Pętla (nieakcentowana)

Spójrz jak robią to mistrzowie...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3252
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 31 sty 2010, o 00:25

Mam nadzieję że poniższe wskazówki pomogą początkującym szybciej i mniej boleśnie opanować trudną sztukę pilotażu helikoptera....

Pętla (nieakcentowana)

W dość szybkim locie poziomym zaczynamy od ściągnięcia do siebie drążka pochylenia i dodania gazu (kątów łopat). Nie należy ściągać drążka zbyt mocno ponieważ trzeba utrzymać pochylenie modelu względem toru lotu - to nadal jest lot postępowy tyle że zakrzywiony. Zbyt mocne ściągnięcie drążka pochylenia spowoduje że model nie nabierze wysokości, straci prędkość i będziemy musieli się ratować przed spadkem z niedużej wysokości.
Gdy model osiągnie pierwszą ćwiartkę pętli (będzie leciał do góry) zaczynamy stopniowo zmniejszać kąt łopat (ujmujemy "gazu") żeby nie miał tendencji do opadania do środka pętli. W górnym punkcie pętli kąt łopat powinien być ok zera.
Po przekroczeniu górnego punktu pętli trzeba trochę zmniejszyć wychylenia drążka pochylenia ("oddać" drążek) aby nie zacieśnić pętli.
Po osiągnięciu trzeciej ćwiartki (lot do dołu) zaczynamy stopniowo znów zwiększać kąt łopat i wychylenia drążka pochylenia.
Wyjście z pętli po osiągnięciu poziomej pozycji modelu - zerujemy pochylenie i zmniejszamy kąt łopat.

Najczęstszym błędem jest mocne ściągnięcie drążka pochylenia w pierwszej i trzeciej fazie - w pierwszej prowadzi do utraty prędkości i nie nabrania wysokości a w trzeciej do zaciśnięcia pętlu i wyjścia wyżej niż się zaczęło.
Drugim bardziej niebezpiecznym błędem jest trzymanie stałego, dodatniego kąta łopat co po przekroczeniu górnego punktu pętli powoduje ostre pikowanie ze znacznym rozpędzeniem modelu. Może się skończyć solidnym spotkaniem z Matką Ziemią...


YouTube

(Wszystkie tutoriale są subiektywne i nie przedstawiają idealnych manewrów a jedynie przybliżone zasady ich wykonywania. Forum ponosi żadnej odpowiedzialności za stosowanie się do powyższych wskazówek).
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Nauka latania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość