Kbar (czyli FBL za 30$)

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 17448
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1587 razy
Podziękowano: 776 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 1 lip 2019, o 07:35

wojtekr pisze:W zawisie telepie zawsze

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Tak z ciekawości -vbar też tak ma?
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 877
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Carson » 1 lip 2019, o 07:40

U mnie w zawisie rybkuje. W locie raczej ok wiec olalem temat bo chce latac a nie rzezbic w fblu :) Jak Ci przeszkadza to podmien na probe jakis inny system
X360 / 450 FBL / FS-i6
When you are dead, you don't know you are dead. It's pain only for others.
It's the same thing when you are stupid.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 lip 2019, o 08:28

gcze pisze:A tak z ciekawości, jaki masz gain ustawiony na tym frankenbelcie?


Nie pamiętam i nie sprawdzę, bo taki jeden Świstak zakosił mi bluetootha, a nie mam dostępu do USB.

Z resztą to nie ma znaczenia, za dużo innych zmiennych.
Awatar użytkownika
oki188
Stały bywalec...
Posty: 222
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: oki188 » 1 wrz 2019, o 18:18

Dziś miałem kreta spowodowanego prawdopodobnie przez system K-bar w Align-600N po przerzuceniu na plecy straciłem ogon jak by pasek pękł ale coś za wolno się obracał odruchowo hold nad krzakami wyhamowanie wirnika ile się da i w dość gęstą trawę poszedł. Straty nieduże 2 tarczki serw (spiłowane ząbki),szpindel, i tylny wałek ogonowy. Odczytany log z kontrolera pokazał takie oto cyrki:
Bez_tytułu_2.jpg

Zastanawiam się teraz nad wymianą systemu na lepszy bardziej odporny na tego typu zdarzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX9
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 wrz 2019, o 23:24

Z tak hardkorowo niewyważonym/krzywym helikiem żaden FBL sobie za bardzo nie poradzi.
Awatar użytkownika
oki188
Stały bywalec...
Posty: 222
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: oki188 » 2 wrz 2019, o 06:36

Właśnie chyba dlatego zamontuje K-bara z zewnętrznym czujnikiem który pójdzie na tylną półkę i wyeliminuje jego drgania. System nad silnikiem nitro to jednak nie jest dobre rozwiązanie.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX9
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 wrz 2019, o 06:40

To nie wyeliminuje drgań. Musisz zacząć od porządnego poskładania modelu.
Jeśli dobrze pamiętam uparłeś się na głowicę DFC do tego 600N - ona nie ma praktycznie żadnej amortyzacji i przenosi wszystkie drgania bardzo mocno na ramę. Jak dodać do tego wibracje zespołu sprzęgła i wiatraka (zakładam że nie wyważałeś) to FBL ma przerąbane niezależnie od położenia.
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 877
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Carson » 2 wrz 2019, o 07:04

Kbar jest w stanie wypluc takie logi jak powyzej? Czy to jakas wiedza tajemna i trzeba cos zaczarowac? :)
X360 / 450 FBL / FS-i6
When you are dead, you don't know you are dead. It's pain only for others.
It's the same thing when you are stupid.
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1191
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 92 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: msheli » 2 wrz 2019, o 07:05

Pewnie że jest w stanie ;)

Tapatalk
XL Protos 380 / Mavic Pro / FrSky Taranis X9D Plus SE
Awatar użytkownika
oki188
Stały bywalec...
Posty: 222
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: oki188 » 2 wrz 2019, o 08:39

To teraz będzie szukanie drgań i ich eliminacja.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX9
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 wrz 2019, o 08:47

Na początek zaopatrz się w wyważarkę i załatw temat sprzęgła/wiatraka:

wyważarka.jpg



YouTube
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 877
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Carson » 11 wrz 2019, o 07:42

Bawil sie ktos tym tail precompensation w ustawieniach ogona w kbarze? U mnie po zwiekszeniu skoku ogolnego z 12 na 13 stopni przy pompkach ogon potrawi "strzelac" o kilka stopni w prawo. Im wiekszego mam idla tym mniej jest to widoczne. Zakladam, ze taka prekompensacja moze to troche poprawic? Od jakich wartosci zaczac? nie mam BT wiec bede co wyjscie musial to zmieniac w chacie zanim znajde dobre ustawienie. Dotyczy x360 z esc alzrc 50A. GOV z esc.
X360 / 450 FBL / FS-i6
When you are dead, you don't know you are dead. It's pain only for others.
It's the same thing when you are stupid.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 wrz 2019, o 08:02

Zdecydowanie może poprawić, ale ponieważ na różnych idlach jest różnie to musiałbyś dla każdego z nich stworzyć osobny bank ustawień i dostroić oddzielnie.
To nie jest skomplikowane

Jak chodzi o konkretne wartości to klasycznie - podkręcaj, sprawdzaj, podkręcaj dalej aż zacznie przestrzeliwać w drugą stronę i wtedy cofnij ;)
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 877
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Carson » 11 wrz 2019, o 08:07

A moze byc to kwestia tego, ze obroty przy mocnych i szybkich pompkach lekko spadaja i wydajnosc ogona w tym samym momencie przez to tez? Nie wiem tego, rozwazam taka opcje :) Raczej nie slysze spadku obrotow ale moze sa.
X360 / 450 FBL / FS-i6
When you are dead, you don't know you are dead. It's pain only for others.
It's the same thing when you are stupid.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 wrz 2019, o 20:30

Na spadające obroty pomoże tylko prekompensacja gova, ale musisz mieć gova z FBLa
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 877
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Carson » 11 wrz 2019, o 21:03

Przejrzalem dzisiaj logi z moich lotow i wartosci z control loop optimize (jedna ponad 80) i chyba nie jest dobrze :D Mozecie rzucic okiem i powiedziec jak zle jest? Przez prawie caly lot mam "raised vibration level", czasami pojawia sie "high vibration level" (to mam zawsze na poczatku i koncu lotu - zdejmowanie i zakladanie kabiny chyba). Probowalem dzisiaj krecic piro w miejscu i bez dotykania cykliki helik mi ucieka, wolno ale ucieka. Maciek jak masz u siebie? W trakcie lotu masz jakies inne stany czy tez sie pojawia "raised vibration level"? W zalaczniku logi w pdf z ostanich kilku lotow.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
X360 / 450 FBL / FS-i6
When you are dead, you don't know you are dead. It's pain only for others.
It's the same thing when you are stupid.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 wrz 2019, o 21:06

Podczas rozkręcania i dokręcania są takie momenty się mocno trzęsie bo łopaty nie są dobrze rozprostowanie - tym bym się nie przejmował.
W czasie lotu czasem też może być raised vibration level, to normalne. Najważniejsze żeby nie było tak ciągle i nie wchodzilo w extreme vibration level.
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 877
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Carson » 11 wrz 2019, o 21:09

u mnie jest caly czas w czasie lotu podniesiony poziom wibracji
X360 / 450 FBL / FS-i6
When you are dead, you don't know you are dead. It's pain only for others.
It's the same thing when you are stupid.
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 17448
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1587 razy
Podziękowano: 776 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 11 wrz 2019, o 22:17

A jak wisisz też ci ucieka?
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 877
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Carson » 12 wrz 2019, o 07:12

Nie wiem bo nie wisze :D Dzisiaj bede latal to obadam. Mozliwe, ze po ktoryms krecie wal sie jednak lekko zagial. Na oko nie widzialem zadnych odchylek od osi (sprawdzane bez glowicy) ale kto Ci tam wie.
X360 / 450 FBL / FS-i6
When you are dead, you don't know you are dead. It's pain only for others.
It's the same thing when you are stupid.

Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość