Zakręt klasyczny (samolotowy)
: 24 lut 2010, o 15:20
Mam nadzieję że poniższe wskazówki pomogą początkującym szybciej i mniej boleśnie opanować trudną sztukę pilotażu helikoptera....
Zakręt klasyczny (samolotowy)
Model w locie poziomym przechylamy w kierunku zakrętu, po czym:
- ściągamy do siebie drążek pochylenia,
- dodajemy trochę kątów łopat (żeby skompensować zmniejszenie składowej pionowej wektora siły nośnej wirnika głównego zmniejszonej wskutek jego przechylenia)
- i dodajemy ster kierunku (ogon) aby skompensować prostujące działanie HeadLocka żyroskopu prowadzące do "zwisania" ogona i utrzymać orientację modelu zgodnie z kierunkiem lotu.
"ósemeczki" łączące kilka zakrętów...
(Wszystkie tutoriale są subiektywne i nie przedstawiają idealnych manewrów a jedynie przybliżone zasady ich wykonywania. Forum ponosi żadnej odpowiedzialności za stosowanie się do powyższych wskazówek).
Zakręt klasyczny (samolotowy)
Model w locie poziomym przechylamy w kierunku zakrętu, po czym:
- ściągamy do siebie drążek pochylenia,
- dodajemy trochę kątów łopat (żeby skompensować zmniejszenie składowej pionowej wektora siły nośnej wirnika głównego zmniejszonej wskutek jego przechylenia)
- i dodajemy ster kierunku (ogon) aby skompensować prostujące działanie HeadLocka żyroskopu prowadzące do "zwisania" ogona i utrzymać orientację modelu zgodnie z kierunkiem lotu.
"ósemeczki" łączące kilka zakrętów...
(Wszystkie tutoriale są subiektywne i nie przedstawiają idealnych manewrów a jedynie przybliżone zasady ich wykonywania. Forum ponosi żadnej odpowiedzialności za stosowanie się do powyższych wskazówek).