Trex 700N Pakiet do zasilania elektroniki

Wtyczki, kable, ładowanie pakietów, teorie prądowe i inne elektro-zagwostki.
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 10 paź 2021, o 14:54

Pytanie, czy taki pakiet do zasilania elektroniki w t-rex 700 Nitro będzie odpowiedni? Chodzi mi o prąd rozładowania 1C , czy muszę brać z większym?
https://modelemax.pl/pl/li-pol-gens-ace ... mah-1c-jst
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 paź 2021, o 18:49

Na pewno za słaby. To pewnie pakiet do nadajnika.

Ja latam na 2200 30C i jest OK.
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 11 paź 2021, o 17:16

Czyli 2s 2200 30C będzie w sam raz, ok dzięki za odpowiedź. A jeszcze żeby nie zakładać osobnego tematu , widzę ,że jesteś doświadczony w nitro. W moim silniku jest zaślepiona dziura na pompę paliwową. Sprzedający powiedział, że dlatego tak jest ponieważ zdemontował pompę gdyż z nią jest więcej problemów niż pożytku. Czy też tak uważasz , czy jeśli jest silnik przystosowany do pompy , to ta pompa powinna tam być?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 paź 2021, o 00:18

Musiałbyś zacząć od podzielenia się informacją dotyczącą typu silnika.

Na przestrzeni lat powstało kilka różnych rozwiązań, możemy mówić o silnikach co najmniej 2 producentów, a pojęcia "pompa" i "regulator" są nagminnie mylone. Wolałbym nie zgadywać o której mowa, no i tylko niektóre "znam osobiście".
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 12 paź 2021, o 14:14

O.S MAX 91 SX
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 paź 2021, o 15:25

Pewnie masz na myśli 90SX-H Ring C Spec PS.

Jeśli tak to samo pominięcie pompy bez wymiany gaźnika na zwykły może skończyć się słabo. Rozpylacz, iglica i generalnie cała przepustnica są przystosowane do pracy pod wyższym ciśnieniem niż to które pochodzi z tłumika podłączonego do zbiornika.

Najlepiej poszukaj gaźnika ze zwykłego 91SX
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 12 paź 2021, o 15:53

Jak wrócę w weekend do domu wymontuje silnik i zrobię zdjęcia i pokaże co tam dokładnie mam za kombinacje.
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 12 paź 2021, o 15:58

A nie mogę podłączyć tej pompy z powrotem? Dostałem ją razem z wszystkimi gratami , i w sumie gdybym miał instrukcję do tego silnika mógłbym to podłączyć
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 paź 2021, o 16:55

Pytanie w jakim jest stanie. Mowa o dość mocno zabytkowym sprzęcie który nigdy nie grzeszył bezawaryjnością czy generalnie bardzo poprawnym działaniem.

Ja bym to uprościł stosując zwykły gaźnik z dwoma iglicami. Dzięki temu będziesz latał zamiast prowadzić R&D.

Zastosowano tam pulsacyjną pompę Perry której działanie uzależnione jest od stanu przepony. Dość szybko OS zrezygnował z tego pomysłu - w zasadzie po tym jednym niezbyt popularnym silniku.

Teraz stosuje się regulatory z przeponą i wysokie ciśnienie z karteru (HZ-R) - to jest prostsze i nawet działa jak dba się o czystość całego układu i przeglądy. Mimo to sporo ludzi wybiera zwykły gaźnik i zasilanie ciśnieniem z tłumika (HZ) ze względu na prostotę i bezawaryjność.

Zrób fotki bo może ktoś już wymienił gaźnik na normalny
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 12 paź 2021, o 17:28

OK , w weekend , a gaźnik niestety jest z jednym pokrętłem czyli pewnie jest jedna iglica , i są dwa króćce z czego jeden jest zaślepiony także wężykiem , więc podejrzewam tylko ,że poprzednik latał na tym bez pompy oraz na oryginalnym gaźniku a ten krócieć zaślepiony to on mi tłumaczył ,że to jest powrót do zbiornika , gdyby paliwa było za dużo dostarczane na gaźnik (coś w rodzaju przelewu?) , co do silnika to twierdził ,że ma nowe pierścienie i tłok i jest na dotarciu. Nie miałem jeszcze czasu go rozebrać ,ponieważ w dzień który kupiłem helik, musiałem pilnie wyjechać do Niemiec i wracam w weekend.
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 17 paź 2021, o 17:21

Zdjęcia silnika , o których mówiłem:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 paź 2021, o 20:36

Trudno powiedzieć jak to będzie działać. Gaźnik jest zaprojektowany z myślą o zasilaniu paliwem pod dużym ciśnieniem, cholera wie czy będzie dobrze ssał zasilany samym ciśnieniem z tłumika.

Tak jak pisałem - jak chcesz mieć pewność że to będzie działało to rozejrzyj się za zwykłym gaźnikiem z dwoma iglicami.
Zawsze możesz spróbować tak latać, ale bez doświadczenia nie będziesz nawet wiedział czy jest OK czy nie.
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 17 paź 2021, o 20:44

Poprzednik twierdził ,że tak można latać , i tak latał. A wiesz która iglica jest gdzie i jak je regulować? Ja już wszystko zapomniałem przez te 5-6 lat.... a spalinę wcześniej miałem krótko i w dodatku nową
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 paź 2021, o 23:29

No w tym Twoim gaźniku jest tylko jedna, w miejscu gdzie zwykle jest ta od wysokich obrotów. W miejscu iglicy od średnich jest wkręcone to zaślepione złącze. Nie wiem jak ten gaźnik wygląda w środku, zakładam że jest tam zupełnie inaczej niż w normalnych, skoro fabrycznie była tylko jedna iglica.

Jak na powrót do hobby to wybrałeś sobie ciężki temat.
W sam raz żeby się zniechęcić
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 18 paź 2021, o 08:16

mwx pisze:No w tym Twoim gaźniku jest tylko jedna, w miejscu gdzie zwykle jest ta od wysokich obrotów. W miejscu iglicy od średnich jest wkręcone to zaślepione złącze. Nie wiem jak ten gaźnik wygląda w środku, zakładam że jest tam zupełnie inaczej niż w normalnych, skoro fabrycznie była tylko jedna iglica.

Jak na powrót do hobby to wybrałeś sobie ciężki temat.
W sam raz żeby się zniechęcić


Wiem , ale nie zniechęcę się. Moim marzeniem zawsze była 700 i od czasu ostatniego modelu (raptor 50) zakochałem się w spalinie. Nie przypuszczałem tylko ,że przez te kilka lat wszystkiego prawie zapomniałem. W dodatku ten nieszczęsny fbl wiele komplikuje ,ale nie wrócę do pręta przecież , bo nawet już nie ma w sklepach zwykłych jednoosiowych żyroskopów...
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 22 paź 2021, o 14:00

mwx pisze:No w tym Twoim gaźniku jest tylko jedna, w miejscu gdzie zwykle jest ta od wysokich obrotów. W miejscu iglicy od średnich jest wkręcone to zaślepione złącze. Nie wiem jak ten gaźnik wygląda w środku, zakładam że jest tam zupełnie inaczej niż w normalnych, skoro fabrycznie była tylko jedna iglica.

Jak na powrót do hobby to wybrałeś sobie ciężki temat.
W sam raz żeby się zniechęcić


Nie masz na sprzedaż takiego gaźnika , a jeśli nie to chociaż podeślesz mi jakiś link jak taki gaźnik powinien wygladać?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express

Wróć do „Prądownia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron