Esky - Belt CP v2

Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 08:17

miszcz_waw pisze:Jeśli serwo jest cyfrowe i pracuje w trybie analog to nic mu się nie stanie, jeśli jest analogowe i podłączysz go jako cyfrowe to będzie błędnie interpretować otrzymywany sygnał, przegrzeje się i w końcu spali.

Czy objawem tego może być "popiardywanie" serwa po zalogowaniu żyra przy unieruchomionym (stojącym spokojnie) heli ?
Przy okazji, czym mogą być spowodowane "mikroskoki" serw na tarczy ?. Heli również sobie stoi i nic nie ruszane.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sty 2011, o 08:19

Artu pisze:
miszcz_waw pisze:Jeśli serwo jest cyfrowe i pracuje w trybie analog to nic mu się nie stanie, jeśli jest analogowe i podłączysz go jako cyfrowe to będzie błędnie interpretować otrzymywany sygnał, przegrzeje się i w końcu spali.

Czy objawem tego może być "popiardywanie" serwa po zalogowaniu żyra przy unieruchomionym (stojącym spokojnie) heli ?
Przy okazji, czym mogą być spowodowane "mikroskoki" serw na tarczy ?. Heli również sobie stoi i nic nie ruszane.

"Popiardywanie" serw to normalny objaw dla serw cyfrowych. Dla ogona to dodatkowo wpływ żyra patrzącego czy coś sie nie dzieje...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sty 2011, o 08:28

Artu pisze:Jeszcze kilka pytań od "szczypiorka" :ugeek:
1.Ustawienia parametrów żyroskopu - mam tak:
STATE - ACT to wiem, aktywne :)
UPRATE - 060 co to jest, i jak powinno być ustawione :?:
DNRATE - 060 co to jest, i jak powinno być ustawione :?:
MODEL - STD rozumiem, że to normal a GY to "head lock"

UPRATE/DNRATE można przetłumaczyć jako: pozycja przełącznika GYRO górna/dolna czyli po prostu masz dwie niezależnie nastawy. ustaw np 40 na jednej i 60 na drugiej. Znak musisz dobrać zależnie od tego jak ma pracować żyro - czy HH czy RATE. A potem metodą prób i blędów znaleźć optymalne ustawienie. Ja robię tak że np na pozycji "wyłączone" ustawiam czułość jaka działa w miare poprawnie a na "włączone" ustawiam nową do testów. Jeśli w locie coś zaczyna się dziać to przełaczam na tą sprawdzoną. Potem zmiana i znów w powietrze.
W mojej instrukcji nie ma nic o MODEL STD/GY więc tu nie pomogę

Artu pisze:2.Jaki parametr ustawić na kanele 5 aby móc regulować czułość żyroskopu ? Mam "do dyspozycji" w AUX-CW:
THRO HOLD ; PIT TRIM ; HOV PIT ; HOV THRO.
włączenie GYRO STATE ACT automatycznie przypisuje wcześniejsze menu (UPRATE/DNRATE) do kanału 5.

Artu pisze:3. Jakie parametry zmienić, aby sterowanie było mniej "nerwowe" - bardziej "ospała" reakcja na drążek ELE i AIL ?

D/R ustaw na 60-70
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 09:38

Ramotny pisze:W mojej instrukcji nie ma nic o MODEL STD/GY więc tu nie pomogę

Powiem tak, w STD dioda na gyro świeci, w GY nie świeci (po zalogowaniu się żyrka HK401B)
Z tego rozumuję, że STD=NORMAL ; GY=HEAD LOCK

Z innej beczki :) na ch6 mam ustawione PIT TRIM rozumiem, że to regulacja skoku i tak powinno być ustawione :?:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sty 2011, o 09:42

Artu pisze:
Ramotny pisze:W mojej instrukcji nie ma nic o MODEL STD/GY więc tu nie pomogę

Powiem tak, w STD dioda na gyro świeci, w GY nie świeci (po zalogowaniu się żyrka HK401B)
Z tego rozumuję, że STD=NORMAL ; GY=HEAD LOCK

Z innej beczki :) na ch6 mam ustawione PIT TRIM rozumiem, że to regulacja skoku i tak powinno być ustawione :?:

CH6 to kanał drugiego bocznego serwa tarczy i raczej samo PITCH niż PITCH TRIM. TRIM to trymer i wątpię żeby sam sygnał trymera można było przypisać do kanału 6.

Przepraszam że piszę ogólnie ale nie znam tej apy i bazuję tylko na dokumentacji iMaxa-9x (to to samo) i analogiach.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 09:46

Jeszcze jedno pytanie: czy warto (a może trzeba) zamontować zewnętrznego BEC-a do zasilania elektroniki ?
Mam w "zapasach" Turnigy 5A (8-26v) SBEC for Lipo
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sty 2011, o 09:53

Artu pisze:Jeszcze jedno pytanie: czy warto (a może trzeba) zamontować zewnętrznego BEC-a do zasilania elektroniki ?
Mam w "zapasach" Turnigy 5A (8-26v) SBEC for Lipo

Hehe... w małych modelach jeszcze mi się nie zdarzyło żeby BEC ESCa nie dał rady ale w 500 zbytnia wiara w słowo pisane na etykiecie kosztowała mnie dwa komplety łopat :( (na dodatek węglowych :wall: ). Na pewno nie zaszkodzi ale też raczej w tym wypadku nie pomoże. Poza tym strasznie wielki - do Belcia wystarczyłby 3A.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 09:53

Ramotny pisze:
Artu pisze:
Ramotny pisze:W mojej instrukcji nie ma nic o MODEL STD/GY więc tu nie pomogę

Powiem tak, w STD dioda na gyro świeci, w GY nie świeci (po zalogowaniu się żyrka HK401B)
Z tego rozumuję, że STD=NORMAL ; GY=HEAD LOCK

Z innej beczki :) na ch6 mam ustawione PIT TRIM rozumiem, że to regulacja skoku i tak powinno być ustawione :?:

CH6 to kanał drugiego bocznego serwa tarczy i raczej samo PITCH niż PITCH TRIM. TRIM to trymer i wątpię żeby sam sygnał trymera można było przypisać do kanału 6.

Przepraszam że piszę ogólnie ale nie znam tej apy i bazuję tylko na dokumentacji iMaxa-9x (to to samo) i analogiach.

Przy takim ustawieniu mam regulację skoku ogólnego na potku PIT. TRIM :)
Nie ma możliwości przypisania samego PITCH. Możliwości są następujące: THRO HOLD ; GEAR ; PIT TRIM ; HOV THRO ; HOW PIT i to by było na tyle (w oryginalnym oprogramowaniu TURNIGY 9X)
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 09:58

Ramotny pisze:
Artu pisze:Jeszcze jedno pytanie: czy warto (a może trzeba) zamontować zewnętrznego BEC-a do zasilania elektroniki ?
Mam w "zapasach" Turnigy 5A (8-26v) SBEC for Lipo

Hehe... w małych modelach jeszcze mi się nie zdarzyło żeby BEC ESCa nie dał rady ale w 500 zbytnia wiara w słowo pisane na etykiecie kosztowała mnie dwa komplety łopat :( (na dodatek węglowych :wall: ). Na pewno nie zaszkodzi ale też raczej w tym wypadku nie pomoże. Poza tym strasznie wielki - do Belcia wystarczyłby 3A.

Nie jest taki znowu wielki (wymiarowo) 55x25x10mm a wydajność prądowa... Cóż, lepiej mieć za dużo niż za mało :mrgreen:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sty 2011, o 10:08

Artu pisze:Przy takim ustawieniu mam regulację skoku ogólnego na potku PIT. TRIM :)
Nie ma możliwości przypisania samego PITCH. Możliwości są następujące: THRO HOLD ; GEAR ; PIT TRIM ; HOV THRO ; HOW PIT i to by było na tyle (w oryginalnym oprogramowaniu TURNIGY 9X)

Jeśli tarcza zachowuje sie poprawnie a tylko na pokrętle masz regulację skoku ogólnego to znaczy że wszystko jest ok.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 10:16

Ramotny pisze:Jeśli tarcza zachowuje sie poprawnie a tylko na pokrętle masz regulację skoku ogólnego to znaczy że wszystko jest ok.

Oczywiście zasadnicza regulacja skoku jest na krzywej skoku pod THROTTLE (chyba tak się to pisze :))
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sty 2011, o 10:33

Artu pisze:
Ramotny pisze:Jeśli tarcza zachowuje sie poprawnie a tylko na pokrętle masz regulację skoku ogólnego to znaczy że wszystko jest ok.

Oczywiście zasadnicza regulacja skoku jest na krzywej skoku pod THROTTLE (chyba tak się to pisze :))

Chodzi mi o to czy jak ruszasz drążkiem przód/tył to tarcza przesuwa się góra/dół a nie na boki albo jeszcze inaczej. Jeśli tarcza porusza sie poprawnie (lewy drążek góra/dół, prawy przechyla/pochyla) to tak zostawić.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 10:44

Jeszcze małe OT: jak podłączyć oświetlenie sterowane z aparatury (światła lądowania) Mam wolne dwa kanały i mogę na przykład wykorzystać funkcję GEAR (wyłączanie silnika w spalinie) sterowaną przełącznikiem w aparaturze. Chodzi mi o sterownik ON/OFF podłączany do kanału odbiornika.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sty 2011, o 12:08

Artu pisze:Jeszcze małe OT: jak podłączyć oświetlenie sterowane z aparatury (światła lądowania) Mam wolne dwa kanały i mogę na przykład wykorzystać funkcję GEAR (wyłączanie silnika w spalinie) sterowaną przełącznikiem w aparaturze. Chodzi mi o sterownik ON/OFF podłączany do kanału odbiornika.

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=8833
Obrazek

instrukcja
Obrazek

zastosowanie jako włącznik żarzenia (bez testu świecy i innych bajerów): http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 478X39.png

PS: jak się do mnie uśmiechniesz to Ci odpalę taki bo mam w zapasie
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 sty 2011, o 15:31

Ramotny pisze:PS: jak się do mnie uśmiechniesz to Ci odpalę taki bo mam w zapasie


Obrazek
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 13 sty 2011, o 18:02

Artu pisze:
Ramotny pisze:PS: jak się do mnie uśmiechniesz to Ci odpalę taki bo mam w zapasie


Obrazek



chyba zaczniemy sie wszyscy do Pana Inz. uśmiechać ;)
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 sty 2011, o 23:31

AdamskY pisze:chyba zaczniemy sie wszyscy do Pana Inz. uśmiechać ;)

Tia, Ramotniak szczególnie lubi małe mizianko za uszami...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sty 2011, o 23:41

Gmeracz pisze:
AdamskY pisze:chyba zaczniemy sie wszyscy do Pana Inz. uśmiechać ;)

Tia, Ramotniak szczególnie lubi małe mizianko za uszami...

To jakieś pomówienie... :dk:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 sty 2011, o 23:45

Ramotny pisze:To jakieś pomówienie... :dk:

No dobra żartowałem :banana: A Naczinż niestety musi przetrawiać moje skoki -na-boki bo jestem w końcu niepowtarzalny :banana:
Dlatego czasem spotkacie się z moim rubasznym żartem na tym forum ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 14 sty 2011, o 00:12

Artu pisze:Jeszcze jedno pytanie: czy warto (a może trzeba) zamontować zewnętrznego BEC-a do zasilania elektroniki ?
Mam w "zapasach" Turnigy 5A (8-26v) SBEC for LipoHehe... w małych modelach jeszcze mi się nie zdarzyło żeby BEC ESCa nie dał rady

Artu, bardzo wielu ludzi lata na wewnętrznych bec-ach i ma się dobrze. Jak prawił nasz Ramotniak ;)
Mi np. w makiecie 450-tki Mini-Titana padł model bo...zupa za słona albo akku się zbuntowało... Albo za mało jeszcze wiedziałem??? Może jeszcze ze sto innych powodów. Stawiam jednak na wewnętrznego bec-a.

Więc wsadzam od wtedy zawsze zewnętrzny bec i śpię spokojnie. Możliwe że nadmiarowo ale osobiście wolę mieć zapas kosztem kilku gram niż grzanie się reglera i wybieram osobne zasilanie.
Nie twierdzę, że wew. BEC jest do duszy, ale dla mnie jako umysłu technicznego argumentem jest to, że jeżeli regler produkuje prąd liniowo dla awioniki, to musi się grzać. I grzeje się jak cholera... No nie ma bata. Tak jak z zasilaczem PC-ta. Stąd właśnie mają taką niesamowitą moc z małej w końcu puszki...
Wybór, albo waga albo ekonomia. Dużo też zależy jak ty aktualnie wykorzystujesz prądowię w modelu. Bo na filmach widzimy siwy dym, a potem próbujemy i... Nic nie wychodzi. Bo silnik inny, bo żyro bo to bo tamto...

Robiąc kilkaset lotów na sezon stwierdziłem, że nie mam już problemów. Cokolwiek bym nie próbował. I tyle na ten temat... ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Esky”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron