Strona 1 z 1

TGZ 380

: 6 sty 2017, o 18:50
autor: Lasiek
Witam.

Dziś dostałem system w temacie posta. Jest tu gdzieś na forum jak się beastx ustawia? Może już ktoś to ustroństwo oblatał. Chciałem sprawdzić jak to lata dobre posty ma.

Re: TGZ 380

: 7 sty 2017, o 08:56
autor: zborecque
Jest w necie, chociaż po polsku nie ma. Widzę, że to normalny klon BXa, nawet kolorki zostawili.

Poniżej tabelka podsumowująca ustawienia dla menu parameter i menu setup. Jakbyś co nie wiedział to pytaj. TGZ nigdy w rękach nie miałem, ale BXów sporo. Jeśli to jest klon 1:1 to będę w stanie pomóc.

Obrazek

Wysłane z tapatalk. Android forever.

Re: TGZ 380

: 8 sty 2017, o 20:40
autor: Lasiek
Podziekował. Poustawiałem helik i mam problemy. Pierwsze pytanie jakie się nasuwa za co w setup odpowiada parametr N optymalizacja pirueta?

Problem z jakim się natknąłem wygląda mniej więcej tak: gdy poruszam belką ogonową np w lewo to ślizgacz porusza się w prawo co jest zachowaniem właściwym. Szkopuł w tym że po ustaniu poruszania belką w lewo ślizgacz powinien stanąć w bezruchu a on na chwile przesuwa się z powrotem. Probując go podnieść sytuacja wygląda tak że ogon ma trzęsawkę co mnie właściwie nie dziwi bo zachowanie ślizgacza jest nietypowe na stole. Na ogonie mam serwo KST 215. Myslę żę cos nie tak ustawiłem z czestotliwosciami.

Które z parametrów dla tego serwa ponienem wybrać wg tej instrukcji?

Re: TGZ 380

: 8 sty 2017, o 22:05
autor: zborecque
Nie wiem, czy nie mylisz dwóch rzeczy: pirokompensacji i ogólnego ustawiania ogona (neutrum, czułość itp.). Parametr N służy tylko do ustawienia kierunku działania pirokompensacji (są tylko dwa, coś jak rewers żyra). O tym co to w ogóle jest pirokompensacja to nawet nie zaczynam pisać, bo temat nie jest prosty, a poza tym jest o tym na forum spory temat (prośba aby ktoś wstawił link, ja przez TT nie mogę znaleźć). Ale za to ustawianie jej kierunku w parametrze N jest szalenie proste: po wybraniu N tarcza wirnika głównego pochyli się w którąś stronę, następnie unosisz model i obracasz wokół osi YAW (jakbyś kręcił ogonem), tarcza musi pozostać pochylona w tą samą stronę co na początku (serwa tarczy na bieżąco kontrują) - to oznacza, że N jest ustawione dobrze. Jak tarcza podczas kręcenia chodzi dziwnie (jakby obracała się za dużo i w odwrotną stronę) to jest źle. Jak już mówiłem: ustawienia są dwa, w lot pojmiejsz o co biega ;)

Trzęsawka ogona natomiast to prawdopodbnie wynik zbyt dużej czułości żyra, którą ustawiasz odpowiednim kanałem w apce. To, że ślizgacz delikatnie wraca może MOŻE wynikać z niedokładnie ustawionego neutrum. Tak należy dobrać długość popychacza ogonowego i osadzenie orczyka na serwie ogonowym aby w momencie gdy serwo jest w pozycji wyjściowej orczyk jest pod kątem 90 stopni, a ślizgacz ogonowy dokładnie na środku wałka (a najlepiej na środku wałka ale jednocześnie w takim miejscu, aby łopatki miały ok 2-3 stopni skrętu "w prawo"). Ewentualnie czułość żyra masz ustawioną poniżej progu Head Lock (czy latasz w Rate, ale chyba byś o tym wiedział :D )

KST 215 ustawiasz na 1520us i na 333Mhz. Ja tak latałem na AR7200BX i było spoko. (parametr C niebieski i D niebieski migający). Jak ustawisz niższą częstotliwość to niewiele to zmieni w zachowaniu (na pewno nie spowoduje drżenia). A wyższej częstotliwości nie dasz rady ustawić (bo zakładając, że w C jest prawidłowo ustawione na 1520us to w D nie da sie ustawić więcej niż 333Mhz).

Wysłane z tapatalk. Android forever.

Re: TGZ 380

: 8 sty 2017, o 22:19
autor: Lasiek
Dzięki. Z tymi czestotliwosciami sprawdzę bo neutrum mam ok. Ja kupilem ten system bo chcialem go sprawdzić. Helik latał na k bar ktory zdjalem i tgz zalozylem. Tak ze tylko ustawienia systemu sa gdzieś skopane.

Re: TGZ 380

: 8 sty 2017, o 22:21
autor: zborecque
To czułość w takim razie. Nawet jak na kanale w apce zostało tak samo ustawione to różne żyrka różnie na to reagują.

Wysłane z tapatalk. Android forever.

Re: TGZ 380

: 9 sty 2017, o 23:39
autor: Lasiek
ech jak zwykle cos skopane mialem i zawracam dup....e. Serwo ogonowe skonczylo swoj zywot i stad problemy. w domu na plaskiej powierzchni ogon trzyma ale balem sie go podniesc ;)

Re: TGZ 380

: 10 sty 2017, o 07:45
autor: AdamP
Ustawianie Beastx krok po kroku po polsku :)

Re: TGZ 380

: 10 sty 2017, o 08:45
autor: Lasiek
Dzieki Adamie. Mam ten filmik już. Sam filmik pomocny ale mało działa jak serwo masz zepsute i o tym nie wiesz. Sciągnałem jeden system i założyłem drugi a miałem lekkiego kreta po drodze i padło serwo. Na innym systemie takie samo zachowanie ma to serwo jak na tym TGZ. Dziś może dźwignę ten helik na tym systemie bo wczoraj późno do domu wrocilem.

Re: TGZ 380

: 10 sty 2017, o 16:02
autor: Lasiek
Model lata w pompkach trzyma ogon. niestety W lejek przeciwbiezny nie mam go gdzie wpuscic pod blokiem. Jak się ociepli to na lotnisko pojadę wtedy wyjdzie wszystko.

Re: TGZ 380

: 10 sty 2017, o 20:16
autor: Pan Byku
Hej a gdzie to ustroństwo nabywa się i po jakich piniondzach?

Re: TGZ 380

: 10 sty 2017, o 20:19
autor: Lasiek
Bg 120pln

Re: TGZ 380

: 12 sty 2017, o 16:55
autor: Lasiek
No i lata to ustronstwo. Po 4 lotach powiedział bym że ogon trzyma lepiej jak k bar. Wpuszczałem go w lejek na dużej predkości i go zaciaśniałem ogon nie odpuścił. W kbarze zdarza mi się w 8 lejkiem jak przechodzę z wirnikiem na zewnatrz do lejka z wirnikiem do srodka to traci sie ogon na chwile. W tym systemie nie zauważyłem tego. Jest za to dużo twardszy i bardzo reaguje na drągi w związku z czym lata mi się dziko bardzo ale wydaje mi się ze to kwestia przyzwyczajenia.
Niestety jak zone poprosiłem o zrobienie filmu to zaczęło padać sniegiem i odpuściłem.

Re: TGZ 380

: 21 sty 2017, o 11:40
autor: Lasiek
Jednak muszę wylać gar dziekciu na ten system.

Polatałem trochę dłużej.

System sprawia poważne problemy.

Jest to najprawdopodobniej klon któregoś z pierwszych beastx.

Problem polega na puszczaniu ogona. Jest to odpuszczanie bardzo nietypowe to znaczy zwykle jak mamy coś nie tak z mechaniką albo ustawieniami ogon ucieka nam w kierunku przeciwnym do obracającego się wirnika głównego. Przy tym systemie to działa wspaniale i na pierwszy rzut oka wygląda cudownie. Cała prawda wychodzi gdy chcemy sprawdzić lot bokiem. Przy szybkich przelotach w lewo ogonem do nas ogon trzyma jak mur. Natomiast problem pojawia się przy już niewielkiej prędkości przelotowej w prawo. Po osiągnięciu niewielkiej prędkości helik obraca sie s kierunku lotu i zaczyna lecieć przodem w tym kierunku.

Co za tym idzie w pąpkach nic nie da się zauważyć natomiast wykonanie 2 rodzajów lejków jak i lotu w prawo ogonem do siebie jest niewykonalne.

I teraz ktoś powie mechanika.

Otóż przy locie w prawo ogon puszcza i system go nie trzyma gdy w tym momencie dobije gimbalem serwo ogonowe aby utrzymać helika w pozycji jest to możliwe.

Z czego wnioskuję ze jest to wujowy soft.

Podczas lądowania gdy wysokośc od ziemi jest niewielka helik walczy nie zachowuje się stabilnie.

Założyłem spowrotem system który był wcześniej nie zmieniając nic przy mechanice lata i trzyma wszytsko we wszytskie strony.

Nie polecam tego systemu nikomu.

Re: TGZ 380

: 23 sty 2017, o 08:10
autor: gumi
Na podobną przypadłość skutkuje często właściwe dobranie parametru "F" w ustawieniach systemu.

Re: TGZ 380

: 22 sie 2022, o 13:25
autor: macem
a to nie jest kopia BeastX v3 ?