Kondycjoner napiecia 12V

Wtyczki, kable, ładowanie pakietów, teorie prądowe i inne elektro-zagwostki.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5045
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 maja 2017, o 21:11

Ale co tu ma regulator za znaczenie. Jeśli włączasz tylną szybę to nie ma spadku poniżej 10V bo prąd idzie też z akumulatora, więc ładowarka nie powinna się przejmować. Chyba że masz zajechany akumulator. A spadki i skoki nie mają żadnego znaczenia dla przetwornicy impulsowej o ile nie są poniżej 10V co ładowarka wykryje. Jak mi zasilacz jebnął tak że pies nauczył się latać a napiacie z 24V gwałtownie spadło do 12 to raytronic ładował dalej. Więc moim zdaniem po prostu masz spadki poniżej 10V i tyle.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6830
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 659 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 4 maja 2017, o 22:25

Raytronic... to nie Reaktor.
I IMHO NIE MOZLIWE, zebym mial spadki ponizej 10V.
Ale - sprawdze to.
Sprawdze i dam znac.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5045
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 5 maja 2017, o 05:55

A mi sie nie chce wierzyc że Reaktor sprawdza napięcie j jal są skoki to zgłasza błąd.
Dziś sprawdze co reaktor powie na spdek napięcia z 24 n 12 w trakcie ładowania.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3246
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 5 maja 2017, o 09:23

Jest coś takiego tak "konwerter" napięcia który niezależnie od tego co dostaje na wejście na wyjściu daje stałe 14,4V (np: link albo link) ale w rozsądnej cenie (skądinąd wcale nie małej) jest ograniczenie mocy do ok 120W.
Generalnie takie przetwornice DC-DC to nie jest tania zabawa....
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5045
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 5 maja 2017, o 09:31

A może akumulator podłączyć przez diodę i do tego dorzucić lipola przez diodę. Szkocką oczywiście ;-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6830
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 659 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 5 maja 2017, o 10:48

Hehe, Szkocką ... :) Z lodem najlepiej:D:D

No to juz Krecik napisal - zamiast lipola kondensator 1000mF (mF!! Nie uF!).
Lepszy niz lipol.

I ja to wsyzstko sprawdze i dam znac... kurde no... czasu potrzeba!!
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6830
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 659 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 6 maja 2017, o 07:03

No dobra, pierwsze pomiary za mna.
W czasie pracy silnika na biegu jalowym na instalacji w samochodzie mam 14,4V. Napiecie spada minimalnie przy wlaczeniu pojedynczych duzych odbiornikow, takich jak swiatla, dmuchawa czy ogrzewanie tylnej szyby.
Przy wlaczeniu wszystkich odbiornikow na raz, (światla drogowe i mijania, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa na maksa) napiecie wynosi 13,5V.
Przy szarpaniu kierownica (wspomaganie elektryczne) najnizsze napiecie jakie udalo mi sie zauwazyc na mierniku to bylo 12,8V.

Nie sprawdzalem niestety jakie napiecia by byly gdyby silnik pracowal na obrotach powiedzmy 2,5k - (w miare typowe obroty w czasie spokojnej jazdy), ale to tak naprawde nie ma znaczenia dla moich rozwazan.


Drugi watek jest taki, ze zaczynam sie zastanawiac nad ladowarka ISDT. Juz nie z powodu jej rzekomej wiekszej odpornosci na spadki napiecia ale z powodu tego, ze ... zobaczylem ja na polu. Na zywo. Dotknalem, pomacalem, poglaskalem i spodobala mi sie. (Bizon nienawidze Cie!!).
Tak, ze tego... Kondensatory mam... Diode musze kupic... pewnie i tak kupie kilka sztuk bo sie przydadza... ale nie wiem czy tak czy siak nie kupie sobie tej ladowarki... Bo jest fajna. Poprostu.
A wieksza odpornosc na spadki napiecia bedzie wartoscia dodana ktora przy okazji rozwiaze moje problemy.
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 270 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: Damdodo » 6 maja 2017, o 07:35

Na mierniku pewnie nie wyłapiesz całych spadków bo jak jest cyfrowy to pomiar ma pewnie 2, 3 może 4 razy na sekundę :mrgreen: Więc gdzie mu tam do milisekundowych spadków. Zapewne lepiej widać by było na oscyloskopie....
Mimo wszystko, pomimo decyzji o zakupie iSDT, zrób może jeszcze ten test z kondensatorem i diodą. A może jakaś bateria kondensatorów? Tak żeby zamknąć temat.
I bo ja też mam Reaktora... :vhappy:
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6830
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 659 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 6 maja 2017, o 08:10

Tak tak, ja wiem o tym, ze milisekundowych spadkow nie wylapie, ale to juz jest pewne uproszczenie na ktore przymknalem oko... moze nieslusznie, ale nie mam jak inaczej tego zbadac, nie mam oscyloskopu.
A z drugiej strony im krotszy ten spadek napiecia tym latwiej go "wyszlifowac" wlasnie przy pomocy kondensatora, wiec wzialem pod uwage tylko to co mi sie udalo "zlapac" na mierniku.
I tak, oczywiscie, ze zrobie baterie kondensatorow, jeden kondensator o pojemnosci 100mF troche ciezko trafic, za to kilka, czy kilkanascie o pojemnosci powiedzmy 5mF czy chocby 2,2mF to juz sa elementy ktorych jest sporo w przyrodzie ;)
Wiec tak zrobie.
Ale juz nie dzis.
Dzis eksperyment z jednokrotnym ladowaniem 700ty bez wlaczania silnika.
W najgorszym razie bede pompował prad z powrotem ;)
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 15079
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1440 razy
Podziękowano: 657 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 6 maja 2017, o 13:40

A może sprawdź tego iSDT jak się zachowa w Twoim aucie?
Ja pisałem że ma szeroki zakres, ale nie testowałem spadków napięcia w czasie ładowania.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 500X - trex ratio :) | Trex 470LM - cieszy... | Oxy 3 - nie po-byku | Oxy 2 - mały, ale wariat... | Reaktor 3D FPV - drugie życie pianki... | Lizard95 - że też mi się drona zachciało.... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6830
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 659 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 6 maja 2017, o 14:34

No coz... Panie i Panowie - jest sukces!
Moge naladowac dwa pakiety 6s5000 z akumulatora samochodowego i samochod potem bez problemu odpala.
Moge naladowac raz - tyle testowalem.
Jesli kiedys zachce ladowac dwa razy to bedzie to tak naprawde kolejny test.
Nie wiem czy w tej sytuacji bedzie mi sie chcialo bawic w kondensatory tym bardziej, ze ich zamontowanie pociagnie ze soba kolejny, obecnie nieistniejacy problem: Iskrzenie przy podlaczaniu. Iskrzenie i wypalanie złącz. Wiec musialbym dorabiac kolejny bajer - beziskrowe zlacze.
Oczywiscie sie da, ale jakos nie mam na to cisnienia.
Wiec temat idzie w uspienie.
Aha. iSDT - poki co niepotrzebna.
;)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5045
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 6 maja 2017, o 20:53

1F podpinany do akumulatora, chciałbym to zobaczyć :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6830
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 659 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 6 maja 2017, o 21:47

Hehe... No nie? Pieprzloby prawie jak wtedy co Ci sie wtyczki pomylily ;D
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7116
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 266 razy
Podziękowano: 411 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 maja 2017, o 21:49

Ja tez chcę to zobaczyć :)
Dawaj znać kiedy będziesz podłączał to włączę TVN 24 :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3246
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 8 maja 2017, o 07:21

Kenobi36 pisze:1F podpinany do akumulatora, chciałbym to zobaczyć :-)

Obrazek

Wysłane z mojego YD206 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6830
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 659 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 8 maja 2017, o 08:13

Eeee tam.... W pierwszej chwili myslalem ze to taka butla od dystrybutora na wode...
Awatar użytkownika
SeKLeS
Elita forum...
Posty: 1401
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 117 razy

Postautor: SeKLeS » 8 maja 2017, o 12:09

Jak się ładuje takie krowy?

Wyjsrapatalkowane po zbóju ;)
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6830
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 659 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 8 maja 2017, o 12:36

Tak jak i akumulatory - z glowa... przez jakis odpowiednio dobrany rezystor co najmniej.
Podlaczenie takiego czegos do zrodla napiecia spowoduje poplyniecie praktycznie prądu zwarcia.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3246
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 8 maja 2017, o 12:49

aikus pisze:Tak jak i akumulatory - z glowa... przez jakis odpowiednio dobrany rezystor co najmniej.
Podlaczenie takiego czegos do zrodla napiecia spowoduje poplyniecie praktycznie prądu zwarcia.

A strzela że aż miło... Castle 120HV na 12s przy tym to mały pikuś :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1137
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 150 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: omcKrecik » 8 maja 2017, o 16:46

SeKLeS pisze:Jak się ładuje takie krowy?

Wyjsrapatalkowane po zbóju ;)


Ten na obrazku nie jest takie znowu krowie wiadro - to tylko 1300uF, ale na górne graniczne 450V, więc jest dość spory gabarytowo. Stosowane są takie i podobne np. we wzmacniaczach lampowych sporej mocy. Impedancja trafoszczaka sieciowego jest wystarczającym zabezpieczeniem, prostownik musi to zdzierżyć - konstruktor to uwzględnia. Szczytowy prąd ładowania nie przekracza zazwyczaj 20A.
@Aikus, chyba jedno zero mi dodałeś, pisałem o 100 000uF/40V - takie mam w dostatku, używam do wzmacniaczy, ale MOSFETowych. Sprawę wstępnego naładowania po włączeniu zasilacza załatwia układ "miękkiego startu" po pierwotnej stronie trafo sieciowego, który i tak musi być - włączenie nawet nieobciążonego transformatora 6,3kVA bezpośrednio do sieci to udar prądu powyżej 200A, nawet C40 czy B63 to rozłączy niezwłocznie (elektromagnetyczno - termiczny nadprądowy rozłącznik zespolony, zwany potocznie bezpiecznikiem automatycznym ; powszechnie stosowany w instalacjach do ochrony przewodów). Takie układy są łatwo dostępne w handlu, niezbyt drogie.
Ale w omawianym zastosowaniu wstępne ładowanie przez opornik 2...3 omy (lub żarówkę 12V 21W, ale wtedy mocniejsze styki przełącznika) byłoby niezbędne. To banalna sprawa - jeden najprostszy przełącznik min. 5A @30V DC.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...

Wróć do „Prądownia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości