drążkiem ?


By nie zaorać parkietu pewnie :mrgreen:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 4 cze 2014, o 15:40

bejo pisze: Jeżeli bardzo Ci to przeszkadza można temu zaradzić poprzez odchylenie tarczy w prawo . Oczywiście nie mówimy wtedy o lataniu 3D..

lekkie przechylenie tarczy i tak "wyjdzie" bo i w powietrzu będzie go spychać w lewo w zawisie
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Esky”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości