Konektory - wszystko o wtyczkach, złączkach i innych takich

Wtyczki, kable, ładowanie pakietów, teorie prądowe i inne elektro-zagwostki.
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7375
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 699 razy
Podziękowano: 483 razy

Postautor: aikus » 9 lut 2018, o 13:44

Co jakiś czas wypływa temat upalających się konektorów, rożnych, różnej maści i różnej jakości.
Przy okazji wychodzą dyskusje na temat banany vs goldy i tak dalej...

no to dzisiaj jutub mi fajny filmik poglądowy podesłał :)


YouTube

Filmik tematu oczywiście nie wyczerpuje, ale każdy może sobie to pociągnąć we własnym zakresie od tego miejsca.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7277
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 277 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 9 lut 2018, o 14:04

O tej konstrukcji banany miałem w G500 w silniku (jak pewnie większość z Was ma do dziś)- od czasu upalenia wymieniłem na tego typu:

Obrazek

a w pakietach teraz mam te:

Obrazek
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2137
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 154 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 9 lut 2018, o 14:22

A ja siurkam zapobiegawczo po wszelkich stykach Kontakt - sprayem. Zżera tlenki, natłuszcza i ułatwia wpinanie.

Wystarczy jeden mały siurek na jedną nową wtyczkę - potem już smarują się same od siebie nawazajem.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7277
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 277 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 9 lut 2018, o 14:24

Jest to myśl, z silnikiem nie pomyślałem, konektory Xnovy- nigdy tam nie zaglądałem. Ale dochodzi jeszcze mechaniczne poluzowanie od ciągłego ścisku.
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7375
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 699 razy
Podziękowano: 483 razy

Postautor: aikus » 9 lut 2018, o 15:00

No właśnie ja też wolę goldy od bananów, ze względu na ich mniejszą wrażliwość na brud i jakość wykonania mimo, ze banany w warunkach laboratoryjnych ponoć są lepsze.
A i jeszcze: nie wiem co dokładnie robi "Kontakt", ale na 100% dobrym pomysłem jest smar miedziany. Rozwiązuje problemy dosłownie wszędzie!

Przykład oczywisty dla wszystkich - klemy w akumulatorze w samochodzie.
Przykład mniej oczywisty: Bateryjka w pilociku do zamka centralnego. Kurde ileż ja się razy to narozbieralem, naczyściłem tych blaszek, naskrobałem... na tydzień pomagało i po tygodniu od nowa.
Raz wyczyściłem i posmarowałem smarem miedzianym i zapomniałem o sprawie, chyba gdzieś tak już z rok to działa niedotykane.
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 15659
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1454 razy
Podziękowano: 675 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 9 lut 2018, o 15:35

mwx pisze:Wystarczy jeden mały siurek na jedną nową wtyczkę - potem już smarują się same od siebie nawazajem.

Znowu pomyliłem fora...
Pozdrawiam, Mirek

Trex 500X - trex ratio :) | Trex 470LM - cieszy... | 2x Devil X360 - tak jakoś wyszło... | Oxy 3 - nie po-byku | Oxy 2 - mały, ale wariat... | Reaktor 3D FPV - drugie życie pianki... | Lizard95 - że też mi się drona zachciało.... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2137
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 154 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 9 lut 2018, o 16:02

aikus pisze:A i jeszcze: nie wiem co dokładnie robi "Kontakt", ale na 100% dobrym pomysłem jest smar miedziany. Rozwiązuje problemy dosłownie wszędzie!


Ja tam tego g. nie używam nigdzie oprócz śrub do kół w samochodzie. Brudzi, klei się do niego syf, wcale nie ma dobrych parametrów jeśli chodzi o poprawienie przewodzenia, wcale dobrze nie smaruje. Jego bazą jest zwykły smar litowy i wolę już sam litowy użyć jeśli chcę żeby coś się nie zapiekło.
Smar miedziowy teoretycznie powinien być stosowany tam gdzie potrzebna jest odporność na wysokie temperatury (układ hamulcowy, drzwiczki od kominka), ale i do tego są już lepsze smary. Jego jedynym zadaniem jest zapobieganie zapiekaniu/sklejeniu dwóch elementów ale i to robi średnio bo potrafi przyspieszyć korozję elementów ze stopów aluminium.

Kontakt w jakiś magiczny sposób usuwa tlenki i konserwuje zapobiegając powstawaniu nowych - pewno ma jakiś delikatny kwas i tłuszcz.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7375
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 699 razy
Podziękowano: 483 razy

Postautor: aikus » 9 lut 2018, o 16:39

No może może. Kontakt też mam więc następnym razem wyprobuje Kontakt...

Wróć do „Prądownia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości