Compass - eXo 500

Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 13 mar 2016, o 23:06

No już od paru dobrych miesięcy mówiło się o nowej 500ce od Compassa i na rotor live pokazano nam prototyp nowiutkiej eXo 500 :)
Model baaaardzo oryginalny. Jednolita, bardzo sztywna, carbonowa rama, belka ogonowa wykonana z aluminium o przekroju w kształcie "łezki", szybkie wymontowywanie pakietu baz konieczności zdejmowania kabiny.

Model będzie wyposażony w sprawdzoną już głowicę znaną z Warpa 360, czyli bez standardowego, znanego wszędzie huba. Tutaj mamy rozwiązanie podobne do tego spotykanego w ogonkach naszych modeli.

Model docelowo ma latać na pakietach 3000-4500mAh ale podobno i niektóre 5200mAh wchodzą. Łopaty 515mm i przy masie 2,54kg na 3300mAh może dać całkiem dobra właściwości lotne (tak sądzę...). Napęd to dwa pasy: jeden na silniku, drugi na ogonie. Opory na wirniku trochę spore, ale Sebastian mówił że to wina kiepskiej jakości tego prototypu :D I mu wierzę bo na prawdę wyglądał na baaaardzo wczesną fazę rozwoju, pewnie mnóstwo rzeczy zostanie zmienionych...

No to foty:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z ciekawych faktów to: brak gum w głowicy rzecz jasna i podwozie mocowane podobnie jak w Warpie czyli ma wypaść przy krecie, nie się łamać....

I jeszcze film z wyjmowanie pakietu:
https://www.youtube.com/watch?v=YfOSR81 ... e=youtu.be

Sami oceńcie... piękne nie jest :D Ale na pewno bardzo innowacyjne. Wielu ludzi wydaję się że taka sztywna głowica praktycznie uniemożliwi latanie na low rpm (też tak mi się wydawało), ale po locie za Warpie chyba mogę całkowicie wyprzeć tą myśl hehe

P.s. sorry za jakość/rozmiar zdjęć, ale na prawdę nie bardzo mam czas na zabawę z edytowaniem, także bądźcie łaskawi :oops:
Ostatnio zmieniony 13 mar 2016, o 23:36 przez radios24, łącznie zmieniany 1 raz.
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1095
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 114 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 13 mar 2016, o 23:19

Fajny modelik, wreszcie jakieś nowe podejście i rozwiązania. I klasa wielkości dobra :approve: :approve:
Ta rama zrobiona jako jednolita wypraska z węgla (taki helikowy monocoque) może być niezniszczalna ale także masakrycznie droga :masakra:

Zawieszenie wirnika bez dumperów budzi trochę obaw, ale skoro latałeś Warpem na niskich obrotach i nie ma problemu, to może i tu się da :) czas pokaże.

Boje się jednak, że tak szeroki pasek będzie generował straszne opory, nawet w wersji dopracowanej, produkcyjnej.

Ale nic to :thumb: czekamy na ceny i dostępność w sklepach.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 13 mar 2016, o 23:24

Kula pisze:Fajny modelik, wreszcie jakieś nowe podejście i rozwiązania. I klasa wielkości dobra :approve: :approve:
Ta rama zrobiona jako jednolita wypraska z węgla (taki helikowy monocoque) może być niezniszczalna ale także masakrycznie droga :masakra:

Zawieszenie wirnika bez dumperów budzi trochę obaw, ale skoro latałeś Warpem na niskich obrotach i nie ma problemu, to może i tu się da :) czas pokaże.

Boje się jednak, że tak szeroki pasek będzie generował straszne opory, nawet w wersji dopracowanej, produkcyjnej.

Ale nic to :thumb: czekamy na ceny i dostępność w sklepach.


No głowicy bym się nie obawiał... to kawał dobrego amelinium :D

Ale podzielam Twoje zdanie w kwestii paska... ja też nie jestem tego zwolennikiem, tutaj wolałbym klasyczne podejście.

Co do ramy... na zdjęciach nie do końca widać ale pod silnikiem od spodu mamy jeszcze jedną carbonową płytę, także ..... no sam nie wiem... albo to rzeczywiście będzie nie do zaje**nia albo ludzie będą się tego pozbywać szybciej niż kupią hehe :D Ale w łapie wygląda to na prawdę na niesamowicie sztywny monolit. Coś ala kokpit w F1... tego nie połamiesz :rotfl:
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7280
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 278 razy
Podziękowano: 418 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 mar 2016, o 23:25

A jak jest tam belka mocowana? Odpadnie przy krecie czy przeniesie na ramę?
Helikoptery
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 13 mar 2016, o 23:34

wojtekr pisze:A jak jest tam belka mocowana? Odpadnie przy krecie czy przeniesie na ramę?


Czemu miała by odpaść? To jest aluminium, także od razu się pognie ;)

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=576BC834
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 2846_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 2125_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1869_o.jpg
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7280
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 278 razy
Podziękowano: 418 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 mar 2016, o 23:37

nie miałem tego w rękach nie wiem jak jest skonstruowane- jak się pognie to ok ale rzeczywiście uszkodzenie tej ramy to duży koszt i pytanie czy ktoś o tym pomyślał przy projektowaniu. Podwozie wygląda na przemyślane pod tym kątem, jak w Goblinie (pod warunkiem, że nie walnie się upgrade'ów Lynxa. :))
Helikoptery
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 13 mar 2016, o 23:42

beleczka jest amalininowa i tutaj sprawa ma się identycznie jak w standardowym, tradycyjnym heliku, czyli co kret wymiana :D Fajnie bo ukryli w niej popychacz ogonowy i wygląda to bardzo czysto że tak to ujmę. W ogóle odniosłem wrażenie że ten model ma chyba z 10 części w sumie haha :)
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 739
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 14 mar 2016, o 08:43

Gdzie w tym modelu jest miejsce na elektronikę w sensie FBL?
Co do rozwiązań to rzeczywiście ciekawe - na pewno uda się znacząco ograniczyć ilość części z aluminium, a sztywność powinna być doskonałą. Ale wizualnie nie podoba mi się - już warp 360 wzbudzał kontrowersję ale chyba i tak podobał mi się bardziej. Nie wiem dlaczego uparli się na kształt ala kowadło ;)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2696
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 168 razy

Postautor: Jazz » 14 mar 2016, o 10:31

Oryginalna konstrukcja, ale wizualnie szpetne to strasznie :-P
Jazz
Dyplomata.
--------

Goblin 770 BT , Logo 550 , Protos 500, Protos 380 , Goblin mini comet, Oxy 2
Parkmaster
Awatar użytkownika
tmgofer
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Warszawa/Tarnów /Kraków
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: tmgofer » 14 mar 2016, o 20:49

tylny snap poruszający tarcza stanowi również mechanizm antyrotacyjny?
Pozdrawiam,
Mateusz
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 14 mar 2016, o 21:30

tmgofer pisze:tylny snap poruszający tarcza stanowi również mechanizm antyrotacyjny?


Tak, to kopia rozwiązania z Warpa i TDRa ;)
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 26 mar 2016, o 14:39

Z ostatniej chwili! :D Pirwszy film z testów.
pilot: Sebastian Zajonz (także fajerwerków się nie spodziewajcie :))

potem napiszę coś o setupie jaki tam siedzi, jak dostanę jakieś info ;)

https://www.youtube.com/watch?v=bpIH3Jk ... e=youtu.be
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1095
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 114 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 26 mar 2016, o 18:59

No dobra... niech mi ktoś wyjaśni PO CO robić taki film "testowy"? Facet lata gdzieś w chmurach, modelu nie widać... tylko słychać że ma ze 3500 na wirniku.



Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 26 mar 2016, o 19:09

Kula pisze:No dobra... niech mi ktoś wyjaśni PO CO robić taki film "testowy"? Facet lata gdzieś w chmurach, modelu nie widać... tylko słychać że ma ze 3500 na wirniku.


No kicha straszna :vhappy: Ale przynajmniej wiadomo że to to lata

P.S.
Specyfikacja:
Kontronik Pyro 600-09
6S 3000mAh 45C SLS APL Magnum battery
MKS 9767 and 9780
Spartan Vortex VX1e
RotorTech 515mm
Kontronik Jive 80HV
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 27 mar 2016, o 18:51

Parę ładniejszych zdjęć konstrukcji:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 9 maja 2016, o 15:37

Mam dla was garść nowych informacji o modelu...

Po pierwsze kompletna specyfikacja:

-Length: 1040 mm
-Width: 145 mm
-Height: 325 mm
-Gear ratio: 18T: 8,33 : 1: 4.8
-Start weight with battery: 2400-2600g
-Motor type: brushless motor with about 900-1100KV
-Blades: 480 - 520mm
-Rotor diameter: 1148mm (with 515 mm blades)
-6-8 LiPo cells from 3000 to 4400mAh
-Battery capacity (6S): 3300 - 4400mAh
-Battery capacity (7S): 3000 - 3500mAh
-Discharge rate: 25 - 60C
-Maximum head speed: 2700 RPM **
-Maximum collective pitch: +/- 13 ° ***
-Speed controller: min. 100A
-Number of teeth (main pulley): 150
-Drill size motor pulley: 6mm
-motor pulley sizes: 18-22T
-10mm main rotor shaft
-6mm tail rotor shaft

Ceny (niestety nie mało):
za wersję KIT z łopatami: 680euro
za wersję KIT z łopatami i silnikiem: 770euro
Nie są to jeszcze ceny oficjalne!

I jeszcze na koniec kolejny, niestety spokojny :) , film z lotu:
https://www.youtube.com/watch?v=io9-eE-S5Fc
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1095
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 114 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 9 maja 2016, o 20:05

Może nie wypada, ale zacytuję sam siebie :oops:

Kula pisze:Ta rama zrobiona jako jednolita wypraska z węgla (taki helikowy monocoque) może być niezniszczalna ale także masakrycznie droga :masakra:




Jakoś nie jestem zaskoczony cenami. Szkoda tylko, że przez to, w sumie ciekawy model będzie bardzo, bardzo niszowy.

Radios, skąd bierzesz modele i części do Compassa?
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 9 maja 2016, o 20:33

Kula pisze:

Jakoś nie jestem zaskoczony cenami. Szkoda tylko, że przez to, w sumie ciekawy model będzie bardzo, bardzo niszowy.

Cena wychodzi praktycznie identyczna jak G500 carbon edition... czyli drogo i szkoda kretować :) A jak mam być szczery to z wyglądu chyba bym już wolał tego goblin... a kupił Aligna hehe :rotfl:

Kula pisze:Radios, skąd bierzesz modele i części do Compassa?

Jestem zarejestrowany jako fieldrep w mttec- dystrybutora compassa na Europę. Niestety u nich nie da się od tak po prostu założyć kąta...
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 19 maja 2016, o 14:54

COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1074
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 92 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: msheli » 27 lip 2016, o 20:30

Gaui X3 (380) / FrSky Taranis X9D Plus SE

Wróć do „Compass”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość