Gpro

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
nozone
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 31
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Amsterdam
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 14 kwie 2016, o 06:15

Panowie dostałem w prezencie gpro i mam problem. W sumie dwa. Wszystko niby działa ok ale system nie startuje silnika. Bec jaki mam to Castel Talon 25. Wcześniej lataniem na nim na systemie Mrs nie było problemów. Jedno co zauważyłem to świeci się czerwona dioda systemu gpro. Czy nie powinna być zielona?.Wszystko mam skonfigurowane wydaje się ok ale chyba nie. Bec zaprogramowany ale po bezpośrednim podpieciu do odbiornika. Jak go podepne przez system nie reaguje. Radio Futaba T8j odbiornik R2008sb
Jakieś sugestie.
Model T250 dfc.
Awatar użytkownika
dismalK
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: dismalK » 14 kwie 2016, o 07:21

Gpro to w sumie 3GX w innej obudowie. Może coś Cię naprowadzi. Zwróć uwagę na 0:58 sec:

https://www.youtube.com/watch?v=s9getw23KpM - Autor filmu ma najlepsze tutoriale o FBL-ach Aligna, może znajdziesz coś dla siebie.

nozone pisze:Bec zaprogramowany ale po bezpośrednim podpieciu do odbiornika. Jak go podepne przez system nie reaguje.

BEC można programować i bez odbiornika więc to chyba nie tu problem... ale spróbuj zaprogramować ponownie po spięciu wszystkiego od nowa.
Miałem podobnie jak Ty. Na początku wpiąłem THR z regulatora w gniazdo BAT/AUX w 3GX, a w gniazdo THR w odbiorniku (AR8000) wpiąłem THR z 3GX. Gaz uruchamiał mi się wówczas pokrętłem AUX3 :vhappy:
Jak podłączasz Gpro przez odbiornik, zwróć uwagę na kolorowe kabelki i wpięcie ich w odpowiednie kanały w odbiorniku. W 3GX było tak:
Obrazek

Zwróć uwagę czy kolorowe kable masz wpięte w dobre kanały w swoim odbiorniku.
Gniazdo BATTERY w Gpro - zostawiasz puste.
Gniazdo THR w Gpro - wpniasz tu kabelek z regulatora.
Gniazdo BATT OUT w Gpro - Łączysz to z gniazdem w odbiorniku (Chyba może być pierwszy wolny bo to tylko zasilanie dla odbiornika) Najczęściej to któryś z kanałów AUX (u mnie było AUX3)
nozone pisze:Jedno co zauważyłem to świeci się czerwona dioda systemu gpro. Czy nie powinna być zielona?

Czerwona dioda w 3GX - Ogon w trybie RATE
Zielona dioda - Ogon w trybie HH - pewnie w Gpro jest to samo więc olej to ;)
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum, Msh Brain, Rail...
Awatar użytkownika
gumi
Domownik forum...
Posty: 401
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: gumi » 14 kwie 2016, o 07:26

Problem może polegać na kalibracji gazu w reglu. W reglach Castla zmiana niektórych nastaw-parametrów lub trybu pracy wymaga ponownego skalibrowania zakresu gazu. Aby sprawdzić regulator ustaw testowo tryb samolotowy auto. Jeśli zadziała to przyczyną jest brak skalibrowania gazu.
Awatar użytkownika
nozone
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 31
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Amsterdam
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 14 kwie 2016, o 08:46

Sprawdzę po południu jak wrócę do domu. Jeszcze jedna sprawa. Za groma nie mogę połączyć całości przez sbus. Kiedy próbuję program nie widzi ruchu drążków. Mam wszystko połączone wg instrukcji w konwencjinalny sposób.
Jeszcze pytanie może ktoś wie bo w manualu nie znalazłem info. Czy odbiornik R2008sb futaby trzeba przełączyć w tryb b. żeby korzystać z S.BUS?
Awatar użytkownika
dismalK
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: dismalK » 14 kwie 2016, o 13:52

nozone pisze:Czy odbiornik R2008sb futaby trzeba przełączyć w tryb b. żeby korzystać z S.BUS?

Wygląda na to, że tak:

w MODE A działa - JR X.BUS
w MODE B działa - Futaba S.BUS
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum, Msh Brain, Rail...
Awatar użytkownika
nozone
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 31
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Amsterdam
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 14 kwie 2016, o 19:40

Więc tak. Mam chyba uwalony Gpro. Po podłączeniu regulatora bezpośrednio pod odbiornik z pominięciem Gpro ten loguje się bez problemu. Zaprogramowany od nowa. Po podpięciu przez Gpro lipa. Program widzi wszystkie ruchy w tym THR ale regulator się nie loguje. Próbowałem wszystkich kombinacji i d :). Jedyna opcja to taka że zamiast fioletowego przewodu podpinam bezpośrednio z BEC-a wtedy ten się loguje ale wtedy w programie THR jest niewidoczny.
Zdjęcie jak mam to podłączone może ktoś coś wypatrzy. Generalnie wszystko skonfigurowane tarcza, kąty etc ale mam nielota w domu.:)
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DB1C9C4F23C40A8!15853&authkey=!AJpEYvAZ2PxZsg4&v=3&ithint=photo%2cJPG
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2152
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 97 razy

Postautor: lenu » 14 kwie 2016, o 19:51

Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
nozone
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 31
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Amsterdam
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 15 kwie 2016, o 19:52

Eśśś Panowie. Problem rozwiązany. Uwalony był odbiornik. Ale pomimo wszystko na stole a właściwie już w modelu siedzi MSHBRAIN. jurto pierwsze loty zobaczymy jak wrażenia na małym modelu. Swoja drogą wielkimi krokami zbliża się Goblin i docelowo Brain pójdzie tam.

https://onedrive.live.com/redir?resid=6DB1C9C4F23C40A8!15854&authkey=!AMdkBI-lBc3HTek&v=3&ithint=photo%2cJPG


Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6485
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 357 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 kwie 2016, o 19:57

to cudownie- za jednym zamachem pozbyłeś się systemu Align i za nabyłeś Braina - jak byś miałeś sprawnego Aligna to musiał byś na nim latać, lub go próbować sprzedać a tak masz problem rozwiązany
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
dismalK
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: dismalK » 15 kwie 2016, o 20:24

No i wszystko dobre co się dobrze kończy :piwo2: Gratuluję Braina i życzę tyle samo lądowań co startów.
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum, Msh Brain, Rail...
Awatar użytkownika
nozone
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 31
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Amsterdam
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 17 kwie 2016, o 16:17

Żeby nie zakładać nowego tematu. Dziś pierwsze obloty na Brainie i problem z ogonem.Zachowuje się strasznie mechanicznie nawet nie rybkuje tylko strasznie szarpie ale utrzymuje 250 w pozycji.Myślę że to wina umiejscowienia. Zamontowałem go w miejscu gdzie wcześniej dziadział 3gx ale był problem bo brain jest szerszy i skręcając podłogę musiałem zrobić to używając siły na tyle delikatnie żeby nie zerwać gwintów. Tak więc obudowa dotyka boków i myślę że tu jest problem. Nie wiem jak na gpro bo nie latałem ale na 3gx nie było problemów z ogonem. Mam trochę obawy żeby go wyrzucić na bok helika. Może lepsze miejsce jest pod podłogą??
Regulacja czułości, gainy head lock nic nie pomogły. Jakbym nie ustawił dalej to samo. Brain jest zamontowany na żelowym padzie.
Poradźcie coś.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2092
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 17 kwie 2016, o 16:48

nozone pisze:obudowa dotyka boków... Brain jest zamontowany na żelowym padzie. Poradźcie coś.

Chyba już odpowiedziałeś sobie na pytanie. Po to jest pad, żeby izolować od ramy. W tym mocowaniu pad nie spełnia funkcji.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
nozone
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 31
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Amsterdam
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 17 kwie 2016, o 17:13

No właśnie. 250 jest mala lepiej z boku czy pod podloga.
Awatar użytkownika
dawo
Elita forum...
Posty: 675
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: dawo » 17 kwie 2016, o 18:48

Osobiście dałbym z boku... pod ramą przy mocniejszych przyziemieniach Brain może obrywać.
3x450,V922, Protos mini, Protos 500,Trex 600, 2xCombat, FunCub, EFX racer, Extra 300, Katana mini, Skrzydło, F16, quad 250, DX7S :)
Awatar użytkownika
dismalK
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: dismalK » 19 kwie 2016, o 07:41

Jak kupowałeś z myślą o małych heli, typu 250 to trzeba było wziąć sobie micro uBrain - idealne rozwiązanie. No chyba, że w przyszłości będzie większy heli to ten Brainik będzie ok. Przyklej na ramę z boku tak jak mówi Dawo. Mniej estetycznie ale działa tak samo :D
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum, Msh Brain, Rail...
Awatar użytkownika
nozone
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 31
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Amsterdam
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 19 kwie 2016, o 11:56

Generalnie pod większy model a że często latam oo świecie ciężko coś większego wozić w bagażu bo waży i zajmuje.miejsce. Wrzuciłem na bok dziś po południu będę testował.
Apropos jak już mowa i braine niech ktoś powie czy przy lekkim 3d bo na razie w realu to latam ( na symulatorze więcej odwagi :)) latać na auto poziomowaniu?. Na razie wyłączyłem tą opcję ale czytam i widzę że tak. Generalnie proszę o info z waszego doświadczenia kiedy latać na autolevelu.
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3578
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 204 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 19 kwie 2016, o 12:09

nozone pisze:Generalnie proszę o info z waszego doświadczenia kiedy latać na autolevelu.


Nigdy. No chyba że w makiecie coaxiala ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
dismalK
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: dismalK » 19 kwie 2016, o 12:22

Autolevel - inaczej: funkcja ratunku (Panic) ma największa zaletę taką, że "stawia" helika zawsze do poziomu (do pozycji z jakiej startuje) Przydatne podczas wychodzenia z tarapatów, w sytuacji kiedy jest ogromna szansa na to, że nie opanujemy modelu i będzie kret. Pstryk, jeden przycisk i można "puścić" wszystkie heble, a helik sam przyjmie pozycję zawisu. Najładniej wygląda to gdy latamy na "plecach" płozami do góry, po 1 sekundzie helik jest z powrotem w pozycji zawisu.
Do normalnych lotów autolewelu się nie używa bo po co? hmm - To Ty masz latać i sterować a nie system ;) i chyba lepiej się od razu uczyć bez żadnych udziwnień. Autolewel tylko w trudnych sytuacjach przedkretowych :grin2:
Latam na defaultowych ustawieniach braina. Póki co zwiększyłem tylko Expo na cyklice i ogonie w brainie, bo fabrycznie miałem na -20 i heli reagował ospale na ruchy drążków. W porównaniu z 3GX, brain jest mniej hmm... nerwowy, heli jest bardziej przewidywalny i łatwiejszy do opanowania.
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum, Msh Brain, Rail...
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 1540
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 149 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: pkali » 19 kwie 2016, o 12:36

dismalK pisze:Autolevel - inaczej: funkcja ratunku (Panic) ma największa zaletę taką, że "stawia" helika zawsze do poziomu (do pozycji z jakiej startuje) Przydatne podczas wychodzenia z tarapatów, w sytuacji kiedy jest ogromna szansa na to, że nie opanujemy modelu i będzie kret. Pstryk, jeden przycisk i można "puścić" wszystkie heble, a helik sam przyjmie pozycję zawisu. Najładniej wygląda to gdy latamy na "plecach" płozami do góry, po 1 sekundzie helik jest z powrotem w pozycji zawisu.
Do normalnych lotów autolewelu się nie używa bo po co? hmm - To Ty masz latać i sterować a nie system ;) i chyba lepiej się od razu uczyć bez żadnych udziwnień. Autolewel tylko w trudnych sytuacjach przedkretowych :grin2:
Latam na defaultowych ustawieniach braina. Póki co zwiększyłem tylko Expo na cyklice i ogonie w brainie, bo fabrycznie miałem na -20 i heli reagował ospale na ruchy drążków. W porównaniu z 3GX, brain jest mniej hmm... nerwowy, heli jest bardziej przewidywalny i łatwiejszy do opanowania.

Jesteś pewny, że można puścić heble? Nie wiem, czy można tak optymistycznie do tego podejść. Do tego nie stawia helika do pozycji, z której startuje tylko jaka jest w brainie skonfigurowana.
protos 470, protos mini, gaui MX3, oxy2, blade180cfx, dx9
Awatar użytkownika
dismalK
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: dismalK » 19 kwie 2016, o 13:17

"puścić" - tak metaforycznie :swir: chodzi o to, że system sam wie najlepiej jak wykonać ten manewr i lepiej mu wtedy nie przeszkadzać. U kumpla w G700 drążki cykliki nie działają w momencie wykonywania autolewelu. Dopiero sekundę po manewrze wraca pełne sterowanie z aparatury.
pkali pisze:Do tego nie stawia helika do pozycji, z której startuje tylko jaka jest w brainie skonfigurowana.

Funkcję "SET LEVEL" programuje się zazwyczaj kiedy helik stoi na ziemi/podłodze w pozycji najbardziej zbliżonej do poziomu, czyli takiej jak stoi w zawisie unosząc się nad ziemią. No chyba, że ktoś programuje stawiając helika do góry nogami :grin2:
Z drugiej strony jaka jest najbezpieczniejsza pozycja helika w powietrzu ?
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum, Msh Brain, Rail...

Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron