Thunder Tiger - Raptor 30, Raptor 50

Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 373
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Leo » 20 wrz 2015, o 08:42

Punkt początkowy otwarcia iglicy wolnych obrotów można uzyskać następująco (za raptortechnique.com).
- Zamknij całkowicie przepustnicę
- Wkręć igłę wolnych obrotów aż poczujesz lekki opór. Delikatnie!
- Dmuchając w wężyk paliwa (najlepiej świeży) odkręcaj aż do momentu gdy wyczujesz lekki przepływ powietrza.
Sam z powodzeniem zastosowałem tą metodę, gdy pierwszy raz odpalałem Raptora :)

Początkowe ustawienie igły głównej (która wpływa na CAŁY zakres obrotów) jest podane w instrukcji do silnika: http://www.shyau.com/documents/TT9609_P ... manual.pdf. Ustawienie startowe to odkręcenie od 3 obroty od zamknięcia, ustawienie optymalne to zazwyczaj 2,5-2,75 obrotu.

Polecam lekturę tej strony: http://www.raptortechnique.com/enginetu ... ginner.htm
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 133
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 6 sty 2016, o 23:40

Witam koledzy
Wracając do tematu regulacji przejrzałem instrukcję ale z angielskim kiepsko trochę z żoną jakoś to tłumaczyliśmy i mam problem z tą śrubą mixture control. Chodzi mi ile ona ma być wstępnie wykręcona od maxymalnego wkręcenia tego nie mogę tam doczytać . Może ktoś wie? chyba , że coś przeoczyłem.

Pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7768
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 sty 2016, o 23:53

śruba (Mixture Control Screw) ma być (nacięciem) w osi - strona 17 dolny rysunek a zawór igła (Needle Valve lub Mixture Control Valve) ma by 1.5 obrotu wykręcona
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7768
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 sty 2016, o 00:00

W 55HZ jest inny gaźnik ale regulował bym tak:

- odpalam z ustawieniami jak wyżej
- obserwuję czy szybko i gładko wchodzi na obroty przy gwałtownym dodaniu gazu

- jeżeli tak to zakręcam górną aż uzyskam odpowiednią moc i temperaturę w zawisie poniżej 110st (potrzebujesz do tego telemetrii)
- jeżeli nie to reguluję śrubą (Mixture Control Screw) ale nią się reguluję bardzo delikatnie, maksymalnie 0.02 obrotu- tylko tyle, żeby nie była w osi ale minimalnie


silnik musi się gładko wkręcać na obroty, nie kaszleć przy szybkim dodaniu gazu

potem reguluję już tylko igłą tak aby mieć temperaturę do 125st przy jakiś gwałtownych manerwrach i wyraźnie i w miarę szybko spada przy zawisie po takim manewrze.
Helikoptery
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 133
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 7 sty 2016, o 00:15

rysunek prawy czy lewy? hehe :)
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7768
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 sty 2016, o 00:45

prawy, na lewym masz tylko zobrazowany zakres maksymalnego ruchu
Helikoptery
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 133
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 7 sty 2016, o 08:35

Oki dziękuję będę testował :)

pozdrawiam
Leszek
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 133
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 7 sty 2016, o 20:44

Mam jeszcze pytanie bo nie wiem ile wykręcić tą śrubę na śrubokręt od maksymalnego dokręcenia wiesz może ile ma być ? Bo w osi oki tylko od jakiego momentu zacząć regulację ? muszę ją wykręcić tylko nie wiem ile czy obrót czy dwa h,mmm
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7768
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 sty 2016, o 20:48

Ona sie nie powinna krecic bardziej niz 90st w lewo i prawo
Helikoptery
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 133
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 7 sty 2016, o 20:55

nie no właśnie się kręci można ją całkiem wykręcić i tu mam problem. Ona nie ma żadnej blokady hmmm

Można ją wkręcić do oporu i całkiem wykręcić
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 7 sty 2016, o 21:03

Mówiąc, że ma być tyle i tyle obrotów mówimy o WYkręcaniu z pozycji Wkręconej. Powinna być taka metalowa blaszka, która wchodzi w ząbki znajdujace się na łbie iglicy. Zapobiega to kręceniu się iglicy wg. jej uznania.

WRÓĆ. pisalem powyżej p iglicy, a nie śrubie od wolnych obrotów. Ta od wolnych powinna mieć sprężynkę założoną i nie ma blokady żadnej. To zwykła, prosta, nieskomplikowana śrubka.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 133
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 7 sty 2016, o 21:17

dokłądnie zwykła śrubka ze sprężynką można ją całkiem wkręcić i wykręcić . I właśnie nie wiem od jakiego punktu ustawiać silnik bo pewnie od zupełnego wkręcenia ma być ileś wykręcona pytanie ile? w instrukcji tego nie ma .... i tu jest problem
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 7 sty 2016, o 21:20

To jest powietrze do wolnych obrotów. Szczerze Ci powiem, że nie wie jak ją ustawiałem. Nawet jak rozkręcałem silniki na cześci pierwsze, to chyba póżniej jej specjalnie nie ustawiałem. Dokręcałem ją i tak zaczynałem regulację. Jak było dobrze to nie ruszałem.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
leszekm35
Stały bywalec...
Posty: 133
Rejestracja: 27-04-2015
Lokalizacja: Izdebnik

Postautor: leszekm35 » 7 sty 2016, o 21:26

No i chyba mi też pozostanie metoda prób i błędów bo nigdzie to nie pisze . Jak bym pomyślał wcześniej to bym zapamiętał ile była jak rozbierałem gaźnik opamiętałem się za późno i teraz nie wiem...
Pozdrawiam
Leszek
Raptor 30 v2,Hirobo sceadu 50,KDS innova 550,KDS 450c,yak 54,sonic,sentosa sport,phoenix 2000,
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 151
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 19 lut 2016, o 21:51

Witam.
Dziś odpaliłem swojego Raptora po tygodniowej przerwie ,wcześniej wymieniłem profilaktycznie świece ,wg zaleceń producenta (Silnik TT Redline 53 H) , świece odpowiednie dla tego modelu to R3-thunder tiger , lub OS no8. , Więc założyłem świece OS no8 , i wogóle nie odpalił mimo wielu prób.Oczywiście sprawdziłem czy świeca się żarzy , i było ok. Po wymianie na starą oryginalną R3 , odpalił od razu. Jednak nie to mnie martwi. W momencie gdy wkręcałem go na obroty łopaty zaczęły mi się kręcić w przeciwną stronę!!! , zwolniłem , dałem gazu od nowa i było ok. Wylatałem jeden zbiornik , odpaliłem od nowa i już cały czas było ok. Co to mogło być? Łożysko jednokierunkowe nie chwyciło? Temperatura na dworze ok 3 st.
Raptor 50 Titan
Raptor 50 SE
Blade 130X
Spektrum DX 7S
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7768
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 lut 2016, o 21:54

Silnik mogłeś odpalić w drugą stronę, to się zdarza ale, żeby łożysko tak Ci stanęło, że napędziło wirnik to dziwne.
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 151
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 19 lut 2016, o 22:05

Jak można odpalić silnik w drugą stronę???
Raptor 50 Titan
Raptor 50 SE
Blade 130X
Spektrum DX 7S
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7768
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 lut 2016, o 22:18

można, albo nim zakręcić w drugą stronę (w heliku nie bardzo) albo odbija czasami i odpala w drugą. To jest dwusuw, jemu to wszystko jedno.
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 151
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 19 lut 2016, o 22:32

To może być jak mówisz , bo teraz mi świta , że te łopaty nie kręciły się szybko , natomiast zębatka główna zapierdzielała , i to by się zgadzało , bo na one wayu się kręciła swobodnie , a te łopaty to kreciły się tyle o ile.
Raptor 50 Titan
Raptor 50 SE
Blade 130X
Spektrum DX 7S
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7768
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 lut 2016, o 22:54

tak się zdarza
Helikoptery

Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron