Witam wszystkich

Zanim namalujesz swoje pierwsze dzieło, "dzień dobry" wszystkim powiedz.
Regulamin forum
Serdecznie witamy nowo przybyłych na naszym forum i zapraszamy do ujawnienia się :banana:

Uratuj Zborka - Podaj w temacie wątku swoją lokalizację!
Wstaw awatar i lokalizację - Nie wiesz jak? Skorzystaj z linku z instrukcją lub zapytaj nas :mrgreen:
:piwo:
RafalPrzybylo
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 22-02-2024

Postautor: RafalPrzybylo » 23 lut 2024, o 22:18

Witam
Zaczynam przygodę z heli.
Czekam właśnie na model od kolegi z forum.
Do tej pory latałem tylko tym co miało skrzydła więc zobaczymy jak pójdzie bez.
Czeka mnie sporo nauki

Pozdrawiam Rafał :piwo2:
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 24 lut 2024, o 09:34

Cześć Rafał.
Wymień sobie zdjątko na jakieś bardziej twarzowe, wpisz w profilu lokalizację no i przede wszystkim Witaj. Jak zapytasz niektórych na forum to Ci powiedzą, że helik też ma skrzydła, tyle że wirujące :D
Może pomyśl też o symku, jest kilka fajnych, którymi w trybie "demo" można polatać przez kilka minut potem chwila przerwy i znowu można latać więc to dobra opcja, żeby sprawdzić jak to będzie ;)
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
Rafules
Elita forum...
Posty: 1234
Rejestracja: 01-03-2016
Lokalizacja: Września
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 22 razy

Postautor: Rafules » 24 lut 2024, o 17:31

Witam :)
Goblin 580 Raw
Goblin 420 Raw
Goblin 500 Sport
Blade 180 Infusion x 2
Spektrum Nx8
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 24 lut 2024, o 18:55

Cześć, cześć cześć!!
Jak latałeś samolotami to i tu się ogarniesz! Wysokości!! :)
Awatar użytkownika
xckamil
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 19-09-2019
Lokalizacja: Sokolniki k\Wieluń
Podziękowano: 1 raz

Postautor: xckamil » 25 lut 2024, o 19:32

Napewno jeśli latałeś wcześniej płatowcami, będzie ci "lżej" latać heli. Gorzej jakbyś startował od zupełnego zera. Powodzenia
JETI DS14, VBar Control EVO, XLpower 560, SOXOS Strike 7.1, Goosky RS7, RAW Piuma 700, Goosky S2. FBL Spirit GTR i Mikado VStabi EVO.
Awatar użytkownika
bjacek
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 79
Rejestracja: 23-08-2023
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: bjacek » 26 lut 2024, o 11:38

Cześć! Wszystko zależy od zapału do nauki. Gratuluję odwagi, bo niektórzy z tych "od samolotów" to boją się nawet spróbować. To trzepak, to nie dla nich, to im się nie podoba itp. Również wcześniej przez ileś tam lat latałem samolotami, a teraz ćwiczę helikoptery. Jest inaczej i jest trudniej. Przede wszystkim samolot zawsze (a może przeważnie) leci do przodu, a to cholerstwo w każdym kierunku :D
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 26 lut 2024, o 12:22

Pisałem już o tym wiele razy, ale napiszę i tu:
Ja zaczynałem dokładnie odwrotnie. Od helikopterów.
I potem miałem problem z samolotami. Serio!
Dlaczego?
Bo w helikopterze, kończąc jakikolwiek manewr można przejść do .... ? ZAWISU!!!
I mimo, że wiedziałem, że w samolocie to nie zadziała, jakoś odruchowo chciałem dokładnie to samo zrobić.
Wykonać małe, ciasne zakręty, blisko, nisko i powolutku.... bo przecież w helikopterze - żaden problem...
I kurvva non stop mi te samoloty spadały i nie wiedziałem dlaczego i co znowu jest nie tak....

Dlatego co do zasady nie zgadzam się, że latanie helikopterami jest trudniejsze niż samolotami.
Jest trudniejsze i jest łatwiejsze - wszystko zależy od tego jak na to patrzeć.
Na pewno jest inne.

Co jest łatwiejsze w samolocie?
bjacek już napisał:)

A co jest trudniejsze?
W samolocie, jak już się oderwiesz od ziemi to MUSISZ się ogarnąć zrobić co najmniej kółko i wylądować. To się MUSI udać, albo rozbijasz model.
W helikopterze? Wcale nie. Unosisz się na chwilę i próbujesz utrzymać w zawisie w obrębie helipada (albo jakiegoś tam bezpiecznego płaskiego terenu. Udaje się - dobrze. Nie udaje się - lądujesz, przestawiasz model i zaczynasz jeszcze raz. I tak do skutku. Nie ma takiego momentu, że "wóz albo przewóz". Nie. Od początku małe kroczki do przodu.
W samolocie - no niestety taki moment jest.
Jak już samolot poleci, to lądowanie może być ładne, brzydkie, przy nodze, na pasie, albo gdzieś daleko w polu... ale to musi być lądowanie a nie kret.
Jak w samolocie popieprzysz kierunki to przypierdzielisz tak samo jak helikopterem, nie ma bata.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 26 lut 2024, o 13:49

Najtrudniej to jest latać jednym i drugim na przemian. Przynajmniej mi.

Samolotami latam raz na rok, jak polibuda prosi mnie o oblatanie prototypów na zawody AeroDesign. Mam za każdym razem sporą tremę i miękkie nogo, mimo że w latające RC bawię się 70% swojego życia.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 26 lut 2024, o 14:56

No nie no to masz odpowiedź co jest najtrudniej: najtrudniej jest latać samolotami raz na ruski rok jak zwykle codziennie latasz wyłącznie helikopterami.
Ja odkąd latam i jednymi drugim na przemian, mniej więcej po równo, nie stwierdzam żeby mi którymś było trudniej a którymś łatwiej...
... ale trzeba też dodać, że i jednym i drugim latam raczej ch****o :D:D:D
Awatar użytkownika
bjacek
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 79
Rejestracja: 23-08-2023
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: bjacek » 27 lut 2024, o 18:35

mwx pisze:Najtrudniej to jest latać jednym i drugim na przemian. Przynajmniej mi.
Samolotami latam raz na rok, jak polibuda prosi mnie o oblatanie prototypów na zawody AeroDesign. Mam za każdym razem sporą tremę i miękkie nogo, mimo że w latające RC bawię się 70% swojego życia.


Jadąc na lotnisko zabieram samolot i helikopter (-y). Latam jednym i drugim. Na może nie na przemian, ale najpierw poszybuję sobie nad lasem, a później wiszę nad trawą :D Moje umiejętności w lataniu helikopterami ograniczają się do ćwiczenia różnych form zawisu, ale nie mam problemu z przestawieniem się. Kwestia ćwiczeń ;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 lut 2024, o 01:29

Mi jednak bardzo trudno jest latać dobrze jednym i drugim na zmianę.
Wiadomo że polecę samolotem nawet latając samymi helikami 3 lata pod rząd, ale czy zrobię równą, kontrolowaną pętlę, albo odpowiednio zaakcentuję beczkę? No raczej nie. Latanie "tak żeby się nie rozbic" i wykręcić kilka koślawych figur jest jak jazda na rowerze. Ale bardziej ambitne tematy mi się mieszają

Ze względu na podobieństwo schematów sterowania obydwoma typami maszyn mogę się zayebać w akcji przez występujące między nimi roznice. W momentach w których górę biorą odruchy.
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 28 lut 2024, o 12:54

Cześć.
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam

Wróć do „Witajcie, to ja!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości