Compass - eXo 500

Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 504
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 26 sie 2019, o 20:18

Niestety nie. Poza tym ta masa po prostu jest nie do uciągnięcia na 6s przy jakimś bardzieć agresywnym acro :(
Tego helika kupiłem z ogłoszenia z Francji. W sumie nie planowałem EXO (bardziej XLPOWER) ale tak wyszło że w bardzo dobrej cenie dostałem praktycznie nowy setup razem z EXO :D Więc nie nażekam ale pewnie niebawem się go pozbędę bo nie jest to model skierowany do mnie. Takie mam pdczucie.
Stretch do 550 w moim odczuciu też nie ma tutaj sensu ;) Bo tak czy siak chcę latać na 6s z 700ty.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
COMPASS CHRONOS | EXO 500 | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 504
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 26 sie 2019, o 20:26

Aaa i zapomniałem napisać jeszcze zdanie o dźwięku helika :) też zaje**sty :D

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
COMPASS CHRONOS | EXO 500 | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 504
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 27 sie 2019, o 08:56

Aha pakiety można wymieniać bez zdejmowania kabinki ;)
Obrazek
Obrazek
COMPASS CHRONOS | EXO 500 | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9985
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 850 razy
Podziękowano: 590 razy

Postautor: aikus » 27 sie 2019, o 09:38

A jak tak głowica?
Bo tak optycznie sprawia wrażenie, że jest podatna na wyrabianie się / kiepską sztywność / szybko łapie luzy (przez analogię do wirników ogonowych - które przeważnie są rozruchane na wszystkie strony, tylko żę tam to mało przeszkadza, więc się lata z takimi luzami).

Ile lotów zrobiłeś?
Jak to oceniasz w praktyce?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9985
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 850 razy
Podziękowano: 590 razy

Postautor: aikus » 27 sie 2019, o 09:39

Swoją drogą... niezły lag - ja już zapomniałem o projekcie, myślałem, że umarł :D:D
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 504
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 27 sie 2019, o 09:52

Nie mam pojęcia jak z tym jest. Wał jest ciasno spasowany z hubem i zaciskany jest przez jedną śrubę. Ja nie widzę tam żadnego luzu ale zrobiłem dopiero 5 lotów :D Ale patrząc jak ten helik jest solidny to nie sądzę żeby to miał być problem. Luz pojawił by się z czasem gdyby wał był pasowany z hubem luźno i z czasem coś by się mogło wystukać. Tutaj to nie występuje
COMPASS CHRONOS | EXO 500 | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9985
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 850 razy
Podziękowano: 590 razy

Postautor: aikus » 27 sie 2019, o 10:05

No dobra a jak tam są mocowane okucia na tym takim nie-szpindlu?
Też muszą być jakieś dampery coś takiego...
W sumie to nic nadzwyczajnego bo dokładnie tak samo musi być w głowicy trójłopatowej, no ale tak się składa, że takiej też nigdy nie składałem ani nie rozbierałem ;)

W każdym razie bardziej chodzi mi o luzy w tym miejscu, a nie pomiędzy hubem a wałem...
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 1034
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 76 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: Carson » 27 sie 2019, o 10:08

No dobra a co z tym hubem bez szpinda po krecie? do kosza i trzeba nowy? :D
X360 / 450 FBL / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9985
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 850 razy
Podziękowano: 590 razy

Postautor: aikus » 27 sie 2019, o 10:12

Po jakim krecie?? nie wolno kretować tego modelu!!!
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 1034
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 76 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: Carson » 27 sie 2019, o 10:19

powiedz to kretowi :D
X360 / 450 FBL / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 504
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 27 sie 2019, o 10:41

Okucia nie mają praktycznie luzu góra-dół. Mają jedynie luz wzdłużny który jest zerowany przez siłę odśrodkową. Tu nie ma demperów ;)
Przy krecie podobno ten hub się gnie i jest do wymiany. Na helifreak i YT jest dużo materiałów z kretów tych helików i ludzie sobie chwalą ich wytrzymałość
COMPASS CHRONOS | EXO 500 | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9985
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 850 razy
Podziękowano: 590 razy

Postautor: aikus » 27 sie 2019, o 11:05

radios24 pisze:Okucia nie mają praktycznie luzu góra-dół. Mają jedynie luz wzdłużny który jest zerowany przez siłę odśrodkową. Tu nie ma demperów ;)



No właśnie ... i tutaj moje kolejne wątpliwości:
Siła odśrodkowa zawsze dociągnie okucie do końca szpindla po każdej stronie.
Jeśli jest to faktycznie szpindel i ma jakiś luz wzdłużny w hubie głowicy (choćby na podatności damperów) to faktycznie może się on automatycznie wycentrować, kompensując jakieś drobne niewyważenie (które - jak wiadomo - zawsze jest, a jak ktoś mówi, że nie ma, to znaczy, że nie ma on pojęcia o czym mówi), ergo oś obrotu wirnika nie będzie się pokrywała ze środkiem wału, ale wał nie będzie podążał za wirnikiem, drgania nie przenoszą się na całą konstrukcję.
Tutaj takiej opcji niema.
Okucia dojadą do końca. Jakiekolwiek niewyważenie spowoduje żę oś obrotu wirnika nie będzie się pokrywała ze środkiem wału i wał BĘDZIE się poruszal po mimośrodzie razem z wirnikiem, wszystkie drgania idą na całą konstrukcję.

Oczywiście, nie znaczy to, że tak jest źle, po prostu tolerancja na niewyważenie w takiej głowicy jest IMHO dużo mniejsza i trzeba o tym pamiętać.

radios24 pisze:Przy krecie podobno ten hub się gnie i jest do wymiany. Na helifreak i YT jest dużo materiałów z kretów tych helików i ludzie sobie chwalą ich wytrzymałość




Nom... w sumie to nie powinno zaskakiwać, bo tak mniej więcej to czegoś takiego od Compassa bym oczekiwał.
Konstrukcja konstrukcją - można sobie dyskutować, ale wykonanie ma być nie z gównolitycznych materiałów, tylko z uczciwych - i wtedy tak jest.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3771
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 305 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 sie 2019, o 11:49

radios24 pisze: bardzo nowatorski


Rama mocno inna niż zwykle, ale czy to zaleta? Wygląda na bardzo kosztownego w naprawie przez tę ramę. hmm

Carson pisze:No dobra a co z tym hubem bez szpinda po krecie? do kosza i trzeba nowy? :D


5 lat tłukłem bezszpindlową i bezdamperową głowicę GAUI. Wytrzymałość spoko, walnąłem nią pewnie z 40 razy i nadal nadaje się do użytku. W mojej głowicy wewnętrzne pierścienie łożysk w okuciach łopat są przykręcane do huba śrubami - po każdej glebie wymieniałem śruby nawet nie sprawdzając czy są proste i tyle.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2019, o 12:19 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 504
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 27 sie 2019, o 12:17

W tym rzecz że ta rama jest znacznie bardziej wytrzymała niż tradycyjne.
COMPASS CHRONOS | EXO 500 | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade

Wróć do „Compass”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron