Thunder Tiger - Raptor 30, Raptor 50

Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 17 sie 2015, o 21:12

A powiedzcie mi nigdy tego nie kontrolowałem bo nie miałem takiej potrzeby w samolotach ale jaka powinna być temperatura silnika w heli? żeby było ok? Może to głupie pytanie do was ale w samolotach nigdy nie miałem takich problemów z wiadomych względów :)

pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 17 sie 2015, o 21:16

w 55HZ latam na 115-120 stopni- wazne jest aby nawet jak temoperatura wzrośnie (125 czy chwilowo 130) to żeby sama spadła przy spokojniejszym lataniu. ALe z tego co pamiętam to w OS wacha się o parę stopni w okolicach 120.

Niestety masz TT- to jest wieczna walka albo z mocą albo temperaturą- chociaż te nowsze TT są bardziej odporne na temperaturę
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 18 sie 2015, o 05:14

Tak jak Wojtek osy 55HZ i 120HZ utrzymuję w okolicach 120st, w Yamadzie YS56 staram sie nie przekraczać 100-110st
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 18 sie 2015, o 06:41

Sprawdzę w takim razie temperaturę jak zacznie słabnąć . Ale jak będzie za wysoka to co mam zrobić? jest jakaś opcja czy to będzie wada silnika?

pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 18 sie 2015, o 07:15

Wzbogacic mieszankę, tzn odkręcić iglicę żeby silnik miał więcej nitro. Musisz wybadać w swoim silniku mniej więcej w jakim zakresie zmienia się temperatura po przeskoczeniu kilku ząbków. Na przykład u mnie w 55HZ "dwa ząbki" to jest ~5st, w YS56 "jeden ząbek" to ~5st.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 sie 2015, o 07:48

tylko najpierw bym ogarnął czemu nie reaguje na zmianę iglic.
Helikoptery
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 19 sie 2015, o 06:06

Spróbuję więcej mu odkręcić i zobaczę w sumie zrobiło się chłodniej na polu zobaczę co się będzie działo. Wiem , że jak nie było takich upałów to było oki. Czasami mi silnik przerywał ale nigdy nie zgasł . Później wyczyściłem gaźnik i już przestał przerywać wymieniłem też świece . No zobaczę co się będzie działo:)
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
young
Domownik forum...
Posty: 427
Rejestracja: 30-07-2015
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: young » 20 sie 2015, o 17:27

Cześć, planujesz być z Rapotrem w Regułach?
Pozdrawiam
Mariusz
Na hobby nigdy nie jest za późno :)
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 30 sie 2015, o 08:00

Witam kolegów
robiłem wczoraj próby raptorem mierzyłem temperaturę silnika i wygląda to tak na początku było ponad 100 stopni na głowicy polatałem z 3 minuty i robiłem pomiar. Dodałem paliwa najpierw pół obrotu temperatura na głowicy 80 stopni na cylindrze nizej 130 stopni zrobiłem chwilę lotu pomiar podobny odkręciłem jeszcze pół obrotu iglicę temperatura na głowicy po wylądowaniu trzymając pewne obroty głowica między 60 a 80 stopni na cylindrze około 130 stopni polatałem chwilę przy ziemi i zgasł jak ostatnio powietrze w przewodzie paliwowym kurcze nie wiem co jest grane....

pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 391
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Leo » 5 wrz 2015, o 12:21

Sprawdź przewód łączący tłumik ze zbiornikiem paliwa oraz jego króćce - wygląda na to, że coś w instalacji paliwowej jest niedrożne. Zmiany temperatury wskazują, że silnik nadal dostaje za mało paliwa, zwłaszcza po chwili latania, gdy wzrasta podciśnienie w zbiorniku.
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 6 wrz 2015, o 13:52

Witam kolegów
Mam pytanie czy ktoś posiada może instrukcję ustawienia gaźnika w os max 50 sx hyper?
nie udaje mi się uruchomić silnika jak już zapali to muszę się nieźle napocić potem gaśnie jakaś masakra . I nie wiem może gaźnik mam źle wyregulowany a nie wiem za bardzo jak go ustawić

pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 wrz 2015, o 13:59

Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 6 wrz 2015, o 15:24

Na stronie OSMAXa masz wszystkie instrukcje.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 6 wrz 2015, o 19:06

Dziękuję koledzy:)
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 17 wrz 2015, o 18:22

Cześć koledzy
Sprawa wygląda tak wyczyściłem wszystko gaźnik roebrałem na części wyjąłem zbiortu wszystkunik paliwa wymieniłem wszystkie wężyki po prostu wszystko. Teraz poza gaśnięciem pojawił się kolejny problem silnik muli przy otwieraniu przepustnicy po prostu ma problem z wejściem na obroty. Odpala bez problemu wolne obroty oki jak mu chcę dodać gazu zaczyna mulić pochodzi pare sekund i gaśnie. Już kurcze tracę siły nie wiem co się dzieje . Dzisiaj jeszcze czyściłem gaźnik myłem wszystko dokładnie odpaliłem i dalej dodaję gazu zmuli go pochodzi chwile i gaśnie jakaś masakra ...........
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 17 wrz 2015, o 19:34

leszekm35 pisze:silnik muli przy otwieraniu przepustnicy po prostu ma problem z wejściem na obroty.


Jeżeli ma w miarę niską temperaturę to ma za bardzo odkręconą iglicę od wysokich obrotów
Helikoptery
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 152
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 17 wrz 2015, o 20:46

No myslę , że wysokiej nie ma bo to się zaczyna dziać od razu po odpaleniu . Tylko ja niczym nie kręciłem odkąd go mam jedynie iglicą od paliwa ale czy ma 2,5 obrotów czy 4 nigdy nie było różnicy nic innego nie było ruszane przy gaźniku....

pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 17 wrz 2015, o 21:43

u mnie 2.5 czy 2.65 to już jest kolosalna różnica. Dokręcaj i kontroluj temperaturę.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 18 wrz 2015, o 15:39

Jak silnik muli się przy wkręcaniu na obroty a potem załapuje to raczej trzeba skręcić śrubę od niskich a nie od wysokich. Śrubą od niskich reguluje się właśnie wchodzenie/schodzenie z obrotów. A od głównej iglicy bardziej zależy max. temperatura i praca na wysokich, choć pośrednio wpływa też (ale w niewielkim stopniu) na skład mieszanki na niższych obrotach. Noo chyba, że jest mocno przelany to wtedy główną iglicę też trzeba skręcić.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 wrz 2015, o 16:25

fakt, nie doczytałem że przy wchodzeniu na obroty :)
Helikoptery

Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości