Agregat do Lipo

Wtyczki, kable, ładowanie pakietów, teorie prądowe i inne elektro-zagwostki.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7591
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 289 razy
Podziękowano: 430 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 lis 2014, o 21:49

Ponieważ wróciłem lekko do elektryków zastawiam się czy jest sens kupować agregat do lądowania.
Te mniejsze kosztują poniżej 1000zł-
pytanie tylko czy to nie jest nic nie warty syf?
czy do sporadycznego używania i ładowani LiPo ok?

Zastanawiałem się na Kipor 770 i Adler 800.
Helikoptery
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 16393
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1498 razy
Podziękowano: 718 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 14 lis 2014, o 21:54

A co byś chciał nim ładować? Z tego co kojarze (a może coś mi sie pominęło), największe modele masz spalinowe..? hmm
Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Devil X360 - tak jakoś wyszło... | Oxy 2 - mały, ale wariat... | 2x Beta 75 Pro 2 - whoopie! | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Frsky Horus X10S - działa | Fat Shark HDO
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7591
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 289 razy
Podziękowano: 430 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 lis 2014, o 22:16

tak, ale mam też 6s/3000 i pakiety wychodzą po ~210zł wiec w cenie 3-5 jest agregat
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3289
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 300 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 14 lis 2014, o 22:19

Generalnie jest tak: tanie agregaty są głośne, mają małą moc (najtańsze ok 450VA) i nie mają stabilizacji napięcia i regulacji obrotów. Za 1000 można kupić KIPORa Inverter albo używaną Honde 1100. Te są ciche i mają tryb ECO tj z regulacją obrótów zależnie od obciążenia.
Oszczędność w paliwie żadna albo mała - auto na jałowym zużywa 0.5-0.7 l/h i tyle samo agregat. Chyba że inteligenty to może zejdzie do 0.3-0.4. Zaletą jest że można go na przedłużaczu odsunąć na bok od parkingu/lotniska i nie jest tak denerwujący. No i nie męczy innych elementów auta które mogą nie lubić działać na jałowym dłuższy czas.

W Kiporze (i Hondzie chyba też) jest drugie wyjście 12V 5A - więc można równolegle podładować aku auta (o ile ma 12V nominalnie a 13,8 lub więcej faktycznie)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 2913
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 73 razy
Podziękowano: 339 razy

Postautor: Artu » 15 lis 2014, o 09:30

wojtekr pisze:czy jest sens kupować agregat do lądowania.

A Sam nie dasz rady wylądować, tylko agregata Potrzebujesz hmm :wow2: :vhappy:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3289
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 300 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 15 lis 2014, o 10:46

Artu pisze:
wojtekr pisze:czy jest sens kupować agregat do lądowania.

A Sam nie dasz rady wylądować, tylko agregata Potrzebujesz hmm :wow2: :vhappy:

Jak się dobrze zamachnie i trafi w model to wyląduje :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7591
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 289 razy
Podziękowano: 430 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 lis 2014, o 12:25

Panowie Mądralowie,

myślicie, że ten Adler to lipa? Bo jest leciutki.
Helikoptery

Wróć do „Prądownia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość