Bixler 2

A tak na prawdę to głównie piankoloty. Bixlery, bety i inne wynalazki.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lis 2012, o 16:31

W końcu dotarł :) Wczoraj był już u mnie. Szybkie składanko i na EP3... Niestety na tyle wiało, że nie odważyłem się go oblatać. Później się minimalnie uspokoiło to pojawił sie deszcz.. Więc z oblotem musiałem poczekać do dzisiaj. Ale po kolei.

Trochę danych technicznych:
Rozpiętość: 150 cm
Długość: 96 cm
Waga (wg instrukcji): 760g
Silnik: 2620-1300kv Brushless Outrunner
Regulator: 30A
Serwa: 6x 9g

Bixler 2, czyli drugie wydanie modelu przez niektórych zachwalanego, przez innych krytykowanego... Od pozostałych tym podobnych latadeł różni go przede wszystkim rozpiętość, która wynosi 150 cm. Po rozpakowaniu jakość wykonania zrobiła na mnie dobre wrażenie. Wszystko wykonane dokładnie. Do wklejenia pozostał jedynie ogon, który idealnie pasował w swoje miejsce. W przeciwieństwie do pozostałych modeli tej klasy skrzydła nie są łączone za pomocą rzepów lecz śrub, co moim zdaniem znacznie zmniejsza ryzyko rozczepienia skrzydeł w locie. Niestety jakość wykonania gwintu budzi sporo wątpliwości. Choć śrubki łatwo wkręcić, pojawia się problem z ich wyjęciem. Można to rozwiązać podwiązaniem pod nie żyłki, ułatwiającej ich wyszarpnięcie.

Jeśli chodzi o silnik, spodziewałem się nieco więcej mocy. Jest to odczuwalne w sytuacjach gdy chcemy szybko zwiększyć pułap lotu. Z drugiej jednak strony działa calkiem ekonomicznie. Przy spokojnym (lecz nie energooszczędnym) locie pozwolił mi na 25 minut zabawy przy wykorzystaniu starego pakietu 2600mAh 3S.

Magnesy, które utrzymują kabinkę wydają się być nieco za słabe. Warto dorzucić kawałek rzepa by mieć pewność, że nie odpadnie w locie. Poza tymi drobnymi wadami model lata bardzo przyjemnie. Jest stabilny i dobrze sterowny. Poniżej wklejam zjęcia przedstawiające to co otrzymujemy przy zakupie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i oblocik :) Lot był długi, więc Marcin wstrzymał filmowanie. Dlatego w dwóch częściach:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cLmi5CsSXas&feature=em-share_video_user[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m-fCmONr7-c&feature=em-share_video_user[/youtube]
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 2 lis 2012, o 18:57

miruuu pisze:Jeśli chodzi o silnik, spodziewałem się nieco więcej mocy...

Silnik ma wystarczającą moc, wystarczy tylko zmienić śmigło na APC 6x5,5E i pojawia się nowa jakość latania tym fajnym modelem :thumb:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lis 2012, o 19:27

Oczywiście tak zrobię.
Poprzez jakość latania rozumiesz, jego czas, ciąg silnika czy oba na raz?
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 2 lis 2012, o 20:19

Czas nieco się skróci, bo silnik będzie papusiał nieco więcej prądu, ale za to model stanie się szybszy i "bezpieczniejszy" jeśli chodzi o "ratowanie się mocą napędu" :thumb:
Jak można latać takim modelem, przedstawia poniższy filmik:

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 2 lis 2012, o 23:24

Artu no zasuwa to niezle.. ale jako laik mam pytanie.. czy do FPV to nie przesada ? :?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lis 2012, o 23:37

Możliwości ratowania mocą silnika na chwilę obecna nie na prawie wcale.
Bixler na filmie lata niesamowicie.jesteś pewien ze na stockowym silniku?
Ciężko mi wyobrazić sobie taką zmianę spowodowaną jedynie innym śmigłem...?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lis 2012, o 23:54

stuf pisze:Artu no zasuwa to niezle.. ale jako laik mam pytanie.. czy do FPV to nie przesada ? :?

W jakim sensie?
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 3 lis 2012, o 09:34

miruuu pisze:Możliwości ratowania mocą silnika na chwilę obecna nie na prawie wcale.
Bixler na filmie lata niesamowicie.jesteś pewien ze na stockowym silniku?
Ciężko mi wyobrazić sobie taką zmianę spowodowaną jedynie innym śmigłem...?

Widziałem i "macałem" :rotfl2: tego Bixlera Mateusza... Silnik jest "stock" tylko śmigło jest zmienione i... wychylenie sterów jak w akrobacie :wow2:
Ale On jest szalony i Ma już spore doświadczenie w pilotowaniu tego rodzaju platform... kilka już "poległo"... z tego co pamiętam to Beta i powyższy Bixler również... obecnie "katuje" bodajże model Pioneer 1400...
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 6 lis 2012, o 23:12

W niedziele trochę polatałem na łódzkim Brusie. Fajna miejscówka...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji zmieniłem podejście w montażu skrzydeł, które uznałem po którymś razie za dość upierdliwe... Zamiast śrubek postanowiłem przekładać drut na wylot. Trzyma tak samo mocno a czas montażu, a przede wszystkim demontażu istotnie zmalał. Kabelki od lotek też łączę od zewnątrz... jakoś nie mam cierpliwości do tych wszystkich przekładanek...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poza tym, zacząłem doceniać silnik + śmigło, które otrzymałem w pudle. Na dwóch starych pakietach 1300 3S (podłączonych razem) wylatałem 40 minut!!! Lot był spokojny, przy lekkim deszczu. Moim zdaniem rewelacyjny czas. Przy nowym pakiecie ok 4000mAh mogę liczyć na bezpieczne 60 minut lotów FPV (bo, choć jeszcze nie teraz, to docelowo w tym celu go kupiłem). Sprawdziłem jak się zachowuje przy obciążeniu, które mu zaserwuje taki pakiet - lata bez problemu... Szykuje się dobra zabawa :)
Awatar użytkownika
mk30
Stały bywalec...
Posty: 157
Rejestracja: 19-10-2011
Lokalizacja: Pruszków
Podziękowano: 7 razy

Postautor: mk30 » 13 gru 2012, o 21:12

Ponieważ zostało dosłownie kilka dni, aż świetny mikołaj dostanie pensje, chcę się upewnić czy po orzełku i kilku lotach nim i kilka też jakże zaskakujących lądowaniach bez silnika , to będzie dobry sprawdzony zakup dla mnie, bo wiem, że guzik wylatałem tak naprawdę, ale oprócz sprawdzonego super orzełka by Mirru chcę mieć model gotowy, nie robiony prze ze mnie bo tych jeszcze nie oblatałem (kapeć, wacek, toto0, delta), zakup ma być w przyszłym tygodniu z hobby kinga, kasa jaką chcę wydać na następny/ 1 ze sklepu gotowy model to około 350 zł, to co posiadam to :

-aparatura Turnigy 9x
-odbiornik
-regulator Dualsky 22A ( http://abc-rc.pl/p/146/3234/esc-dualsky ... y-esc.html ) - Tu pytanie czy do Bixlera 2 będzie ok?

w planie był zakup Turnigy 2200mAh 3S


Ok. Krótko - Brać Bixlera 2 czy proponujecie coś innego ?
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 13 gru 2012, o 22:48

bierz Bixlera... i koniecznie vesion 2 ma flapy ;)


PS: ja juz mam dzis dostalem paczke... relacja wkrotce :D
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 14 gru 2012, o 16:42

Dokładnie, jak już to tylko dwojkę.

Jak lata mój, widziałeś. Myslę, ze to dobry wybór.
Moim zdaniem dasz radę. Będziesz musiał się przestawić troche bo lata zupełnie inaczej niż Orzełek, ale nie koniecznie trudniej. Zamawiając model, zamów sobie też śmigło, o którym wspomniał Artu. Jeszcze nie testowałem, ale powinno okazać się bardzo praktyczne.

Regulator wystarczy, choc ja bym wział mocniejszy dla świętego spokoju. Ale jak taki masz to go ładuj i tyle.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 14 gru 2012, o 16:57

miruuu pisze:Zamawiając model, zamów sobie też śmigło, o którym wspomniał Artu. Jeszcze nie testowałem, ale powinno okazać się bardzo praktyczne.

Należy jeszcze zaopatrzyć się w Piasta śmigła 2,3/M4 - 8015 Pelikan albo Piasta śmigła MP-JET 2,3/M5
Piastę która jest wciśnięta na klej na oś silnika należy punktowo podgrzać (lutownica, mikropalnik) i zdjąć z osi silnika.
Należy robić to ostrożnie (ale zdecydowanie), aby nie przegrzać silnika, bo to źle wpływa na magnesy...
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 15 gru 2012, o 11:59

mam i ja, :juppi:


ale nie będę robić Inbox'a bo już jeden jest.


Obrazek
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 gru 2012, o 14:08

Bosko :)
Czekam w takim razie na relację w wrażeń :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 14 sty 2013, o 16:10

Artu pisze:
miruuu pisze:Jeśli chodzi o silnik, spodziewałem się nieco więcej mocy...

Silnik ma wystarczającą moc, wystarczy tylko zmienić śmigło na APC 6x5,5E i pojawia się nowa jakość latania tym fajnym modelem :thumb:

Artu, jesteś pewien, że zmiana samego śmigła wystarczy? Zrobiłem na nim test i bixler nie miał siły sam polecieć. Być może to chodzi o pierwszą wersję, na innym silniku i regulatorze?
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 14 sty 2013, o 21:34

Wiem jak lubicie swoje styro-pupilki więc niechętnie, ale wetknę kij w mrowisko...

Jak dla mnie ten model ma porąbany kąt osi silnika, co daje wymierne straty. Oczywiście po części przyczyną jest wysokie zawieszenie masy silnika nad Ś.C. modelu i koniecznością zrównoważenia momentu "nurkującego" bo cholerny silnik jest kilometr za połową skrzydła, ale ta konceppcja dla mnie jest chora mimo wszystko. Mało miejsca na śmigło, więc dajemy więcej obrotów. Więcej obrotów to z kolei większy moment więc zwiększamy kąt. Większy kąt to straty energii i kółko zamknięte.

Obrazek



Normalnie napęd projektuje się tak, żeby jego energia wystarczała dla danego płatowca. Potem projektuje się łoże o takiej wysokości, aby ten napęd się mieścił nad kadłubem. A tu projektant zaszalał, bo model miał najpierw bajerancko wyglądać.

Osobiście bym zniwelował tą wieżyczkę, przed i za skrzydłem można wpuścić ramiona pionowej ramy z łożem silnika nad lub trochę przed Ś.C, a nie sporo za nim.

Obrazek



Wiem że to zabawka, ale zauważcie, jak skonstruowane są napędy:

Obrazek



Obrazek

Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 15 sty 2013, o 00:07

Gmeracz pisze:

Obrazek




Co to kuźwa jest?

Cytując klasyka - majteczki w kropeczki, ho, ho, ho, ho!

Praw fizyki pan nie zmienisz.....


To jest jedna sztuka czy wszystkie tak mają? Zmieńcie to, bo kupa energii idzie psu w .....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 15 sty 2013, o 09:19

miruuu pisze:
Artu pisze:
miruuu pisze:Jeśli chodzi o silnik, spodziewałem się nieco więcej mocy...

Silnik ma wystarczającą moc, wystarczy tylko zmienić śmigło na APC 6x5,5E i pojawia się nowa jakość latania tym fajnym modelem :thumb:

Artu, jesteś pewien, że zmiana samego śmigła wystarczy? Zrobiłem na nim test i bixler nie miał siły sam polecieć. Być może to chodzi o pierwszą wersję, na innym silniku i regulatorze?

Nie wiem jakie silniki wkładają do Bixler-a, ja zmieniłem na w/w śmigło w Beta1400 i była pozytywna zmiana ciągu :D
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 sty 2013, o 13:12

W Bixlerze, moim zdaniem, silnik ma zbyt nieskie kv. Przy najbliższym zamówinieniu pewnie ściągnę z HK jakiś sensowniejszy...
Latając pustym modelem jeszcze coś, choć niewiele, da się zrobić. Nie wyobrażam sobie natomiast przy takim ciągu silnika ratować model wyposażony w FPV z opresji...

Wróć do „Szybowce i motoszybowce”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron