Strona 2 z 2

Re: Firstar

: 25 sie 2017, o 16:11
autor: Don Mirson
ja to bym dał jakiś z popularnej seri 35.. z HK. Będzie ogień :)

Re: Firstar

: 25 sie 2017, o 17:28
autor: aikus
Ten wsadze:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aer ... motor.html

On wejdzie w oryginalna dziure i bedzie ogien.
(jeszcze posprawdzam - teraz na szybko tylko cos poszukalem).
Bo jednak wolalbym silnik ktory wejdzie w oryginalne mocowanie... Niech co najwyzej wystaje troche z gondoli.

Re: Firstar

: 25 sie 2017, o 17:59
autor: Don Mirson
Bez głębszej analizy myślę że będzie moc.

Re: Firstar

: 25 sie 2017, o 22:36
autor: omcKrecik
aikus pisze:Ten wsadze:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aer ... motor.html

On wejdzie w oryginalna dziure

Nie wnikam gdzie go (sobie) wsadzisz, ale znam taką oryginalną dziurę, do której świetnie pasowałby klimatycznie...
Już stek bzdur - łatwych do wychwycenia - i wybiórczość opisu dużo mówią o jakości tego silnika.
Moc będzie, owszem - w przewodach, ESC i baterii, w śmigle to już mniej...
Bez głębszej analizy (to od "analny" ?) to Nas Chińczyki wycyckują jak się da. A się da :masakra:
Wsadż tam E-maxa serii GT o podobnych wymiarach. To są naprawdę niezłe silniki, zwłaszcza te ze starszej serii, co poznaje się po naklejkach na wirniku. Do kupienia chyba już tylko w kraju, nie są masakrycznie drogie.

Re: Firstar

: 25 sie 2017, o 23:15
autor: aikus
Oj Krecik Krecik... ;)
Za pozno!
Zamowilem juz... ale jeszcze cos innego.
NIe bede sie narazie chwalil co, dlatego bo poniewaz:
1. nie chce juz zasmiecac moimi syfami Mirowego watku.
2. Jak wszystko sie uda - zrobie relacje i oddzielny watek z upgradowania Bixlera... i nie tylko.
;)

Re: Firstar

: 25 sie 2017, o 23:31
autor: omcKrecik
To nie są żadne syfy, tylko cenne charyzmatyczne eksperymenty :)
Nie da się zmienić zamówienia ? Mailem ? hmm :dk:
Bixlera pewnie da się podrasować podobnie jak Easy Stara. Czyli niezbyt łatwo, ale za to skutecznie. Większość betolotów ma niskie obciążenie pow. nośnej - ok. 26...30 gramów na dm kw. To da się wykorzystać ze znakomitym efektem.
Zrób go sobie na dwa albo nawet trzy różne rozmiary i ciężary pakietów 3S i 4S. Będziesz miał latadło na każde warunki z dobrymi osiągami, takie co nawet wiatru 10-12 m/s niespecjalnie się boi.

Re: Firstar

: 25 sie 2017, o 23:41
autor: aikus
Takiego wiatru to i teraz sie nie boi - sa świadkowie co widzieli jak w zeszłym roku w Wincentowie w burze nim latalem - porywy wiatru (wg meteo) dochodziły do 25m/s pozrywane dachy, połamane drzewa - ogólnie lekki kataklizm, wiatrowskaz leżał poziomo, a Bix - latal.
Z wiatrem - zaiwanial jak dziki, pod wiatr - wracal mozolnie i powoli, ale dawal rade.
;)

O tak bylo, o:

pogoda.JPG

Re: Firstar

: 25 sie 2017, o 23:50
autor: omcKrecik
To znaczy, że bez wiatru lata nieco ponad 100 km/h...
I jeszcze Ci mało :shock: :masakra: ?!

Re: Firstar

: 25 sie 2017, o 23:53
autor: aikus
Nie ma szans, nie lata tyle...

Re: Firstar

: 26 sie 2017, o 00:26
autor: aikus
Niech mnie ktoś poprawi jesli gdzieś sie myle.
Łatwo policzyć teoretyczna maksymalna prędkość dla stockowego setupu.
Silnik 1300KV, smiglo 7x6, pakiet 3s.

1300x12 = 15600rpm
15600*6 = 93600 cali / min
93600 *2.5 = 234000 cm / min
234000 *60 = 14040000 cm / godz
14040000/100000 = 140 km/h

... Maksymalnej Prędkości Teoretycznej! Przy pelnym pakiecie i zerowym uślizgu.
NIEREALNE do osiągnięcia w rzeczywistoscsi.


WIesz, nie wiem w jakich warunkach de facto tam latałem, na pewno nie bylo 25m/s, bo przy takiej prędkości wiatru to trudno ustac na ziemii.
Wiem co sie dzialo, wiem co bylo na meteo, ale z wiatromierzem nie stalem.
Sądze, ze te porywy 25m/s to bylo własnie to co łamało drzewa i zrywało dachy, a ja latałem Bixlerem tak naprawdę może przy 15, może 18 m/s... I było hardcorowo, rzucało nim jak szmatą.
Na koniec okazalo sie ze padlo mu jedno serwo w lotce ;)
Tak naprawdę trudniej bylo sie ogarnac na ziemii niz w powietrzu, bo jak juz model byl w powietrzu to robił to co chciałem, a na ziemii wiatr go ciągle gdzieś porywał albo przewracał... :)

Anyway: W mocniejszym setupie nie chodzi mi o prędkość maksymalna (choć ta tez wzrośnie, tak, jasne ale to wartość dodana). chodzi mi o ogólnie pojety zapas mocy.
O to ze mogę sie obecnie Bixem wznosić maksymalnie pod katem gdzieś tak 40 stopni do poziomu, a Mira Firstar rozpędza sie pionowo w gore.
O to, ze Bix nawet jak juz wystartuje z ziemii to na rzęsach i tylko w ścisle określonych warunkach... A ja chce zeby startował zawsze.

Latalem nim dlugo i znudził mi sie.
Moge go sprzedac za grosze (bo pianka jest zharatana i nie ważne ze dobrze lata nikt za nia nie zapłaci i ja tez bym nie zapłacił a setup - używany).
Moge zafundować mu upgrade i dac drugie życie.
I to własnie postanowiłem zrobić.

Re: Firstar

: 26 sie 2017, o 01:01
autor: omcKrecik
25 m/s to 90 km/h. Jeżeli leciał pod taki wiatr (wiatr 25 m/s wzlędem Ziemi) i przemieszczał się do przodu względem Ziemi, to był szybszy od tego wiatru o tę prędkość przemieszczania względem Ziemi.
Więc to chyba nie było 25 m/s tego wiatru... To już huragan - trudno latać w takich warunkach.

Silnik obciążony śmigłem nie rozwinie 15600 rpm. Można w przybliżeniu przyjąć 12000...12500.
Jeszcze uślizg weż pod uwagę, przeciętnie 25%.
Już 10 m/s zrobi z betolota gazetę. Chyba, że masz dobre żyrko i napęd 150% w odn. do masy RTF fabrycznej, a ważysz o 50% więcej - wtedy luzik.
Daj mu drugie życie, bo w pierwszym może nie został doceniony.
Bix to prawie to samo co ES. ES jest udanym projektem mimo oczywistych wad.

Re: Firstar

: 26 sie 2017, o 01:19
autor: mikegsx400
Ja na chwilę bez matematyki. Aikus, patrząc na bixa Twojego i mojego to mam wrażenie że Twój latał wyraźnie szybciej, więc postanowiłam zmierzyć GPS'em mojego patałacha. Średnia z trzech prób wyszła koło 117 kmh, dla porównania fun cub tylko 110...

Także tak... :)

Re: Firstar

: 26 sie 2017, o 01:36
autor: omcKrecik
To wcale nie jest niemożliwe, a nawet prawdopodobne - FC XL 4,3 kg RTF na kilowatowym E-maxie z trójłopatowym MA 13x8 : 37,5 m/s +/- 5%. Mierzone we dwóch na stoper na odcinku 6x75m= 450m (słupy linii 15kV są tu co 75m), lot na wysokości ok.10m nad Ziemią. A FC XL ma byczy kadłub i duże opory czołowe. Pomiar także trzykrotny, ale w tym samym kierunku za każdym razem. Wiatr znikomy.

Z ciekawości, nie z niedowierzania zapytam: sprawdzałeś może tego GPSa autem ? Ale nie japońskim, najlepiej niemieckim ;)

Re: Firstar

: 26 sie 2017, o 07:17
autor: mikegsx400
Nie sprawdzałem, wierzę że jest dobry, to taki jak przewija się w wątkach Kenobiego o speed racererach.
Quanum GPS costam costam.