Heli - głowice, tarcze (rodzaje, sposób działania, ustawienia)

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 gru 2015, o 14:48

Nie idę w zaparte.
Jestem zgodny co do falowania ale falowanie wynila z tego samego co precesja.

Duzy helikopter wisi na wirniku, jego masa jest ponizęj wirnika, aby zaczął leciec do przodu płaszczyzna musi się pochylić, szybkość pochylania płaszczyzny wirowania musi byc zgodna ze wzorem na precesję.

Potem helikoter leci do przodu, plaszczyzna wirowania więcej się nie pochyla więc precesji którą można policzyc ze wzoru na szybkość przechylania się płaszczyzny już nie ma. Natomiast aby helikopter się nie wyplaszczył musi byc caly czas tarcza ccpm pochylona do przodu, po częsci że bebech wisi ponizej wirnika więc dąży do odchylania się z powrotem , no i tez pewni zjawisko zawijania do góry wynikające z tego ze lopata nacierająca i powracająca mają rózny ciąg po bokach. Więc aby helikopter się poruszał do przodu i nie wypłaszczył lotu musi być ciągle siła pochylająca go przodu i tutaj masz to swoje opisane falowanie.

To samo falowanie jest przy naszym modelu rc przytwierdzonym do stołu, stól nie pozwala pochylić się modelowi dalej, więc nie ma już precesji opisanej wzorem gdzie możemy policzyć szybkośc obracania tylko jest to falowanie.

Natomiast nam chodzi o moment przechylania się modelu, czyli w zasadzie płaszczyzny wirnika bo za nią podąża model i to liczyliśmy ze wzoru na precesję i jestem pewiem ze było liczone prawidłowo.

Zarówno to falowanie i precesja wynikają z tego samego zjawiska, odchylenia pędzącej masy przez która oddaje swą energię dopiero 90st dalej. Tylko w jednym przypadki model jest swobodny a w innym zablokowany.

Nie wiem czy pojęcie precesji dotyczy samego działania sił, czyli zjawiska odchylenia toru pędzącej masy ktora po 90 st oddaje dopiero energię czy precesja to pojęcie obracania się wirującego obiektu pod katem 90st o sily przyłozonej. Nie wnikam bo dla mnie jest to to samo zjawisko, tylko raz jak model jest przytwierdzony do stołu a raz jak może się przechylać swobodnie.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
marketleader
Stały bywalec...
Posty: 131
Rejestracja: 23-10-2015
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 14 razy

Postautor: marketleader » 7 gru 2015, o 20:04

Kenobi36 pisze:Nie idę w zaparte.

No to jak wytłumaczysz eksperyment w tunelu, gdzie zjawisko zachodzi tak samo i opisywane jest tymi samymi zależnościami fizycznymi, a precesji tam nie ma. 8-)

Kenobi36 pisze:szybkość pochylania płaszczyzny wirowania musi byc zgodna ze wzorem na precesję.

Dlaczego "musi"? Można najwyżej powiedzieć, że JEŻELI to precesja wychyla, to prędkość pochylania płaszczyzny wirowania POWINNA być zgodna ze wzorem na precesję.

Kenobi36 pisze:Jestem zgodny co do falowania ale falowanie wynila z tego samego co precesja.

No nie. I jeszcze raz nie. :nono: Owszem oba zjawiska opisywane są przy pomocy tych samych wielkości fizycznych (moment bezwładności, prędkość kątowa wirowania, itp.). Ale zasada ich powstawania jest inna. Falowanie wynika z ruchu harmonicznego ciała pod wpływem siły proporcjonalnej do wychylenia i dlatego dało się to odtworzyć w doświadczeniu z tunelem, gdzie jest siła zależna od wychylenia, a nie ma ruchu obrotowego. A precesja wynika z zasady zachowania momentu pędu. Jeszcze raz podkreślam: osobne zjawiska, osobne zależności je opisujące, osobne zasady działania.

Kenobi36 pisze:Zarówno to falowanie i precesja wynikają z tego samego zjawiska, odchylenia pędzącej masy przez która oddaje swą energię dopiero 90st dalej. Tylko w jednym przypadki model jest swobodny a w innym zablokowany.
Nie wiem czy pojęcie precesji dotyczy samego działania sił, czyli zjawiska odchylenia toru pędzącej masy ktora po 90 st oddaje dopiero energię czy precesja to pojęcie obracania się wirującego obiektu pod katem 90st o sily przyłozonej.

W imię nauki protestuję :D Nie ma w fizyce czegoś takiego jak oddawanie energii po 90 stopniach.
Zarówno precesja jak i powstawanie sił (a właściwie momentów) to przejaw zasady zachowania momentu pędu. Tylko jak ruch ciała jest swobodny to się przejawia ruchem precesyjnym, a jak ruch jest zablokowany (np. przez sprężynę jak w zakrętomierzu lotniczym albo przez mocowanie łopat jak w naszych helikach) to się przejawia powstawaniem momentów.

I jeszcze raz podkreślam, że falowanie i precesja wynikają z dwóch zupełnie różnych zjawisk.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 gru 2015, o 21:58

marketleader pisze:
Kenobi36 pisze:Nie idę w zaparte.

No to jak wytłumaczysz eksperyment w tunelu, gdzie zjawisko zachodzi tak samo i opisywane jest tymi samymi zależnościami fizycznymi, a precesji tam nie ma. 8-)

To samo zjawisko, tylko w liniowej skali, dlatego nie ma precesji. :masakra:

marketleader pisze:
Kenobi36 pisze:szybkość pochylania płaszczyzny wirowania musi byc zgodna ze wzorem na precesję.

Dlaczego "musi"? Można najwyżej powiedzieć, że JEŻELI to precesja wychyla, to prędkość pochylania płaszczyzny wirowania POWINNA być zgodna ze wzorem na precesję.

precesja wychyla - nie ma jeżeli.

marketleader pisze:
Kenobi36 pisze:Jestem zgodny co do falowania ale falowanie wynila z tego samego co precesja.

No nie. I jeszcze raz nie. :nono: Owszem oba zjawiska opisywane są przy pomocy tych samych wielkości fizycznych (moment bezwładności, prędkość kątowa wirowania, itp.). Ale zasada ich powstawania jest inna. Falowanie wynika z ruchu harmonicznego ciała pod wpływem siły proporcjonalnej do wychylenia i dlatego dało się to odtworzyć w doświadczeniu z tunelem, gdzie jest siła zależna od wychylenia, a nie ma ruchu obrotowego. A precesja wynika z zasady zachowania momentu pędu. Jeszcze raz podkreślam: osobne zjawiska, osobne zależności je opisujące, osobne zasady działania.
:masakra: falowanie łopat przy przytwierdzonym helikopterze do podłoża jest takie samo jak w twoim modelu płaskim, po oswobodzeniu modelu te same siły powodują precesję.

Jeśli zamiast łopaty masz kulę i uderzysz ją w dół z lewej strony helikoptera to podąży tak jakby miała wirować po płaszczyźnie odchylonej do przodu, pociągnie za sobą wał helikoptera i helik jest przechylony do przodu.
Jeśli helik jest na sztywno to kula względem modelu zaczyna falować, szczyt z tyłu, minimum z dołu. Taskier trudne do zrozumienia???

Problem jest jedynie z modelem płaskim, to że jak częstotliwość rezonansowa układu jest inna niż zmiany kątów to nie ma przesunięcia 90st.


marketleader pisze:
Kenobi36 pisze:Zarówno to falowanie i precesja wynikają z tego samego zjawiska, odchylenia pędzącej masy przez która oddaje swą energię dopiero 90st dalej. Tylko w jednym przypadki model jest swobodny a w innym zablokowany.
Nie wiem czy pojęcie precesji dotyczy samego działania sił, czyli zjawiska odchylenia toru pędzącej masy ktora po 90 st oddaje dopiero energię czy precesja to pojęcie obracania się wirującego obiektu pod katem 90st o sily przyłozonej.

W imię nauki protestuję :D Nie ma w fizyce czegoś takiego jak oddawanie energii po 90 stopniach.

Chodzi mi właśnie precesję i 90st,
A w uproszczeniu, jeśli zamiast łopaty mamy kulę na końcu druta to jeśli ją uderzymy jak mija lewy bok helikoptera to wypadkowa sił przechylających wał będzie z przodu
Dlatego całą energia aerodynamiczna z łopat przechylająca na lewą stronę wirnik jest oddawana po 90st i przechyla wirnik do przodu powodując obrót precesyjny, jeśli model jest przytwierdzony to energia nadana z lewej strony jest oddawana w wał z przodu czyli po 90st.
Nie jesteś w stanie sobie tego wyobrazić to nie mamy o czym dalej pisać.

marketleader pisze:Zarówno precesja jak i powstawanie sił (a właściwie momentów) to przejaw zasady zachowania momentu pędu. Tylko jak ruch ciała jest swobodny to się przejawia ruchem precesyjnym, a jak ruch jest zablokowany (np. przez sprężynę jak w zakrętomierzu lotniczym albo przez mocowanie łopat jak w naszych helikach) to się przejawia powstawaniem momentów.

"Tylko jak ruch ciała jest swobodny to się przejawia ruchem precesyjnym" - no właśnie o to chodzi, jak się przechyla helikopter? Helik jest swobodny - czyli - "przejawia ruchem precesyjnym"

marketleader pisze:I jeszcze raz podkreślam, że falowanie i precesja wynikają z dwóch zupełnie różnych zjawisk.

No to niby z jakich innych?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
marketleader
Stały bywalec...
Posty: 131
Rejestracja: 23-10-2015
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 14 razy

Postautor: marketleader » 7 gru 2015, o 23:07

marketleader pisze:Ale zasada ich powstawania jest inna. Falowanie wynika z ruchu harmonicznego ciała pod wpływem siły proporcjonalnej do wychylenia i dlatego dało się to odtworzyć w doświadczeniu z tunelem, gdzie jest siła zależna od wychylenia, a nie ma ruchu obrotowego. A precesja wynika z zasady zachowania momentu pędu. Jeszcze raz podkreślam: osobne zjawiska, osobne zależności je opisujące, osobne zasady działania.


Kenobi36 pisze:
marketleader pisze:I jeszcze raz podkreślam, że falowanie i precesja wynikają z dwóch zupełnie różnych zjawisk.

No to niby z jakich innych?


Poddaję się. Odpuszczam ;)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 8 gru 2015, o 00:12

Jakbyś zaczął kolejny wywód to ja bym się poddał.

Prosciej falowania i precesji nie jestem w stanie pokazać niz właśnie na bazie kulki na pręcie czy nawet sznurku zamiast łopaty. Impuls siły działającej w dół z lewje strony helika skutkuje pochyleniem płaszczyzmy wirowania kulki do przodu. Czy model będzie się pochylał dalej pozwalając na precesję zyroskopową czy będzie stal w miejscu i kulka będzie się poruszać po torze falowym to już jest następstwo.

Z wcześniejszy obliczeń, 1 obrót na 2 sekundy równiez wynika że obliczenia są bardzo bliskie rzeczywistosci.
Niestety tego podważyć się nie da bo jeśli istniałaby jakakolwiek inna dodatkowa siła aerodynamiczna pochylająca szybciej model do przodu to musiałaby ona i tak pokonać siły żyroskopowe i efeketem znowu byłaby precesja żyroskopowa.

Wszystko przemawia za tym że helikopter się pochyla poprzez efekt precesji żyroskopowej.

I znowu gdyby istniała jakakolwiek inna siła aerodynamiczna próbująca pochylic model do przodu, to działalaby ona również na cały wirnik do przodu więc precesją spowodowałaby przechył w prawo wieć teoria imnych sił aerodynamicznych upada.

Więc z tego wszystkiego dla mnie jest jasne że siła aerodynamiczna lopat działa w lewo na wirnik, odpowiedzią precesji żyrodkopowej jest przechył wirującego wirnika do przodu a za tym podąża korpus helikoptera.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, o 23:23 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 9 gru 2015, o 00:27

Na straganie w dzień targowy, takie słyszy się rozmowy:
Krzyczy koper - wszystkim biada!
To precesja jest nie lada!
Na to rzecze krzepko marchew:
Kto tak sądzi - to jest parchem.
Tu precesji nie ma wcale,
tu jest Newton konowale.
Na to Por swe prężąc liście:
Toż kąt prosty oczywiście,
dziewięćdziesiąt stopni młocie
zgina mi helika w locie!
Orzech łamie sobie głowę:
Zwady wszakże to nie nowe,
tutaj wszystko macie przecie
czarno białym, jak w gazecie
że precesja tu zachodzi
w niczym jednak to nie szkodzi.
Na to tytoń - ten spod lady
Krzyczy - dosyć już tej zwady!
W ruch pakiety - no i w górę!
I w lot życie to ponure,
się odmieni, tak zwyczajnie
odpal bestię - będzie fajnie!
;)
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 9 gru 2015, o 00:57

Bardzo Dobre
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 9 gru 2015, o 06:59

Artysta z lotniska :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 9 gru 2015, o 17:59

Panowie - żeby nie było. :shock:
Ten grafomański Tourett oprócz próby rozładowania napięcia wywołanego precesją żyroskopową to wyłącznie oznaka szacunku, bo przyznam szczerze, nawet nie przypuszczałem w jak fascynujące kierunki ten wątek podąży. :thumb: :approve:
Dalej będę śledził z uwagą każdy argument i czekam na kolejny odcinek. Mam oczywiście kilka swoich - drobnych zapytajników, czy też może to spostrzeżenia są... hmm alem nie godzien. :gas: Jak mnie będzie męczyć, to spytam jakoś mimochodem. ;)
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 10 gru 2015, o 22:46

Też to czuje trudno o coś zapytać ...
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 11 gru 2015, o 08:30

No właśnie czasem banalne pytania mogą wiele pomóc, bo takich jak Wy jest tu chyba większość :)
Awatar użytkownika
marketleader
Stały bywalec...
Posty: 131
Rejestracja: 23-10-2015
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 14 razy

Postautor: marketleader » 11 gru 2015, o 09:19

Przywracacie mi wiarę w nasze wysiłki bo już myślałem że to nasz prywatny z Benem wątek i nie myślałem, że ktokolwiek inny jeszcze to czyta :piwo2:
A poezję strasznie lubię :D
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 11 gru 2015, o 09:35

Ja czytam, choć nie twierdzę że rozumie :D
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 11 gru 2015, o 11:46

Ja też czytam. Rozumiem pewnie część. Precesja przemawia do mnie bardziej, ale z fizyki jestem raczej "trójkowy".

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
marketleader
Stały bywalec...
Posty: 131
Rejestracja: 23-10-2015
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 14 razy

Postautor: marketleader » 11 gru 2015, o 16:05

Pochlebia mi, że ktoś to jednak czyta. No to się złamię :lol:

Niektórzy pisali, że mają pytania i wątpliwości, ale nie śmią ich zadawać :masakra: Jak to mówią, nie ma głupich pytań. Najwyżej są głupie odpowiedzi typu: "przeczytaj sobie w googlach" :D

To ja mam 2 kwestie dotyczące precesji. Może ktoś z "precesantów" będzie miał pomysł i koncepcję (skrycie liczę na Bena :) ):

  1. Zakładamy, że helik jest przytwierdzony, więc unikamy wpływu ruchu postępowego. I teraz wychylamy drążek lekko do przodu. Płaszczyzna zaczyna się pochylać do przodu. I w momencie jak się pochyliła o mały kąt i się jeszcze dalej pochyla (jeszcze nie dotarła do żadnych ograniczeń czy blokad mechanicznych) puszczamy drążek do neutrum. To kąty łopat ustawiają się na zero dla każdego położenia łopaty, znika siła aerodynamiczna, znika moment od tej siły. Zatem znika też precesja: nie ma momentu zaburzającego = nie ma precesji.
    PYTANIE: Co się stanie z płaszczyzną wirowania?
  2. Skoro precesja pochyla płaszczyznę wirnika, to precesja powinna ją również prostować (przywracać do poziomu).
    PYTANIE: Co powinno się zadziać w łańcuszku sterowania: drążek - tarcza - kąty łopat - siły i momenty - zachowanie płaszczyzny wirowania?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 11 gru 2015, o 18:13

ja czytam, procesja też do mnie przemawia zwłaszcza jak przechodzi koło mojego okna.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 11 gru 2015, o 18:36

Teraz pewnie będziesz miał co tydzień
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 gru 2015, o 21:11

1. Łopata z prawej strony mając 0 st wzgl helikopter ma kat dodatni względem pochylonej do przodu płaszczyzny wirowania.
Dalej już wiadomo co się dzieje.

2. Patrz pkt 1
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
marketleader
Stały bywalec...
Posty: 131
Rejestracja: 23-10-2015
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 14 razy

Postautor: marketleader » 11 gru 2015, o 21:55

Hmmm. Liczy się kąt względem strug. Kąt w stosunku do płaszczyzny wirowania nie ma znaczenia. A względem strug ma 0 stopni czyli nie wytwarza siły nośnej. To jednak ponowię pytanie: co dalej?
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 11 gru 2015, o 22:47

marketleader pisze:Niektórzy pisali, że mają pytania i wątpliwości, ale nie śmią ich zadawać :masakra:

hmm No tak daleko to zabrnęło... Poza tym niektórzy mają kompleksy na punkcie swojej niewiedzy. Szczególnie w takim gronie. Z tego wynika ten cały galimatias. 8-)

marketleader pisze: Jak to mówią, nie ma głupich pytań.

Hehehe... :vhappy:
marketleader pisze:[list=1]
[*]Zakładamy, że helik jest przytwierdzony, więc unikamy wpływu ruchu postępowego. I teraz wychylamy drążek lekko do przodu. Płaszczyzna zaczyna się pochylać do przodu. I w momencie jak się pochyliła o mały kąt i się jeszcze dalej pochyla (jeszcze nie dotarła do żadnych ograniczeń czy blokad mechanicznych) puszczamy drążek do neutrum.

Hmmm. Nie umiem tak szybko puścić drążka. Łopata wtedy robi więcej niż jeden cały obrót. :masakra:

marketleader pisze:To kąty łopat ustawiają się na zero dla każdego położenia łopaty, znika siła aerodynamiczna, znika moment od tej siły. Zatem znika też precesja: nie ma momentu zaburzającego = nie ma precesji.

Jeśli gadam głupoty to korygujcie.
Nawet w momencie zerowych kątów łopat nie znikają siły aerodynamiczne. Są owszem mniejsze przeciążenia czy obciążenia ze względu na zerowe kąty, ale już sam pojedynczy obrót łopat wirnika to bulkan takich sił. Przy czym zakładam, że siły aerodynamiczne dotyczą również elementów składowych całego zespołu gratów, które powinny unieść helika w powietrze. Czyli na przykład wygięta opata :shock: może generować jednocześnie ciąg dodatni i ujemny jeśli tylko odpowiednio się ugnie pod wpływem hmm np. sił występujących w wyniku nazbyt szybkiego puszczenia drążka. Sedno precesji zdaje się tkwi w ruchu obrotowym i jej występowanie nie jest uzależnione od kątów łopat. Dlatego nazywana jest precesją żyroskopową. Można by jeszcze brać pod uwagę wpływ zaokrągleń uszek snapów na wytwarzanie siły nośnej, czy też zawirowania powietrza wynikające z różnych kształtów kopułek grzybka, ale ja nie znam odpowiedniego wzoru. :masakra:

marketleader pisze:[*]Skoro precesja pochyla płaszczyznę wirnika...

Precesja jedynie uczestniczy, czy może przeszkadza (jak kto woli) w przechylaniu wirnika. Całą pracę wykonują serwa, które dostają instrukcje od elektroniki. Kwestia ustawień, które znoszą, lub adoptują niejako do swojej pracy precesję. Elektronika wykonuje korekty niezbędne przy działaniu układu w odniesieniu do warunków pracy przy występowaniu precesji. Czyli flybar tudzież elektronika fbl ma za zadanie zniwelowanie lub zrównoważenie sił precesji na rzecz stabilnego sterowania, czyli w pewien sposób ustabilizowanie całego układu. To dlatego latanie bez elektroniki kończy się urwanymi wątkami. :)
Nie wiem czy nie nagmatwałem za bardzo... :masakra: Najważniejsze słowo w tym wywodziu to "uczestniczy".

Powyższe odpowiedzi na post Marketleadera to jedynie moje błądzenie w ciemności. Poniższe dywagacje powinny potwierdzić, że nie powinienem zabierać głosu w tym wątku, a jeśli już w ogóle, to lepiej było by ułożyć jakiś wierszyk... :masakra:

Nie do końca rozumiem odniesienie łopat do wahadła w poprzednich wątkach. Czy wahadło nie ma zbyt wielu różnic, żeby można było zastosować takie porównanie? No choćby samo dostarczanie energii od innej strony...

hmm Zaraz się dowiem, że:
potencjalna odpowiedź od Kena pisze:1. Bzdura
2. Bzdura, bzdura.
3. Bzdura do kwadratu
reszta: Toś już poleciał koleś... :masakra:

:shock:
"Chwyciło i nie puszcza...

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości