MSH Brain

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 13 cze 2017, o 20:25

Testowałem AL od kiedy tylko był w brainie na różnych heli i nigdy czegoś takiego jak opisuje Aikus nie zaobserwowałem.

Tam gdzie jest model bez wibracji to level lub rescue poziomuje idealnie niezależnie od tego co akurat robisz i figury jaką wykonujesz. Jeśli masz model z wibracjami to AL lub Rescue może go pochylić lub nawet wywrócić na plecy a nawet zamiast dodatnich kątów dać ujemne w przypadku rescue.

Dlatego powoli przechodzę na brainy 2 lub podmieniam dwójkę do modelu, który ma akurat problem bo dziwne wychylenia i zachowania AL to znak, że trzeba logować - identyfikować i usuwać wibracje. Po ich usunięciu AL i Rescue znowu idealnie poziomuje nawet w trakcie tictocow czy lejków.

Działanie funkcji zmieniło się diametralnie w kolejnych softach a jedna z głównych zmian to usunięcie opcji set level w setupie. Teraz brain nie pyta nas jaki jest poziom tylko sam identyfikuje poziom podczas startu i potem w locie.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 cze 2017, o 20:37

Nie badałem tego dogłębnie ale też mi się wydaję, że to nie wektor ciążenia ma znaczenie tylko odczyty z gyro- inaczej chyba liczba figur gdzie nie ogarnia była by zastraszająca.

No nic po testujemy, zobaczymy.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 13 cze 2017, o 20:45

Na upartego chyba można to zrobić na sucho...? Po cyknięciu autolevel'a z dowolnej pozycji helik ustawiony ręcznie do poziomu powinien mieć tarczę prostopadle do wału... Rescue to dodatek na pitcha, bo chyba do samego algorytmu już nic nie wnosi. Ciekawe...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 13 cze 2017, o 23:33

Ja to testowalem w Protosie Mini.
Co by o nim nie mowic, to jedno powiedziec trzeba: To NIE JEST helikopter ktory ma nadmierne wibracje, zwlaszcza po zlozeniu jak jest nowy.
A ja to wlasnie wtedy testowalem, bo to byl moj pierwszy kontakt z Brainem.
I bylo tak jak mowie: AL cykniety w zawisie albo locie postepowym na plecach bezblednie poziomowal helika do poziomu plozami w dol.
Cykniety w locie po luku - "poziomowal" to jakiegos tam przechylu - tym ostrzejszego im ostrzejszy luk.

Potestujcie!
To sie wbrew pozorom rzadko zdarza cyknac Autolevel W CZASIE wykonywania tak naprawde jakiegokolwiek manewru.
Pomijajac w.w. testy, oraz fakt, ze generalnie zadko sie tym ratuje (bo nie mam tego nawyku - nie umiem, pierwszym odruchem jest niestety hold, a wtedy juz cala reszta nie ma znaczenia), to tych kilka czy kilkanascie sytuacji kiedy mi sie tym udalo uratowac wygladaly tak:
- lece lece lece, cos tam krece
- gubie sie...
- drazki do neutrum *
- ojojoj... co robic??
- autolevel
- ufff udalo sie

Ten moment * - wystarczyl, zeby brain zalapal gdzie dol a gdzie gora.


Artja pisze:Na upartego chyba można to zrobić na sucho...? Po cyknięciu autolevel'a z dowolnej pozycji helik ustawiony ręcznie do poziomu powinien mieć tarczę prostopadle do wału...



I dokladnie tak jest.




wojtekr pisze:Nie badałem tego dogłębnie ale też mi się wydaję, że to nie wektor ciążenia ma znaczenie tylko odczyty z gyro- inaczej chyba liczba figur gdzie nie ogarnia była by zastraszająca.



I dokladnie tak jest.
A teraz pomysl: jesli wektor ciazenia nie ma znaczenia tylk oodczyty z gyro to jakim cudem Brain w ogole wie gdzie jest dol a gdzie gora?
Zapamietuje pozycje na poczatku i potem zapamietuje wszystkie manewry przez caly lot??
Wow... to jest dopiero zastraszajaca ilosc informacji do przeliczenia spamietania i przetworzenia...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 14 cze 2017, o 06:39

A gimbale do kamer skąd wiedzą gdzie jest poziom?
Przecież one też latają po łukach, jakieś siły odśrodkowe też na nie działają, mimo to kamera jest poziomo.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Galo82
Elita forum...
Posty: 659
Rejestracja: 16-08-2016
Lokalizacja: Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 15 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Galo82 » 14 cze 2017, o 06:54

Witam, wczoraj testowałem, i faktycznie wywala w górę, potem obraca. Co do waszej dyskusji ciekaw jestem jak to faktycznie jest, w T150x, np. jest tylko autolevel, i w sumie helik z każdej pozycji wraca do poziomej.
Nie jest tak że jak skonfiguruje kierunki przy starcie, to akcelerometry wiedzą gdzie jest góra a gdzie dół, niezależnie od pozycji ?
A tak odchodząc od tematu, nie wiecie gdzie można kupić ubraina ? robią go jeszcze ?
2 x XL Power 380 I XL Power 550 I OXY4max I OXY2 SH I
Fr-Sky X-lite Pro
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 cze 2017, o 07:11

Zapamietuje pozycje na poczatku i potem zapamietuje wszystkie manewry przez caly lot??
Wow... to jest dopiero zastraszajaca ilosc informacji do przeliczenia spamietania i przetworzenia...


nie, wystarczy w miarę dokładne wskazanie kątów i stan katów ze startu dla wszystkich osi- to jest prostsze i nic nie przelicza- wyobrażam sobie, że to działa jak kątomierz do łopat. On nic nie przelicza tylko pokazuje stan aktualny względem stanu początkowego.
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 cze 2017, o 08:27

PiotrS pisze:A gimbale do kamer skąd wiedzą gdzie jest poziom?
Przecież one też latają po łukach, jakieś siły odśrodkowe też na nie działają, mimo to kamera jest poziomo.



Tak, ale tam nie zmieniasz warunkow w czasie trwania manewru. Nie cykasz autolevela w trakcie wykonywania zakretu. Kamera ma trzymac poziom caly czas.
Tak?
Brain tez trzyma jesli wlaczysz level i bedziesz tak latal.
Przeczytaj jeszcze raz co napisalem.
Nie upieram, sie, ze mam racje, ale jak narazie to IMHO caly czas sie trzyma kupy i ma sens.



wojtekr pisze:
Zapamietuje pozycje na poczatku i potem zapamietuje wszystkie manewry przez caly lot??
Wow... to jest dopiero zastraszajaca ilosc informacji do przeliczenia spamietania i przetworzenia...


nie, wystarczy w miarę dokładne wskazanie kątów i stan katów ze startu dla wszystkich osi- to jest prostsze i nic nie przelicza- wyobrażam sobie, że to działa jak kątomierz do łopat. On nic nie przelicza tylko pokazuje stan aktualny względem stanu początkowego.



IMHO nie mozliwa jest taka precyzja dzialania zyroskopow.
Poza tym, skoro AL bazuje tylko na zyroskopach to po co w ogole akcelerometry?
I dlaczego wibracje oglupiaja autolevel, a nie oglupiaja dzialania calego FBLa?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 cze 2017, o 10:00

I dlaczego wibracje oglupiaja autolevel, a nie oglupiaja dzialania calego FBLa?


Wibracje ogłupiają tez FBL'a nie tylko AL

IMHO nie mozliwa jest taka precyzja dzialania zyroskopow.


Jak to nie a gyro kompas ma znacznie większą precyzję? Tu wystarczy zwykły pomiar katów z taką precyzją aby UŚREDNIAJĄCY się błąd był pewnie poniżej paru stopni.

Wziąłem kątomierz i przez 30 sekund machałem nim an wszystkie strony i po przyłożeniu do biurka, na którym był wyzerowany pokazał 0.00. Skoro najtańszy układ pomiaru kątów działa to Brain też może.

Poza tym, skoro AL bazuje tylko na zyroskopach to po co w ogole akcelerometry?


Może tanio kupili jak kompletowali części do produkcji Brainów :D
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 cze 2017, o 10:13

wojtekr pisze:
I dlaczego wibracje oglupiaja autolevel, a nie oglupiaja dzialania calego FBLa?


Wibracje ogłupiają tez FBL'a nie tylko AL



Ekhem... Co??
Skad taka informacja??
Trolujesz mnie teraz czy co...?



wojtekr pisze:
IMHO nie mozliwa jest taka precyzja dzialania zyroskopow.


Jak to nie a gyro kompas ma znacznie większą precyzję?
.


Tak.
Odpowiedz na pytanie dlaczego napprawdopodobniej tkwi w nazwie urządzenia: GYRO KOMPAS.


wojtekr pisze:Tu wystarczy zwykły pomiar katów z taką precyzją aby UŚREDNIAJĄCY się błąd był pewnie poniżej paru stopni.

Wziąłem kątomierz i przez 30 sekund machałem nim an wszystkie strony i po przyłożeniu do biurka, na którym był wyzerowany pokazał 0.00. Skoro najtańszy układ pomiaru kątów działa to Brain też może.


Jasne, jasne.
W kątomierzu jest TYLKO akcelerometr.
I nie ma zyroskopow.

wojtekr pisze:
Poza tym, skoro AL bazuje tylko na zyroskopach to po co w ogole akcelerometry?


Może tanio kupili jak kompletowali części do produkcji Brainów :D


... dobra wroce do tego wieczorem.
Przed poludniem nie pije.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 cze 2017, o 10:15

aikus pisze:Poza tym, skoro AL bazuje tylko na zyroskopach to po co w ogole akcelerometry?


Nie bazuje na samych żyroskopach. Bez akcelerometrów niemożliwe byłoby określenie kierunku i zwrotu wektora siły grawitacji.

Obrazek

FBLa ogłupiają wibracje, ale trochę łatwiej je filtrować dla funkcji stabilizacji niż dla poziomowania.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 cze 2017, o 10:22

I dlaczego wibracje oglupiaja autolevel, a nie oglupiaja dzialania calego FBLa?

Nie widziałeś tego nigdy, że wibracje potrafią również ogłupić FBL'a. Miałem to w dwóch modelach kiedyś.
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 cze 2017, o 10:25

Ja nawet kilka lat temu zaliczyłem ładnych parę gleb przez to fantastyczne zjawisko :) Dlatego przez dłuuuugi czas bałem się latać FBL, szczególnie czymś większym...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 cze 2017, o 10:42

Wojtek....
Wibracje oczywiscie ze moga oglupic jakiegos tam FBLa (np. ZYXa), ale mowimy tu o konkretnym FBLu jakim jest Brain.
A w tym FBLu, zeby wibracje go oglupily, zgaduje musialyby byc tak silne, ze raczej rozpadlby sie od nich model.

I to byl moj skrot myslowy - myslalem, ze oczywisty.

Latalem modelami z bardzo duzymi wibracjami (krzywy wal, niewywazony wirnik ogonowy, niewywazony silnik, etc) i NIGDY nie mialo to wplywu na dzialanie FBLa, a Autolevel w takich sytuacjach dzialal nieprzewidywalnie.

I to jest truizm, o ktorym wiedza wszyscy, wiec moze nie rozdrabniajmy sie na takich szczegolach, bo to nie prowadzi do wyjasnienia dyskusji tylko do zagubienia watku w pierdolniku ktory powstaje.
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 11 lip 2017, o 21:25

Mam mały dylemat. W 250tce latam na uBrainie 1 wersja fw 3.x. Zaczyna mnie denerwować troszkę lekkie samopoziomowanie helika. Jak to wygląda: mamy zawis, daje lekko elev do przodu, zaczyna leciec i nagle go odbija i znowy jest w poziomie. Mam mocno podkręcony Gain cykliki (ok 35). Na mniejszym gainie jakoś był taki gumowaty i mało słuchał drągów. Się zastanawiam czy to wina zwiększonej cykliki gaina czy innego parametru w advanced menu. Agility dodam, że mam na sport. W 450 mam takie samo agility i tego efektu nie ma - mam tam oprogramowanie 1.x ;) . Aaaa...uprzedzając pytanie - nie stablizacji nie mam załączonej ;)
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 12 lip 2017, o 06:22

aikus pisze:Wibracje oczywiscie ze moga oglupic jakiegos tam FBLa...

Latalem modelami z bardzo duzymi wibracjami (krzywy wal, niewywazony wirnik ogonowy, niewywazony silnik, etc) i NIGDY nie mialo to wplywu na dzialanie FBLa, a Autolevel w takich sytuacjach dzialal nieprzewidywalnie.


Latem T-Rexem 500 z DFC. Model sztywny. Czasem tylko przy mocnych pompkach ogon potrafil machnac na boki, ale to wina samej konstrukcji ogona w Alignie - rura z cienkiego alu podparta dwoma patykami.

Autolevel w Brainie dzialal mi w bardzo dziwny sposob: po wlaczeniu AL helik raptownie przyspieszal i zalaczal mu sie dryf. Zawsze w lewa strone (helik ogonem w moja strone) Najgorsze jednak w tym bylo to, ze kilka sekund po wylaczeniu auto levelu model byl dziwnie mulowaty i slabo reagowal na polecenia co kilka razy przyprawilo mnie o siwe wlosy... szczegolnie wtedy jak rospedzony oddalal sie ode mnie w nieznanym kierunku xD
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 12 lip 2017, o 06:48

Znoszenie helika po włączeniu funkcji ratunkowej to wpływ głównie drgań przenoszonych z konstrukcji heli na system FBL. Mułowatość, jak to określasz, to działanie autolewel'a, po wyprowadzeniu z niebezpiecznej sytuacji trzeba go wyłączyć. Pomyśl nad zastosowaniem przełącznika monostabilnego do odpalania tej funkcji.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 lip 2017, o 07:52

Co to przełącznik monostabilny? W sensie taki odbijany?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 lip 2017, o 07:59

gumi pisze:Mułowatość, jak to określasz, to działanie autolewel'a, po wyprowadzeniu z niebezpiecznej sytuacji trzeba go wyłączyć.


dismalK pisze: Najgorsze jednak w tym bylo to, ze kilka sekund po wylaczeniu auto levelu model byl dziwnie mulowaty i slabo reagowal na polecenia


Też tak kiedyś miałem, może tam jest gdzieś jakieś spowolnienie przejścia z AL do trybu normalnego? Model zachowuje się jak by cały czas miał AL chociaż ten jest wyłączony.

A co do dryfu to AL bierze poziom z pozycji logowania wiec może krzywo go uruchamiasz?
Helikoptery
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 12 lip 2017, o 13:34

Logowanie zawsze robie w miejscu gszie helik stoji rowno na glebie. Ja podejrzewam, ze to raczej wina wibracji i "bledu" ktory sie wowczas wkrada.
To przymulanie helika wystepowalo po wylaczeniu AL. Przypisany do przelacznika AUX2/GOV na DX8. Przrlacznik 3 poziomowy. Na 3 trybie ustawiony AL.
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...

Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron