Tarot ZYX, ZYX S2

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 wrz 2013, o 11:44

Sorry że post pod postem!.Ale znalazłem nazwy rozmieszczenia kanałów w odbiorniku TG 9X.
W apce wyzerowałem wszystkie ustawienia w FUNC SETTING. I będę wszystko robił od początku po kolei tak jak to robią na filmie Warsztat Strefa Hobby Robert i Adam.

Wolę męczyć się tydzień, aż sam dojdę do wszystkiego! :juppi: Niż dać heli jakiemuś fachowcowi aby to zrobił w godzinę, a ja dalej g...no bym wiedział ! :dk: :grin2:

A i jakaś sytysfakcja potem będzie z tego. hmm :thumb:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 14 wrz 2013, o 00:06

Z tymi rewersami to jest tak, że najpierw serwa mają chodzić zgodnie z drążkiem gazu podnosząc lub opuszczając tarczę - czyli wszystkie razem (w różnych modelach może być różnie). I tylko na tym etapie grzebiesz w rewersach serw w apce.
Potem już tylko zmieniasz rewersy FUNKCJI.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 14 wrz 2013, o 07:24

Gmeracz pisze:Z tymi rewersami to jest tak, że najpierw serwa mają chodzić zgodnie z drążkiem gazu podnosząc lub opuszczając tarczę - czyli wszystkie razem (w różnych modelach może być różnie). I tylko na tym etapie grzebiesz w rewersach serw w apce.
Potem już tylko zmieniasz rewersy FUNKCJI.


Albo zgodnie z prawym drążkiem, a zmienia się znak miksowania :D Każdy sposób jest dobry :thumb:
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 14 wrz 2013, o 11:10

Prawo - lewo już mam dobrze. Natomiast gdy daję prawy drążek do przodu- tarcza przechyla się do tyłu. I na odwrót gdy drążek do tyłu. Co mam zrobić aby było dobrze ?

Problem też jest z dźwignią gazu. Przełącznik trójpozycyjny " F. MODE " gdy przełączam na "N" to tarcza opada na dół. Gdy dżwignię gazu przesuwam do przodu tarcza jeszcze niżej opada.

Gdy przełączę " F.MODE" w pozycji "1" to tarcza i serwa ustawiają się w neutrum. Gdy przesuwam dźwignię gazu do przodu , tarcza opada w dół.

Gdy przełączę "F.MODE " w pozycję "2". To tak samo jest jak w pozycji "1". Co tu jest nie tak ?.Dalej rewersy ?. I jak to konkretnie robić w TG 9 X ?.

Co za co odpowiada przy reversie?. AIL - przechył heli na boki. Co przełączyć na revers gdy tarcza porusza się na odwrót tył -przód?. I to samo z gazem. Przy ruchu drążka gazu do przodu tarcza powinna się podnosić.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2013, o 11:20 przez bejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 14 wrz 2013, o 11:19

Skoro pisałeś, że oglądałeś warsztaty strefy hobby to powinieneś już mieć to ogarnięte (ja dzięki tym filmikom właśnie ogarnąłem to przy pierwszych ustawieniach helika).

-Najpierw ruszasz drągiem gazu góra-dół. Jeżeli tarcza nie chodzi góra dół a na przykład "tylne" serwo idzie w dół kiedy reszta w górę to musisz w miksach zmienić znak miksowania dla tego serwa. Np ze 100 na -100. Jeśli to już masz ogarnięte to przechodzisz do prawego drąga (jeśli masz apkę w mode 2).

-Sprawdzasz czy dla ruchu prawego drąga tarcza zachowuje się prawidłowo. Czyli dla ruchu w prawo tarcza też pochyla się w prawo itd.
Jeżeli nie to kombinujesz tak z rewersami serwa lub serw, które nie ruszają się poprawnie żeby to osiągnąć.
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 14 wrz 2013, o 11:24

:juppi: W końcu udało mi się ! :thumb: Tarcza porusza z godnie z poruszaniem drążkami. ( revers przestawiłem na 6Ch "PIT" i SWASH MIX na "-" ).

Ale to jeszcze nie koniec. Miałem wytrymowane serwa. Teraz po tych przestawieniach gdy włączę apkę, F.MODE" jest na "N" to tarcza opada na dół. Gdy przełączę na "1" lub "2" tarcza opada do końca na dół.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2013, o 11:55 przez bejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 14 wrz 2013, o 11:41

Ja mam 9XR i ta opcja jest w zakładce "MIXER" więc podejrzewam, że może to być u Ciebie swash mix. Spróbuj zmienić znak i daj znać czy zadziałało.
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 14 wrz 2013, o 12:01

Tak. Ustawienie w SWASH MIX wartości ujemnych pomogło !. Ale co zrobić z tym co powyżej napisałem ?. Czy na nowo ustawiać orczyki serw i trymować?. W TRIM jak ustawić te cyferki w nawiasach ?.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2013, o 12:08 przez bejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 14 wrz 2013, o 12:06

Sprawdź jakie masz krzywe kątów. Ustaw liniowe od 0 do 100 i dopiero wtedy ustawiaj neutrum. Zrób wszystko po kolei z warsztatów strefy i będzie ok. Tam wszystko jest omówione. Usiądź z apką w rękach i szukaj funkcji, o których jest tam mowa (oczywiście nazwy mogą się różnić). Za pierwszym razem idzie mozolnie ale tak to już jest jak się człowiek uczy czegoś nowego.
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 14 wrz 2013, o 12:18

Wiem ,że to mozolnie idzie ! :masakra: . Taki jest urok modelarstwa. Trzeba być wytrwałym i cierpliwym. Precyzja i dokładność też się liczą. Jak ktoś tych cech nie posiada ,nie ma co szukać w modelarstwie.

Np. mój brat widząc jak ja co dziennie motam się z tą apką i helim powiedzał mi ,że dawno by tym pier...nął o ziemię!

Wracając do tematu. D/R & EXPO nie ruszałem. D/R i EXP są poustawiane na 100%. Natomiast THR/CV i PIT/CV to są krzywa gazu i skoku łopat. ( Czy na odwrót?). I je mam poustawiać liniowo ?. SWASH MIX mam ustawiony na -055.
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 14 wrz 2013, o 13:10

DR i expo możesz później ustawić przed lotem żeby helik był mniej nerwowy ale przy ustawieniach ich nie potrzebujesz.

THR/CV to gaz a PIT/CV to krzywa skoku. Zgadza się.
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 14 wrz 2013, o 16:04

W końcu udało się! :thumb: :juppi: :juppi: :juppi: Dzięki Warsztatowi Strefa Hobby. Duży ukłon z mojej strony dla Roberta i Adama. :nw: :nw: :nw: . Kawał dobrej roboty! :thumb: Więcej takich filmów!. Wam też dzięki za pomoc. :nw: Sam nie dałbym rady.

Mam wytrymowane serwa,wypoziomowaną tarczę. Tarcza wychyla się odpowiednio do ruchów drążkami. Mam poustawiane krzywe gazu i kąta łopat dla Idle normal , 1 i 2.

Pozostał jeszcze ogon i gyro.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 15 wrz 2013, o 00:10

Ogon to już kolejna historia. Teraz to dopiero się zacznie...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 15 wrz 2013, o 09:35

Naprawdę szkoda że więcej nie ma takich filmów polskojęzycznych!. :glaszcz: Chłopaki odwalili kawał dobrej roboty! :approve: :thumb: Ten temat był poświęcony ustawieniom głowicy i kątów łopat w heli 450.

Przydałby by się jeszcze film ustawienia gyro i ogona. Może jak przygotować się do pierwszego lotu. Co i jak ustawiać w apce.

Takie coś naprawdę jest nieocenione dla początkujących modelarzy. Próbowałem ustawiać heli posiłkując się tym co było napisane na forum EP Heli, ale nic mi z tego nie wychodziło. Ponieważ kilka kwestii tam pominięto.

Natomiast robiąc po kolei to co pokazywali na filmie Robert i Adam , bez problemu ustawiłem swego heli ( ustawienie głowicy i kątów łopat ).
Awatar użytkownika
Intruz
Stały bywalec...
Posty: 143
Rejestracja: 16-08-2013
Lokalizacja: Nieporęt
Podziękował: 12 razy

Postautor: Intruz » 15 wrz 2013, o 18:07

Dali byście jakiś link :nw:
HK-450TT PRO V2 Flybarless
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 15 wrz 2013, o 19:43

Wpisz sobie : Warsztat strefa hobby. Tam odnajdziesz 7 części filmu.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 18 wrz 2013, o 20:30

Tak, filmy to kawał dobrej roboty, chociaż...
Chłopaki się gubili kilka razy i zrobili parę błędów, np. jeden mówi że rośnie, drugi że maleje czy jakoś tak...
No dydaktycy to oni nie są, ale podjęli trud wyjaśnienia rzeczy skomplikowanych prostym językiem. I za to im się należy pochwała.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 20 wrz 2013, o 19:16

Oj należy się!. :nw: :nw: :nw: Dzięki temu filmowi udało mi się ustawic apkę i heli . :thumb:
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 23 wrz 2013, o 13:05

To teraz szukaj filmu z pierwszego oblotu i podnoś w końcu ta swoją maszyne!
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 24 paź 2014, o 00:21

Dzisiaj napisze krotko o roznicy jaka widze pomiedzy tymi dwoma systemami.
Najpierw moje doswiadczenia z nimi.
1.1. ZYX (bez S) w T-Rexie Sport - okolo 500 lotow.
1.2. ZYX (bez S - ten sam) w T-Rexie Pro V2 - okolo 300 lotow.
1.3. ZYX S w Protosie Mini - okolo 30 lotow. (w Protosie wczesniej siedzial Brain).

2.1. ZYX-S2 w T-Rexie Pro V2 - 2 loty
2.2. ZYX-S2 w Protosie Mini - 2 loty.

ZYX
To co charakteryzuje starego ZYXa, to to, ze stary ZYX zaraz po ustawieniu na "defaulcie" lata przewaznie w miare dobrze, ale zeby latal naprawde dobrze, trzeba spedzic naprawde dlugie godziny na polu z lapkiem i wykonywac dziesiatkich krotkich probnych lotow testowych, a i tak niektorych przypadlosci poprostu nie sposob wyeliminowac.
Jedna z takich przypadlosci w starym ZYXie bylo jego nie radzenie sobie z tendencja do zadizerania nosa w szybkich lotach postepowych. Mozna bylo ten efekt zmniejszyc, ale on zawsze byl.
To oczywiscie naturalna wlasciwosc kazdego helikoptera - tendencja do zadzierania nosa, tym wieksza im wyzsza predkosc i tym wyzsza im nizsze obroty - tak, natomiast Stary ZYX zachowywal sie w reakcji na to dziwnie - potrafil postawic model "na sztorc". Tak jakby w pewnym momencie jego sila kontrujaca dochodzila do jakiejs granicy i system dalej nie kontrowal a model pochylal sie gwaltownie do tylu, bez zadnej kontroli.
Kiedys nawet przez to kilka razy skrecilem, bo mnie to kompletnie zaskoczylo - postawienie modelu na sztorc w szybkim locie postepowym spowodowalo zduszenie obrotow, co z kolei spowodowalo LTE - ... nieszczescie gotowe.
Potem nauczylem sobie z tym radzic i jakos z tym zylem.

Druga przypadloscia bylo trzymanie ogona. Tutaj juz wystarczylo sie przylozyc do tuningu ustawien zaawansowanych i dalo rade wycisnac z tego systemu zeby ogon chodzil jak trzeba.

Trzecia przypadlosc do drobne okresowe oscylacje w osi AIL... praktycznie nie zauwazalne, ale wystepujace zawsze, chyba ze zjade z czulosciami ponizej granicy akceptowalnej (gdzie model robi sie zauwazalnie "plynny").
Tego tez nigdy nie udalo mi sie zlikwidowac zwlaszcza w 450tce (w Protosie chyba tego nie bylo, albo nie zauwazylem).

ZYX2
To co charakteryzuje w moim odczuciu, takie pierwsze wrazenia z nowego ZYXa, to to, ze wyjmuje go z pudelka, przeprowadzam setup krok po kroku tak jak kreator prowadzi, startuje i model lata tak, ze nie mam ochoty absolutnie nic poprawiac.

Do tego procedura setupu uproszczona do granic mozliwosci. Ma to swoja wade w Protosie gdzie tarcza jest "tyl do przodu" w stosunku do klasycznej 450tki... Chwile mi zajelo zanim rozwiazalem problem jak ustawic kompensacje, bo nie dawalo rady... albo ta w osi ELE dzialala odwrotnie albo ta w osi AIL dzialala odwrotnie... W koncu :plask: zamienilem miejscami serwa AIL i sie udalo.
No ale to taki tam drobny incydent.


Zadnej z przypadlosci starego ZYXa nie stwierdzilem.


Tyle na chwile obecna, sa to jak mowie takie pierwsze wrazenia, bo zrobilem w sumie 4 loty, ale celowo pisze juz teraz bo za chwile zaczne zapominac jak to bylo w starym ZYXie:)
Jesli pojawia sie jakies nowe wnioski z nowego ZYXa - bede robil updaty.


P.S. Kusi mnie teraz zeby sprawdzic jak sprawdzi sie stary ZYX w samolocie...
:)

Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości