Thunder Tiger - Mini Titan E325

Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 11 lip 2010, o 06:36

Już sam nie wiem o co chodzi. Dostałem tym razem takie prety jak opisałeś - z frezami na pchełki :/
Wcześniej kupowałem pojedyńczy pręt a teraz juz zapakowane 2 i przyszło coś innego :/
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 11 lip 2010, o 06:40

Tak odświeżając temat. Wczoraj przełączyłem sięna idle 2 z krzywą gazu z constant 95 (do tej pory latałem na 85%). W zasadzie byłbym wkurzony, że zamówiłem te pakiety 4S bo heli niby super lata na tej krzywej (np.. 4-ppointy wchodzą) ale po 30 sek pakiet się praktycznie kończy do ostrego latania - latanie staje się totalnie gumowate a po locie opuchł do monstrualnych rozmiarów sic :/
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 lip 2010, o 12:37

He he Blade... Dostałeś to co i ja kiedyś. Te podcięcia są na rozstaw plastikowej ramki, w alu nie pasują. W sumie też są sprężyste, ale ja obróciłem o 90 st w ramce i blokowałem pchełkami do pręta, nie do podcięcia.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 lip 2010, o 12:51

Tak odświeżając temat :lol:

Wczoraj zrobiłem serię lotów i odkryłem dźwięki nowej generacji z Titanka. No nie wiedziałem co się dzieje... To znaczy wiedziałem, że te 3200 obr wykańczają mechanikę, ale wiesz jak to jest, latasz i znasz wszystkie dźwięki, buczenia, pierdzenia łopat a tu nagle jakiś nowy pomruk, groźny pomruk... :shock:

Heh, co się okazało? Słona wilgoć!!! Nad morzem pogoda zmienną jest, po ciepłym dniu zrobiło się bardzo wilgotno wieczorem i słona wilgoć wlazła do łożysk. Zaczął się przycierać suwak ogona, łożysko wolnobiegu też, wszystko chodziło ociężale. Doszło do tego, że po zmianie pakietu nie mogłem już wystartować, serwo ogona nie miało siły na obrotach przestawić łopatek. Ta cholerna sól żre mi śrubki i łożyska, to inna sprawa.

Ale ostatnio latam wg twoich i Edka porad i fika mi się baaardzo fajnie i śmialutko. Teraz pozostaje w sumie szlifowanie techniki, tak po parę setek razy każdego manewru :wall:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 16 lip 2010, o 19:06

No to się stało... Doszły pakiety 4S turnigy 1600mAh 30-40C :D
Same parametry mówiły mi, że będzie się działo ale doświadczony niepowodzeniami mówiłem sobie: dopóki nie poczuję to nie uwierzę ;)
Pakiety ważą tyle co poprzednie czyli ok 280g.
Właśnie wróciłem z testów z nimi na 11T. Teraz heli lata jak nalezy. Narazie latam na 85% krzywej constans czyli jak wcześniej. Muszę przyznać, że można go zdusić ale trzeba naprawde nieźle się postarać, na krzywej 95% pewnie bedzie rock ale narazie się nie odwazyłem, tym bardziej, że w pierwszym locie zębatka się poluzowała :O, spadłem z 10m ale na szczęście zdążyłem tak spaść, że zero uszkodzeń i latałem dalej. Ogólnie "mocowo" wyglada mi podobnie do prezentowanego kiedyś przed Edka beama w filmie tictoc sesion. Można powiedzieć, że lata tak jak 450tka powinna, czyli nie tylko na scorpionach najwyraźniej da się latać. Ogólnie wynik czasowy na tych pakietach to 4,30 min +- 10sek
Loty wygladały tak, że zawisów raczej nie było ;)
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 576
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 43 razy
Kontaktowanie:

Postautor: edek » 16 lip 2010, o 19:41

No to nie ma co isc wyzej z obrotami. Dla mnie wtedy ten helik mial za duzo mocy,ale mysale,ze teraz umial bym ja lepiej wykorzystac.

Krec filmik jakis :D

"Hardcore 3D tak zostałem wychowany
ten kto F3C, na zawsze jest przegrany" by Ombler



Save the Flybar!!

Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 16 lip 2010, o 19:50

No fakt... przez 2 pakiety musiałem się uczyć throtle'a ale myślę, że na 3 już było lepiej. Się polata, sie nauczy latać (po prostej zwłaszcza :mrgreen: ), się coś nakręci ;)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3221
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 16 lip 2010, o 21:35

Blade pisze:Się polata, sie nauczy latać (po prostej zwłaszcza :mrgreen: )
i kto to mówi....
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 wrz 2010, o 02:32

Znacie zapewne film "Helikopter w ogniu"? I pamiętacie scenę jego zestrzelenia, gdy dostał w ogon i obracając się w kółko spadł rozwalając się?

Parę dni temu robiłem testy wytrzymałościowe mojego modelu. Dałem mu na zębatce 14T obroty rzędu 3200. Podczas figur model zachowywał się świetnie. Aż nadszedł moment, gdy usłyszałem dziwny dźwięk, potem ciągłe buczenie czy może odgłos wibracji, a model w stylu ze wspomnianego filmu obracając się bezładnie przyrżnął z wysokości 20-tu metrów w murawę.

Oto obraz po bitwie:

Obrazek

Obrazek

Wyłamane serwa tarczy i złamane ogonowe, zębatki napędu, wał z podporami, podłoga, podwozie, belka ogona, flybar... Nawet opaski tyrkotki popękały.


Obrazek

Przydała się modyfikacja HS-65HB na MB. Metalowe zębatki ocalały, za to mocowania serw - pierwszy raz mi się udało je wyrwać impetem, bez uderzenia.


Obrazek

Oto główna przyczyna - skrzynka ogonowa nie wytrzymała obrotów, a uchwyt zawiasu ślizgacza po urwaniu się zdemolował resztę skrzynki. Mam też podejrzenia co do łopatek KBBD, czy czasem nie dostały jakiś wibracji? Wcześniej latałem na węglach bez sensacji, za to główny wał kilka razy krzywił się w locie.


Obrazek

Tu widać wyraźnie ten element. Możliwe też, że klej nie wytrzymał, ale z oględzin raczej wynika, że śruby wyrwały się z otworów.


Wnioski:
Mechanika tego modelu (a podejrzewam że innych tej klasy też) nie wytrzyma obrotów powyżej 3300, bo tyle model osiągał w manewrach. Cóż, jest okazja do generalnego przeglądu modelu i założenia pachnącej świeżą farbą, nowej mechaniki ogona :)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 9 wrz 2010, o 07:19

Rzeźnia i niezły motyw z tymi serwami. Grunt to mieć odpowiednie podejście: okazja do przeglądu. :lol: :thumb: :nw:
Piotrek
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3221
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 9 wrz 2010, o 11:51

Sławku... jak masz już dosyć swojego tytanka to go komuś oddaj a nie dewastuj... ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
redb
Stały bywalec...
Posty: 115
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: redb » 9 wrz 2010, o 14:19

miszcz_waw pisze:Rzeźnia i niezły motyw z tymi serwami. Grunt to mieć odpowiednie podejście: okazja do przeglądu. :lol: :thumb: :nw:


Mając przelicznik waluty 1.54 (jak w jukeju) a nie 0.32 (jak jest u nas) można sobie pozwolić na taki komfort psychiczny. :)
Nieświadomy swojej niewiedzy.
-----------------------------------
PinID:4522
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 wrz 2010, o 19:22

Ramotny pisze:Sławku... jak masz już dosyć swojego tytanka to go komuś oddaj a nie dewastuj... ;)


Nie oddam nawet za Chiny Ludowe... :shock: :cry:
Tyle pieszczot w niego włożyłem... Pacjent będzie żył, a jak... Obiecałem mu, że będzie jeszcze lepszy niż poprzedni :banana: Baj de łej - niedawno tak myślałem, żeby mu coś tam zmienić i zmodyfikować ustawienia. Nie chciało mi się za bardzo to sam się rozwalił i postawił przed faktem. Więc uważajcie na swoje myśli w pobliżu pieszczoszek ;)

To wszystko jest pośrednio efektem braku kogokolwiek do wspólnego latania w mojej okolicy. Nie mam z kim dzielić się doświadczeniami ani spytać. Więc sam próbuję na macanego.

Szkoda mi tylko łopat, Red Devile są na prawdę świetne. Ale skorzysta na tym nasze forum, bo będę naprawiał serwo ogonowe po urwaniu zaczepu. Szkoda mi je wyrzucać, bo jest na prawdę dobre. Zrobię tutka jak można to naprawić. Może się przyda jeszcze komuś? Grzesiek, ty się ostatnio chwaliłeś że urwałeś jakieś serwo? :hammer: :rotfl:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3221
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 10 wrz 2010, o 19:26

Gmeracz pisze:Grzesiek, ty się ostatnio chwaliłeś że urwałeś jakieś serwo? :hammer: :rotfl:
hmmm jakoś sobie nie przypominam. Ostatnio tylko w T500FBL poleciały mi zębatki w dwóch DS510 ale nie nie urwałem... a przynajmniej nie kojarzę.
U mnie jak serwa obrywają to albo się kończy na zębatkach albo nie ma co zbierać :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
fantom
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 43
Rejestracja: 21-03-2010
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: fantom » 10 kwie 2011, o 20:00

Witam,
dawno mnie tu nie było (logując się), ale cały wolny czas czytam i czytam i końca nie widać.
A więc dotyczy tego co w tytule oraz
gyro 401 + DS 520
futaba 7c fasst
i aby się upewnić:
kanał 4 - żyro
kanał 5 - czułość
3. Orczyk -kulka odl.od osi gy.10,5 mm - żyro 90* łopatki ogonka 0*
kierunek ruchu orczyka: wajcha w lewo, orczyk w prawo w stronę ogona ogona
4. Ustawienia w apce wyglądają że ok ale dla sprawdzenia:
Rewersy dla MT 325: kanały 1 i 5 norm
2, 3, 4 ,6 rewers
5.Subtrimy wszystkie "0", REVO-INH
6. E.point dla kanału 4(gyro) -tu ograniczyłem ruchy serwa ogon (były poza mechaniką,giął się pręt) ale nie wiem czy tym to powinienem skorygować? wyszło mi 29% w obie strony?
Gyro: w apce pod przeł."B" od siebie HH/AVCS do siebie Rate/Normal ale niewiem czy to ustawienie działa bo próbowałem ustawić neutrum gyra machając przeł. B zaczynając od HH i nic sie nie dzieje jeżeli chodzi o inne wyświetlenia diodki. Odpalając zasilanie odbiornika na początku diodka mruga szybko czyli się loguje a później tylko stale mruga regularnie pojedynczo.
Cosik robię nie tak?
7. Jeżeli czułość jest pod. kan.5 to czy w gyro mogę regulować "delay" bo daje się regulować- na ile go ustawić?
8. W gyro ustawiłem:DIR - normal, DS -OFF,choć na logikę serwo jest digital więc powinno być "ON", ale gdy przełączałem na "ON" nie był efektu możliwego do zaobserwowania-dymu też nie było.
9. Czy ustawienie w apce GYRO: UP-N-60% i DN-N-75% jest ok? tak mi wychodziło z instrukcji.
Rozumię,że zmiana czułości dotyczy tylko trybu NORMAL ?

Tyle na już aby w miarę kompletnie rozgryzać zagadnienia. :masakra:

pozdrawiam
Alek
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 864
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 11 kwie 2011, o 00:06

6. E.point dla kanału 4(gyro) -tu ograniczyłem ruchy serwa ogon (były poza mechaniką,giął się pręt) ale nie wiem czy tym to powinienem skorygować? wyszło mi 29% w obie strony?

NIE. Do tego służy pokrętło "limit" na obudowie żyroskopu. Ustaw e.point na 100%.
kurcze. co prawda nie mam futaby401 a jedynie żyrka z napisem 401 i one mrugają w ten sposób gdy nie dochodzi sygnał od czułości.
w trybie RATE nic nie świeci a w trybie HH świeci się dioda. Przy ruchach drągiem ogona dioda mruga

edit:
nie mam tej aparatury ale czy jesteś pewien że przełącznik B odnosi się do kanału 5 tam gdzie podpiołeś pojedynczy kabelek a nie np 7? lub inaczej czy w apce ustawiłeś że czułość zmieniam pstryczkiem B i ma to być kanał 5? Bo często czułość gyra przypisuje sie do trybu lotu czyli do pstryczka NORM/IDLE1...2 jak jest
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 kwie 2011, o 12:48

fantom pisze:gyro 401 + DS 520, futaba 7c fasst

No to mamy bardzo zbliżony zestaw

> i aby się upewnić: kanał 4 - żyro kanał 5 - czułość
Tia

> 3. Orczyk -kulka odl.od osi gy.10,5 mm - żyro 90* łopatki ogonka 0*
z łopatkami są dwie szkoły, ale jako że MT ma ciut inną dźwignię ślizgacza (z lekkim wyprzedzeniem) ustaw sobie serwo na belce tak, aby mieć obydwu stron taką samą odległość, albo prawie taką samą

> 4. Rewersy dla MT 325: kanały 1 i 5 norm, 2, 3, 4 ,6 rewers
Nie wiem co i jak poustawiałeś, ale ja mam 1, 3 i 4 na REV (możliwe że masz odwrotnie funkcję SWASH o której dalej mowa)

> 5.Subtrimy wszystkie "0", REVO-INH
Revo - tak, ale z subtrimami to nie do końca tak. Najpierw ustaw SWASH (ja mam AIL -60, ELE -60, PIT +60), potem krzywą PITCH dla Hold-a na 100-50-50-50-0, potem ustaw drąga na środku i sprawdź levelerem tarczę. Proponuję przyjąć tylne serwo (kanał 2) jako bazę odniesienia. Czyli patrząc pod światło ustawiasz kanał 1 i 6 E.POINT-ami nie dotykając już subtrimów. To samo powtarzasz dla 0% gazu. W ten sposób regulujesz tarczę poziomo na całej jej drodze. A jak ci za dużo się wychyla, zmieniasz wartość w SWASH-u, która wpływa na pracę trzech serw danej funkcji a nie jednego. Inaczej będziesz miał bajzel w ustawach i nie wszystko ci będzie tak działać jak trzeba.

> 6. E.point dla kanału 4(gyro) -tu ograniczyłem ruchy serwa ogon
Jak napisał Wiktor - absolutnie nie. Prawy trymer na żyrku służy do ustawienia skrajnego limitu - niestety 401 ma tylko ogólny limit na dwie strony, stąd wygodniej mieć serwo na środku ruchu ślizgacza. Kanału 4 i 5 w ogóle nie dotykasz żadnymi funkcjami oprócz rewersu dla 4.


> Gyro: w apce pod przeł."B" od siebie HH/AVCS do siebie Rate/Normal
Prawidłowo, pod warunkiem, że dobrze podpiąłeś kabel żyra do odbiornika. Żółta żyła ma być do środka a nie na zewnątrz. Inaczej nie działa zdalna zmiana trybu żyrka. No i sprawdź ustawienia w PARAMETR - CH5 - E, CH7 - B. Co to daje? że B zmienia tryb HH/Normal a 3-pozycyjny E zmienia przypisane ustawienia czułości dla norm/idle1/idle2. Te ustawienia zmieniasz w menu GYRO - UP (maks od siebie dla normala, ja mam A 50%), CT (środek dla idle1 - A 47%) i DN (maks do siebie dla idle2 - 45%). Jak widzisz wszystkie wartości są takie, że żyro pracuje w HH cały czas. I tak ma być ;)
I to są właśnie wartości DELAY ustawiane z apki, a nie pokrętłem żyrka (to jest nieaktywne w takim układzie)

Pamiętaj, że 401-ka MUSI być odpalona przy aktywnym HH za pomocą B. Czyli przed włączeniem ustaw B od siebie i dopiero włącz zasilanie. Inaczej żyro nie wejdzie w HH tylko miga diodą co oznacza, że ma aktywny norm i ma cię głęboko w ...

> 8. W gyro ustawiłem:DIR - normal, DS -OFF,choć na logikę serwo jest digital więc powinno być "ON", ale gdy przełączałem na "ON" nie był efektu możliwego do zaobserwowania-dymu też nie było.
Ustaw na ON - dymu nie będzie, ale za to serwo reaguje znacznie szybciej i precyzyjniej. Tego nie zauważysz na ziemi bo to milisekundy, ale czuć to w powietrzu

> 9. Czy ustawienie w apce GYRO: UP-N-60% i DN-N-75% jest ok? tak mi wychodziło z instrukcji.
Rozumię,że zmiana czułości dotyczy tylko trybu NORMAL ?

Nie, używanie trybu normal mija się z celem, dlatego wszystkie ustawy w GYRO dajesz jak ci podałem - na HH. Tryb normal jest dobry do akrobacji F3C gdy np. w pętli pilot chce mieć lepszą kontrolę nad torem lotu. Normalnie nie będziesz tego używał przez wieki, a już na pewno nie z MTitanem. Poza tym nie wiem gdzie masz tylko Up i DN? Lepiej sobie aktywuj wszystkie trzy tryby a dla idle 1 i 2 przypisz to samo żeby się nie pomyliło w locie jak pstrykniesz za daleko.

A tak na marginesie - swego czasu napisałem manuala dla F7C - jeżeli zrobisz tak jak jest opisane to model na pewno będzie dobrze latać. Możesz się posiłkować przy wątpliwościach. Jedyne co trzeba poustawiać testując w locie to czułość żyrka bo tu dużo zależy od orczyka i samego serwa. No i od wibracji.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
fantom
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 43
Rejestracja: 21-03-2010
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: fantom » 11 kwie 2011, o 20:56

Dzięki serdeczne za porady, szczególnie Tobie Sławek (swoją drogą mam chyba wszystkie Twoje
wskazówki z różnych forum wydrukowane i korzystam z nich), ale tam jest trochę skrótów myślowych w różnych drobiazgach dla Ciebie oczywistych, dla mnie niestety nie no bo i kwestie językowe no i tematyka w której trzeba się otrzaskać i oswoić co czynię małymi kroczkami. Przegryzę się przez to co napisałeś i będę dalej pytał "po odrobieniu lekcji". Myślę że w ten sposób pociągniesz temat elementarza dla MT 325 o którym tutaj pisaliśmy bodaj w sierpniu zeszłego roku. Trochę to potrwa, ale ja mam czas i nie popuszczę aby naprawdę wiedzieć co i dlaczego. :hammer:

pozdrawiam

Alek
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 11 kwie 2011, o 21:28

fantom pisze:Dzięki serdeczne za porady, szczególnie Tobie Sławek

Masz tu taki kciuk w górę co do tego służy :thumb:
Piotrek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 kwie 2011, o 21:35

To normalne że pewne skróty zawsze istnieją. Inaczej musiałbym pisać dosłownie o wszystkim, czy to już znasz czy nie. Więc spoko możesz pytać - po to jest nasze forum.
Tak przy okazji - konfig który opisałem w artykule wydaje się najsensowniejszy, najwygodniejszy i sprawdzony w praktyce (na tej apce).
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość