A powiedzcie mi nigdy tego nie kontrolowałem bo nie miałem takiej potrzeby w samolotach ale jaka powinna być temperatura silnika w heli? żeby było ok? Może to głupie pytanie do was ale w samolotach nigdy nie miałem takich problemów z wiadomych względów
w 55HZ latam na 115-120 stopni- wazne jest aby nawet jak temoperatura wzrośnie (125 czy chwilowo 130) to żeby sama spadła przy spokojniejszym lataniu. ALe z tego co pamiętam to w OS wacha się o parę stopni w okolicach 120.
Niestety masz TT- to jest wieczna walka albo z mocą albo temperaturą- chociaż te nowsze TT są bardziej odporne na temperaturę
Wzbogacic mieszankę, tzn odkręcić iglicę żeby silnik miał więcej nitro. Musisz wybadać w swoim silniku mniej więcej w jakim zakresie zmienia się temperatura po przeskoczeniu kilku ząbków. Na przykład u mnie w 55HZ "dwa ząbki" to jest ~5st, w YS56 "jeden ząbek" to ~5st.
Spróbuję więcej mu odkręcić i zobaczę w sumie zrobiło się chłodniej na polu zobaczę co się będzie działo. Wiem , że jak nie było takich upałów to było oki. Czasami mi silnik przerywał ale nigdy nie zgasł . Później wyczyściłem gaźnik i już przestał przerywać wymieniłem też świece . No zobaczę co się będzie działo:)
Witam kolegów robiłem wczoraj próby raptorem mierzyłem temperaturę silnika i wygląda to tak na początku było ponad 100 stopni na głowicy polatałem z 3 minuty i robiłem pomiar. Dodałem paliwa najpierw pół obrotu temperatura na głowicy 80 stopni na cylindrze nizej 130 stopni zrobiłem chwilę lotu pomiar podobny odkręciłem jeszcze pół obrotu iglicę temperatura na głowicy po wylądowaniu trzymając pewne obroty głowica między 60 a 80 stopni na cylindrze około 130 stopni polatałem chwilę przy ziemi i zgasł jak ostatnio powietrze w przewodzie paliwowym kurcze nie wiem co jest grane....
Sprawdź przewód łączący tłumik ze zbiornikiem paliwa oraz jego króćce - wygląda na to, że coś w instalacji paliwowej jest niedrożne. Zmiany temperatury wskazują, że silnik nadal dostaje za mało paliwa, zwłaszcza po chwili latania, gdy wzrasta podciśnienie w zbiorniku.
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter... 73, SP6LEO TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500 Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2 Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Witam kolegów Mam pytanie czy ktoś posiada może instrukcję ustawienia gaźnika w os max 50 sx hyper? nie udaje mi się uruchomić silnika jak już zapali to muszę się nieźle napocić potem gaśnie jakaś masakra . I nie wiem może gaźnik mam źle wyregulowany a nie wiem za bardzo jak go ustawić
Cześć koledzy Sprawa wygląda tak wyczyściłem wszystko gaźnik roebrałem na części wyjąłem zbiortu wszystkunik paliwa wymieniłem wszystkie wężyki po prostu wszystko. Teraz poza gaśnięciem pojawił się kolejny problem silnik muli przy otwieraniu przepustnicy po prostu ma problem z wejściem na obroty. Odpala bez problemu wolne obroty oki jak mu chcę dodać gazu zaczyna mulić pochodzi pare sekund i gaśnie. Już kurcze tracę siły nie wiem co się dzieje . Dzisiaj jeszcze czyściłem gaźnik myłem wszystko dokładnie odpaliłem i dalej dodaję gazu zmuli go pochodzi chwile i gaśnie jakaś masakra ...........
No myslę , że wysokiej nie ma bo to się zaczyna dziać od razu po odpaleniu . Tylko ja niczym nie kręciłem odkąd go mam jedynie iglicą od paliwa ale czy ma 2,5 obrotów czy 4 nigdy nie było różnicy nic innego nie było ruszane przy gaźniku....
Jak silnik muli się przy wkręcaniu na obroty a potem załapuje to raczej trzeba skręcić śrubę od niskich a nie od wysokich. Śrubą od niskich reguluje się właśnie wchodzenie/schodzenie z obrotów. A od głównej iglicy bardziej zależy max. temperatura i praca na wysokich, choć pośrednio wpływa też (ale w niewielkim stopniu) na skład mieszanki na niższych obrotach. Noo chyba, że jest mocno przelany to wtedy główną iglicę też trzeba skręcić.
Pozdrawiam, Bartek Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.