Thunder Tiger - Raptor 30, Raptor 50

Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 4 cze 2015, o 19:28

rybkować czy uciekać? Pół obrotu to raczej nie rybkowanie- masz to na filmie?
Helikoptery
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 4 cze 2015, o 19:46

wiesz co na tym fimie chyba tego nie mam bo żona nagrała tylko dwa później już nie nagrywała ale wyglądało to tak zarybkuje i za chwile ucieka ogon.... film się kopiuje jak tylko zgram to wrzucę może na nim coś zobaczysz niepokojącego ale ogólnie to zaczęło się dziać później.....

Ale to że zarybkuje to kit gorzej że ogon ucieka....
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 4 cze 2015, o 22:58

Witam,

Objaw o którym piszesz, wystąpił też i u mnie. Najpierw w HK450- zaczął rybkować, zrobiłem jeszcze kółko i chciałem lądować. W zawisie przed przyziemieniem servo (Goteck 9257) przestało reagować, model zaczął się obracać, ale było to już z 1,5 metra nad ziemią, wrzuciłem holda i udało się uratować model. Padło serwo- raz stało, po popchnięciu palcem zaczynało działać przez chwilę. Moja diagnoza po rozbiórce serwa- koniec szczotek w silniczku.
Drugi przypadek to niestety Raptor, w zeszłym roku w jednym z lotów puścił mi ogon (a zawsze było OK na Futabie Gy-401) i przy przewracaniu na plecy (co wcześniej już robiłem) obróciło mi model o ok. 90 stopni. Wylądowałem, sprawdziłem działanie serw- wszystko niby dobrze. Potem latałem bez problemów. Kolejny wyjazd na lotnisko (parę lotów później) podniosłem Raptora do zawisu i nagle zaczął się obracać, zero kontroli nad ogonem, również hold, ale model po dotknięciu ziemi przewrócił się na bok i poszła jedna łopata. Diagnoza- w sumie serwo też nie reagowało (Futaba 9254), ale po wciśnięciu palcem orczyka coś chrupnęło i zaczęło działać. Wymieniłem je jednak na nowe (Savox 1290), bo nie warto ryzykować- zdrowia własnego i osób w pobliżu a przy okazji także modelu.
Pozostałe serwa jeszcze zipią, jednak podobnie jak Aikus wolę je wymienić profilaktycznie (model lata od 2006 roku więc chyba już im wystarczy) niż czekać na kolejną awarię. Tym razem chcę jednak założyć serwa bezszczotkowe.
Proponuję wymienić serwo ogonowe, jeśli to ma już trochę nalotu, albo chociaż pożyczyć na próbę (jeśli jest taka opcja) i sprawdzić. Chyba, że masz jakieś inne szybkie serwo z samolotu. Poza tym przy bogatej mieszance silnik pracuje nierówno i też szarpie ogonem, a żyroskop głupieje. To też może być przyczyna.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 5 cze 2015, o 05:50

Dziękuję za podpowiedź
Myślę , żę wymienię to servo w pierwszej kolejności model odkupiłem używany nikt nie wie ile te serva mają wychodzone. Nie mam z czego przełożyć w samolotach mam zwykłe serva to będzie lipa kupię nowe tak będzie najlepiej. Tylko czy kupić takie samo HS 635 HB? czy coś innego ? Chodzi mi o to żeby dobrze współgrało z gy401

pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 391
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Leo » 5 cze 2015, o 11:35

HS635HB za cholerę nie nadaje się na ogon. Czas obrotu 0,18s/60st, to pieruńsko długo. Serwo ogonowe powinno być gdzieś z 3x szybsze niż to, które masz. Rozejrzyj się za serwami dedykowanymi na ogon - na pewno będą co najmniej bezrdzeniowe, jak nie bezszczotkowe.

Futaba S9254 (klasyka w Raptorach) ma czas obrotu 0,06s/60st. W moim E-Raptorze w połączeniu z GY401 ogon trzyma jak skała, ale jest od niego wiele lepszych serw. Sprawdź Savoxy, MKSy i KST. Konkretnych modeli z pamięci niestety nie przytoczę. Na pewno nie warto na tym serwie oszczędzać. :)
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 5 cze 2015, o 19:22

Witam
no właśnie już wiem dzwoniłem dzisiaj do modelarni w krakowie i zamówiłem servo savox. Ogulenie jak powiedziałem koledze w sklepie jakie mam czyli tą futabę powiedział , że to serwo się nie nadaję. No w sumie też poczytałem i fakt nie nadaję się:) ale widzicie poprzedni właściciel na nim latał chyba , że podmienił kto to wie . Ja w sumie też parę lotów na nim zrobiłem . No zobaczymy serwo jutro odbieram i zobaczę jak będzie:)

ten sawox ma 0,08
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 391
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Leo » 5 cze 2015, o 21:23

A jaką dokładnie masz tą Futabę? Jeżeli S9254, to pierwsze słyszę. To serwo jest dedykowane na ogon w klasie 600.
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 6 cze 2015, o 05:26

No właśnie ja mam na ogonie HS 635 HB . S9254 tak jak piszesz jest dedykowane do tego żyra i tej klasy heli. Tylko ono kosztuje nowe 480 zł. A polecili mi w sklepie sewoxa za 270 zł .

Poniżej link do filmiku z nauki i oblotów raptora z czwartkowego święta:)
http://youtu.be/QRxtfbNq3vo
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 11 cze 2015, o 07:21

Witam kolegów
Kupiłem to serwo do raptora na ogon cyfrowego savoxa. Zamontowałem ustawiłem od nowa kąty popychacz itd. Zrobiłem próbę co prawda nie na łące tylko w pobliżu domu celem sprawdzenia i jest ok:) Trzyma ogon na razie super , co prawda sprawdziłem tylko w zawisach ale jest oki. W sobotę albo w niedzielę zrobię próbę w locie na łące.

Pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 11 cze 2015, o 19:19

A jakie w końcu serwo założyłeś? Savox SH-1290MG? Czy jakieś inne? Jeśli 1290 to będzie ok. Ciekawy tylko jestem jak z zużyciem zębatek, bo podobno na ogonie lepiej sprawdzają się plastikowe tryby- siły i tak są niewielkie. U mnie po sezonie jest niby ok.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 12 cze 2015, o 21:41

Witam cześć
tak serwo mam SH 1290 MG:)
Mam pytanie zmieniam zasilanie na 6v kupiłem akumulator 2x 3,3v LIFE. Do tego buzerek. Usuwam włącznik ręczny zasilania zgodnie z poleceniem kolegi ze sklepu modelarnia pl w Krakowie. Pytanie mam takie spakietował mi akumulatory wychodza z nich trzy wtyki złącze zasilania w aku wtyk xt60 przechodzi na 2x wejście do odbiornika i wtyk do balancera. Pytanie po co 2 wejścia do odbiornika i jakie napięcie minimalne ustawić w buzerze żebym miał czas na spokojne lądowanie modelem?

Pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 15 cze 2015, o 20:52

Witam kolegów
Polatałem wczoraj raptorkiem po wymianie serwa ogonowego na SH1290MG. Serwo chodzi super zrobiłem z 7 lotów i jestem bardzo zadowolony choć cały czas się uczę :) Wymieniłem to zasilanie na 6v aku LI-VE.
Zamontowałem wszystko na krótko wyrzuciłem włącznik itd. Dołożyłem buzerek który ustawiłem na 3v :)
Natomiast mam pytanie pasowało by mi zmienić serwa na cyklice i chodzi o to jakie serwa byście mi koledzy proponowali kupić do niego mam na myśli serwa cyfrowe oczywiście:)

Pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 16 cze 2015, o 15:48

Witam,

Nie chcę dublować informacji żeby nie robić bałaganu. Zerknij do mojego wątku o serwach do 600-ty. Wymieniliśmy tam parę modeli serw, myślę że któreś z nich będzie Ci odpowiadało pod względem cenowym i parametrów. Jeśli nie planujesz FBL-a to mogą być nieco wolniejsze serwa, ja niedługo zamawiam pod FBL-a bezszczotki z HK i zobaczymy co z nich będzie. Dotychczas latałem na analogowych HS-635HB, ale warto założyć cyfrowe i mocniejsze- około 8-10 kg/cm.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 17 cze 2015, o 19:56

Panowie mam pytanie odnośnie raptora.
Wszystko niby jest ok w locie nic się nie dzieje ale jedna rzecz mnie niepokoi. Otóż mam wyczuwalny luz na wirniki ogonowym , chodzi o to , że łopatki jest luz na okuciach pyatnie czy tak ma być czy coś jest nie tak . Jak chwycę dwie łopatki za końce to mają nie wielki luz osiowy jest on nie wielki ale wyczuwalny a drugi luz kiwam delikatnie łopatkami na boki ciężko stwierdzić jakiej wielkości jest to luz ale jak zmierzyłem na końcówce łopatek to mi wychodzi jakieś 3 mm w sensie takim , że tylko tak udało mi się to zmierzyć. I nie wiem czy to jest ok czy mam szukac jakichś części. Jak sprawdzałem w trzy miesięcznej 450 tce to luzy są podobne i nie wiem czy jest ok. Proszę o podpowiedzi i ewentualne sugestie:)

Pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 17 cze 2015, o 20:26

Tak ma być. Pewien luz jest zawsze konieczny dla kompensacji niedoskonałości montażu i wyważenia. Jak poskładasz spalinę na sztywno, to ona sama się poluzuje, a w skrajnym przypadku zwyczajnie rozłoży na składowe. Po prostu kontroluj ten luz przyjmując stan obecny za wyjściowy, obserwuj czy się nie powiększa. Jeśli obecnie nie masz problemu z wibracjami i z kontrolą w locie, a śruby nie latają w gwintach to jest OK
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 17 cze 2015, o 20:52

Dziękuję za podpowiedź rozumie :) nic by nie było gdybym miał model nowy a ten odkupiony był używany i dlatego zwróciłem na to uwagę po kilku lotach choć wydaję mi się , że na początku ten luz nie był tak wyczuwalny .Choć fakt w locie nie mam problemów wibracji itp...
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 21 cze 2015, o 21:38

Cześć Smile
Mam pytanko chcę zmienić te serva na cyklicę w tym moim raptorze i kolega ze sklepu z modelarni.pl zaproponował mi serva savox SC 0352 i pytanie jest takie czy one będą dobre?

Pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 21 cze 2015, o 22:46

Hmm, wolałbym nieco dołożyć i kupić coś mocniejszego i szybszego. Serwa służą kilka lat jak dobrze pójdzie, więc może wart dołożyć. Jako, że Raptor ma tarczę 90, więc nie musisz wymieniać wszystkich na raz, a trzy serwa to już jest jakiś koszt. Moim zdaniem: nieco za słabe- 6,5 kg przy 6V, chociaż w sumie pisałeś, że założyłeś pakiet LiFe. Szybkość 0,15 przy tym napięciu w heli FB jest jeszcze znośna, pytanie jak z trwałością tych serw bo posiadają silnik zwykły szczotkowy (nawet nie coreless). To już lepiej dołożyć i wziąć te MKS-y DS1210 w RC Maniaku- cena przystępna i lepsze parametry (metalowe tryby, moment obr.). Kolejna sprawa- plastikowe tryby- o ile na tarczy może dadzą radę, to bałbym się je montować na skok, bo te serwo jest akurat mocniej obciążone i zdarzały się krety z powodu ukręconego wałka w serwie.
Ja bym opinii sklepów takich jak modelarnia nie traktował jako wyrocznia ;-) Mnie akurat w Modelarni w Wawie zaproponowano również Savoxy, ale SC-1257 lub 1258 (tarcza) oraz SC-1256 na skok. Tyle, że niestety koszt znacznie wyższy, ale te serwa podobno są niezłe (z tego co czytałem na forach).
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 22 cze 2015, o 05:57

Rozumie
Wiesz no dla mnie to wszystko świeże informacje w samolotach powiedzmy do 1,6 metra rozpiętości stosowałem podstawowe serva i zawsze to wystarczało:) a nigdy spokojnie nie latałem hehe. Natomiast jeśli chodzi o heli to wiesz nie mam pojęcia co żeby było dobrze ale też żeby nie przesadzać . Ja na razie latam na spokojnie cały czas się uczę ale z drugiej strony chcę mieć w miarę bezpieczny model w sensie elektroniki. Ostatnio rozwaliłem samolot bo padło servo na wysokości i to jest ból bo jak jeszcze ty zawalicz to można mieć do siebie pretensje gorzej jak padnie pierdoła za 60 zł to jest ból. A co byś zrobił z servem gazu? Zostawić to podstawowe jakie było od początku czy też wymienić?

Pozdrawiam
Leszek

ps. no cena nie mała za te serva za ogonowe zapłaciłem 270 zł he.
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 22 cze 2015, o 21:00

A co byście powiedzieli na savoxa sc-0251 na całą cyklikę?

pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,

Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości