Heli - głowice, tarcze (rodzaje, sposób działania, ustawienia)

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 wrz 2010, o 20:22

No i właśnie tym różni się nasze forum, że nie lecą bluzgi i nerwówka, tylko sobie tak gadamy, aż wyjaśnimy temat. To jest też dobra lektura dla nowicjuszy, którzy składając nigdy się nie zastanawiali nad takimi niuansami.

A tak w ogóle to dobrze, że odpisałeś bo już miałem rozbierać głowicę Gigusia... :lol:
Też tak kiedyś miałem, że po złym złożeniu były opory i chrupanie w głowicy. I to źle tylko z jednej strony. Helik latał, ale jakoś głupio.

No to teraz mam pomysł na analogiczny nowy wątek-tasiemiec - ustawianie kątów cykliki he he... Nie natarcia łopat, ale cykliki ;)

Nowy wątek "Cyklika" -> viewtopic.php?f=58&t=520&start=0
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 10 wrz 2010, o 20:27

Obrazek
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 wrz 2010, o 20:35

Gwoli ścisłości to nie zostałem całkowicie przekonany :? - jednak nie będę dalej drążył (na razie) ale jeszcze kiedyś do tego wrócę :twisted:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 10 wrz 2010, o 20:42

Gmeracz pisze:No to teraz mam pomysł na analogiczny nowy wątek-tasiemiec - ustawianie kątów cykliki he he... Nie natarcia łopat, ale cykliki ;)


Bardzo bym prosił ... tak od podstaw ze szczegółami bo przyznam się, że ni w ząb nie wiem co to ta cyklika. :oops:
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 wrz 2010, o 20:50

redb pisze:
Gmeracz pisze:No to teraz mam pomysł na analogiczny nowy wątek-tasiemiec - ustawianie kątów cykliki he he... Nie natarcia łopat, ale cykliki ;)


Bardzo bym prosił ... tak od podstaw ze szczegółami bo przyznam się, że ni w ząb nie wiem co to ta cyklika. :oops:

"Cyklika" to sterowanie łopatami wirnika czyli tarcza. Nazwa jest stąd że kąty łopat zmieniają się cyklicznie (okresowo) w miarę obrotu wirnika...
rozjaśniłem?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 10 wrz 2010, o 21:08

Podpinam się pod temat wyjaśniający o co chodzi z ustawianiem kątów cykliki z prośbą o wyjaśnienia jak i po co się to ustawia.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 wrz 2010, o 21:35

:lol: :lol: :lol:

Grześ, przenieś może te ostatnie posty do nowego wątku, możemy w końcu też ten temat rozebrać. W końcu na forach jest dużo zamieszania i różne opinie. A przyda się, przyda... :banana:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 wrz 2010, o 21:52

moovish image... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 10 wrz 2010, o 22:13

No to ja pierwszy. Pytanie brzmi w jakiej pozycji trzymacie prawy drąg przy próbach ustawienia maksymalnej możliwej cykliki ?.
Nadmieniam że z niej nie korzystam a drag daje kontrowersyjnie 45 stopni.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 wrz 2010, o 22:31

Ja mam założony pierścień na ape i ustawiam osobno AILE i osobno ELEV
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 10 wrz 2010, o 22:46

Ja ustawiam w locie :D
exTeam Gaui
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 10 wrz 2010, o 22:49

Ramotny pisze:Gwoli ścisłości to nie zostałem całkowicie przekonany :? - jednak nie będę dalej drążył (na razie) ale jeszcze kiedyś do tego wrócę :twisted:


Pozostańmy z tym że jest jak jest chyba że admin znowu zasieje ziarenko niepokoju :banana:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 11 wrz 2010, o 15:55

Super chłopaki, że się rozumiecie :banana: ale ja dalej ni w ząb nie rozumiem :wall:. Ramotny wyjaśnił, że chodzi o ustawienie tarczy ale Gmeracz napisał, że nie chodzi o stawienie kątów natarcia. Wiec o co chodzi? Jeśli edek nie żartował to już całkiem się pogubiłem. Ponawiam więc prośbę o wyjaśnienie po co się ustawia cyklikę, jaki to ma wpływ na własności "jezdne" i jakie są sposoby. Przeczytałem już kilka manuali (dla początkujących) o przygotowaniu helika do lotu i nie było tam żadnej wzmianki o ustawianiu "cykliki" dlatego proszę o wyjaśnienie .... "jak chłopu na miedzy" :rotfl:.
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 11 wrz 2010, o 16:21

redb pisze:Super chłopaki, że się rozumiecie :banana: ale ja dalej ni w ząb nie rozumiem :wall:. Ramotny wyjaśnił, że chodzi o ustawienie tarczy ale Gmeracz napisał, że nie chodzi o stawienie kątów natarcia. Wiec o co chodzi? Jeśli edek nie żartował to już całkiem się pogubiłem. Ponawiam więc prośbę o wyjaśnienie po co się ustawia cyklikę, jaki to ma wpływ na własności "jezdne" i jakie są sposoby. Przeczytałem już kilka manuali (dla początkujących) o przygotowaniu helika do lotu i nie było tam żadnej wzmianki o ustawianiu "cykliki" dlatego proszę o wyjaśnienie .... "jak chłopu na miedzy" :rotfl:.


Np tutaj popatrz-http://www.youtube.com/watch?v=_Ti7cJeZ3A8&p=48F54138A2A37332&playnext=1&index=21
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 12 wrz 2010, o 00:02

@redb
chodzi o wartość Ail i ELE w w apce i tak jak napisał Gmeracz nie chodzi mu o wartość PItch

@tomek68
a zauważyłeś ze jak dajesz drag na skośke to jeszcze ma znaczenie czy masz gaz na max czy min.
ja tez tak ustawiam prze co nie mam max z cykliki zresztą przy moim refleksie to by było nawet niewskazane :lol:
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 12 wrz 2010, o 00:48

Wiktor pisze:@redb
chodzi o wartość Ail i ELE w w apce i tak jak napisał Gmeracz nie chodzi mu o wartość PItch

@tomek68
a zauważyłeś ze jak dajesz drag na skośke to jeszcze ma znaczenie czy masz gaz na max czy min.
ja tez tak ustawiam prze co nie mam max z cykliki zresztą przy moim refleksie to by było nawet niewskazane :lol:


A coś ty Wiktor zawsze trzymam w takim wypadku drąga na środku :rotfl: wtedy nic nie haczy i śpię spokojniej :mrgreen:
zresztą nigdy nie ustawiam większej jak 2,5 stopnia-do zawisu wystarczy :wall: z większą nie daje rady finansowo (na części)

tomek
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 18 wrz 2010, o 22:49

Piszę się bo uważam ze warto chwalić dobre rzeczy. Udało mi się dostać z drugiej reki głowicę FBL Outrage.
Obrazek
Obrazek

Głowica niby latana ale jak widać po zdjęciach jak nówka. A pochwalić chciałbym jakość. Jak tylko ja wziąłem do reki to poczułem różnicę miedzy częścią markową a resztą. Zero jakichkolwiek luzów, płynność ruchu no i materiał. Az się milo pod palcami zrobiło. Jeśli wszystkie elementy rejdza Luka czy Magika są wykonane z równą dbałością i jakością to wyobrażam sobie jaka przyjemnością musi być składanie takich modeli. :thumb: :nw:
Piotrek
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 18 wrz 2010, o 23:28

miszcz_waw pisze:Udało mi się dostać z drugiej reki głowicę FBL Outrage.
:) nawet wiem od kogo ...
miszcz_waw pisze:A pochwalić chciałbym jakość. Jak tylko ja wziąłem do reki to poczułem różnicę miedzy częścią markową a resztą. Zero jakichkolwiek luzów, płynność ruchu no i materiał. Az się milo pod palcami zrobiło. Jeśli wszystkie elementy rejdza Luka czy Magika są wykonane z równą dbałością i jakością to wyobrażam sobie jaka przyjemnością musi być składanie takich modeli. :thumb: :nw:
Będzie Pan zadowolony ... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 20 wrz 2010, o 09:43

Pytanie z serii lamerskich, ale gdzies zapodzialem instrukcje. Jak i co ile smarowac glowice w Trexie 450?
Sek w tym, ze kupilem sobie zapasowa (uzywana, ale w idealnym stanie - demontaz do FBL) i jak nia rusze, to kreci sie i kreci i kreci, a ta, ktora mam, konczy ruch znacznie szybciej - stad moje pytanie - czym, jak i co ile smarowac.
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 20 wrz 2010, o 10:26

Przyłączam się do pytania kolegi a także dodam coś od siebie.
Co ze skrzynką ogonową, paskiem i zębatkami (czy zębatki w ogóle się smaruje)?
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości