Łagodne przejście z normal na idle up

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 174
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 20 sie 2019, o 15:23

Wydaje mi sie że w tej funkcji "FLIGHT CONDITION" też da się jakoś to ustawić. SeKLeS, o tym pisałeś z tym że tą pierwszą funkcje programowalną "normal" można przestawić na drugie miejsce i zmienić jej nazwe np na idle up1 a idle up1 przesunąć na miejsce pierwsze i zmienić nazwe na normal i wtedy da się zrobić to samo co w tej opcji co napisał Maciej-ACC. Oczywiście ta metoda co ja opisałem jest prostacka bo wydaje mi się, że każdy tryb lotu powinno się dać zaprogramować osobno choć ja nie wiem jak. Patrzyłem na instukcje PL i według mnie jest to badziewnie opisane, co dana funkcja umożliwia i jak z niej korzystać.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3648
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 303 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 20 sie 2019, o 17:12

Podepnij serwo zamiast ESC i obserwuj jego zachowanie kombinując z ustawieniami w radiu - tak najszybciej zrozumiesz co się dzieje.
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 174
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 20 sie 2019, o 18:16

Chyba to jest zbędne bo widać to na monitorze :)
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 174
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 17 wrz 2019, o 06:57

Sprawdziłem dokładniej tą fuknkcję ACC i pozwala ona na łagodnie przejście na wyższe obroty jak i na łagodną zmianę kątów łopat po przełączeniu na idla, lecz to nie wszystko. Niestety po zmianie położenia drążka gazu, funkcja również działa "opóźniająco" na zwiększanie obrotów/kątów.
Awatar użytkownika
Carlos
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 21
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Carlos » 17 wrz 2019, o 15:12

Hej.
Szybkość zmiany trybu ustawia się w zakładce flight cond. W prawym dolnym rogu jest Speed a pod nim + - z tego co pamiętam to wydłuża to czas przełączenia pomiędzy trybami.
Korzystałem z tego w starym tarocie z kiepskim reglem. Przy nowoczesnych reglach jest to całkowicie nie potrzebne.Obrazek

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Devil x360
Hitec Aurora 9x
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 174
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 17 wrz 2019, o 16:50

A to jest do obrotów, czy do kątów też? Pamiętasz może?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9837
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 849 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 17 wrz 2019, o 17:37

Pytanie najpierw czy wiesz i czy jesteś świadomy... Po co Ci inne krzywe kątów w różnych idlach....? Jeśli tak, no to można te kąty drazyc dalej ale jakos nie sądzę.
Jedyny tryb lotu z inną krzywa kątów, jak go ktoś bardzo chce to normal. Normal którego każdy tutaj Ci będzie odradzal używania jeśli nie chcesz się czegoś uczyć a potem oduczac.
Normal którego krzywa skoku różni się idlowych tylko poniżej neutrum a więc również nie ma to znaczenia...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 891
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 121 razy
Podziękowano: 62 razy

Postautor: Wiktor » 17 wrz 2019, o 17:51

Ja mam stare radio dx6i z jednym idlem i skok mam taki sam w normalu i idle. Gov włączony, i gaz płasko na "65 i 85" (stare hobbywing platinium 40A i to samo na k-force). taki klasyczny normal mnie drażnił w mikrusie gdy silnik wył by latać w ogóle i dopiero przy kopytach w górę uświadamiałem sobie ze to nie idl. poza tym dobrze jest miec nawyk używania hold`a
Awatar użytkownika
Carlos
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 21
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Carlos » 17 wrz 2019, o 18:01

Clad pisze:A to jest do obrotów, czy do kątów też? Pamiętasz może?
Zmiana jest łagodna wszystkiego na czym masz jakiekolwiek różnice na kątach też.
Ale kąty tak jak piszą koledzy najlepiej jest mieć wszędzie takie same, no może w normalu tylko minusy mniejsze.

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Devil x360
Hitec Aurora 9x
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 891
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 121 razy
Podziękowano: 62 razy

Postautor: Wiktor » 17 wrz 2019, o 18:39

Clad pisze:Na tym filmiku Adama fajnie słychać to płynne przejście według mnie z normala na idle up1 i na idle up2 https://youtu.be/voRJi30Td-A

tam nie ma normala
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3648
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 303 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 wrz 2019, o 19:17

Normal ma sens w nitro i tylko krzywą gazu jest sens ruszać, grzebanie w kątach to proszenie się o katastrofę.
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 174
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 17 wrz 2019, o 20:16

aikus pisze:Pytanie najpierw czy wiesz i czy jesteś świadomy... Po co Ci inne krzywe kątów w różnych idlach....?

Ogolnie to latam na małych kątach i wole nadrabiać obrotami. A z normalem czuję się bezpieczniej ;) wiem, że silnik teoretycznie nie powinien uruchomić się z drążkiem gazu w górze, ale i o holdzie mogę zapomnieć.
Np.
Normal: throtle curve liniowo od 0 do 85%, pitch curve -4° do 9°
Idle up1: throtle curve 70%, pitch curve +/-9°
Idle up2: throtle curve 85%, pitch curve +/-10°

Dlatego pytam o funkcję łagodnego przejścia i to już chyba z ciekawości niż zastosowania praktycznego. Zauważyłem na filmikach z yt że tak sie da i poprostu byłem ciekawy jak to zrobić.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9837
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 849 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 17 wrz 2019, o 21:57

A no ok. No to jeśli chodzi o kąty odpowiedź jest prosta: wyłącznie funkcjonalnością radia.
Niestety nie umiem powiedzieć jak konkretnie w żadnym innym radiu poza Graupnerem MX-20
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9837
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 849 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 17 wrz 2019, o 22:03

Ale tak jak Ci wszyscy piszą przemyśl to jeszcze.
Ludzie dzieła się na tych co latają bez normalna i na tych co będą latac bez normalna.

Agrumentacja która podajesz jest w praktyce od totalnej czapy ale temat przypadkowego uruchomienia silnika w helikopterze i zabezpieczania się przed tym to oddzielna bajka.


A te kąty to juz w ogole jakiś dziwny pomysł... Nie spotkałem się żeby ktokolwiek w ten sposób kombinował.
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 174
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 17 wrz 2019, o 23:39

aikus pisze:Ale tak jak Ci wszyscy piszą przemyśl to jeszcze.
Ludzie dzieła się na tych co latają bez normalna i na tych co będą latac bez normalna.

Czyli na normalu ustawiacie kąty i obroty jak w idlu tak? I przed podpięciem pakietu zapinacie holda i nim uruchamiacie silnik? O to chodzi?
aikus pisze:A te kąty to juz w ogole jakiś dziwny pomysł... Nie spotkałem się żeby ktokolwiek w ten sposób kombinował.

Nie bardzo rozumiem. Możesz wyjaśnić co masz na myśli?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9837
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 849 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 22 wrz 2019, o 00:05

Clad pisze:[
Czyli na normalu ustawiacie kąty i obroty jak w idlu tak?
.


Dlaczego kąty I obroty?
To po pierwsze.
Po drugie: Nie mamy normalna!!!
Mamy tylko idle. Dwa, trzy cztery ile kto może i ile kto lubi. Ale tylko idle.

Clad pisze:
I przed podpięciem pakietu zapinacie holda i nim uruchamiacie silnik? O to chodzi?



O to tez.

Clad pisze:[
aikus pisze:A te kąty to juz w ogole jakiś dziwny pomysł... Nie spotkałem się żeby ktokolwiek w ten sposób kombinował.

Nie bardzo rozumiem. Możesz wyjaśnić co masz na myśli?


Nie wiem czy umiem.
Ale napiszę na przykładzie setup mojego helika.
Najpierw krzywe skoku:
Hold: -12 0 +12
Id1: -12 0 +12
Id2: -12 0 +12
Id3: -12 0 +12


Teraz gaz (używam gova) :
Cut: 0%
Hold: 35% (bailuot)
Id1: 55%
Id2: 65%
Id3: 75%


Dodatkowo (i w defaulcie to oferuje Graupner nie wiem jak inne radia) przełączanie między hołd a cut mam ustawione na pokrętle. Wiec nic się nie stanie jak niechcacy odklikne holda - o ile oczywiście gaz jest skrcony cutem na zero.

Ja tak mam i to jest dobrze.
A jak widzę kombinowania z krzywym skoku i to jeszcze takimi jakimiś biednymi w różnych idlach no to.... :dk:
Poprostu wygląda mi to dziwnie i tyle. Ale może ktoś tak lubi i wie co robi, no co ja Ci mogę więcej powiedzieć....
Po cholere Ci wyższe obroty jak cała energicznosc w wyższych idlach chcesz tlumic niższymi katami.....
Tak ci zależy żeby parę w gwizdek puszczać... Czy jak...?
A co z katami skoku okresowego????
Tam też chcesz takie cuda wianki odczyniac?
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 174
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 22 wrz 2019, o 02:55

aikus pisze:
Po cholere Ci wyższe obroty jak cała energicznosc w wyższych idlach chcesz tlumic niższymi katami.....
Tak ci zależy żeby parę w gwizdek puszczać... Czy jak...?

Może to moje subiektywne odczucie, ale mam wrażenie, że lepiej mi się lata na wyższych obrotach z mniejszymi kątami niż odwrotnie
aikus pisze:A co z katami skoku okresowego????
Tam też chcesz takie cuda wianki odczyniac?

A da się? :twisted:
Żartuje.
Krzywa-liniowo. D/R mam ustawione na 45 lub 50% i expo na aile, elev i rud -25%
Też źle?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9837
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 849 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 22 wrz 2019, o 05:20

Clad pisze:[
Może to moje subiektywne odczucie, ale mam wrażenie, że lepiej mi się lata na wyższych obrotach z mniejszymi kątami niż odwrotnie
?



No dobrze jak lubisz wyższe obroty to po prostu lataj na wyższych obrotach.
Lubisz mniejsze kąty to sobie miej mniejsze kąty.
Ale po co chcesz mieć w takim razie większe kąty w innym idlu....?


.
Clad pisze:[
Krzywa-liniowo. D/R mam ustawione na 45 lub 50% i expo na aile, elev i rud -25%
Też źle?


Nie wiem. To oddzielny temat.
Zależy od fbla.
W branie wszystkie wartości załatwiasz trybami lotu.
Instrukcja mówi żeby nie używać dr/Expo z apki...
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 17512
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1591 razy
Podziękowano: 779 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 22 wrz 2019, o 05:42

Mam analogicznie do aikusa. Może bez pokrętła. Też nie mam pomysłu w jakim celu różnicować kąty na różnych idlach. Mam jedynie pomysł dlaczego tego nie robić.

Tryby lotu w brainie - jak dla mnie są z dupy. Jak dla mnie wręcz odwrotnie do mojej logiki. Ja osobiście do hard 3d wolalbym sztywnego mechanicznego helika a do softa bardziej "luźnego"/flybarowego.Tak czy inaczej lepiej pokręcić sobie agility pod siebie a gaina cykliki docisnąć jak ogonowoge.

aikus pisze:Instrukcja mówi żeby nie używać dr/Expo z apki...

Rozyebałeś mnie
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9837
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 849 razy
Podziękowano: 588 razy

Postautor: aikus » 22 wrz 2019, o 08:09

miruuu pisze:Tryby lotu w brainie - jak dla mnie są z dupy. Jak dla mnie wręcz odwrotnie do mojej logiki. Ja osobiście do hard 3d wolalbym sztywnego mechanicznego helika a do softa bardziej "luźnego"/flybarowego.


To prawda akurat prawda, ale chodzi o to że wszzystko tak czy siak ustawiasz w brainie a po drugie bardzo na wierzchu.

miruuu pisze:Tak czy inaczej lepiej pokręcić sobie agility pod siebie a gaina cykliki docisnąć jak ogonowoge.


Agility - owszem, ale na te druga poradę Mira radzę uważać.
W małych helikach faktycznie można zaszaleć (pytanie czy jest sens) natomiast w dużym....
... Krówka mi się kiedyś o mało co nie zdezintegrowala w powietrzu jak jej zaaplajowalem gainy rekomendowane przez Mira.


miruuu pisze:
aikus pisze:Instrukcja mówi żeby nie używać dr/Expo z apki...

Rozyebałeś mnie


No trudno. Ja nie używam. Nie widzę takiej potrzeby.

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość