Pioneer

A tak na prawdę to głównie piankoloty. Bixlery, bety i inne wynalazki.
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 20 wrz 2015, o 20:40

Witam, muszę kupić silnik do Pioneera bo stary się pokrzywił :masakra: i nie wiem jakie kv powinno być, na oryginale nic nie pisze może ktoś się borykał z podobnym problemem ew. jakiej firmy polecacie?
pozdr.Andrzej B
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 20 wrz 2015, o 21:09

Kv 1200 do spokojnego latania i tyle mniej wiecej jest w oryginale.
Jesli zmieniasz, to warto dac troche wyzsze kv tak z 1500 - 1600.
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 20 wrz 2015, o 22:52

Dzięki Jazz za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 21 wrz 2015, o 06:35

Kiedyś, silniki dobierało się pod względem mocy/ciągu i ewentualnie wielkości... :masakra:
Dobieranie w/g Kv to jakaś nowość :dk:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 wrz 2015, o 07:23

Ja tez uważam ze kv ma istotne znaczenie i ze 1200 w tym modelu to za mało jeśli chce się niemułowato latać.
Moc z założenia nie mniejsza niż z 1200kv.
Tu kv jest o tyle istotne ze mamy ograniczoną przestrzeń na śmigło i z 1200 wiele nie wycisniemy mając ograniczenie do wielkości śmigła. Dlatego sama moc czy wielkość silnika wiele nie zmieni jeśli kv będzie zbyt niskie.

Co do samej mocy to szukał bym czegoś ok 350W. Te stockowe silniczki są zdecydowanie za słabe. Więcej niż 3 50W to tylko pod jazzowe latanie ;)
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 21 wrz 2015, o 08:26

Dokladnie jak napisał miruu - w tym modelu jesteśmy ograniczeni mocno z wielkoscia smigla oraz srednica samego silnika ( i i napieciem - domyslne zasilany 3 celowym pakietem)
Majac takie dane mozemy operowac kv silnika :-)
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 21 wrz 2015, o 08:53

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 wrz 2015, o 08:58

Racja, zapomniałem o tym pomimo, że nawet to miałem (choć nie zdązyłem zamontować nim sprzedałem Bixlera :geek: )

Tak czy siak, te kv 1200 jest moim zdaniem zbyt wolne :P
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 21 wrz 2015, o 09:40

Kolega chcial wymienic silnik na zblizony do oryginalu, a to wykracza poza to co chce zrobic :-)
Tak czy siak nie ma sensu sie w to bawic, bo i tak silnik o srednicy oryginalnego bedzie optymalny - mozna ewentualnie troche dluzszy dac.

ja w moim mam 2200kv :

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... rch=2200kv

zasilam 3 lub 4 celowa bateria, przy 4 celach wyciagam ponad 800 watt.
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 21 wrz 2015, o 23:18

Witam, taki silnik znalazłem E-MAX SILNIK GT2812/05
http://www.modelemax.pl/product_info.ph ... s_id=16676

opis:
współczynnik KV [obr./V]: 1840
ciąg maksymalny [g]: 1400
maksymalny pobór prądu [A]: 40
moc maksymalna [W]: 408
zalecana średnica śmigła [cale]: 8 x 4 / 10 x 5 / 9 / 4.5
zalecana masa modelu [g]: 600 - 1300
średnica silnika [mm]: 35
długość silnika bez wału [mm]: 35,5
średnica wału [mm]: 5
masa silnika [g]: 105

sporo cięższy od oryginału ale reszta parametrów powinna być ok?

Dzięki Artu za fotki, super rozwiązanie tylko jak dobrać długość śmigła, w sklepach podają.... co cale?
np:ŚMIGŁO APC 6*5,5 E ma 153 mm wiem bo mam i mierzyłem, ale jak znaleźć np. 3 cm dłuższe?
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 wrz 2015, o 04:18

Nie pamiętam jak się montuje silnik w Pioneerze wiec upewnij się ze nie jest odwrotny lub ma przekładany wal.
Ja bym bral jednak z nieco niższym kv. Patrzyles na hobbykingu?

Śmigło - śmigła szukasz po rozmiarze który masz w nazwie:

APC 6x5.5 ma długość 6 cali a 5.5 określa jego kąty (ile cali śmigło przebędzie w ciągu jednego obrotu jeśli będzie w takich dość specyficznych warunkach... no... nie umie tłumaczyć...)
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 22 wrz 2015, o 08:45

tu masz duzo przydatnych informacji: http://abc-rc.pl/kompendium-smigla
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 22 wrz 2015, o 09:24

Szkoda czasu na czytanie całych litanii :-)
Wraz z zwiększaniem średnicy śmigła rośnie ciąg (czy tak naprawdę głównie przyspieszenie) , natomiast wraz z przyrostem śmigła rośnie prędkość modelu.
Przy czym pamiętać należy ze te przyrosty nie sa za darmo - i wraz z zwiekszaniem rosnie tez obciazenie, czyli wiecej pradu bedzie trzeba.
Bardziej obciaza zwiekszanie skoku, mniej srednicy.
Wszystko bedzie sie dzialo oczywiscie w granicach mozliwosci silnika i regulatora.
Skutkiem zmian smigla jest zmiana szerokosci i predkosci strugi powietrza , ktora generuje smiglo co ma wplyw na dzialanie sterow - wiecej badz mniej powietrza oddzialywuje na stery z z rozna sila.
Do modelu ktory masz czyli Pioniera przy zalozeniu ze chcemy wymienic tylko silnik trzeba byc ostroznym z regulatorem - zmiana smigla / silnika moze drastycznie zmienic obciazenie pradowe i w rezultacie spalic regulator (stockowy jest bardzo slaby )
Jesli wiec nie chcesz za duzo kombinowac, a jedynie wymienic silnik to lepiej pozostan przy max 1500 kv i smigle np 6x4 .
To w/g mnie optymalne rozwiazanie.
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 22 wrz 2015, o 23:22

Dzięki za rozjaśnienie tematu, trochę poeksperymentuje i kupię silnik może 2200kv i drug zbliżony do oryginału i śmigło APC 6*4 E
Pozdrawiam Andrzej
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 21 paź 2015, o 19:56

Witam ponownie, zamontowałem nowy silnik 2200kv śmiga ładnie ale wydaje mi się że jest chyba za ciężki lub źle go zamontowałem bo jest cały poza tą gądolą w którą wchodzi silnik. ten jest grubszy i tak musiałem go zamontować i chyba to jest przyczyną moich kretów. już 3 razy wpadł mi w korkociąg :o z którego oczywiście go nie wyprowadziłem i pytanie zamontować go tak jak był oryginalny powiększając ten otwór? no i jak się wychodzi z korkociągu gaz na max czy odwrotnie i próbować coś lotkami machać :masakra:
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 21 paź 2015, o 22:16

Pioneera wprowadzić w korek :wow2: to trzeba być wybitnie zdolnym :thumb:
Trzeba totalnie skopać CG, aby się to udało :masakra:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 paź 2015, o 23:32

Daj fotkę, będzie łatwiej coś powiedzieć. Może problem tkwi tez gdzieś indziej...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 21 paź 2015, o 23:35

Bolo napewno latałeś, czy w korka wpadasz zaraz po rzuceniu, po krótkim "locie"? To mi przypomina jak w początkach miałem odwrotnie ustawione sterowanie na lotkach :masakra:
Pozdrawiam,
Jacek
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 24 paź 2015, o 19:14

Artu pisze:Pioneera wprowadzić w korek :wow2: to trzeba być wybitnie zdolnym :thumb:
Trzeba totalnie skopać CG, aby się to udało :masakra:


Dzięki Artu za słowa uznania i :glaszcz: SC jest jak poprzednio, przesunąłem pakiet max do przodu (chyba jest ok)
Fotki(chyba) zrobię w przyszłym tygodniu jak wrócę z do Ojczyzny, ale cały silnik jest za tą golenią więc myślę, że tu jet problem, tzn. latać można i to fajnie ale cały czas na włączonym silniku minimum gazu musi być, jak próbuję szybować zaczyna się problem, tzn. można szybować ale pod niedużym kątem jak za dużo przechylę do przodu wpada w korkociąg i nie mogę go już wyprowadzić, na oryginalnym silniku mogłem długo latać i szybować.
Artja tylko zmieniłem silnik przy serwach i odbiorniku nic nie grzebałem.
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 24 paź 2015, o 19:27

Bolo pisze:Dzięki Artu za słowa uznania...
Niezamaco :rotfl2: Mam podobny, a właściwie prawie taki sam model BETA1400, i powiem Tobie szczerze, że jak uczyłem się nim/nią :dk: latać, to w przypadku "paniki", puszczałem drążki, i model się "samo poziomował" :thumb: Późniejszymi czasy, nawet robiłem "eksperymenta z przepadaniem", czyli silnik stop i puszczamy drążki... i też sam się poziomował po każdym przepadnięciu :dance:
I dla tego zdziwił mnie Twój opis o korkociągu :wow2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"

Wróć do „Szybowce i motoszybowce”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości