PA Bandit

Kolejne piankoloty... ale nie tylko...
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 10 sie 2016, o 15:54

A oto mój ulubiony model samolotu, niestety chwilowo niesprawny ale mam nadzieje że dziś go złożę do kupy. jakiś czas temu moja ukochana rzuciła w aucie kurtkę na Bandita i wyłamała mu usterzenie poziome. Model czekał cierpliwie na naprawę, w między czasie zapożyczyłem z niego serwa do helika. Dziś planuje dokonać niezbędnych napraw. Model lata świetnie, jest bardzo szybki a jednocześnie potrafi latać bardzo wolno dzięki turbulizatorom rozmieszczonym wzdłuż skrzydła. Oblot oczywiście na pałacowej :)

Obrazek
Obrazek
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 10 sie 2016, o 16:54

Pośpiech, pokaż turbulizatory.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 10 sie 2016, o 22:57

Kowal pisze:Pośpiech, pokaż turbulizatory.

Obrazek
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 10 sie 2016, o 23:00

ogon po naprawie, przed pokryciem
Obrazek
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 11 sie 2016, o 07:14

mapos pisze:
Kowal pisze:Pośpiech, pokaż turbulizatory.

Obrazek


Kolejna rzecz, ktora w moim prostym chlopskim umysle powinna psuc, a poprawia:D
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 11 sie 2016, o 07:30

aikus pisze:
mapos pisze:
Kowal pisze:Pośpiech, pokaż turbulizatory.

Obrazek


Kolejna rzecz, ktora w moim prostym chlopskim umysle powinna psuc, a poprawia:D

to bardzo proste, turbulentna warstwa przyścienna dużo lepiej trzyma się powierzchni skrzydła przez co skrzydło się nie przeciąga, montują takie zestawy nawet na Cessna 172. Skraca to start i lądowanie. w samolotach bojowych np F-16 przed skrzydłem jest taka skośna cześć sięgająca niemal do kabiny tam również powstaje wir który poprawia własności samolotu na dużych kątach natarcia.
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 11 sie 2016, o 07:32

http://3ukr694671p02fhcme3a1bsaiek.wpen ... essna1.jpg
http://3ukr694671p02fhcme3a1bsaiek.wpen ... 50x234.jpg
Tu widać generatory wirów czyli Vortex generator, stosuje się je również przed sterami wysokości i kierunku.
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 11 sie 2016, o 07:36

wiem wiem, tlumaczyles mi to na polu
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 sie 2016, o 07:37

A nie pogarsza to potem sprawności przy większych prędkościach ?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 11 sie 2016, o 07:45

Kenobi36 pisze:A nie pogarsza to potem sprawności przy większych prędkościach ?

Mi się wydaje że pogarsza to bardzo nieznacznie osiągi na dużych prędkościach. Chociaż...
tu piszą że nie pogarsza :wall2:
http://generalaviationnews.com/2009/01/ ... essna-170/

"no effect on high speed performance, they enhance slow speed maneuvering, according to Micro Aerodynamics officials, who note the VGs provide a 10% reduction in stall speed, improved aileron response in slow flight and a reduced takeoff and landing roll. The overall effect is improved flight characteristics in slow flight along with improved crosswind control, officials said."

czyli wg nich same plusy :) U nas w Aeroklubie jest jedna taka cessna prywatna.
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 11 sie 2016, o 08:11

Trzeba by to zamontowac, sprawdzic, zdjac, sprawdzic... Chociaz "oni" pewnie wlasnie to robili i stad wiedza.
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 11 sie 2016, o 08:25

latałem nawet taka cessna i osiągi (prędkość przelotową) miała praktycznie takie same.
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
ZbyszekM
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 94
Rejestracja: 13-03-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: ZbyszekM » 11 sie 2016, o 09:01

Zenair stosuje taki patent w swoich samolotach.
Tu jest film jak to działa.

[youtu_be]http://youtu.be/YQO7SoULc3U[/youtu_be]

https://youtu.be/YQO7SoULc3U
Ostatnio zmieniony 11 sie 2016, o 18:01 przez ZbyszekM, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Zbyszek
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 11 sie 2016, o 09:25

ZbyszekM pisze:Zenair stosuje taki patent w swoich samolotach.
Tu jest film jak to działa.

[youtu_be]http://youtu.be/YQO7SoULc3U[/youtu_be]


to jest dokładnie to samo co na cessnie.
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 11 sie 2016, o 12:18

Latałem kiedyś na jakimś samolocie z tym wynalazkiem.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 11 sie 2016, o 13:52

to z dziś z Aeroklubu, ja właśnie sobie uświadomiłem że przecież rzucałem skoczków z Cessny 206 która miała zamontowany identyczny kit, do tego miała kit zwiększający rozpiętość skrzydeł.
Obrazek
Obrazek
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
ZbyszekM
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 94
Rejestracja: 13-03-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: ZbyszekM » 11 sie 2016, o 13:59

W 41 sekundzie filmu, który zamieściłem wyżej widać te elementy zamocowane chyba na dole statecznika poziomego.
Po kiego grzyba tam je umieścili?
Pozdrawiam
Zbyszek
Awatar użytkownika
mapos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 26-06-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mapos » 11 sie 2016, o 14:13

Generatory wirów poprawiają działanie sterów i lotek, na dole statecznika są po to by poprawić działanie steru wysokości, dzięki nim jest lepszy opływ.
pozdrawiam Maciek
Protos 500, Protos 500,Protos Mini, S1 Swift 3m' IS-4 Jastrząb 4m, De Haviland Komet 2,7m, DX9
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 11 sie 2016, o 15:44

mapos pisze:to z dziś z Aeroklubu, ja właśnie sobie uświadomiłem że przecież rzucałem skoczków z Cessny 206 która miała zamontowany identyczny kit, do tego miała kit zwiększający rozpiętość skrzydeł.


Dużo samolotów to ma. Jak jej zwiększyli rozpiętość?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 12 sie 2016, o 10:11

mapos pisze:Generatory wirów poprawiają działanie sterów i lotek, na dole statecznika są po to by poprawić działanie steru wysokości, dzięki nim jest lepszy opływ.


Czy rozmieszczeniem tych turbulizatorów, ich wymiarami, ilością itd rządzą jakieś reguły?
Pozdrawiam,
Jacek

Wróć do „Akrobaty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości