FBL - dyskusja...

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 7 lut 2011, o 11:52

A czemu taka mała cyklika ?
W 3G Aligna dla 450 PRO zalecana między 9 a 11...
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 13 lut 2011, o 20:03

... miałem pomierzyć jeszcze raz kąty, ale jakoś mi się "nie złożyło" w tym tygodniu.

O ile ostatnia niedziela była bardzo udana - o tyle dzisiejszy oblot był raczej krokiem w tył.

Zwiększyłem nieco wzmocnienie w obu płaszczyznach AEIL i ELE.

Od początku był niestabilny.
Duch eksperymantatora kazał mi go "prowokować" i... udało się :hammer:
Poszedł w lewo, niestety, nie dałem rady skontrować.

Analizując zachowanie dochodzę do wniosku, że może to jednak wrażliwość na wibracje.
Jedno okucie miało luz poprzeczny po "dotknięciu łopatą" ziemi - ok 4-5mm mierząc na końcu łopaty.
To dawało charakterystyczne wibracje podczas zmian skoku.
Tym razem w wyniku wibracji pojawił się dryft w lewo, który przekroczył/zrównał zakres reakcji na drążek.

Nie poddaję się jednak i przed następnym podejściem zainstaluję blaszkę pod modułem (nie licząc nowych okuć).

i to tyle w tym podejsciu :)
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 24 sie 2011, o 12:05

Regulator jest użytkowany w Gaui X5 Combo.

Jak poprzednio można korzystać dla własnego użytku ale wykorzystać gdzie indziej tylko za zgodą moją lub Admina.


(GUEC GE-610) ESC 100 A - bezszczotkowy regulator prędkości

Dziękujemy za zakup naszego regulatora prędkości (ESC). System wielkiej mocy (RC) może być niebezpieczny, dlatego prosimy uważnie przeczytać tą instrukcję. W przypadku niewłaściwego użytkowania, instalacji, zastosowania, lub obsługi nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia, straty lub koszty spowodowane przez produkt. Wszelkie reklamacje związane z działaniem, uruchamianiem, wadami funkcjonowania itp. nie będą uwzględniane. Nie odpowiadamy za urazy osób, uszkodzenie mienia lub uszkodzeń spowodowanych naszym produktem lub naszych pracowników. Zgodnie z prawem nasze zobowiązanie do rekompensaty jest ograniczone do wartości faktury dotyczącej produktu:

Właściwości.
    – wysoko wydajny mikroprocesor umożliwia pełną kompatybilność ze wszystkimi typami silników i najwyższą efektywność sterowania
    – maksymalna prędkość silnika 210 000 obrotów na minutę (1 para biegunów); 70 000 obrotów na minutę (3 para biegunów); 35 000 obrotów na minutę (6 para biegunów)
    – 3 tryby startu normalny / lekki / bardzo lekki kompatybilny z samolotem stałopłatowym i helikopterem
    – zakres przepustnicy może być konfigurowany umożliwiając kompatybilność ze wszystkimi nadajnikami aktualnie dostępnymi na rynku
    – równomierna, liniowa, szybka i precyzyjna odpowiedź przepustnicy
    – odseparowane napięcie regulacyjne IN dla mikroprocesora w celu uzyskania lepszego zdolności przeciw zakłóceniowych
    – wielorakie zabezpieczenia: zabezpieczenie od zbyt niskiego napięcia, zabezpieczenie od przegrzania, zabezpieczenie od utraty sygnału przepustnicy
    – wyjście wbudowanego BEC jest przełączalne przez programowanie przez użytkownika (5,25 V lub 6,0 V)
    – regulator trybu helikoptera


Specyfikacja

Obrazek

Parametry programowalne
    1. ustawienie hamowania: wyłączone / twarde / bardzo twarde / domyślnie jest wyłączone
    2. typ baterii: litowa (Lipo lub litowo jonowa) / NiMH / domyślnie jest litowa
    3. tryb zabezpieczenia podnapięciowego (cut-off mode): miękkie wyłączenie (stopniowana redukcja mocy wyjściowej) / twarde wyłączenie (natychmiastowe wyłączenie mocy wyjściowej). Domyślnie jest miękkie wyłączenie.
    4. próg zadziałania zabezpieczenia podnapięciowego (próg cut-off): niski / średni / wysoki / ustawiony przez użytkownika, domyślnie jest średni
    a) dla baterii litowej próg cut-off (odcięcia zasilania) dla całego pakietu jest wyliczany wg ilości ogniw.
    dla normalnego napięcia ESC (obsługuje od 2 do 6 ogniw LiPo) niskie / średnie / wysokie wartości dla każdego ogniwa są odpowiednio: 2,85 V / 3,15 V / 3,30 V
    Na przykład jeśli próg cut-off jest ustawiony na „średni” wtedy próg zadziałania dla pakietu 3S Lipo wynosi 3,15*3=9,45 V
    b) dla baterii NiMH i NiCD próg cut-off jest wyliczany dla całego pakietu następująco:
      - niski: 50% napięcia całkowicie naładowanej baterii
      - średni: 62,5% napięcia całkowicie naładowanej baterii
      - wysoki: 7% napięcia całkowicie naładowanej baterii
    5. tryb startu: normalny / lekki / bardzo lekki - normalny jest ustawiony domyślnie
    Normalny jest rekomendowany do samolotu stałopłatowego.

    Lekki i bardzo lekki są rekomendowane dla helikopterów. Początkowe przyspieszenie dla trybów "lekki" i "bardzo lekki" jest mniejsze niż dla trybu „normalny”, zwykle otwarcie przepustnicy od 0% do pełnego trwa 3 sekundy dla trybu "lekki", 8 sekund dla "bardzo lekki". Po starcie, jeśli przepustnica jest zamknięta (dźwignia przepustnicy jest przesunięta maksymalnie do dołu) i ponownie otwarta (dźwignia przepustnicy przesunięta do góry) w ciągu 3 sekund restart będzie tymczasowo przełączony do trybu „normal” w celu uniknięcia kolizji spowodowanej powolną reakcją przepustnicy. Ta funkcja jest użyteczna przy locie akrobacyjnym.
    6. taktowanie 0° / 3,75° / 7,5° / 11,25° / 15° / 18,75° / 22,5° / 26,25° / domyślnie 15°
    Zazwyczaj niska wartość taktowania jest właściwa dla większości silników. Jest jednak wiele różnic w strukturze i parametrach różnych silników dlatego należy wybrać optymalną wartość taktowania dla używanego silnika. Właściwa wartość taktowania powoduje płynną pracę silnika. W ogólności wyższa wartość taktowania powoduje większą moc wyjściową i wyższą prędkość.
    Uwaga 1: Po zmianie ustawienia wartości taktowania należy wypróbować model RC na ziemi przed lotem.
    7. tryb regulatora: wyłączony / regulator niski / regulator wysoki - domyślnie jest wyłączony
    Jeśli regulator jest uaktywniony, ESC utrzymuje prędkość silnika na stałej wartości. (Zwykle krzywa przepustnicy jest poziomą linią. Można zmieniać predefiniowaną prędkość silnika zmieniając wysokość tej linii).

    Zakres prędkości dla ustawienia „regulator niski” wynosi od 10 000 do 45 000 obrotów na minutę dla bezszczotkowego silnika z 1 parą biegunów. Zakres prędkości dla „regulatora wysokiego” to 46 000 do 200000 obrotów na minutę dla silnika bezszczotkowego z 1 parą biegunów. W celu wyliczenia prędkości głównego wirnika helikoptera trzeba znać ilość par biegunów silnika i wartość głównej przekładni w względem mniejszego koła zębatego.
    Na przykład używasz silnika o 3 parach biegunów a wartość głównej przekładni wynosi 150T, wartość mniejszego koła zębatego wynosi 13T wyliczenie jest następujące:
    Prędkość wirowania łopat głównego wirnika = (prędkość silnika z 1 parą biegunów * 13) / 3 / 150
    Jeśli regulujesz krzywą przepustnicy upewnij się że silnik może wirować z taką predefiniowaną prędkością nawet jeśli obciążenie silnika jest największe. Należy pamiętać, że funkcja trybu regulatora jest zablokowana jeśli ustawienie przepustnicy wynosi poniżej 60%.

    Obrazek

    8. funkcja zarezerwowana nr 1, zarezerwowane na przyszłość
    Zwykle domyślna wartość „normal motor” jest właściwa dla większości silników, jeśli jednak silnik nie działa płynnie w tym trybie należy innych opcji.
    9. częstotliwość PWM 12 kHz / 8 kHz / wartość domyślna: 12 kHz.

    Dla niektórych silników z wysokim kV (wysoka prędkość) i wiele par biegunów częstotliwość PWM 12 kHz może umożliwić bardziej równomierną pracę ale wyższa częstotliwość PWM powoduje wyższą temperaturę ESC. W ogólności częstotliwość PWM 8 kHz jest właściwa dla większości silników.
    10. wyjście wbudowanego BEC 5,25 V / 6 V - domyślnie jest 5,25 V
    11. funkcja zarezerwowana nr 2, zarezerwowane na przyszłość
    12. ogniwa LiPo

Uwaga 2:
Dla ESC napięcia normalnego (obsługuje 2 do 6 ogniw LiPo) wartości są następujące: Auto / 2S / 3S / 4S / 5S / 6S - domyślnie: „auto”.
Dla ESC wysokiego napięcia (obsługuje 5 do 12 ogniw LiPo) wartości są następujące: Auto / 5S / 6S / 8S / 10S / 12S / domyślnie jest „auto”.

Uwaga 3:
Ten parametr programowalny jest dostępny dla baterii litowej. W procesie startu silnik emituje kilka dźwięków „beep” przedstawiając ustawioną ilość ogniw LiPo. Jest to pomocne w celu sprawdzenia czy jest to zgodne z aktualnie podpiętym pakietem.

Uwaga 4:
Jeżeli wybierzesz „auto” ESC może błędnie ocenić ilość ogniw jeśli napięcie jest mniejsze niż 3,7V / ogniwo. Dlatego rekomendowane jest ustawianie „ogniw Lipo” ręcznie.

Uwaga 5:
Dla ESC wysokonapięciowego (obsługuje 5 do 12ogniw Lipo) gdy silnik emituje sygnały „beep” reprezentujące ilość ogniw długi sygnał „beep—” = 5 krótkich sygnałów „beep-”. W związku z tym: 5S=„beep—”; 6S=„beep—” „beep-”
(1 długi, 1 krótki); 8S=„beep—” „beep-” „beep-” „beep-” (1 długi, 3 krótkie); 10S=„beep—” „beep—” (2 długie); 12S=„beep—” „beep—” „beep-” „beep-” (2 długie 2 krótkie)
Dla ESC normalnego napięcia (obsługuje 2 do 6 ogniw Lipo) ciągle używamy 5 krótkich sygnałów „beep-” reprezentujących 5S Lipo i 6 krótkich sygnałów „beep-” reprezentujących 6S Lipo.

Początek używania nowego ESC
Sprawdzić dokładnie przewody i połączenia następnie uruchomić ESC w następującej sekwencji:
    1. przesunąć dźwignię przepustnicy do dołu następnie włączyć nadajnik
    2. podłączyć baterię do ESC, ESC rozpocznie samo test, specjalny ton jest emitowany co oznacza napięcie baterii jest w normalnym zakresie, następnie N „beep” tonów jest emitowanych co oznacza ilość ogniw Lipo. Ostatecznie długi sygnał „beep—” jest emitowany co oznacza pozytywny wynik samotestu, samolot lub helikopter jest gotowy do lotu.
    – jeśli nic się nie dzieje proszę sprawdzić baterię i połączenia.
    – jeśli specjalny ton jest emitowany po 2 tonach „beep-” „beep-” oznacza to że ESC wszedł do trybu programowego ponieważ kanał przepustnicy nadajnika jest odwrócony, ustaw go poprawnie.
    – jeśli czerwona dioda LED miga bardzo szybko (2 razy na sekundę) oznacza to napięcie wejściowe za małe lub za duże, proszę sprawdzić napięcie baterii.
    3. BARDZO WAŻNE! Ponieważ różne nadajniki mają różne zakresy przepustnicy należy go skalibrować i zapisać w ESC proszę przeczytać instrukcję po lewej na dole strony „ustawianie zakresu przepustnicy”. Po prawidłowym ustawieniu zakresu przepustnicy czerwona dioda LED świeci gdy dźwignia przepustnicy jest przesunięta do górnej pozycji (przepustnica maksymalnie otwarta)

Sygnały alarmowe
    1. Napięcie wejściowe jest nieprawidłowe. ESC zaczyna sprawdzać napięcie kiedy bateria jest przyłączona. Jeśli napięcie nie jest w akceptowalnym zakresie następujący sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-” „beep-”, „beep-” „beep-” (każde „beep-” „beep-” jest oddzielone 1 sekundową przerwą) w tym samym czasie miga czerwona dioda LED.
    2. Sygnał przepustnicy jest przerwany: jeśli ESC nie może odebrać normalnego sygnału przepustnicy następujący sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-” „beep-” „beep-” (każde „beep-” jest oddzielone 2 sekundową przerwą)
    3. Dźwignia przepustnicy nie jest w dolnym położeniu – jeśli dźwignia przepustnicy nie jest w dolnym (najniższym) położeniu bardzo szybki sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-” „beep-” „beep-” (każde „beep-” jest oddzielone przerwą 0,25 sekundy)

Funkcje zabezpieczające
    1. zabezpieczenia przed nieprawidłowym startem – jeśli silnik błędnie wystartuje w ciągu 2 sekund od użycia przepustnicy ESC wyłączy moc wyjściową, dźwignia przepustnicy musi być przesunięta do dolnej pozycji w celu ponownego uruchomienia silnika. (To się zdarza w następujących sytuacjach: połączenie pomiędzy ESC i silnikiem nie jest niezawodne, śmigło lub silnik jest zablokowany, przekładnia jest uszkodzona itd.)
    2. zabezpieczenie od przegrzania: kiedy temperatura ESC przekroczy poziom fabrycznie ustawiony ESC obniży poziom mocy wyjściowej.
    3. zabezpieczenie utraty sygnału przepustnicy: ESC wyłączy moc wyjściową jeśli sygnał przepustnicy zostanie utracony na dłużej niż 0,25 sekundy. Moc wyjściowa zostanie przywrócona jeśli normalny sygnał przepustnicy zostanie odzyskany.

Obrazek

Procedura normalnego startu
    1. Przesunąć dźwignię przepustnicy do dolnego położenia i włączyć nadajnik
    2. Podłączyć baterię do ESC emisja tonu oznacza zasilanie bateryjne OK
    3. Wielokrotne sygnały „beep-” oznaczają ilość ogniw Lipo
    4. Po zakończeniu autotestu jest emitowany długi sygnał „beep—”
    5. Przesunąć dźwignię przepustnicy do góry w celu rozpoczęcia lotu

Ustawianie zakresu przepustnicy
    1. Włącz nadajnik i ustaw dźwignię przepustnicy w górnym położeniu
    2. Podłącz baterię do ESC. Emitowany ton -> zasilanie bateryjne ok, zaczekaj 2 sekundy
    3. Sygnał „beep-”„beep-” oznacza, że najwyższy punktu zakresu przepustnicy został prawidłowo potwierdzony
    4. Przesuń dźwignię przepustnicy do dolnego położenia. Wielokrotne sygnały „beep-” oznaczają ilość ogniw Lipo
    5. Długi sygnał „beep—” oznacza, że najniższy punkt zakresu położenia przepustnicy został potwierdzony.

Obrazek

Uwaga 6: po ustawieniu parametrów programowalnych za pomocą dźwigni przepustnicy lub karty programowania usłyszysz 5 długich tonów „beep—”, kiedy ESC wyjdzie z trybu programowania. Możesz restartować ESC po 5 sekundach.
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 24 sie 2011, o 19:49

Bardzo fajny materiał. Pozwoliłem sobie na małą korektę ogólną i lekkie dopieszczenie stylistyczne :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 24 sie 2011, o 20:56

Gmeracz pisze:Bardzo fajny materiał. Pozwoliłem sobie na małą korektę ogólną i lekkie dopieszczenie stylistyczne :thumb:


Ja tylko to sfinansowałem, tekst został przetłumaczony, przez człowieka który ma pojęcie techniczne ale nie w RC.
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 24 sie 2011, o 22:03

Szacun :nw: :nw: :nw:
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 2 wrz 2011, o 11:25

Zamontowałem vbar na blaszce i w miniony weekend zrobiłem kilka całkiem udanych prób latania na zewnątrz.
Ponieważ dawno nie latałem moim 450PRO, muszę się przyzwyczaić do nadmiaru mocy, bo trochę nim miotam po niebie ;)

Pierwsze wrażenia są takie, że da się go opanować a po odpowiednim ustawieniu (stop gain wirnika głównego i krótkim czasie zanikania (140+)) - jest nawet bardziej niż OK.

Zmiejszyłem kąty do +-10.5

Wczoraj zamierzałem kontynuować, ale coś mi się zepsuło z ogonkiem , bo mocno merda a nie merdał wcale...

stay tuned ;)

Jak dojdę do porządku z ogonkiem, to podam bieżące ustawienia
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 19 wrz 2011, o 09:42

z merdającym ogonkiem się uporałem (winne okucie ogonka - loctite dostał się do zawiasu stąd zacinanie się i merdanie).

Nawet polatałem, ale wczoraj zaliczyłem krecika (silny wiatr i temperament FBL, razem okazały sie zabójcze ;) ).

Została mi jedna rzecz do poprawienia w mechanice:

Półka pod zyroskop w 450PRO jest mniejsza od powierzchni modułu, przez co jest niceo "chwiejny" mimo mocowania na taśmę dwustronnie klejącą (miekką).
Mam wrażenie, że przekłada się to na stabilność w płaszczyźnie AIL (tylko z tym jest mały problem).

Dam mu jeszcze jedną szanse: dorobię półeczkę i zobaczymy...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 wrz 2011, o 10:33

mbrawanski pisze:silny wiatr i temperament FBL, razem okazały sie zabójcze ;) ).
że niby robił co chciał?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 19 wrz 2011, o 11:00

Ramotny pisze:
mbrawanski pisze:silny wiatr i temperament FBL, razem okazały sie zabójcze ;) ).
że niby robił co chciał?


nie, ma tendencje do "chwiania się" w manewrach z intensywnym uzyciem AEIL.
Przy bardzo silnym bocznym wietrze robiłem szybkie przewroty w płaszczyźnie AEIL noskiem do siebie i na zakończenie dodał coś "od siebie" lub "od wiatru".
Było nisko...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 19 wrz 2011, o 11:28

mbrawanski pisze:Półka pod zyroskop w 450PRO jest mniejsza od powierzchni modułu, przez co jest niceo "chwiejny" mimo mocowania na taśmę dwustronnie klejącą (miekką)
PRO V2: H45031A

Obrazek
http://www.strefahobby.pl/product-pol-17347-T-REX-450-PRO-Akcesoria-ramy-V2.html

Także Tarot, KDE i pewnie jeszcze ktoś tam...
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 19 wrz 2011, o 12:10

jedrus pisze:
mbrawanski pisze:Półka pod zyroskop w 450PRO jest mniejsza od powierzchni modułu, przez co jest niceo "chwiejny" mimo mocowania na taśmę dwustronnie klejącą (miekką)
PRO V2: H45031A

Obrazek
http://www.strefahobby.pl/product-pol-17347-T-REX-450-PRO-Akcesoria-ramy-V2.html

Także Tarot, KDE i pewnie jeszcze ktoś tam...


wiem ,wiem pytałem nawet w swoim czasie w SH o dostępność, ale ta półka jest tej samej szerokosci co poprzednia (jest tylko dłuższa).
To oczywiscie poprawi sytuację, ale nie do końca.
Zamierzam coś dorobić.
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 1 lis 2011, o 19:46

Dzisiaj VBAR miał swój dzień - zabrałem go na lotnisko i załapał się wreszcie na swoją kolejkę.

Od ostatnich prób gruntownie zmieniłem mocowanie modułu, dodałem powiekszoną półkę z płytki drukowanej i grubą blaszkę (z zestawu)- teraz moduł siedzi miekko ale stabilnie - i tak też zachowuje się w locie (stabilnie znaczy ;) ).

Czeka mnie jeszcze sporo grzebania w parametrach (zwłaszcza ogon, piro compensation itd...) , ale widać, że "wyjdzie na ludzi".

Dziękuję Marcinowi za gościnę, cierpliwość i nakręcenie filmiku:

Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 2 lis 2011, o 00:47

Ładne fikołki i ładne wdzianko na łapki :D
Czy mam wrażenie, czy trochę ucieka ogon ?
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 2 lis 2011, o 09:04

Masz rację - ogon jest rozregulowany, bo wczesniej walczyłem z merdaniem, (kóre jak się okazało było spowodowane zacięciem okuć ogonowych), ale bez dramatu.
Nie był dobrze ustawiony, tylko gain zredukowałem na tyle aby ewidentnie nie merdał - trzeba się jeszcze "pobawić"
Fikołki były ukośne, bo dodałem "wibracji" (w kazdym razie usiłowałem ;) ), ale na filmie tego niestety nie widać/słychać. Ponieważ latam kciukami, a nie opanowałem jeszcze sztuki symetrycznych wibracji więc "wypaczam" flipy, tak, że wychodzą ukośnie :)
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 2 lis 2011, o 10:43

Ło panie, crack moves
to już dla mnie wyższa filozofia :lol:
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 2 lis 2011, o 10:50

mbrawanski pisze:Fikołki były ukośne, bo dodałem "wibracji" (w kazdym razie usiłowałem ;) ),

super_mario2 pisze:crack moves

łorany! o czym wy gadacie?? :dk:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 2 lis 2011, o 11:55

Nie próbowałeś latać w trybie ADHD :lol: :vhappy: ?
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 3 lis 2011, o 15:08

super_mario2 pisze:Nie próbowałeś latać w trybie ADHD :lol: :vhappy: ?

Powstrzymuję się :rotfl2: bo moje latanie ADHD :hammer: zwykle źle się kończy... :dk:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 3 lis 2011, o 18:31

przy okazji znalazłem fajny opis-tutorial na YT:


Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości