Bixler 2

A tak na prawdę to głównie piankoloty. Bixlery, bety i inne wynalazki.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 28 sty 2013, o 20:46

crash pisze:takim właśnie boltem latałem. kolega pokazywał jak to śmiga, potem powiedział ze skoro potrafie helikiem to to jest dla mnie łatwe po czym wcisnął mi w dłonie pilota... po chwili rysowałem na niebie kółeczka i ósemki, a jak mi schodził za nisko to podlatywałem sobie wyżej. była fajna zabawa i full relax... ogólnie latałem wtedy około 10 min a szybowiec był w powietrzu około 2 godz. latanie helikiem wymaga wielkiego skupienia i w pewnym sensie wysiłku a taki szybowiec to zupełnie co innego. podobało mi się latanie tym szybowcem ale po przemyśleniu sprawy zaczęłem obawiać się czy aby nie będzie dla mnie zbyt nudny, dla tego zaczęłem przyglądać się bixlerowi. oczywiście zaznaczam iż nie znam się na szybowcach czy samolotach i nie chcę się specjalnie wgłębiać w te tematy a przy wyborze zdaje się totalnie na waszą wiedzę... dlatego czekałem na końcową ocenę bixlera, jak ktoś napisze że fajny, dobry i takie tam, to ja już nie szukam nic innego ani nie porównuję do innych.
teraz tylko mam dylemat bo kowal przypomniał mi tego fajnego szybowca którego nawet nazwy nie pamiętałem... wiedziałem tylko że dwa metry rozpiętość i składane śmigło... :vhappy:
a jak bixler szybuje? daje rade czy raczej spada? :rotfl2:
dzięki i pozdrawiam!
:thumb:


Co do latania samolotami i samolotami vs. helikami, to kwestia jest sporna od początków kamienia łupanego. Gwarantuję Ci, że ludzie, którzy mówią, że umieją latać samolotami, bo umieją latać helikami, tak naprawdę nic nie umieją. Mówię o lataniu, a nie o utrzymaniu się w powietrzu. Mniejsza z tym.

Odnośnie szybowców. Kwestia tego, czego od niego oczekujesz. Nie da się dobrze polatać epp, ze względu na jego ograniczenia. Z EPP latałem tylko EasyStarem MPX, ucząc kogoś tam latać i Cularisem w firmie dla której latałem większymi modelami. Nie ma to najmniejszego porównania do prawdziwych modeli szybowców, ale jest to bardzo tanie. Dobrze zrobiony laminat może mieć tylko 0,3m/s opadania + odpowiednia wytrzymałość itp. Cularis miał 0,7-0,8m/s i mógł się złożyć przy mocniejszej pętli, nie mówiąc o innej akrobacji. Kolejna sprawa, to kasa. Cały laminat 2-2,5m. rozpiętości, z dobrym wyposażeniem to 2,5-3k zł. Jeżeli chcesz powozić dupę po niebie, to taki EasyStar będzie ok, od tak sobie lata, ciężko to zabić itp, ewentualnie coś a'la Cularis, 2m. rozpiętości, ale to do niczego poza silną termiką się nie nadaje.

Ja wybrałem Bolta, ze względu na to co chcę latać. Model jest bardzo mocny, całolaminatowy, dwa węglowe dźwigary na skrzydło z przekładki, cienki profil, dobra mechanizacja skrzydła, a dodatkowo w miarę przyzwoicie wisi w termice na malutkich klapach. Ma kręcić akrobację, szybko, a nawet bardzo szybko latać, a czasami powisieć na termice. Aha i musiał mieć klasyczne usterzenie, a nie Vkę, ze względu na akrobację.

Są też polskie modele z art hobby, model making, blazyk i chyba jeszcze jakies.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 29 sty 2013, o 00:44

crash pisze:a jak bixler szybuje? daje rade czy raczej spada? :rotfl2:

Jak na szybowca, nie szybuje wcale. Jak na samolot, to całkiem ładnie bo mniej więcej jak moja Cessna :rotfl2:
Mówiąc krótko, bez silnika nie polecisz, ale z silnikiem i jednym pakietem będziesz leciał długo.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 31 sty 2013, o 00:43

Kowal pisze:Gmeraś, do tablicy!!!! Pomysł mam na ten silnik. W tym wynalazku Multiplexa jest jakby pod mniejszym kątem, czyżby był to skłon? W sumie by się zgadzało.

Ale ło co ci chodzi? O który wynalazek, bom ciemny :plask:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 1 lut 2013, o 11:11

Gmeracz pisze:
Kowal pisze:Gmeraś, do tablicy!!!! Pomysł mam na ten silnik. W tym wynalazku Multiplexa jest jakby pod mniejszym kątem, czyżby był to skłon? W sumie by się zgadzało.

Ale ło co ci chodzi? O który wynalazek, bom ciemny :plask:


O ten motoszybowiec Multiplexa, z którego się śmialiśmy.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 1 lut 2013, o 22:07

Kowal, przyznaj się bez bicia, czyżbyś miał zamiar kupić ten model?
No w sumie... Można go tak przerobić że będzie latał o 30% lepiej z tym samym napędem ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 1 lut 2013, o 22:40

znaczy jak?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 1 lut 2013, o 22:54

crash pisze:znaczy jak?


Prosta sprawa. Sprzedajesz i kupujesz coś z Mawi :-D
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 lut 2013, o 23:05

Artu pisze:Miruuu, popatrz co można wyczyniać tym modelem na silniku stock ze śmigłem 6x5,5 :wow2:



Odgrzebuje starocia, ale właśnie przeczytałem komentarz pod filmem:
"Zmieniony jest pręt węglowy na 8mm/1mm ,silnik nie od tego modelu, ale w granicach 200W 2200 kv na 3s."
I to by się zgadzało, dlaczego małe śmigiełko na tak niezbyt obrotowym stockowym silniku nie pociągnęło mi wcale...
Wniosek dla mnie jeden. Wyższe kv potrzebne na gwałt...
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 1 lut 2013, o 23:36

albo 4s
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lut 2013, o 13:28

Bo ja wiem czy potrzebne 4S, gdy stosuje się silnik 2200kv zamiast stockowego 1400kv..? hmm
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 21 lis 2014, o 10:31

Jakoze zimno i latam mało, za to w domu więcej czasu na prace warsztatowe postanowiłem wreszcie zakupic bixlera na własne potrzeby - do tej pory latałem tylko cudzymi :-)
Mialem do czynnienia zarówno z wersja bixler 1 jak i bixler 2 (róznia się troszeczke wielkością oraz tym że w bixler 2 sa juz klapy).
Setup w wersji arf lub zalecany do tego modelu to silnik okolo 50 gram oraz regulator 20a - zgoda, na tym setupie model lata, ale jest daleki od tego co mi sie podoba.
Mając juz doswiadczenie praktyczne z różnymi setupami wiedziałem czego dokładnie potrzebuje i czekałem cierpliwie od dłuższego czasu aż pojawi się wspomniany bixler 2 w wersji kit w magazynie EU ( z globala koszt wysylki wychodzil minimum 30 - 40 dolcow, plus duzy odsetek uszkodzen w trakcie transportu).
Jako ze ze 2 dni temu w koncu sie pojawil, stweirdzilem po namysle ze zakupie dwa identyczne zestawy, i jeden zostawie sobie, a drugi w calosci lub czesciowo odsprzedam z zyskiem (na tego typu modele jest najlatwiejszy zbyt z racji ich bardzo przyjaznego zachowania w powietrzu)
Tak wiec zamowiłem :

2 * HobbyKing® Bixler® 2 EPO 1500mm w/Optional Flaps (KIT)
2 * Turnigy dlux 55A SBEC Brushless Speed Controller w/Data Logging
(z radiatorem oraz prymitywnym loggerem zapsiujacym podstawowe dane zwiazane z poborem prądu i napięciem w trakcie lotu, odczytywanymi za posrednictwem malego czytnika ktory juz posiadam)
2 * NTM Prop Drive 28-36 2200KV / 696W
(śmigło do tego będzie 6,5x5,5 APC , może na nim latac zarowno na 3S jak i na 4S)
2* Hobbyking Bixler and Bixler 2 Landing Gear Set w/Tailwheel
(wpinane podwozie , ktore łatwo sie zaklada i zdejmuje bez zadnych narzedzi - przydatne jesli chcemy ladowac bez szorowania kadlubem po ziemi)
15* Turnigy 1800A Servo 8g/1.5kg/.10sec
(po 6 pójdzie na każdy model plus 3 zapasowe, testowalem te serwa i sa to bardzo dobre cyfrowe serwa które dobrze daja sobie w nim radę)

Na takim setupie model spokojnie lata 7 minut bardzo agresywnego latania z pakietem 3S2200, bądź znacznie dłużej mieszanego / spokojnego.
Prędkością zawstydza niejednego przecinaka.
Czekam na paczkę aby zacząć składać.
Awatar użytkownika
rawro
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: rawro » 21 lis 2014, o 11:01

O kurde. To rob fotorelacje z tego. Rozumiem ze będzie to najszybszy bixler w kraju ;)
T-Rex 450 pro
T-rex 450 long 360 świecąca choinka
WL V977
Akrobaty: Redbull edge 540 mini, Multiplex Gemini :)
Combaty: Yak 3
Ciężkie: Twin Star 2
Drony : DJI SPARK ----- odlotowa zabawa
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 21 lis 2014, o 11:14

Serwa wychodzą taniej w Turnigy 1800A 3pack :grin2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 21 lis 2014, o 12:25

Artu, kupiłem 5 * 3 pcs , dlatego akurat 15 podałem :-)
Nie dużo taniej, ale zawsze coś więc tak właśnie zrobiłem.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 21 lis 2014, o 13:21

Wreście postanowiłeś się nauczyć latać i kupiłeś bixlera.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 21 lis 2014, o 13:42

Chetnie popatrze jak Ty się uczysz na dogfighterze , najlepiej nagrywając bo filmik moze być ciekawy :-)
Taki latający fortepian potrafi dostarczyć dużo niespodzianek :-)
Awatar użytkownika
subframe
Stały bywalec...
Posty: 140
Rejestracja: 17-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 26 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: subframe » 21 lis 2014, o 22:47

Artu pisze:Serwa wychodzą taniej w Turnigy 1800A 3pack :grin2:

Artu, te serwa to są odpowiedniki Esky do HBK3. Mam takie.
Do Bixlera są za słabe.. :)
pozdrawiam
Subframe
450PRO DFC, V977, 250GT
Me-109, Cessna 182
Awatar użytkownika
subframe
Stały bywalec...
Posty: 140
Rejestracja: 17-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 26 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: subframe » 21 lis 2014, o 22:57

Miałem bardzo podobny setup w Bixlerze 2. Tyle że z silnikiem NTM 1800kV 438W.
i powiem tak.
Mimo włożonego dodatkowego pręta w skrzydła (bodajże 4mm, który wszedł w środek tego pręta stockowego) na full speedzie skrzydła wyginaly się do góry w łuk i model tracił sterowność.
Pręt włożylem za radą sąsiada bo sam połamał skrzydła w locie. :kopara:
Te serwa 1800A jak już pisałem do Artu, są za słabe. Są to klony serw ESKY do Lamy, Kinga itp, malutkie i słabiutkie. Są precyzyjne ale za słabe, zwłaszcza jak sie skrzydło będzie wyginać. Zresztą tak wykończyłem Bixlera. Z czasem miałem wrażenia że serwa sie zacinają..
Na lotki mus dać coś mocniejszego tak ze 2.5 kG.
Bixler2 jest fajny, ale do szybkiego latania nie bardzo sie nadaje, bo ma za dużą siłę nośną na skrzydłach.
pozdrawiam
Subframe
450PRO DFC, V977, 250GT
Me-109, Cessna 182
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 21 lis 2014, o 23:05

Latałem bixlerem na dokładnie takim setupie - czyli takim silniku oraz serwach (regulator był inny).
Model wzmocniony węglem na skrzydłach i kadłubie.
Latał bardzo szybko, nie było tez żadnych problemów z serwami.
Nie montuje więc go zgadując co się stanie, tylko na tym co przetestowałem.
Jedynym serwem które może będzie inne to od steru wysokości - choć żadnych problemów nie było.
Więc żadnego musu nie ma i nie będzie :-)

A co do tego czy da radę szybko latać - da, o czym przekonali sie naocznie koledzy którzy widzieli jak latałem poprzednim bixlerem.
Awatar użytkownika
Bazant
Domownik forum...
Posty: 360
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Za Piasecznem :)
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Bazant » 21 lis 2014, o 23:19

Szybko latal i agresywnie i na moje niedoswiadczone oko nic tam sie nje wyginalo. A latal jak przecinak i pionowo w gore tez i potem pionowo w dol. Nie rozsypal sie:)

Wróć do „Szybowce i motoszybowce”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości