Witajcie jestem starym świeżakiem

Zanim namalujesz swoje pierwsze dzieło, "dzień dobry" wszystkim powiedz.
Regulamin forum
Serdecznie witamy nowo przybyłych na naszym forum i zapraszamy do ujawnienia się :banana:

Uratuj Zborka - Podaj w temacie wątku swoją lokalizację!
Wstaw awatar i lokalizację - Nie wiesz jak? Skorzystaj z linku z instrukcją lub zapytaj nas :mrgreen:
:piwo:
Awatar użytkownika
Daniel 7701
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 05-08-2023

Postautor: Daniel 7701 » 6 sie 2023, o 08:59

Zaczynam zabawe z helikopterami i troche czuje się jak małpa w kąpieli . Planowałem zacząć od KDSa450 i troszke nie wyszło z początkiem

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 7 sie 2023, o 01:06

KDS.... Skąd Ty żeś go wytrzasnął tyle lat po Darwinie....
Jest dużo nowych, lepszych i przede wszystkim współcześnie utrzymywanych helikopterów tej wielkości... KDS to słusznie miniona epoka... sugerowałbym dać sobie spokój jeśli Twoim celem jest latać a nie dlubać i próbować udowodnić, żę się da.

A tak poza tym to witaj!!
Skąd jesteś?
Awatar użytkownika
Rafules
Elita forum...
Posty: 1234
Rejestracja: 01-03-2016
Lokalizacja: Września
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 22 razy

Postautor: Rafules » 7 sie 2023, o 03:55

Witam :)
Goblin 580 Raw
Goblin 420 Raw
Goblin 500 Sport
Blade 180 Infusion x 2
Spektrum Nx8
Awatar użytkownika
Daniel 7701
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 05-08-2023

Postautor: Daniel 7701 » 7 sie 2023, o 05:19

Dzięki za wyprowadzenie z błędu bo żeczywiście im dalej w las tym więcej drzew


Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 7 sie 2023, o 09:58

Nie no nie ma za co - właśnie uzyskałeś pierwszy profit ze słusznej decyzji jaką była rejestracja na tym forum :D

Ale żeby nie było, żę tylko skrytykowałem co masz a nie zaproponowałem nic w zamian - proszę:

https://rcforever.pl/eng_m_Models_Helic ... C-984.html
Opcja naprawdę super, latam tym modelem już chyba z 6 albo siedem lat.... albo i więcej, bo czas naprawdę zapinkala ... i jednocześnie chyba najtańszy możliwy i jednocześnie sensowny helikopter tej wielkości.

https://rc-heli.pl/protos-380
Gdybym zaczynał dziś i wiedział to co wiem, to prawie na pewno wziąłbym ten model.
Wielkość ta sama, a jest to ... PROTOS, więc klasa sama w sobie.
Trzymam się tego ALZRCa (który w sumie u mnie jest jeszcze w sporej części oryginalną Gauką X3) tylko dlatego, że przez lata nazbierałem do tego modelu tyle części, że zgroza, ale gdyby nie to - latałbym Protosem.

:)
Awatar użytkownika
Daniel 7701
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 05-08-2023

Postautor: Daniel 7701 » 7 sie 2023, o 10:02

Bardziej przychyla się do https://rcforever.pl/product-pol-5940-H ... y-BNF.html tylko satelitki nie moge skombinować do spektum dx6i tylko chiny za 2 tygodnie :

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 7 sie 2023, o 11:30

Nie znam niestety z własnego doświadczenia żadnego ze współczesnych mikrusów, a Goodky to mikrus (w mojej klasyfikacji każdy helikopter z silnikiem na ogonie to mikrus), ALE znam kilku co latają dużo, latają dobrze, znają się i mocno chwalą.
Zarówno Goosky, jak i Ompy. To pozwala przypuszczać, że nie jest to zły wybór. Bynajmniej.

Wartość dodana to kretoodporność, która na początek mocno się przyda i tu właśnie silnik na ogonie jest potężnym handicapem.

:)
:thumb:
Awatar użytkownika
Daniel 7701
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 05-08-2023

Postautor: Daniel 7701 » 7 sie 2023, o 12:09

Właśnie dlatego mi znajomy go polecał a poza tym części nie są drogie

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 7 sie 2023, o 12:56

Wszystko jest nie drogie. Części, pakiety... BO TO JEST MIKRUS. :)
A koszty zakupu jak i utrzymania modelu rosną wykładniczo w funkcji średnicy jego rotora. I dlatego to jest pułapka w którą łapie się wielu, w tym ja: To że wysupłasz kasę na 700 jeszcze nie znaczy, że naprawdę NAPRAWDĘ Cię na nią stać.
Bo do kosztów zakupu, trzeba jeszcze doliczyć koszty pakietów, to raz, a dwa coś, co jest trudno policzalne - wszelkie koszty logistyczne: 700 to kawał ciężkiego kloca, tak samo jej pakiety.
Jeśli nie masz własnego przydomowego garażu, tak, żeby helik mógł mieszkać w bezpośredniej bliskości samochodu przynajmniej w sezonie - oznacza to, że będziesz go za każdym razem, razem z tymi wszystkimi ciężkimi cegłami dźwigał do samochodu...
To jest raz.
Dwa: duże pakiety, oznaczają dużą ilość energii. A to oznacza albo długi czas ładowania, albo mocne i drogie ładowarki i mocne i drogie zasilacze.
Trzy to oczywiście ryzyko kreta, który raz, że będzie drogi, dwa, nawet jak go nie będzie w locie, to będzie w Twojej głowie i będzie Ci dokuczał... Nie będziesz się czuł naprawdę tak NAPRAWDĘ swobodnie, bo będziesz cały czas widział razem z modelem karteczki z cenami jego części.

Wszystko to razem do kupy u mnie, w praktyce oznaczało to, że dużym helikopterem latałem kilka razy w roku.
Porzuciłem 700 i jako duży model w moim hangarze zawitał XL Power 550.
Genialny model, idealny kompromis... nadal latam nim mniej, dużo mniej niż Gauką, ale jakoś mniej mnie to boli, że model głownie wisi na ścianie i się kurzy:), a pakiety które mam do niego na dwa loty, były do 700 na jeden lot.

Oczywiście to wszystko nie oznacza, że im mniejszy model tym lepszy - nie nie nie, tak naprawdę jest wręcz przeciwnie. Większy model jest stabilniejszy, bardziej przewidywalny i lepiej się klei do powietrza. Ogólnie większym lata się lepiej ... no i w ogóle im większym tym lepszy :)
Ale .... teoria i praktyka (nawet spójne) to jedno, a proza życia - drugie.
Do tego współczesne małe helikotpery też latają naprawdę bardzo poprawnie.
...
No... taka dygresja o którą nikt nie prosił:)
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 7 sie 2023, o 20:31

Bo to była dygresja o którą nikt nie prosił, a wielu potrzebowało :D
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Daniel 7701
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 05-08-2023

Postautor: Daniel 7701 » 7 sie 2023, o 21:12

Ciekawie i obrazowo dzięki za real info i na razie zostane na tzw mikrusach a 450 zostaje na zime do zabawy w majsterkowicza

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 7 sie 2023, o 21:15

A bo tak się wjeb@łem, a to powitania - witaj na forumie :D
Potwierdzam słowa poprzedników, kup coś współczesnego, ja osobiście za najmniejszy sensowny model uważam właśnie klasę 380/450(325).
Nawet na giełdzie masz fajny kit protosa Evo, może do tłuczenia trochę szkoda, ale furka pierwsza klasa.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
MaK210
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 6
Rejestracja: 01-06-2023
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: MaK210 » 8 sie 2023, o 19:55

Witaj! Zasadniczo zgadzam się ze wszystkim, co napisał aikus. Latam śmigłowcami od 17 lat. Aktualnie mam klasy 450, 550, 700 i 760. W przeszłości miałem też 250. Jeśli zaczynałbym teraz, to wybrałbym (gdyby mi ktoś podpowiedział!) klasę 550. Mój ulubiony model w kategorii koszty/możliwości to Align T-REX 550X. 450ka jest bardzo fajna do zabawy, gdy już umie się latać, ale do nauki jest, moim zdaniem, zbyt nerwowa.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 8 sie 2023, o 21:18

MaK210 pisze:[...] 450ka jest bardzo fajna do zabawy, gdy już umie się latać, ale do nauki jest, moim zdaniem, zbyt nerwowa.


przede wszystkim 450tka to nie jest helikopter, tylko to jest wyrób helikopteropodobny... 'urwa...
Tak samo jak KDSy belty i inne wynalazki.
Dobrze, ja wiem, latało, lata, jest sentyment - ok OK ok.
Ale komąą...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 sie 2023, o 22:18

Aikus, zapomniałeś że istnieją 7sety nitro.
Bez tej całej yebaniny o której napisałeś :vhappy:
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 825
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 8 sie 2023, o 22:31

mwx pisze:Aikus, zapomniałeś że istnieją 7sety nitro.
Bez tej całej yebaniny o której napisałeś :vhappy:

Jak dla mnie to nitrusy szczególnie potrzebują odpowiedniego hangaru. Tego sobie na stole w jadalni nie postawisz jak żona śpi, bo i tak wyczuje nitro w porannej kawie. A pakiety do 7sety możesz sobie spokojnie pod biureczkiem ładować zerkając tylko co jakiś czas czy się wymarzony, ale nieplanowany kominek nie robi.
Reszta yebaniny to chyba taka sama, niezależnie czy nitro, czy lipo.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 sie 2023, o 22:35

Ćśś... to miało Aikusa striggerować :mrgreen:

Co Wy macie z tym zapachem nitro? Każdy chyba myśli że to wali jak kosiarka spalinowa albo inne badziewie na lotną benzynę.

Dobrze nasmarowany elektryk pachnie tak samo, a czasem nawet mocniej jak dostanie w dupę i zedrze teochę pasków z gumy/neoprenu, albo mocniej nagrzeje kurz na uzwojeniach. Serio, można wymyślić 100 lepszych wymówek żeby nie bawić się w nitrusy :thumb:
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 825
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 8 sie 2023, o 22:49

A to nie Ty się niedawno żaliłeś, że nie ma gdzie latać spalinami, bo za każdym krzakiem czai się miłośnik przyrody, widzący w nitrusie głównego winowajcę efektu cieplarnianego i chorób cywilizacyjnych?
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 9 sie 2023, o 06:35

Pewnie, że On .... pi3rd0l! jak Mu czapka stoi i tyle...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 16 sie 2023, o 07:16

To i ja dorzucę swoje 0,03 PLN.
Mały model to w miarę tani zakup helika, zasilania i osprzętu, tanie krety i o wiele mniejszy ścisk tyłka przy lataniu, będzie za to relatywnie "dziki" w powietrzu, co świeżakowi nauki nie ułatwi. Nie zmienia to jednak faktu, że aktualne modele klasy "około 200" czyli OMP M2 i Goosky Legend S2 to bardzo przyzwoite maszyny, które da się ustawić naprawdę bardzo precyzyjnie. Większy model - cóż... nie na darmo do niedawna naukę latania zaczynano właśnie na helikach w rozmiarze "około 600" - taki model jest spokojny w locie, dobrze go widać, jest precyzyjny, z racji na rozmiary jest łatwy do ustawienia (nie trzeba się bić o mikrony), ale z praktyki wiem, że z racji na rozmiary poziom stresu przy lataniu generuje już całkiem spory. Osobiście bym to wyśrodkował i uderzył w rozmiar łopaty 380 - 420 mm - modele na tyle "tanie", że budżetu nie zrujnują, na tyle duże, że będą latać już bardziej spokojnie i przewidywalnie. Trochę tego jest na rynku.

A tak BTW - witaj w ekipie.


Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X

Wróć do „Witajcie, to ja!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron