Wydaje mi się, że być może za szybko dotarłeś do parametrów typu revomix. Zacznij od początku, wg tego dokumentu:
http://manual.spirit-system.com/index.p ... ning_GuideA jeszcze przed tym sprawdź parametry typu napięcie zasilania serw, częstotliwość odświeżania (masz maksymalne możliwe? dające największą możliwą szybkość działania? np. 8.4V, 560Hz jeśli serwa pozwalają? sorki, jeśli pytam o oczywiste rzeczy).
Potem zgodnie z powyższym dokumentem Wiki sprawdzasz limity na rudder. Nie powinny być niższe niż 70, gdyż to wskazuje na złe ustawienia mechaniczne (np. krótki orczyk serwa). Twój model latał wcześniej na innym FBL, więc zakładam, że jest ok.
Następnie ustawia się Rudder Delay na jak najniższą wartość, można zacząć od 5 (im szybsze serwa tym niższa wartość, w dokumencie podane jest jakieś odniesienie). Ja z bardzo dobrymi serwami na 700 wylądowałem na 2, choć na zero też działało dobrze. Potem zwiększasz Rudder Gain, to jak największej wartości, przy której ogon nie zaczyna oscylować. Jeśli dochodzisz do Rudder Gain = 100, to zwiększasz Rudder Common Gain z 1.0 na np. 1.2, jednocześnie zmniejszając Rudder Gain, by go potem móc znowu zwiększać. Generalnie zależność jest taka, że np. Rudder Gain 80 i mnożnik 1.0 to to samo, co Rudder Gain 67 (dokładnie 66.67) z mnożnikiem 1.2. Chodzi o to, że jak dojdziesz do 100, to możesz przesunąć skalę przez zastosowanie mnożnika (Rudder Common Gain). Przy czym wartości Rudder Gain należy trzymać wysokie, gdyż zwiększa to rozdzielczość. Zatem lepszy jest np. Rudder Gain 100 z mnożnikiem 1.0 od Rudder Gain 67 z mnożnikiem 1.5 - choć effective gain dla obu tych kombinacji wychodzi taki sam, bo 67 * 1.5 =~ 100. W Spirit nie ma żadnego przeciwwskazania dla dojścia z Rudder Gain do 100, a wysokie wartości Rudder Gain są normalne.
Jak to masz, to przechodzisz do Advanced / Piro Consistency (PC), zwiększasz go o 5 tak długo aż ogon będzie trzymał. Ale uwaga, żeby tutaj nie przedobrzyć (dokumentacja wskazuje maksymalne wartości PC w okolicy 180-190, czasem 200). Trzeba weryfikować ustawiania w szybkim locie do przodu i agresywnym pompowaniu skokiem. Potem można pobawić się Advanced / Rudder Dynamic, który mówi jak agresywnie ogon będzie się zatrzymywał z piro.
Dopiero po tym wszystkim sugerowałbym zająć się takimi parametrami jak revomix. Ale tutaj, zgodnie z dokumentacją:
Tail servo is too slow (0.07s/60° or higher) - increase the Advanced/Rudder Revomix to value 1-4. Higher values are not recommended.
a Ty masz już 5. Dlatego myślę, że musisz zrobić krok wstecz i przejrzeć poprzednie parametry.
To pewnie wiesz, ale ustaw sobie Bank 0 na jakieś domyślne, ale w miarę bezpieczne wartości, a z tuningiem baw się w Bank 1. W ten sposób w razie czego szybko możesz wrócić do Bank 0, gdyby okazało się, że przesadziłeś
. Do tego, jeśli masz jakieś wolne kanały i potencjometry w radiu można sobie przypisać praktycznie dowolne parametry do pokręteł lub przełączników i robić tuning w locie. Przy czym wtedy dobrze ograniczyć sobie zakres możliwych zmian na jakiś krzywych lub w inny sposób, tak by niemożliwe było przekręcenie potencjometru na wartości, które spowodują natychmiastowego kreta.