MSH Brain

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 7 maja 2017, o 21:28

Artja pisze:Zacząłem wreszcie przygodę z Brainem V1 na aktualnym sofcie w 600N, nastepny pacjent w kolejce gasser 700 będzie na Brainie 2. Tymczasem już na V1 mam częściowo przedsmak tego co napotkam w V2. Na początek trochę mnie zmroziła konieczność ustawienia dodatkowego kill switch'a żeby wykonać setup tarczy i serw. W nitro wyznaję szkołę podniesienia gazu trymerem w normalu do poziomu minimalnego otwarcia przepustnicy, hold trzyma niskie obroty na zadanym poziomie sygnału , kill switch na przełączniku chwilowym zdejmuje gaz do zera i gasi silnik, nic więcej nie potrzeba. W nowym sofcie wchodząc w setup tarczy Brain się rozpłakał, że gaz nie jest na zero. No nie jest, a musi...? Po co...? W ramach workaround ustawiłem krzywą gazu dla holda na zero i od razu zanotowałem żeby ją przywrócić po setupie. Nie kumam idei twórców, pewnie uważają że nitro to już zabytek i przeżytek :( W gasserze nie będzie tego problemu bo kanał gazu nie będzie przechodził przez Braina.
Oblot na krzywych nie był zaskoczeniem, Brain przyzwyczaja do komfortu i wszystko poszło cacy. Małe jajca zaczęły sie po włączeniu governora. Na obrotach goveronorowanych do 1650rpm wszystko jest OK, następny stopień mam 1850 i kolejny 2000rpm, Już przy 1700rpm rozpikała się telemetria spektruma. Wywaliło na wyświetlaczu 3000rpm z temperaturą 90st, to w sam raz coś dla WojtkaR, ale nie na moje nerwy ;) Póki co uznałem, że coś zgniło w telemetrii na przydługim bezrobociu, ale czujnik i tak wymienię na wsiakij słuczaj. Wielka szkoda że Brain 1 nie ma logowania. No i ciekaw jestem jak będzie wyglądać rescue w spalinie, bo autolevel działa bez pudła - model zawsze dąży do wypoziomowania się na poziomie terenu...


Rescue opiera się na funkcji autolevel więc jeśli autolevel działa ok to i rescue będzie. Ważne aby to sprawdzić na wszystkich zakresach obrotów bo funkcja może wariować przy dużych wibracjach.

Governora ustawiałem tylko w elektrykach a co do spalin nie podpowiem. Pewnie trzeba wyliczyć gear ratio z obrotów max a sensing divisor ustawić na 1.

Mało jest prawdopodobne aby czujnik telemetrii się zepsuł sam z siebie od leżenia..
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 maja 2017, o 21:44

Jacek zobacz ten czujnik temperatury z jakimś miernikiem czy czymś do porównania- tam jest chyba zwykły termistor wiec nie wiem czemu miał by nie działać. Co do tego gazu to chyba dla naszego bezpieczeństwa (podobnie jak nagrywanie rozmów na infoliniach) bo nic nie ustawisz bez gazu na zero, anie ogona ani cykliki etc.
Daj znać jak efekty AL i Rescue- w 650N miałem jakieś problemy wiec olałem jedno i drugie i latam bez.

windcatcher - sensing divisor to liczba (prawidłowo wklejonych) magnesów. W goblinie mam miejsce na dwa i wklejam je przeciwstawnie wiec ten parametr jest równy jeden ale jak bym je wkleił tak samo to wtedy trzeba go ustawić na dwa.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 7 maja 2017, o 21:49

Zasadniczo nie mam problemów z ustawieniem gova. Gear ratio to przełożenie zębatek silnik-wirnik główny, na tej samej zasadzie jest tam jeszcze do ustawienia ratio ogona, sensing divisor to ilość magnesów dla czujnika Halla. Autolevel w spalinie... mówiąc mniej poetycko, po prostu nie działa. Tzn coś tam wyszarpie, ale wychodzi z tego w takich pozycjach, że lepiej jakby nic nie robił :-) Z ciekawości jednak będę chciał odpalić rescue, żeby się przekonać czy ogłupiający wpływ wibracji rozciąga sie na wszystkie osie. Mam cichą nadzieję, że chociaż kierunek grawitacji udało się twórcom odfiltrować.,,

@Wojtek, jak zobaczyłem cyrki ze wskazaniami obrotów, wylądowałem i sprawdziłem temperaturę palcem na karterze, na bank nie było więcej niż 100st. Lądując obroty na czuja oceniłem na 1800-1900, na pewno nie były jakieś wywalone w kosmos. Tak czy siak, z wyjątkiem zasilania Brain nie ma wpływu na czujnik, i tu przypuszczam może być przyczyna błędnych odczytów telemetrii. Spektrum zasila czujniki 3,3V, Brain też powinien...
Ostatnio zmieniony 7 maja 2017, o 22:00 przez Artja, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 maja 2017, o 21:53

A myślałem, ze coś powaliłem w ustawieniach- daj znać jak to rescue. Żeby tylko w spalinie nie działał jak RTH :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 7 maja 2017, o 21:58

@artja jak Ci nie działa level to nie odpalaj rescue lub bardzo ostrożnie pod przyciskiem lub przełącznikiem, który można w każdej chwili puścić. Duże wibracje robią cuda i rescue może wywrócić model na plecy jak również dać kąty ujemne zamiast dodatnich.

Do spalin i nitro zalecane są "futaba pad"-y, czyli bardzo grube gąbki pod braina. Można je dostać w kawałkach i czasem na rolce.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 maja 2017, o 22:05

temat podkładek był już wałkowany. U mnie zawsze wystarczała jedna lub dwie warstwy czegokolwiek- żelka, pianki za 3zł etc.

A kto zaleca te pady?
Helikoptery
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 8 maja 2017, o 04:28

wojtekr pisze:temat podkładek był już wałkowany. U mnie zawsze wystarczała jedna lub dwie warstwy czegokolwiek- żelka, pianki za 3zł etc.

A kto zaleca te pady?


Wczoraj pisałeś, że miałeś problemy z AL i Rescue więc olałeś.

Pady futaba zalecają ludzie z braina na przykład OTS, który też lata nitrusami.

Do normalnego lotu nie są konieczne ale jeśli komuś zależy na AL i Rescue to pomagają stłumić wibracje w spalinach.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 8 maja 2017, o 08:57

Ja tam sie w spalinach za bardzo nie orientuje ale z tego co kojarze to w spalinach, dobra wibroizolacja wyglada jak kanapka: pianka blaszka pianka Brain. I nie ma bata zeby bylo zle.
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 8 maja 2017, o 09:27

aikus pisze:Ja tam sie w spalinach za bardzo nie orientuje ale z tego co kojarze to w spalinach, dobra wibroizolacja wyglada jak kanapka: pianka blaszka pianka Brain. I nie ma bata zeby bylo zle.


Na kanapki trzeba uważać. Kiedyś je stosowałem a potem zrobiłem porównanie i przestałem.
W Brain 1 latałem na kanapce bez problemu (ale helik był miękki).
Zauważyłem iż kanapka anuluje wibracje ale model jest miękki i gumowy z Gainami można jechać do góry i do góry żeby zaczął latać.

W Brain 2 jak zrobiłem kanapkę to Rescue zadziałało z Pitchem w odwrotnym kierunku (minusy zamiast plusów) :mad2: masakra :roll:
Pisałem wtedy na HF temat i Alex - OnTheSnap OTS - programista i oblatywacz braina ostro odradził kanapki.
BrainDev i jeszcze jeden pracownik Braina też odradza kanapki i pisali, że mogą zrobić więcej złego niż dobrego.

OTS polecał piankową taśmę SCOTCH/3M i po moich testach zacząłem ją wszędzie stosować.
Dla spalin z dużymi wibracjami OTS poleca futaba pad jeśli ktoś chce używać AL i Rescue.

Od tego czasu we wszystkich heli rescue i auto levela używam TYLKO na guziku lub przełączniku wracającym, który można kliknąć na próbę i w razie czego puścić.
Wibracje mogą się pojawić prędzej czy później w każdym heli a auto level lub rescue jak je dostane to wariuje i może zrobić cuda (odwrotny pitch, brak level, level do góry nogami).
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 8 maja 2017, o 10:01

Kanapki były dobre w czasach żyroskopów, ale na akcelerometry nie pomogą. U mnie jest żelek lynxa i miękki rzep, w locie jest OK. Samo mocowanie i tłumienie Braina i tak jest mniejszym problemem niż wiącha kabli i wtyczek która do niego wchodzi. Obecnie pozbyłem się już par zasilających poszczególne serwa, zostały tylko sygnałowe i oczywiście zasilanie samego Braina. Mimo to cała wiącha IMO wciąż jest za sztywna, więc będę próbował przerobić ostatni odcinek przewodów na miękkie w silikonowej izolacji.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 maja 2017, o 10:07

windcatcher pisze:Na kanapki trzeba uważać. Kiedyś je stosowałem a potem zrobiłem porównanie i przestałem.


W przypadku kanapek i ogólnie grubych warstw wibroizolacji, czy nawet pojedynczej gąbce o dużej grubości koniecznie trzeba przypiąć system jakoś od góry. Może być miękki rzep, albo tak jak ja zrobiłem - cienka trytyta w miękkiej sylikonowej rurce. Na grubej izolacji FBL potrafi wpaść w oscylacje i helik szaleje. Rozwaliłem przez to swojego Bełta - widziałem jak vbar zaczął latać na lewo i prawo na gąbce podczas rozkręcania wirnika i Belcik się wywalił.

U mnie w 600N najlepiej sprawdził się przekładaniec:

BRAIN
żelek 1mm
płytka nierdzewna 3mm
gyro żelek 4mm (Tarot)

Brain spięty miękką wąską trytytą, kable koniecznie przypięte miękkim rzepem, żeby nie latały luźno. W tej kwestii duuuużo bardziej podoba mi się stary Vbar fullsize, z czujnikiem wyprowadzonym poza tą całą kablownię - jeden kabelek przenosi mniej wibracji.

Fotka: https://goo.gl/photos/74MUa85F6puhYHfs6

Rescue testowałem na wszystkie możliwe sposoby i ani razu nie oszalał.
Testy wibracji prowadziłem na heliku rozkręconym do prędkości przelotowej, bez łopat głównych - patrzyłem na zapis z wibracji. Ciągle najwięcej jest wibracji odpowiadających obrotom silnika, ale w tym układzie są najbardziej stłumione.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 8 maja 2017, o 10:46

No nie wiem nie wiem... Ciezko mi polemizowac z autorytetami typu developer Braina, ale wiem jakie sa moje doswiadczenia z Brainem w GauiX3.
Dopoki helik byl nowy, wszystkie luzy na przekladniach i na lozyskach zerowe - autolevel dziala bez pudla.
Zrobilem 300 lotow i luzy sie pojawily. Nie jakies wielkie, ale wystarczajace do tego, zeby autolevel zaczal swirowac.
I nie przekonuje mnie to ze majac autolevel czy rescue na monostabilnym psztyczku moge go szybko odkliknac jesli zrobi cos glupiego.
NIE! To on ma mnie ratowac z opresji jesli to ja zrobie cos glupiego! A nie odwrotnie!
Wiec ma dzialac 100/100 - bez pudla.
Wkurzylem sie, wywalilem wszystkie zelki, wsadzilem zwykla tasme piankowa do luster (zdaje sie TESA - taka biala) na tasme - blaszka, na blaszke kolejna tasma i na to Brain.
Nie zauwazylem, zeby helik stal sie jakis bardziej miekki a nawet jesli - ja takie wlasnie heliki lubie.
Autolevel dziala przy kazdej predkosci obrotowej bez pudla 100/100 - dokladnie tak jak chcialem.
W dodatku poziomuje mi helika IDEALNIE a nie jak wczesniej - zawsze lekko przechylonego w ktoras strone.

Jak skladalem X7 to juz od razu bez sprawdzania "what if" zastosowalem kanapke.
Przetestowalem rowniez przy roznych predkosciach obrotowych i rowniez dziala mi autolevel bez pudla.

Takie sa moje doswiadczenia.

Na sztywno mozna Braina montowac w Goblinach albo Protosach - OK, tam sa paski, nie ma zabeatych przekladni, wiec tam jak sie pojawiaja jakiekolwiek wibracje to jest bardzo zle.
Ale w przekladniach zebatych wibracje jakies tam sa prawie zawsze.
W spalinie - zawsze.


IMHO nie ma tez opcji, zeby Brain wpadal w jakis rezonans na kanapce. Jesli nie wpada na pojedynczej piance to tym bardizej nie wpadnie na kanapce.
Pianka to AMORTYZATOR, a nie sprezyna.
Po nacisnieciu POWOLI wraca do swojego ksztaltu.
Amortyzator.


Powiem wiecej!
Kieduys juz stosowalem kanapki pod FBLami. pod ZYXem glownie.
Potem sie naczytalem ludzi madrzejszych od siebie, ktorzy mowili, ze kanapki pod Brainem to proszenie sie o klopoty.
Wiec wywalilem te kanapki.
I nie mialem problemow dopoki latalem Protosami i Goblinami.

Ale potem flota sie zmienila. I klopoty sie pojawily.
Wrocilem do kanapek i zapomnialem o problemach.
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 8 maja 2017, o 11:07

Jak widać każdy ma swoje doświadczenia i preferencje :)

Ja nie latam ani Protosem ani Goblinem i radzę sobie obecnie bez kanapek.

Zdaję sobie jednak sprawę iż kanapka też kanapce nierówna bo można użyć taśm żelowych, piankowych zbitych bardziej lub mniej lub nawet gąbkowych jak futaba tab czy taroty pod zyxa. Można zrobić kombinację RÓŻNYCH taśm, zastosować docisk trytką, rzepem lub bez docisku.

Ilość kombinacji jest tak duża, że niektóre kanapki to bardziej hamburgery ;)
Każdy musi wypróbować co jest dla niego najlepsze i popić piwkiem!
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 9 maja 2017, o 07:55

aikus pisze:IMHO nie ma tez opcji, zeby Brain wpadal w jakis rezonans na kanapce. Jesli nie wpada na pojedynczej piance to tym bardizej nie wpadnie na kanapce.
Pianka to AMORTYZATOR, a nie sprezyna.


Kwestia dobrania wibracji o stosownej częstotliwości :) To jest jak najbardziej możliwe. Widziałem trzymając Belcika w ręce na rozkręconym wirniku. Przeklejenie czujnika na pojedynczą gąbkę wyeliminowało problem. Wcześniej kilka razy go przez to rozbiłem albo lądowałem ratując z hardkorowych oscylacji
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 9 maja 2017, o 08:12

Wiele osób też zapomina iż montaż fbl na półce ogonowej zaraz pod wirnikiem to duże podmuchy z wirnika, które dostaje fbl ale również wystające z niego kable.

Im wyższa kanapka tym bardziej reaguje i wtedy trytka lub rzep może być wskazana.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 11 maja 2017, o 20:47

Czy tylko u mnie soft Braina na kompie przestał się odpalać w trybie demo...? Po uruchomieniu, zaraz po skanowaniu portów mam tylko okno "error, cannot communicate with unit"
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 11 maja 2017, o 21:02

chyba tak :(
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 11 maja 2017, o 21:04

U mnie dziala.
Ale taki blad mialem jak probowalem swiezo rozpakowanego Braina podlaczyc do kompa jedynie i wylacznie przez USB.
Cos tam takiego bylo ze chyba przy pierwszym uruchomieniu Brain musial dostac tez zasilanie ze strony awioniki czy jakos tak...
Chlorella nie pamietam dokladnie.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 11 maja 2017, o 21:15

Wygląda na to że sofcik może mieć jakiś problemik z mnogością wersji i opcji podłączeń :) Dzień wcześniej łączyłem jeden z Brainów via BT do laptopa z wbudowanym BT, było wszystko OK. Teraz jak uruchomiłem program wywaliło rzeczony błąd. Podpiąłem innego Braina via USB, i wszystko działa OK. Teraz po odłączeniu od Braina program znów uruchamia się normalnie z trybem demo :swir:
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 maja 2017, o 19:05

Czy ktoś miał jakieś problemy z Brainem Alu i wibracjami, które nie występowały w wersji plastikowej? Zabrałem się dzisiaj za Kasamę i okazało się, że wsadziłem tam Braina ALU a ponieważ mam poważne problemy z warjacjami FBL'a to pomyślałem, że to przez wibrację. Wydaję mi się, ze kiedyś coś czytałem u nas o wibracjach w wersji alu.

Ktoś coś pamięta?
Helikoptery

Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości