Raptor 50 Przejście na głowicę Flybarless

Awatar użytkownika
oki188
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 1 raz

Postautor: oki188 » 20 maja 2018, o 19:55

Jako że dostępność łopat do klasycznej głowicy prętowej jest już praktycznie zerowa a coraz więcej osób lata na flybarless i chwali sobie, postanawiam też przesiadkę na ten system.
Wszystko fajnie pięknie ale tu nasuwają się pytania. Dodam że jestem nowicjuszem i jak dotąd tylko pręt się dla mnie liczył.
1. Mój nadajnik to poczciwy Spektrum DX6i DSM-X a system który wybrałem to Spektrum AR7210BD z BEAST-X.
Wybór podyktowany mniejszą ilością kabli i zintegrowanym odbiornikiem spektrum.
Ponoć ma obsługę tarczy 90 stopni i jest prosty w ustawieniach i dobrze stabilizuje spaline ale czy podejdzie do 6 kanałowego radia ??
2. Głowica hmm.... i tu zaczynają się schody i to niezłe. Napaliłem się na głowicę RJX-600 ale w Polsce jej w sklepach nie widzę już dostępnej.
Czy może zna ktoś jakiś sprawdzony (nawet zagraniczny) sklep gdzie można by ją nabyć w sensownych pieniądzach a może ktoś ma używaną na sprzedaż.
Rozważam też zastosowanie innej głowicy, podejrzewam że DFC od rexa 600 odpada z uwagi na inną długość wału w starej konstrukcji rapciucha.
Dlatego pytam was o poradę jak ten temat ugryźć z ta głowicą do FBL może ktoś coś poleci sensownego przystępnej kasie.
3. Pozostają jeszcze inne kwestie serw , zasilania, łopaty ale to już ogarnąłem CC Bec 20A + serwa 3xSavox 1258TG + łopaty 600 Zeal do FBL
Oczywiście po skompletowaniu będę miał masę pytań co z czym i jak to spiąć w całość więc proszę o wyrozumiałość :)
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
dawo
Elita forum...
Posty: 1089
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: dawo » 21 maja 2018, o 00:10

Bartek kiedyś przerobił już ten temat - poczekaj na jego wypowiedź :) ja tylko napisze że widziałem jak latał jego Raptor.
1x450,V922, Protos mini, Protos 380, Protos 500,Trex 600, 2xCombat, FunCub, EFX racer, Extra 300, Katana mini, Skrzydło, 2xF16, quad 250 i QX 90, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt z Mavimodels, Himoto on Road, DX7S :)
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2237
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 22 maja 2018, o 07:03

Zapomnij o DFC, lepiej coś normalnego.
Kup sobie głowicę CX600 z ehirobo.
Jest śmiesznie tania a robi robotę. Nie ma sensu za dużo inwestować w Rapcia ;)

Jak bardzo się uprzesz i nie chcesz czekać to mam jedną nadmiarową - kupiłem drugą na zapas :P

Mniejszą ilością kabli nie kieruj się w heliku klasy 600. Z resztą co to za oszczędność? Jeden kabelek od satelitki mniej. Wybierz system przy ustawieniach którego ktoś Ci pomoże - taki ja jakim latają inni w Twojej okolicy.
Mnie by szlag trafił na ustawianie FBLa z drąga aparatury... mamy 2018 rok...
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
oki188
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 1 raz

Postautor: oki188 » 23 maja 2018, o 09:54

Sprawdziłem tą głowice i faktycznie jest tania i podobna do RJX więc pomyślę nad nią bo obecnie walczę z efektem "woof" w głowicy prętowej i po kolejnej klęsce w wyeliminowaniu tego naprawdę przesiądę się na flybarless. Także obecnie nie mam parcia na szkło, na obecną chwilę zorientuje się na jakich systemach latają i pomyślę nad wyborem właściwego.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2237
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 23 maja 2018, o 10:37

Jak nie chcesz pakować nie wiadomo ile forsy i nie zależy Ci na rescue to weź po prostu kbara gold warrior.
Jest to chamski klon pełnowymiarowego Mikado Vbara. Odkładając rozterki moralne na bok - za 150PLN albo mniej masz na prawdę dobry i sprawdzony system FBL.
Sam kupiłem go z myślą o Rapciu, ale zdążyłem sprzedać maszynę przed konwersją.

Polecam Ci full-size zamiast mini, bo łatwiej podpiąć czujnik governora, no i sam żyroskop jest w osobnej puszce na jednym kabelku, więc łatwiej go dobrze umieścić i odizolować od wibracji.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
oki188
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 1 raz

Postautor: oki188 » 14 lis 2018, o 16:39

System zakupiony będzie to K-Bar Gold Warrior.
Zastanawiam się teraz poważnie nad wyborem głowicy.
Mam na oku 2 modele głowic

dfc.jpg

flybarles.jpg


Czy oprócz wyglądu jakaś konkretna różnica będzie np właściwości w locie.
Nie będę ukrywał że bardziej podoba mi się DFC no ale to są głowice do Rexa 600 więc nie wiem czy do Raptora podejdzie (długość ramion)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2237
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 lis 2018, o 09:02

DFC i to jeszcze od producenta oferującego bardzo podejrzaną jakość skreśliłbym absolutnie. Do spaliny, która lata na niskich obrotach to samobójstwo. Żadnych zalet, same wady.

Przerabianie Trexa600N na FBL to trochę przerąbany temat, a długość popychaczy to najmniejszy problem - zobacz sobie na moje jęczenie w wątku o T600N.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
oki188
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 1 raz

Postautor: oki188 » 15 lis 2018, o 13:36

Aligna 600 łatwiej przerobić na Flybarless niż raptora. Dziwi mnie fakt że nigdzie w Polsce ani Europie na trafiłem na głowicę 550/600 do Flybarlesu
DFC już sobie odpuściłem ze względu na wymagany krótszy wał główny.
Jedyną opcją jest druga wersja głowicy gdzie pierścień z ramionami mogę opuścić w dół poniżej głowicy oraz dać dłuższe popychacze (wymagane ponoć 80mm)
jak bym dorwał gdzieś głowice RJX to nie było by tylu problemów a skur***ny zakończyli produkcję.
IMG_2044.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2237
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 lis 2018, o 14:53

oki188 pisze:Aligna 600 łatwiej przerobić na Flybarless niż raptora.


Jeśli masz dostęp do obrabiarki CNC, na której sobie wyrzeźbisz długie ramiona okuć głównych to owszem.

Bez nich poprawnie przerobić Aligna 600 NITRO jest ciężko. Tu to opisałem viewtopic.php?p=111323#p111323

Innym rozwiązaniem jest dorabianie innych dźwigienek pośrednich, jak w zestawie TT do przeróbki Raptora na FBL:

20118196544.jpg


Myślę że w Raptorze da się to jakoś obejść, montując kulki na serwach bardzo blisko osi obrotu. W Trexie to nie wystarczy.

oki188 pisze:jak bym dorwał gdzieś głowice RJX to nie było by tylu problemów
IMG_2044.jpg


Byłyby dokładnie takie same, a miałbyś głowicę absolutnie bez części zamiennych - do 1. kreta ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
oki188
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 1 raz

Postautor: oki188 » 15 lis 2018, o 16:25

Czyli wychodzi na to że i tak musiał bym przerobić głowicę (ramiona) aby odsunąć kulki snapów od osi szpindla.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2237
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 lis 2018, o 18:50

W Raptorze niekoniecznie. W Trexie na pewno.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube

Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość