Firstar

A tak na prawdę to głównie piankoloty. Bixlery, bety i inne wynalazki.
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13346
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1330 razy
Podziękowano: 590 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 13 sie 2017, o 17:18

Nie planując zbytnio zakupiłem tego mini pierdka od Piotrka, który nie planując zbytnio kupił go od Wojtka, który swojego zakupu nie tylko nie planował ale też nie przemyślał.

No, ale skoro już się trafił to wziąłem :)

Dokładnie to ten gniot: Firstar 200 Motor Glider EPO 758mm (PNF)

Specs:
Wingspan: 758mm
Length: 536mm
Flying Weight: 200g
Motor: 2208A 4000Kv
ESC: 10A Brushless
Servos: 3 x 9g

Requires:
4+ channel Transmitter and Receiver
2S 7.4V 500~1000mAh Lipoly Battery w/ JST connector


Setup generalnie do dupy więc Wojtek zamienił regiel na taki 3S i latał na pakiecie 3S. Jak to bywa z zakupami od Wojtka :D mi totalnie nie pasowało te połączenie silnika 2S i regla 3S, dlatego dałem swoje.

Obrazek Obrazek

Pakiecik mały, 450mAh 3S, ale wydaje się być akuracik pod względem wyważenia samolociku.

Obrazek

Wczoraj wziąłem go na pole, ale że nie chciało mi się przykleić rzepa na pakiet, szybko samolot, kabinka i pakiec rozłączyły się oddalając w różnych kierunkach :) Dzisiaj błąd skorygowałem i pobawiłem się ciut więcej.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Niestety Piotrka auto okazało się być odporniejsze na uderzenia. Z auta zeszła tylko warstwa brudu a na skrzydle został mi taki oto ślad :)

Obrazek

Dlatego gniocik dostał dodatkowe wzmocninie natarcia skrzydeł i spodu kadłuba. Nie wiem na ile widać na fotkach bo na żywo też niewiele. To taka fajna gruba folia samoprzylepna, która robi się jeszcze bardziej przylepna gdy potraktuje się ją suszarką do włosów... Tak więc czekam na rewanż z Piotra autem za tydzień...

Obrazek Obrazek

Jeszcze filmik się dzisiaj nagrał. Żadnych rewelacji na nim nie ujrzycie, ale jak ktoś zdesperowany to może obejrzeć:


YouTube

To jeszcze dwa słowa o samym modelu... Wziąłem go w sumie dla jaj z przekonaniem, że po 3 pakietach wepchne go Interowi :D ale póki co gniocik zostaje u mnie. Pomimo śmiesznych rozmiarów lata bardzo fajnie. Ma moc, ale potrafi też latać bardzo spokojnie (ze stockowym setupem to w sumie inaczej by się nie dało). Lata czysto i przewidywalnie. Trzyma się fajnie powietrza, świetnie szybuje (nie gorzej niż wszytkie inne bixlery i bety). Fajny bagażnikowiec...
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
Bi0ly
Stały bywalec...
Posty: 161
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Bi0ly » 13 sie 2017, o 20:03

Wygląda nie pozornie, ale całkiem fajnie zasuwa :).
XK K120, , TAROT 450 pro v2, DX6i Black.

Pozdrawiam bi0ly :)
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13346
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1330 razy
Podziękowano: 590 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 13 sie 2017, o 20:15

Quadowy silniczek robi swoje :)
To co mnie pozytywnie zaskoczyło to to, że pomimo że dostaje w palnik znacznie mocniej niż na stockowy setupie to sam model znosi to całkiem dobrze. Nie czuć po nim żeby miał się rozpasc, wręcz przeciwnie.

Dodam jeszcze, że na tym pakieciku 450mah na pełnej prędkości mogę latać bez przerwy ok 3 minut.

Natomiast fajnie można się już bawić od 20% throttle. Jak znajdę buzzer to sprawdzę ile czasu można się pobawić na spokojnie, ale myślę że długo bo ładnie go nosi po wyłączeniu obrotów.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 237 razy
Podziękowano: 355 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 sie 2017, o 20:22

Przecież to profesjonalna konstrukcja z customizowanym setupem.

Nie wiem za ile kupiłeś ale ja zapłaciłem 850 USD.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2612
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: Jazz » 13 sie 2017, o 20:38

Bardzo fajny model, poreczny.
Ten silnik bardzo rozni sie od stockowego ?
Stockowy ma 4000kv wiec tez duzo.
Jazz
Dyplomata.
--------

Heliki/samoloty
Zanim kupisz cokolwiek do hobby, zapytaj o opinie na temat sklepu.
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13346
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1330 razy
Podziękowano: 590 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 13 sie 2017, o 21:01

Nawet nie próbowałem latać na stockowym. Nie znalazłem parametrów tego silniczka, ale smigielko miał jakieś małe i badziewne. Rozmiar 4 cale. Regielek 2s 10A. Choćby skały sraly to na stockowym nie miałbym szans dobrze polecieć.

Na moim silniku obroty są minimalnie mniejsze, ale długość i powierzchnia smigla nie do porównania.

Obrazek
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2612
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: Jazz » 13 sie 2017, o 21:56

Mysle ze w stockowym zestawie wymiana smigla tez pomoze.
Moze nawet to sprawdze :-)
Jazz
Dyplomata.
--------

Heliki/samoloty
Zanim kupisz cokolwiek do hobby, zapytaj o opinie na temat sklepu.
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13346
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1330 razy
Podziękowano: 590 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 14 sie 2017, o 08:54

Na stockowym nie założysz normalnego śmigła. On ma wałek o średnicy ok 1mm na które stockowe śmigło jest wciskane. Tak, wciskane jak w mikro biedronkach :)
Na korzyść tego co mam przemawia też to, że idealnie wchodzi w dziurę po stockowym, więc nie potrzebujesz robić żadnych przeróbek. Wystarczy silniczek mocno wcisnać, ewentualnie z kroplą kleju dla świętego spokoju.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2612
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: Jazz » 14 sie 2017, o 09:27

Podalbys link do silniczka .
Jazz
Dyplomata.
--------

Heliki/samoloty
Zanim kupisz cokolwiek do hobby, zapytaj o opinie na temat sklepu.
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13346
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1330 razy
Podziękowano: 590 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 14 sie 2017, o 11:12

Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2841
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 198 razy
Podziękowano: 210 razy

Postautor: Kowal » 14 sie 2017, o 18:21

Mirek podjechał dzisiaj do mnie. Coś tam gadamy i mówi, o taki modeli teraz mam, 75cm rozpietości..... mówię, że to jak mój ku*****. Na co Mirek, Mirosław odpowiada - i połowo mojego. Dzielnego i mężnego zaiste mamy admina. I łysego!!!!!
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2612
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: Jazz » 14 sie 2017, o 18:24

I tak jak napisal w 3 minuty z nim i po wszystkim ? :lol:
Jazz
Dyplomata.
--------

Heliki/samoloty
Zanim kupisz cokolwiek do hobby, zapytaj o opinie na temat sklepu.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2841
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 198 razy
Podziękowano: 210 razy

Postautor: Kowal » 14 sie 2017, o 18:44

Tego nie wiem. To Inter wie.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13346
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1330 razy
Podziękowano: 590 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 14 sie 2017, o 20:03

Bo liczy się szybkość a nie jakość.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
omcKrecik
Elita forum...
Posty: 719
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 102 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: omcKrecik » 14 sie 2017, o 22:28

To aż 3 minuty ?
W podstawówce najlepszy z chłopaków załatwiał sprawę w 25 sekund... Z corpus delicti w komisyjnym słoiku :lol:

Ten samolocik nieżle zap...la, tak na oko to grubo powyżej stówki...
Mirosławie, jak lubisz szybko, to wypróbuj jeszcze takiego jak ja mam - 1,08 metra. Shark się nazywa i ma mniejsze opory.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13346
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1330 razy
Podziękowano: 590 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 14 sie 2017, o 22:48

Mówisz o tym multiplexowym czy jakimś innym?
To nie jest tak, że akurat lubie szybko :D Wszystko zależy od modelu... twu modelki... :rotfl:

Ten maluszek powoli też ładnie lata, a że lata też fajnie szybko to znudzi mi się pewnie za 3 a nie 2 tygodnie :masakra:

Swoją drogą to wrzuciłem mu silniczek, który wybraliśmy wspólnie do tego szybolka. W związku z tym dzisiaj zamówiłem drugi taki sam. W tym drugim (z linku) szybolku nie będzie pewnie dawał takich osiągów jak tutaj bo i model większy, ale w tamtym akurat mi na tym nie będzie zależało, więc powinnno być ok. Pakiety też pewnie zostawię te same.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
omcKrecik
Elita forum...
Posty: 719
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 102 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: omcKrecik » 14 sie 2017, o 23:03

Tak, tym MPX-owym. Na śmigiełku o dużym skoku łatwo ucieka z pola widzenia :masakra:
Da się łatwo doposażyć w lotki. Na samym SK już nieżle wywija...
Do bagażnika też się mieści ;)

Jak wybierasz się na Księżyc, to wsadż GT 2810/09 i popędż go z 3S. Nie zapomnij o spadochronach do wodowania na Pacyfiku :grin2:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5540
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 522 razy
Podziękowano: 422 razy

Postautor: aikus » 25 sie 2017, o 15:30

Latałem dziś tym pierdkiem.
Lata do tego stopnia fajnie, ze stwierdziłem, ze pozbywam sie Bixlera i kupuje to.
Bo lata tak samo, a jest mniejsze, poręczniejsze...
Po przemyśleniu stwierdzam, ze tak nie zrobię bo nie ma sensu, ale nie zmienia to faktu, że modelik jest naprawdę mega wdzięczny i lata bardzo przyjemnie.
Jedyne co mnie teraz kusi to wsadzić mocniejszy silnik do Bixlera, bo Bixler na stockowym - podejrzewam - lata tak, jak latałby ten na swoim stockowym silniczku.
No i muszę wykombinować co można wsadzić do Bixlera... Przydałoby się jakies 1900 - 2200 kV (oryginalnie siedzi tam chyba 1400).
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13346
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1330 razy
Podziękowano: 590 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 25 sie 2017, o 15:45

Bixler zdecydowanie nie ma mocy na stockowym silniczku. On potrzebuje conajmniej z 2 razy więcej mocy. Ale nie tylko kv, ale też momentu. Kiedyś na HK były dostepne takie fajne nakładki/przejściówki na łoże, żeby móc montować silnik wyżej z większym śmigłem. Przy bixlerze zastanowiłbym sie tylko, czy skrzydła nie będa wymagały wzmocnienia bo z tego co pamiętam lubiły klaskać przy przeciążeniach.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5540
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 522 razy
Podziękowano: 422 razy

Postautor: aikus » 25 sie 2017, o 15:51

Zdecydowanie trzeba bedzie tam wstawic pelny pret (jest rurka).
Mocowanie silnika jestem w stanie sobie wymyslic sam.
Pytanie tylko jaki wstawic silnik... Ale pogooglam i cos wymysle.

Wróć do „Samoloty - szybowce i motoszybowce”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość