Gdzie kupić baterie do T-Rex 500?

Wtyczki, kable, ładowanie pakietów, teorie prądowe i inne elektro-zagwostki.
Awatar użytkownika
LordOktan
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 12-08-2021
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 3 razy

Postautor: LordOktan » 13 sie 2021, o 09:10

Model po 4 latach zdjąłem z półki. Oczywiście stare baterie już umarły. Potrzebuję zakupić nowe. Odwiedziłem wszystkie mi znane sklepy, ale jest straszny (żeby nie powiedzieć cholerny) problem z zakupem baterii 22.2V, 6S1P o pojemności 2600-3300 o wydajności prądowej powyżej 40C. Smutno, że helikoptery stały się w tym czasie tak mało popularne. align.pl się zwija z rynku :shock:, hobbyking.com (gdzie zawsze kupowałem sprzęt) nie dostarcza baterii do Europy (w magazynie EU nic nie ma, z magazynu Global wysyłka jest niemożliwa) :roll:, na allegro i w polskich sklepach modelarskich próżno szukać. Chciałbym jeszcze chwilę reksiem polatać.

Macie jakieś sprawdzone źródło, gdzie w tego typu baterie można się zaopatrzyć? :help:

Pozdro
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 sie 2021, o 09:12

Tutaj masz przykładową baterię:
https://akumulatoryrc.pl/pl/p/SLS-XTRON ... 40C80C/160

w tym sklepie znajdziesz też sporo innych na swoje potrzeby.

Od siebie dodam, że spokojnie możesz szukać baterii 30C, bo parametry SLS'ów trzymają sie deklarowanych parametrów najbardziej ze znanych mi lipoli.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sie 2021, o 09:28

Don Mirson pisze: spokojnie możesz szukać baterii 30C, bo parametry SLS'ów trzymają sie deklarowanych parametrów najbardziej ze znanych mi lipoli.

No co do tych 30C to bym był ostrożny - może ze stockowym BL500X (600W) tak ale ja założyłem małego potwora 1500W i 30C będzie na styk.
Faktem jest że na razie "latam" na starych (9 lat) Turnigach 2650 25C i nawet daje radę choć ognia nie ma. Przy moich umiejętnościach to jednak zaleta. :wall:

Baterie 6s ma też Gimmik:
https://www.gimmik.net/2600mAh_222V_45C ... 25931.html

Druga możliwość to kupowanie 2x3s i łączyć szeregowo kabelkiem/wtykiem "T" (nie Y). Tak robiłem i robię bo daje mi uniwersalność na inne modele (3s) za cenę odrobiny kabla i złączy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 13 sie 2021, o 10:29

https://chinahobbyline.com/shop/index?key=NnM=

Dostawa z Polski, masz w 2 dni.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 13 sie 2021, o 10:30

3strona
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 13 sie 2021, o 10:30

Przepraszam za... :P
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 13 sie 2021, o 15:35

LordOktan pisze:Model po 4 latach zdjąłem z półki. Oczywiście stare baterie już umarły.


Jeśli były trzymane z napięciem 3.8V na ogniwo to przez 4 lata wcale nie musiały oddać ducha. Sprawdź, może sprawdzą się w spokojniejszych lotach.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 sie 2021, o 15:42

mwx pisze:
LordOktan pisze:Model po 4 latach zdjąłem z półki. Oczywiście stare baterie już umarły.


Jeśli były trzymane z napięciem 3.8V na ogniwo to przez 4 lata wcale nie musiały oddać ducha. Sprawdź, może sprawdzą się w spokojniejszych lotach.

Dokładnie tak - te moje 9-letnie dobrze choć nie extrarewelacyjnie ale działają.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
LordOktan
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 12-08-2021
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 3 razy

Postautor: LordOktan » 13 sie 2021, o 20:24

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Faktycznie przechowywane były w trybie storage: jedną zippy wyrzuciłem (spuchła i wylała), drugą zippy przerobiłem na 3S (3 cele padły). Ostała mi się Nano-tech 40/90C, wygląda normalnie, ale wydajność spadła (albo opór wew. wzrósł :roll: ) i gdy włączam idle up to telemetria zaczyna pikać, że napięcie niskie.

Akumuatory-Rc wyglądają dobrze. Regulator mam do 120A więc ta powinna spokojnie wystarczyć: https://akumulatoryrc.pl/pl/p/SLS-Quant ... 30C60C/584
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 16 sie 2021, o 07:29

Tu jeszcze masz bardzo dobry sklep i konkretny regał z akumulatorami:

https://rcforever.pl/pol_m_Akumulatory_ ... S-223.html

No coś sie dobierze, nie ma bata :thumb:
Awatar użytkownika
LordOktan
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 12-08-2021
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 3 razy

Postautor: LordOktan » 16 sie 2021, o 17:42

Dziękuję - zakupiłem już baterie marki SLS
Align T-Rex 500
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 16 sie 2021, o 18:18

I też bardzo dobrze - będziesz pan zadowolony!! :thumb:

Pamiętaj tylko, żeby nie dawać im wpi3rdolu w pierwszych lotach ;)
Ze dwa - trzy pierwsze loty to tak spokojnie, oszczędnie do 3,85V/s, dwie - trzy minutki max.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 sie 2021, o 20:01

Najlepiej je po prostu uformuj przed lotem.
Awatar użytkownika
LordOktan
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 12-08-2021
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 3 razy

Postautor: LordOktan » 16 sie 2021, o 20:36

W przypadku LiPo (i NiMh też) nie ma potrzeby formowania bo nie mają efektu pamięci. Ale tak - myślę, że zanim je trochę pomęczę to trochę muszę sobie przypomnieć jak się lata i ponownie zaufać całej mechanice, ale też elektronice :dk:
Align T-Rex 500
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 16 sie 2021, o 21:00

Formowanie - słowo wytrych, oznaczające tak zwane chujwieco.
W przypadku akumulatorów Niklowych - nie potrzebne.
W przypadku akumulatorów kwasowych - nie potrzebne.
W przypadku akumulatorów litowych - nie potrzebne (och - czekaj.... ) ...

NiCd - mają efekt pamięci. Formowaniem się go nie odwróci. Odwracanie efektu pamięci to długotrwały i żmudny proces polegający na kilkukrotnym rozładowywaniu i ładowaniu akumulatora bardzo małym prądem, a najlepiej każdy proces kilkukrotnie przerywać i wznawiać. Jeśli tylko ogniwo jest sprawne - efekt pamięci jest całkowicie odwracalny!

NiMH - nie mają efektu pamięci - to prawda niecałkowita. Bo tak naprawdę to mają. Efekt pamięci to blokady jonowe charakterystyczne dla Niklu - druga elektroda ma tu znaczenie drugorzędne. Tym nie mniej, efekt ten wygląda inaczej i nazywa się "Efektem leniwego ogniwa". Leczy się go tak samo jak efekt pamięci. Zaawansowany efekt leniwego ogniwa jest tożsamy z efektem pamięci.

UWAGA! Nie należy mylić efektu pamięci ze zużyciem albo zniszczeniem ogniwa niklowego (np. przez długotrwałe przechowywanie w stanie naładowanym, przez co nastąpiła krystalizacja elektrolitu, jeden z kryształków przebił izolację, zrobił zwarcie, przy tym się przepalił i ogniwo niby działa, ale ma duże samorozładowanie i tak dalej - generalnie - szrot).
UWAGA2! Nie dotyczy akumulatorów NIklowych LSD (Eneloop itp), które z założenia są zrobione tak, żeby mogły być przechowywane w stanie naładowanym.


Akumulatory kwasowe?? (w tym żelowe) Hehe.... daj kurwie miodu!


Akumulatory Litowe wysokoprądowe - tak naprawdę JEDYNE akumulatory w których formowanie właśnie ma sens. W pozostałych przypadkach wystarczy akumulatorów po prostu zacząć używać (zaczynając od ładowania).
W pierwszych cyklach czasami mają ciut mniejszą pojemność i tyle.
Nieuformowane (tj. świeżo kupione, lub długo nieużywane) pakiety Litowe (chodzi oczywiście wyłącznie o akumulatory wysokoprądowe) wyzioną ducha, jeśli w pierwszym cyklu pociągniemy z nich 100% ich oczekiwanej zdolności wytwórczej.
Jednakowoż dotyczy to TYLKO akumulatorów przechowywanych PRAWIDŁOWO, tj z napięciem na celach pomiędzy 3,7 a 3,9 (optymalnie 3,85).
Pakiety przechowywane w pełni naładowane, albo w pełni rozładowane po prostu trafia "szlak" komunikacyjny do utylizacji i żadne formowanie tu już nic nie pomoże.
Awatar użytkownika
LordOktan
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 12-08-2021
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 3 razy

Postautor: LordOktan » 16 sie 2021, o 21:26

Aikus wyjaśnij proszę dlaczego uważasz że to " JEDYNE akumulatory w których formowanie właśnie ma sens" ?

Zerknij na stronę jednego z największych (i moim zdaniem najlepszych?) sklepów z elektroniką: https://botland.com.pl/blog/akumulatory ... to-dziala/ - szukaj sekcji "Efekt pamięci w akumulatorach litowo-polimerowych"

Z drugiej strony i tak zawsze rozładowuję akumulatory do bezpiecznych wartości, potem ładuję do storage i trzymam w tym stanie do dnia poprzedzającego kolejne latanie. Więc pewnie ani nowym ani starym nic nie grozi 8-)
Align T-Rex 500
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 16 sie 2021, o 21:36

Na bazie moich experymentow mogę powiedzieć że żadne formowanie ani oszczędzanie LiPo na początku nie robi różnicy


Kupiłem 4 identyczne LiPo - na dwóch pełna pi*da od pierwszego ładowania, dwa pozostałe pieszczone jak Aikus pisze.

Do dziś różnic zandnych między nimi nie ma. Mają po 200 lotów.


Jedyne czego bardzo pilnuję to to żeby żadne nie leżały naładowane dłużej niż kilka minut/godzin. Zawsze ładowane zaraz przed lotami, zawsze rozładowane do storage.
Latam tak żeby po locie mieć 3.75-3.8V na ogniwie, ale nigdy nie oszczędzam ich w locie jak chodzi o prądy, czy to na -10°C mrozie czy w 30°C.
Akusy żyją u mnie dłuuugo
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 16 sie 2021, o 21:40

W helikach chyba warto latac do takich wartosci napiec zeby po wyladowaniu i ostygnieciu lipo mial napiecia ~3.8V :)

Podstawa to dobrze dobrane akusy do obciazenia (helika i stylu latania). Do logo 520 mam 4 lipo turnigy, 2x3600mAh (30-40C) i 2x4000mAh (60-120C) no i niestety po czasie widac te roznice mimo ze wszsytkie 4 uzytkuje tak samo dobrze. 4000 nadal twarde a 3600 juz zaczely puchnac.
Awatar użytkownika
LordOktan
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 12-08-2021
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 3 razy

Postautor: LordOktan » 16 sie 2021, o 21:57

Masz może telemetrię w modelu? Do jakiej wartości na celę spada Ci napięcie podczas lotu?
Align T-Rex 500
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 16 sie 2021, o 22:26

LordOktan pisze:Aikus wyjaśnij proszę dlaczego uważasz że to " JEDYNE akumulatory w których formowanie właśnie ma sens" ?


Formowanie to inaczej "przecyklowanie", czyli ładowanie - rozładowanie akumulatora.
Raz, lub kilka razy.
Choć bardzo, ale to bardzo nie lubię tego określenia, bo z formowaniem nie ma ono nic wspólnego.
Ale OK - trzymajmy się, że formowanie = cyklowanie.
Wyjaśniłem.
Dlatego, że długo leżakowane pakiety litowe zostaną ZABITE jeśli w pierwszym cyklu dostaną w pizdę.
TAK WŁAŚNIE SIĘ STANIE. No mercy i uwaga dalej:

mwx pisze:Na bazie moich experymentow mogę powiedzieć że żadne formowanie ani oszczędzanie LiPo na początku nie robi różnicy


Zrobiłeś rzetelny, eksperyment. Szacun.
Rzetelny, ale JEDEN.
I miałeś farta.
Kupiłeś pakiety, które były wyprodukowane powiedzmy miesiąc temu - to wcale nie takie nierealne.
Mogło tak być.
Zrób drugi eksperyment: Kup taki sam zestaw pakietów, podziel na dwa, a potem odłóż na półkę i niech poleżą pół roku.
Pierszą część najpierw "uformuj".
Drugiej - od razu daj wpizdę.
NIe czekaj kilkuset cykli na efekty - zobaczysz je od razu.



LordOktan pisze:Zerknij na stronę jednego z największych (i moim zdaniem najlepszych?) sklepów z elektroniką: https://botland.com.pl/blog/akumulatory ... to-dziala/ - szukaj sekcji "Efekt pamięci w akumulatorach litowo-polimerowych"


LordOktan, z całym szacunkiem i sympatią dla Ciebie oraz dla sklepu botland - znam, szanuję, doceniam - bardzo fajny sklep.
ALe to sklep.
SKLEP.
A nie źródło rzetelnej wiedzy.
Słuchaj sprzedawców, a będziesz zimą w trampkach chodził.



LordOktan pisze:Z drugiej strony i tak zawsze rozładowuję akumulatory do bezpiecznych wartości, potem ładuję do storage i trzymam w tym stanie do dnia poprzedzającego kolejne latanie. Więc pewnie ani nowym ani starym nic nie grozi 8-)




LordOktan pisze:Masz może telemetrię w modelu? Do jakiej wartości na celę spada Ci napięcie podczas lotu?



Pytanie było nie do mnie, więc odpowiem wymijająco: Nie mam:)
Ale wiem, że napięcie w żadnym momencie normalnego lotu nie spada poniżej 3,3V/s. Na taką wartość mam bowiem ustawione odcięcie w reglu, więc jeśli się jednak zdarzy, że napięcie spadnie w locie poniżej tej wartości - od razu o tym wiem.
;)

Wróć do „Prądownia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości