Heli - głowice, tarcze (rodzaje, sposób działania, ustawienia)

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Gajos

Postautor: Gajos » 20 paź 2015, o 08:37

Pan Byku najpierw pisze:Niestety Gajos, Panowie mają rację. ...
a chwilę później Pan Byku pisze:... Mnie natomiast ciekawi coś innego - skąd się bierze akurat te 90*? Z jakiejś wypadkowej wektorów siły? Wychodzi na to, że bez względu na to jaka siła działa (bo jak wiemy łopaty kręcą się z różnymi prędkościami), to owe przesunięcie będzie 90*. Czy można to jakoś łopatologicznie wytłumaczyć, czy trzeba już zgłębić wszelkie zjawiska fizyczne, wzory z nimi związane, co by w ostatecznym rozrachunku dojść do wniosku, że jakiej siły nie przyłożysz to zawsze przesunięcie będzie o 90*. ...
No i mamy konflikt autorytetów... hmm :glaszcz:

Artja pisze:... Gajos, zanim zaczniesz coś definiować, zorientuj się w układach współrzędnych i ustal punkt odniesienia, tylko jakiś taki niezbyt odległy, właściwy do skali, wisz rozumisz :thumb:
Nie miałem i nie mam zamiaru ani nawet czelności nic definiować. Opieram się na definicjach dawno stworzonych przez lepszych ode mnie. :masakra:
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 20 paź 2015, o 09:06

No a czy klasyczna oś układu współrzędnych X,Y, nie jest płaszczyzną przypadkiem? Czy na owej nie jesteś w stanie nanieść wektora?
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 20 paź 2015, o 09:30

miruuu pisze:Ty żyjesz? :)
Jak twój heli lepiej powiedz...


Żyję. Jeszcze ;)

Widze ,ze wydzieliłeś ten wątek z poprzedniego tematu, więcnie bedę tu spamował. Dodam tylko, że helik czeka na wenę i jest w sumie sprawny i gotowy do lotu.

Pozdro modelarze!
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 20 paź 2015, o 09:36

Luki35 pisze:
miruuu pisze:Ty żyjesz? :)
Jak twój heli lepiej powiedz...


Żyję. Jeszcze ;)

Widze ,ze wydzieliłeś ten wątek z poprzedniego tematu, więcnie bedę tu spamował. Dodam tylko, że helik czeka na wenę i jest w sumie sprawny i gotowy do lotu.

Pozdro modelarze!



Oj Luki, nie spamuj, tylko wracaj do wątku "Co zrobiłeś...." i tam pisz o swoich maszynach, a miruuu poprosimy o przeniesienie Twojego postu z powrotem, bo przerzucił z rozpędu całą tę dyskusję dot. zasad zachowania wszystkiego we wszechświecie w odniesieniu do zjawisk fizycznych zachodzących podczas pracy rotora :D
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 paź 2015, o 10:13

Buchaj, nie świruj ;)
Gajos

Postautor: Gajos » 20 paź 2015, o 10:23

Pan Byku pisze:No a czy klasyczna oś układu współrzędnych X,Y, nie jest płaszczyzną przypadkiem? Czy na owej nie jesteś w stanie nanieść wektora?
1) Oś jest jednowymiarowa, a płaszczyzna jest dwuwymiarowa. Przestrzeń z kolei trójwymiarowa. Trzymajmy się Kartezjusza, przecież to wystarczy.
2) Model helikoptera porusza się w przestrzeni, nie na płaszczyźnie. W układzie jak mówisz płaskim, dysponowalibyśmy nie wektorem momentu, a tylko rzutem wektora momentu na płaszczyznę tego układu. To wciąż o jedną "daną" za mało, żeby całość opisać. Może to tutaj coś Wam umyka? hmm
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 20 paź 2015, o 12:59

No Gajos, śmiało, co dalej? :) W tym wątku tyle wybitnych postaci, Newton, Coriolis, Kartezjusz, Kopernik, Galileusz, Hamilton... nie bądź tym, który skrzętnie skrywa przed światem tajemnicę lotu śmigłowca do przodu. Bo na tą chwilę dla mnie wyjaśnienie jest proste - alleluja...! :)
Pozdrawiam,
Jacek
Gajos

Postautor: Gajos » 20 paź 2015, o 13:09

Artja pisze:... Bo na tą chwilę dla mnie wyjaśnienie jest proste - alleluja...! :)
No przecie że Siły Wyższe... :thumb:
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 20 paź 2015, o 14:04

1. Najmocniej przepraszam, jeżeli obraziłem jakieś autorytety moją próbą zawarcia w prostym zdaniu zasady zjawiska precesji żyroskopowej. Jeżeli ktoś dysponuje bardziej klarowną definicja pozbawioną wszelkich gramatycznych i semantycznych błędów gorąco zachęcam do podzielenia się z resztą forum.
2. Te 90* nigdzie bezpośrednio nie definiuje zasada zachowania pędu. 90* wynika z iloczynu wektorowego.
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Gajos

Postautor: Gajos » 20 paź 2015, o 14:19

valoos pisze:... 2. Te 90* nigdzie bezpośrednio nie definiuje 1) zasada zachowania pędu. 90* wynika z 2) iloczynu wektorowego.
1) Ona nie, ale "Zasada zachowania momentu pędu" tak, ponieważ:
2) Ludziska najpierw stworzyli wspólnie "Rachunek wektorowy", a dopiero potem mogli nim opisać "Efekt żyroskopowy".
P.S. Kiepskie te Twoje dowcipy, ale skoro Cię bawią... :thumb:
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 20 paź 2015, o 14:31

valoos pisze:1. Najmocniej przepraszam, jeżeli obraziłem jakieś autorytety moją próbą zawarcia w prostym zdaniu zasady zjawiska precesji żyroskopowej. Jeżeli ktoś dysponuje bardziej klarowną definicja pozbawioną wszelkich gramatycznych i semantycznych błędów gorąco zachęcam do podzielenia się z resztą forum.
2. Te 90* nigdzie bezpośrednio nie definiuje zasada zachowania pędu. 90* wynika z iloczynu wektorowego.


Przestań valoos. Nadałeś rzeczom(zjawiskom) imiona i jest git. Choć już wcześniej Ken z Aikusem przekrzykiwali się rzucając pojęciami, mięsem, talerzami i efekt żyroskopu ujrzał światło dzienne w ich dyskusji. Zresztą poprosiłem miruuu, żeby to wydzielił z tamtego wątku i mamy genezę powstania problemu od 1 strony :) To wszystko ich wina :swir:
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 paź 2015, o 20:13

Proszę o merytoryczne wpisy na temat wirnika, wirowania i pochylania a pozostałe posty przeniosłem tu:

http://www.heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=17&t=3220&view=unread#unread
Helikoptery
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 21 paź 2015, o 11:49

wojtekr pisze:Proszę o merytoryczne wpisy na temat wirnika, wirowania i pochylania a pozostałe posty przeniosłem tu:

http://www.heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=17&t=3220&view=unread#unread


Odpowiedź jest tu:
https://youtu.be/eTjGTxSevHE

Może powstanie wersja filmu w języku polskim. Póki co na YT dostępne są napisy w językach: francuskim, hebrajskim, katalońskim i angielskim.

Dla "niedowiarków":
https://youtu.be/EJWIl4MYMbw
https://youtu.be/ty9QSiVC2g0
https://youtu.be/MHlAJ7vySC8
https://youtu.be/LrTw7EdyW9A

Tu autor filmu wytłumaczył dlaczego helikoptery mają ograniczoną prędkość maksymalną. Wynika to z praw fizyki:
https://youtu.be/_pbdwueqGp4

40% Polaków "nie wierzy" w teorię ewolucji. O tym, że kreacjoniści są w błędzie:
https://youtu.be/JSBwsRTqNq8

Podobnie wygląda sytuacja w tym wątku.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 21 paź 2015, o 18:34

Skasowałem te bzdury które sam napisałem bo nie nadawały się nawet do poprawienia.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 16:07 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 21 paź 2015, o 19:16

Heh, przyznam się że dopiero teraz postanowiłem przeczytać wasze wypociny i chyba awansowałem na trzeci level :) Dzięki.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Gajos

Postautor: Gajos » 21 paź 2015, o 19:22

... bączek utrzymuje pion, a helikopter nie, bo siła żyroskopowa jest za mała i dlatego potrzebujrmy flybar lub fbl do byle zawisu. ...
Wyłączmy żyro FBLa, a ogonowe "zostawmy" i już zacznie "pion trzymać".
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 paź 2015, o 19:44

Czyli helikopter FB ze zdjętym FB sam się poziomuje? Eeee, chyba nie. Przynajmniej nie mój
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 21 paź 2015, o 19:56

Mój się nie poziomował nawet z FB :)
Pozdrawiam,
Jacek
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 21 paź 2015, o 20:33

Jeśli ktoś jeszcze ma wątpliwości to tu jest strona profesjonalnego pilota helikoptera:
http://www.copters.com/aero/gyro.htm

Tu doświadczonego pilota modeli RC heli (w tym turbina):
http://www.rchelicopterfun.com/gyroscop ... ssion.html

Mało?
http://www.pprune.org/rotorheads/19678- ... ssion.html

Kenobi nie bądź taki Kopernik :masakra:
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 21 paź 2015, o 21:27

Obawiam się że mają rację chłopaki. Ja to tak rozumiem:
Aby helikopter poleciał do przodu płaszczyzna rotora musi pochylić się w tym kierunku. Aby płaszczyzna rotora pochyliła się do przodu łopata musi być w najwyższym punkcie swojego lotu podczas mijania belki ogonowej, a w najniższym podczas przechodzenia nad dziobem modelu. Czyli łopata musi wznosić się w trakcie pokonywania drogi od dzioba helikoptera do belki ogonowej oraz opadać zaraz po minięciu belki, aż do momentu kiedy znowu dotrze nad dziób modelu. Zatem w momencie mijania belki ogonowej ciąg łopaty musi zmieniać się z dodatniego na ujemny... czyli przechodzić przez 0. I wszystko staje się jasne...

Efekt żyroskopowy występuje ale ma drugorzędne znaczenie...
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron